Wij weten wat leven is....

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

balkon
Banned

Re: Wij weten wat leven is....

Bericht door balkon »

LordDragon schreef:bakon

http://www.lyricsdomain.com/5/eurythmic ... reams.html

sweet dreams, ...

MVG, LD.

Annie Lennox en Dave Stewart!! Goeie muziek.

Hier nog een leuk citaat van Annie Lennox:

"We were horrified by the Holocaust, but for some reason it hasn’t dawned on the general public that the animals are suffering in our hands in an almost Holocaustic way…I feel rather than people saying to me, “Are you a vegetarian?” my answer should be, “You mean you’re not?” Being vegetarian makes me feel more responsible. "

http://vegetarianstar.com/2008/11/04/me ... sponsible/
XveganxchickX
Forum fan

Bericht door XveganxchickX »

Locutus schreef: Je wilt het maar niet begrijpen hè? Is het nu echt zo moeilijk?
MIJN mening over dieren is dat we ze goed moeten behandelen tijdens hun leven, en dat we ze mogen doden voor consumptie, en dat doden op een humane manier (zo pijn-/stressloos mogelijk) moet gebeuren.
Dat jij iets anders lijkt te lezen in mijn woorden verbaast me eerlijk gezegd nogal.
Neen ik "lijk" niets anders te lezen. Ik lees wat er staat, en dat is dat je het houden van dieren in stallen enkel verkeerd vind als er aangetoond kan worden dat die dieren daadwerkelijk lijden.

Moet ik je eigen woorden nog eens quoten dan?! Staat er zo letterlijk hoor.

En dus antwoord ik daarop dat je "om dit aan te tonen" gewoon die dieren hoeft te observeren, dan kun je zo wel je conclusies trekken.

Die conclusies die kun je niet op 100 verschillende manieren trekken: OF de dieren zien af, OF ze zien niet af. Dat heeft niets met persoonlijke perceptie te maken, dat zijn feiten.

Wat jij vindt, dat is persoonlijk. Maar of dieren al dan niet lijden, dat hangt niet af van een mening.
XveganxchickX
Forum fan

kiks schreef:
Nogmaals om in leven te blijven zul je moeten eten. Zo beter?Je reactie kan daarmee wel in de prullenbak.
Hiermee ga ik volledig akkoord.

Het volgende is dan ook helemaal waar: om in leven te blijven, hoef je geen vlees te eten.

Dat kun je op geen enkele manier en met geen enkel argument tegen spreken. Dat is een feit dat net zo hard is als 1 + 2 = 3!
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Het wordt zo langzamerhand tijd om voor te stellen alle vleeseters te slachten. Zij hebben een goed leven gehad, en kunnen op simpele wijze op humane wijze, pijn- en stressloos geslacht worden. Dat is namelijk waar zij zelf zo prat op gaan :-)

Immers,
Locutus schreef: Iedereen doet gewoon wat hij wil, totdat er conflicterende belangen zijn, en dan is het vaak handiger om van beide kanten wat water bij de wijn te doen en afspraken te maken.

Alleen wie moet ze opeten?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

balkon schreef:
Kitty schreef:Denk aan je bloeddruk Balkon, je zo opwinden is echt niet gezond.
Digit zul je bedoelen, want die is bang dat men 'm z'n biefstukken afpikt :-)
Hij boft dat ie niet 300 jaar later geboren is....
Over 300 jaar eten mensen vast nog steeds biefstuk hoor balkon, misschien wel van dieren die het beter hebben dan nu in de bio-industrie. Maar ook dat mogen we alleen maar hopen. En ik denk niet dat Digit ook maar een moment denkt dat mensen als jij hem van zijn biefstuk kunnen beroven, dus daar zal hij zeker niet bang voor zijn.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

XveganxchickX schreef:Het volgende is dan ook helemaal waar: om in leven te blijven, hoef je geen vlees te eten.

Dat kun je op geen enkele manier en met geen enkel argument tegen spreken. Dat is een feit dat net zo hard is als 1 + 2 = 3!
Ik kan me niet herrinneren dat ik ergens beweerd heb dat je per sé vlees hoeft of moet eten om in leven te blijven.
Ik beweer dat je het niet per sé hoeft te laten om redenen die ik al eerder genoemd heb.
1 + 2 = 3, maar 3 = in de meeste gevallen niet hetzelfde als 1 + 2

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
XveganxchickX
Forum fan

kiks schreef:
Ik kan me niet herrinneren dat ik ergens beweerd heb dat je per sé vlees hoeft of moet eten om in leven te blijven.
Wat bedoel je hier dan mee?
kiks schreef: Allesetende mensen doden ook dieren. Ook om te overleven.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Kitty schreef:
balkon schreef:
Kitty schreef:Denk aan je bloeddruk Balkon, je zo opwinden is echt niet gezond.
Digit zul je bedoelen, want die is bang dat men 'm z'n biefstukken afpikt :-)
Hij boft dat ie niet 300 jaar later geboren is....
Over 300 jaar eten mensen vast nog steeds biefstuk hoor balkon, misschien wel van dieren die het beter hebben dan nu in de bio-industrie. Maar ook dat mogen we alleen maar hopen.
Ik verwacht en hoop dat men tegen die tijd die smoezeligheden we kan laten groeien in een petrischaaltje. Maar dat werd geloof ik weer 'bizar' of 'eng' gevonden meen ik me te herinneren....

En ik denk niet dat Digit ook maar een moment denkt dat mensen als jij hem van zijn biefstuk kunnen beroven, dus daar zal hij zeker niet bang voor zijn.
Och ja. De een zou iemand wel van zijn biefstukken willen beroven en de ander berooft anderen van het leven, hè? En als dat laatste eens kritisch tegen het licht gehouden wordt zijn de rapen gaar!
balkon
Banned

Bericht door balkon »

XveganxchickX schreef:
kiks schreef:

:D
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

XveganxchickX schreef:
kiks schreef:
Ik bedoel daarmee precies wat er staat. Maar voor de duidelijkheid: omnivoren (allesetende mensen) eten naast groenten zaden vruchten noten etc. ook vlees om in leven te blijven en moeten daarvoor dieren (laten) doden. Of wou je soms beweren dat dat niet gebeurt?
Waarom laat je trouwens dat ene zinnetje uit mijn reactie weg?

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Alle vegangelisten zijn egoistisch...

Het gaat ze immers om HUN gevoel !

Daarnaast zijn het ook nog cherrypickers, moreel gezien zijn ze dus een treetje minder dan vleeseters.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
balkon
Banned

Bericht door balkon »

kiks schreef:
Ik bedoel daarmee precies wat er staat. Maar voor de duidelijkheid: omnivoren (allesetende mensen) eten naast groenten zaden vruchten noten etc. ook vlees om in leven te blijven en moeten daarvoor dieren (laten) doden. Of wou je soms beweren dat dat niet gebeurt?
Het gebeurt wel, maar het is helemaal niet nodig om in leven te blijven, joh!

Die mensen lopen een beetje primitief te doen met die hakmessen en die emmers bloed en die dieren met die touwen en kettingen etc.... Je moet je niet van de wijs laten brengen.

Probeer het maar eens, een maandje zonder dooie beesten. Kan echt! En daarna een maand met UITSLUITEND dooie dieren, maar vooral geen plantaardige dingen erbij, hè! Kijken of je dat ook volhoudt :-)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

balkon schreef:Het wordt zo langzamerhand tijd om voor te stellen alle vleeseters te slachten. Zij hebben een goed leven gehad, en kunnen op simpele wijze op humane wijze, pijn- en stressloos geslacht worden. Dat is namelijk waar zij zelf zo prat op gaan :-)

Immers,
Locutus schreef: Iedereen doet gewoon wat hij wil, totdat er conflicterende belangen zijn, en dan is het vaak handiger om van beide kanten wat water bij de wijn te doen en afspraken te maken.

Alleen wie moet ze opeten?
Volgens mij zit jij hier helemaal niet om te discussiëren. Maak je er een nieuwe sport van:"mensen fout qouten"?
Droom lekker verder.

Groet

kiks
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Ongeloveloos schreef:Alle vegangelisten zijn egoistisch...

Het gaat ze immers om HUN gevoel !
Haha! Dat had je gedacht :-)
Daarnaast zijn het ook nog cherrypickers, moreel gezien zijn ze dus een treetje minder dan vleeseters.
Nouja...het scheelt in ieder geval dooie beesten. Dan maar immoreel :-)
balkon
Banned

Bericht door balkon »

kiks schreef: Volgens mij zit jij hier helemaal niet om te discussiëren. Maak je er een nieuwe sport van:"mensen fout qouten"?
Droom lekker verder.
http://freethinker.nl/forum/viewtopic.p ... de#p190527
Gesloten