Ervaringen op fundamentalistische forums.

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Hun gedrag is het bewijs dat zij hun geloof niet met rede kunnen onderbouwen.
Geloof is redeloos (irrationeel ) en radeloos ( angstig ) en op zoek naar troost en surrogaten ...
Bij sommigen een zelfverminkende attitude onstaan door grof misbruik of herhaalde frustrerende kansloosheid ....
Een neurotisch zoeken naar een uitgang uit de " kooi " ...
Bij anderen een hersen"ziekte " of trauma ...
of zeer vele kombinaties van dit alles ....

Natuurlijk kunnren ze de ( door sommoigen ) vurig gewenste "redelijkheid " niet volhouden :
Geloof houdt immers op geloof te zijn als het word vervangen door ( methodische ) wetenschap op rationele( ---> wat wordt bewezen/ logisch consistent is ) ]empirische en toetsbare basis( wat wordt ondersteund door de ervaring ) van geopperde en afgeleide voorspellingen op grond van de verworven inzichten " boven -elke - redelijke- twijfel " .....

Geloof heeft weinig met rede te maken : alles met radeloos en irrationeel en met
mimicry ... Zoals de wandelende tak zich camoufleerd als plantenonderdeel , zo vermommen de georganiseerde en geevolueerde religieen zich als weten-schap ... of gaan ze zelfs over tot het voorschijven van regels waaraan wetenschap moet voldoen om volgens hun particuliere religieu aanvaarbaar te blijven ...

Eigenlijk kunnen ze niet anders dan verontwaardigd en blaffend optreden ....
Jr kan ze het best op stang jagen en erg vlug ontmaskeren , door hen een koekje van eigen deeg te serveren ; maar je moet er wel voor zorgen dat jij dan wel goede onderbouwingen hebt ( of achter de hand houdt ) van rationele en empirische aard ... anders doe je het beter niet .... Eigenlijk moet je deze domme bullmebakken in een val lokken , waarvan ze niet eens het bestaan vermoeden ... en ze dan puibliek te kakken
zetten ... er ze laten instinken als het ware ...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Het was altijd al bagger bij EO Ronduit.nl, bannen wissen enzovoort enzovoort. Vanmiddag is de vlam in de pan geslagen en zijn de klachten hardop geuit, uiteraard werden deze gewist. Iedere niet christen werd belaagd door de moderators en uiteindelijk geband.

Opvallend was ook de bijval van wat meer ruimdenkender christenen die dit wissen / bannen beleid ook verkeerd vonden...

Helaas was de beveiling van Ronduit.nl lek als een mandje. Dus ongelovigen bleven terugkomen en een mening hebben. Dit gaat een evangelist natuurlijk te ver, je mening hoort conform het onfeilbare woord van g :twisted: d te zijn....

Uiteindelijk is het forum tijdelijk gesloten, waarschijnlijk totdat ze een betere beveiliging hebben, dan pas is het weer een echt evangelistisch discussie forum, namelijk een doorlopende discussie met mensen die dezelfde mening hebben!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Je hebt niet toevallig een paar screendumps gemaakt?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Een hele hoop hebben ze gewist, het waren gewoon leuke discussies, maar de moderator BB ging als een Nazi te keer, vanmiddag is er actie geweest en we kregen niet alleen steun van afvalligen. Voor de EO is een andere mening onhoudbaar. Daarbij komt dat het bij de moderators aan niveau ontbreekt om gewoon normaal een discussie te voeren. In ieder geval een goed voorbeeld van evangelisme... :wink:
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

"Schreeuw je mening van de daken"
De slogan van het EO-forum, maar ze vergeten erbij te zetten dat ze liever alleen christelijke meningen zien.
Het forumpubliek bestaat voornamelijk uit jongeren die niet gewend zijn aan kritische tegengeluiden en de meesten weten er duidelijk geen raad mee.
De kritische kijk op hun geloof en kennis van hun eigen dogma van vooral de niet gelovigen die er komen discussieëren wordt als een bedreiging gezien die door de regerende moderator op alle mogelijke manieren getracht wordt de kop in te drukken.
Hij en een handjevol medestanders gaan hierin zover dat men zelfs de medechristenen die partij kiezen voor de niet gelovigen een christelijk minderwaardigheidscomplex te bezorgen door hen te bestempelen als niet echte christenen.

Aangezien het niet mogelijk bleek om kritische personen op het forum op een goede manier te bannen is nu dus gekozen om het forum te sluiten.
In hun ogen het laatste redmiddel om te voorkomen dat men al te veel zieltjes gaat verliezen en hun veilige roze wolkje te behouden.
Als het nieuwe forum de lucht in gaat zal ik zeker weer van de partij zijn.
In mijn ogen zeker belangrijk daar er op dat soort fora nog altijd een voedingsbodem bestaat voor het legitiem onderdrukken van andersdenkenden, homo's, vrouwen en het vergiftigen van jongeren met de meeste absurde sprookjes en angsten voor irreële gevaren als de straffen op het niet aanbidden van de christelijke god.

Uit een aantal PB's die ik in mijn tijd daar heb ontvangen is gebleken dat het de moeite waard is.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Erik: Ik heb met BR al het plan opgevat om voor schizotoop te gaan spelen op dat toekomstige forum (oftewel 1 inlognaam met 1 password maar op verschillende plaatsen inloggend). IPblokken wordt dan heel moeilijk lijkt me en de uitwerking des te grappiger. Doe jij mee?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Bestaan er nog inbelverbindingen? :P

Dan heb je altijd een ander IP nummer, althans bij de meeste providers.

Maarja met een beetje pech zit dan je ISP accountnaam/gegevens verwerkt in de reverse lookup DNS en dan blocken ze je op basis daarvan (als ze bij ronduit al zo slim zijn want volgens mij is die software niet een of ander standaardpakket, maar eigenlijk weet ik dat ook niet)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ach, het duurt vast nog wel een paar generaties forum voordat ze dat doorhebben. Bovedien: zo zou je dus niet vanaf verschillende locaties het forum kunnen bekijken lijkt me.
Maar voor de liefhebbers heb ik even een halfuurtje gechat met mijn schatjes van het EO forum. De vermoedelijke bijelkaar horende teksten staan hieronder. Ik geef toe, het is een lange zit, maar je krijgt waar voor je geld.

*** (21:50):Hallo schizofoob, Welkom in Gewoon gezellig !
schizofoob zegt (21:51): kan iemand me even uitleggen waarom het forum kaduuk is?
baggins1 zegt tegen (21:51): ah maar u bent oowk een uitzondering
schizofoob zegt (21:52): vast wel, maar ik zou het toch graag willen horen.
baggins1 zegt tegen (21:52): k zou der niet heen gaan
baggins1 zegt tegen (21:52): zijn almaal enge mannetjes daar
schizofoob zegt (21:52): waarom niet?
schizofoob: hoezo forum kaduuk??
baggins1 zegt tegen (21:53): owh jah ze gaan t weer opnieuw opzetten
schizofoob zegt (21:53): naja, ik heb begrepen van een vriend dat het forum voor onbepaalde tijd is afgesloten
baggins1 zegt tegen (21:53): omdat ze almaal zaten te kloten
schizofoob zegt (21:53): hoezo, wat is er dan precies gebeurd?
baggins1 zegt tegen (21:53): ze zijn oowk zow zielig he die heidenen
Floris zegt tegen (21:54): niet zo vloeken aub
schizofoob zegt (21:54): maar wat is er dan zo zielig?
baggins1 zegt tegen (21:54): das geen vloeken toch
schizofoob zegt (21:54): wat heb ik gemist
schizofoob zegt (21:56): ik zal wel iets missen maar kan iemand me concreet uitleggen wat er gebeurd is?
baggins1 zegt tegen (21:56): amerika is irak binnengevallen
schizofoob zegt (21:57): nee ik weet alleen van een vriend dat het forum eruit was omdat iemand zat te klooien, maar wat er geklooid werd weet ik niet
schizofoob zegt (21:58): dus baggins, leg me ff uit wat ik heb gemist?!
baggins1 zegt tegen (21:58): wat je hebt gemist? amerika is irak binnengevallen wis je dat nog niet man jij loopt echt bijna 5 jaar achter
schizofoob zegt (21:59): nee jongen, ik heb het over dat forum,. irak weet elk kind
baggins1 zegt tegen (21:59): owh toch wel
baggins1 zegt tegen (21:59): ?
Paula_dv zegt tegen (21:59): schizofoob: forum sluit indd omdat er mensen klooien, die moderators van het forum willen zo niet verder werken! kanik zeer begrijpen
baggins1 zegt tegen (21:59): nou ze hebbn t erafgegooid omdat die heidenen het forum met zn allen aan het vervuilen waren
baggins1 zegt tegen (21:59): nou ze hebbn t erafgegooid omdat die heidenen het forum met zn allen aan het vervuilen waren
schizofoob zegt (22:00): ja maar ik snap toch iets niet: het credo op dat forum was dacht ik: 'schreeuw het van de daken'. Dat je het er dan niet mee eens bent, kan ik voor inkomen maar waarom moet je ze er dan vanaf trappen?
baggins1 zegt tegen (22:01): gaan ze alles deraf gooien?
baggins1 zegt tegen (22:01): ma ik was net lkker op dreef op het forum
baggins1 zegt tegen (22:01): gaat dat van mij der oowk af?
Paula_dv zegt tegen (22:01): waarschijnlijk wel...ze sluiten alle kanalane p het forum
baggins1 zegt tegen (22:01): ah echt jammer
baggins1 zegt tegen (22:01): ah echt jammer
Paula_dv zegt tegen (22:01): als ze het helemaal sluitenkanhet hier ook niet meer verder, maar dat gebeurt gelukkig niet....

wat gezeur van iemand die wellicht d'r 108 posts zal moeten missen. Snif, een jammere bijdrage aan de vrijheid van meningsuiting.

schizofoob zegt (22:03): het lijkt mij toch dat als je de beste argumenten in handen hebt, dat je ze dan af kunt troeven met goede argumenten en dat bannen toch geen enkele zin heeft.
JantjeD zegt tegen (22:03): iedereen mag een mening hebben
schizofoob zegt (22:04): Jantje: Iederen mag idd een mening hebben, dus waarom mag ik, als ik een averechtse mening zou hebben, dat niet posten op het forum. Riekt mijns insziens naar censuur.
JantjeD zegt tegen (22:04): je mening moet wel respectvol gebracht worden, misschien ligt het er daaraan?
schizofoob zegt (22:05): ik heb altijd respect voor anderen
baggins1 zegt tegen (22:05): je moet wel radicaal zijn he
schizofoob zegt (22:06): zelfs dat valt onder vrijheid van meningsuiting Baggins. De medaille heeft altijd twee zijden.
schizofoob zegt (22:06): anders is er geen vrijheid van meningsuiting
baggins1 zegt tegen (22:06): ah niet zeurn he
baggins1 zegt tegen (22:07): die heidenen zijn gwoon een btje dom klaar
schizofoob zegt (22:07): pfffrt, wat een kansloze argumentatie geef je hier.
baggins1 zegt tegen (22:07): kansloos? ik?
schizofoob zegt (22:07): En bovendien verwijt jeketel nu de pot dat hij zwart ziet.
schizofoob zegt (22:08): prtecies datgene dat jij een heiden verwijt, doe je nu zelf.
baggins1 zegt tegen (22:08): nu nog een btje verder
baggins1 zegt tegen (22:08): ik zal t eewm voordoen: ben je nu echt zow dom of doe je maar alsof
schizofoob zegt (22:09): ik doe helemaal niet alsof, ik ben slechts een groot voorstander van het vrije woord
baggins1 zegt tegen (22:09): ik zal t eewm voordoen: ben je nu echt zow dom of doe je maar alsof
baggins1 zegt tegen (22:09): die bdoel ik
schizofoob zegt (22:09): en dat heeft niets met dom of slim te maken.
JantjeD zegt tegen (22:10): is dat vrije woord ook gedragen door Christus?
schizofoob zegt (22:11): Jantje: daar gaat het niet om: het gaat erom dat het vrije woord een zegen is van onze democratie.
JantjeD zegt tegen (22:11): respect moet de boventoon voeren, niet alles kan zomaar gezegt worden
baggins1 zegt tegen (22:12): we leven in een vrij land
baggins1 zegt tegen (22:12): dus ik mag alles zeggn wat ik wil
JantjeD zegt tegen (22:12): dat is zo, maar vrijheid creeer je door grenzen
schizofoob zegt (22:12): Nogmaals, ik heb tot nu toe alles met respect gezegd maar ik heb alleen wat zwakke tegenargumenten gehoord en wat domme generalisaties
schizofoob zegt (22:12): en die grens laat ik door een rechter mij opleggen
JantjeD zegt tegen (22:13): die rechtes is Christus?
schizofoob zegt (22:13): is dat relevant voor jouw antwoord?
baggins1 zegt tegen (22:13): relevant??????????
JantjeD zegt tegen (22:13): het moet van wel, ik faal zo vaak
schizofoob zegt (22:14): tsja, maar als je zo vaak faalt, is het dan niet eens tijd om in hogfer beroep te gaan?

Hierna is er helaas niets intelligents verschenen.
Laatst gewijzigd door Sararje op 15 nov 2005 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Sararje schreef:Erik: Ik heb met BR al het plan opgevat om voor schizotoop te gaan spelen op dat toekomstige forum (oftewel 1 inlognaam met 1 password maar op verschillende plaatsen inloggend). IPblokken wordt dan heel moeilijk lijkt me en de uitwerking des te grappiger. Doe jij mee?
anyway, dat instorten was maar een kwestie van tijd.

het gedrag van die mod kon men niet blijven tolereren en het was echt niet moeilijk om een paar pareltjes (homo, joden bvb) van die mod en zijn reli waanzinnigen bij elkaar te zetten dat compleet onaanvaardbaar is voor elk mens met een paar hersencellen.

zou een mooie mail geven voor de EO of misschien zelfs meldpunt.nl.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

bad_religion schreef:Het was altijd al bagger bij EO Ronduit.nl, bannen wissen enzovoort enzovoort. Vanmiddag is de vlam in de pan geslagen en zijn de klachten hardop geuit, uiteraard werden deze gewist. Iedere niet christen werd belaagd door de moderators en uiteindelijk geband.

Opvallend was ook de bijval van wat meer ruimdenkender christenen die dit wissen / bannen beleid ook verkeerd vonden...

Helaas was de beveiling van Ronduit.nl lek als een mandje. Dus ongelovigen bleven terugkomen en een mening hebben. Dit gaat een evangelist natuurlijk te ver, je mening hoort conform het onfeilbare woord van g :twisted: d te zijn....

Uiteindelijk is het forum tijdelijk gesloten, waarschijnlijk totdat ze een betere beveiliging hebben, dan pas is het weer een echt evangelistisch discussie forum, namelijk een doorlopende discussie met mensen die dezelfde mening hebben!
Ehm... Ik ben er nog :D . Het is niet op slot je ziet alleen de postings niet meer als anoniem.

Ow ja... allemaal slotjes. :oops:
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 15 nov 2005 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Och, ik vraag me dan ook serieus af wat, afgezien van eventuele militaristische trekjes van sommigen, het grote verschil is tussen een moslim en een evangelist. Ik denk dat de internetdienst Meldpunt Discriminatie een interessante zoektocht kan gaan beginnen naar dit soort Christelijke sites.
collegavanerik
Superposter

we zijn welkom op
http://www.christenforum.nl
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Raoul
Contacteer:

Bericht door Raoul »

Nu valt mijn op slot gegooide indoctrinatie topic ook niet meer op :) over indoctrinatie gesproken de Christelijke medemens wordt op dat forum dus ook teveel 'besmeurd' met niet christelijk gedachtendgoed. En dan gooien ze hem maar op slot 'schreeuw je mening van de daken' is inderdaad daar niet aan de orde.
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

In een balorige bui heb ik vandaag deze draad nog eens gelezen. Vermakelijk!!! :D Ik heb nog een aantal anekdotes meer, alleen weet ik niet direct waar die zijn terechtgekomen.

Wat dat ‘www.christenforum.nl’ betreft:

1. Geen Schelden, vloeken of beledigende taal gebruiken. “Dasnogalwiedes”, zou ik zeggen. Maar goed!
2. respectvol gedrag. We zijn allemaal mensen, en allemaal evenveel waard. Respectloze posts worden zonder pardon gewist. Veelgebruikt woord dat ‘respect’, maar niet altijd duidelijk wat eronder wordt verstaan.
... ben je bekend als respectloze poster, wordt je zonder pardon gebanned. Geen uitzonderingen. Hier schuilt wellicht een addertje onder het gras. :(
3. Als iemand anders iets anders gelooft dan jou, niet minzaam behandelen, of schamper uitmaken voor ongelovige die tot de hel verdoemd is, of iets in die trant. Wat is dit nu weer voor zin? Ik kan hem niet eens ontleden. En: ‘dan jou’ (nog goed dat er niet ‘dan jouw’ staat)! Sjonge, wat ben ik aan het mieren...dingesen! :cry:
4. Netjes typen. Gewoon normale acronymen zoals lol, roflol, en andere afkortingen mag wel, zolang het bericht over het algemeen goed leesbaar is. Anders zal je bericht bewerkt worden, of verwijderdt. Dat geeft toch weer enige ruimte. En wat is ‘netjes typen’? Zonder spel- en taalfouten? Worden die ‘bewerkt’ of ‘verwijderdt’?

Kortom: Niks voor mij, dat forum. :wink:

Ben ook even wezen kijken op ‘EO ronduit’. Heb me er vanzelfsprekend niet geregistreerd want ik sta wijd en zijd als respectloos bekend. (Wijd en zijd betekent hier: op fundamentalistisch angehauchte fora.) Ik ‘respecteer’ het dat de bezoekers daar - in mijn ogen – het nergens over willen hebben. Dus… wat heb ik er te zoeken? :)

De eerlijkheid en/of onpartijdigheid gebiedt me anderzijds toch óók wat kritiek te hebben op de volgende tekst, aangetroffen op dit forum: Geloof is redeloos (irrationeel ) en radeloos ( angstig ) en op zoek naar troost en surrogaten ... Bij sommigen een zelfverminkende attitude onstaan door grof misbruik of herhaalde frustrerende kansloosheid .... Een neurotisch zoeken naar een uitgang uit de " kooi " ... Bij anderen een hersen"ziekte " of trauma ... of zeer vele kombinaties van dit alles ....
Persoonlijk vind ik dit (vrijheid van meningsuiting) – op zijn allerzachtst uitgedrukt - een veralgemenisering die alle waarde heeft verloren. ‘Wie teveel beweert, heeft niets beweerd’. En over de werkelijke drijfveren achter zo’n ontboezeming heb ik verder zo mijn eigen gedachten. En dat moet mogen. :wink: En.... er is geen verplichting tot meningsuiting. "Je mág alles zeggen (vader van Gogh) maar dat hóef je niet". Als je wilt dat anderen weten wat je denkt, dan mág je het zeggen (of het intelligent is of oerstom, maakt niet uit); wil je niet dat anderen weten wat je denkt, dan houd je je mond. Eigenlijk doodsimpel. Als je het mij vraagt. :)

Gisterenavond plofte ik om 23.00 op de bank en zette de TV aan. Die komt dan automatisch terecht op Ned.1. Blijkbaar zo geprogrammeerd. En daar was onze Andries in de weer met Eelco Brinkman. Effe kijke!
Andries stelde viermaal dezelfde vraag over iets met ‘aftoppen’ van de hypotheekrenteaftrek. Alle vier keren zag Eelco kans in rap tempo wat te neuzelen over iets anders vaags en toen kondigde Andries aan dat hij de vraag niet voor de vijfde keer ging stellen. Kreeg hij nu een koekje van eigen deeg? Hij vond het in ieder geval verre van 'leuk'.
Daarna kwam een juffrouw die gepromoveerd was op slapeloosheid. Ze had een boekje geschreven (Andries wapperde er mee) met daarin de vijf pijlers om dit ongerief te bestrijden, ze gaf lessen over het onderwerp en er waren slapeloosheidklinieken, waar je dus kon worden opgenomen als het heel erg was. Andries vroeg naar de vijf pijlers. Toen ze met de eerste pijler bezig was viel Andries haar in de rede. Toen hij daarmee klaar was ging zij vlotjes over op de tweede pijler. Het spel herhaalde zich tot en met de vijfde pijler want: "dat had ze van haar voorganger geleerd'. Haha! En toen werd ze bedankt en kreeg ze een hand.
Daarna kwam ene blij kijkende Martin Bland. Elders (onder ‘Paulus alias Saulus’ 2) ben ik daarover wat meer kwijt geraakt. :?

En het commentaar op deze ‘Het elfde uur’ slik ik hierbij in. Daarna eventjes nog een stukje 'Law & order' gedaan bij gebrek aan iets anders ‘ interessants’.

Zo heeft iedere dag zijn eigen geneugten. :)

Groeten.

Fons.

PS. Ik heb ook nog Plexat aangeklikt: Belangrijke informatie: Je bent gerbanned op dit forum.
Dat is dan al sinds een jaar of langer geleden. #-o ](*,) :-$ :-s x-(
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
collegavanerik
Superposter

en het ronduitforum is weer open...

Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
Plaats reactie