Precies. Eerst afkicken van het vlees, en daarna LordDragons gejaag verder aanpakken.XveganxchickX schreef:Ga jezelf niet wijsmaken dat dieren uit de voedselindustrie nooit zullen lijden tijdens hun leven en dat je ze hetzelfde leven kunt bieden als de hertjes van Lord Dragon die vanaf dag 1 tot op de laaste seconde in vrijheid geleefd hebben.
Be real.
Houden mensen die vlees eten zichzelf voor de mal?
Moderator: Moderators
Re: Houden mensen die vlees eten zichzelf voor de mal?
- Ongeloveloos
- Banned
XveganxchickX schreef:Ja maar snap je niet dat 1) die dieren niet op die laatste dag zouden hoeven aankomen als ze gewoon helemaal niet gefokt zouden worden (en dus niet zouden bestaan) voor hun vlees?
En 2) dat je die dieren gewoon geen leed-vrij leven KUNT bezorgen? Dat gaat gewoonweg niet, tenzij iedereen slechts 2x/week vlees gaat eten, en dan nog maar maximum 80 grammetjes per dagje dat ze het nog eten.
Doe je dit niet dan blijft die massa-industrie (oftewel: bio-industrie) gewoon bestaan.
Bovendien:
- kalfjes zullen altijd van hun moeders weggehaald moeten worden voor de productie van melk
- ééndagskuikentjes zullen altijd blijven bestaan (en daarbij ook het vermalen/vergassen)
- de tanden van varkens zullen altijd geknipt moeten worden en hun ballen erafgehaald
- dikbilkalfjes zullen nog steeds blijven bestaan waardoor de moeders ieder jaar weer opnieuw op dezelfde plek worden open gesneden voor de keizersnede
- hoorns van koeien en stieren zullen altijd afgenipt worden
- ...
En het ergst van al blijft die beroving van vrijheid. Met de huidige vleesconsumptie zal het er NOOIT naar uitzien dat de 9 miljoen varkens die we per jaar houden + slachten, ooit ook maar mogen dromen van een weide waarin ze vrij mogen rondlopen.
It will never hapen als iedereen zoveel vlees blijft eten.
Dus jij mag verder doen met jezelf sprookjes wijs te maken, maar wees realistisch.
Ons activisten wordt ook vaak gevraagd om dat te doen, wel wees het dan zelf ook. Ga jezelf niet wijsmaken dat dieren uit de voedselindustrie nooit zullen lijden tijdens hun leven en dat je ze hetzelfde leven kunt bieden als de hertjes van Lord Dragon die vanaf dag 1 tot op de laaste seconde in vrijheid geleefd hebben.
Be real.
Vanaf het moment dat je geboren bent (mens en dier) is het leven inharent aan lijden. Doe nou niet zo onnozel please.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
-
XveganxchickX
- Forum fan
Ik vind doodmaken (in deze maatschappij en aangezien het totaal overbodig is om te overleven of zelfs maar om gezond te zijn) zeker ook afschuwelijk, maar dat neemt niet weg dat de dood op zich pijnloos kan zijn.balkon schreef:@veganchick,
Jou zit het leed voornamelijk dwars en je bent veganist, en je het niet eens zozeer om het slachten te doen is.
Wat een grappig onderscheid, eigenlijk
Ik ben slechts vegetariër en mij zit dat leed ook wel dwars, hoewel ik mijn best doe (uitsluitend biologische zuivel en steeds meer sojamelk (ja, ik koop het nu regelmatig!) en ecologische eiëren), maar ik vind dat doodmaken zo afschuwelijk, omdat het ook onomkeerbaar is. Ik vind het ronduit bizar dat daar door sommigen zomaar overheen gestapt kan worden.
Ik heb niets tegen "bosjesmannen" in Afrika die écht nog moeten jagen om te overleven. Zij verschillen daarin niet met een doorsnee leeuw wat mij betreft. Ik moet ook helemaal niet huilen of wat dan ook als ik een docu zie waarbij een leeuw of ander roofdier een prooi vangt.
Dat is de natuur en dat is nodig. Als de leeuw zijn prooi niet vangt dan zal hij zelf sterven.
Nogmaals: zoiets - doden om te overleven - vind ik aanvaardbaar.
Echter, doden om het vlees/de melk/eieren in onze maatschappij is TOTAAL overbodig. En met overbodig bedoel ik dan: overleven & gezond zijn.
Kortom: overbodig sterven vind ik niet kunnen, noodzakelijk sterven daar heb ik geen problemen mee.
Uiteraard is het sterven van Lords hert ook overbodig, maar ik leg me neer bij het feit dat hij toch nooit vegetariër zal worden. En dan blijven er maar 2 keuzes meer over: a) vlees van dieren uit de vleesindustrie ofwel b) vlees van dieren die hij zelf doodt en die in de vrije natuur geleefd hebben.
Mijn "keuze" is dan snel gemaakt.
Nogmaals: ik ga het nooit echt goedkeuren dat hij jaagt, maar met hetgeen ik hierboven schrijf in men achterhoofd en wetende dat ik niets anders KAN doen dan het accepteren, vind ik dit beter dan dat hij vlees gaat kopen in de winkel.
-
XveganxchickX
- Forum fan
Aha hier komt de aap uit de mauw!Ongeloveloos schreef:
Vanaf het moment dat je geboren bent (mens en dier) is het leven inharent aan lijden. Doe nou niet zo onnozel please.
Jij lijdt precies nogal veel in je leven en mss heb je de drang om dit uit te werken op anderen? (onschuldige dieren?)
Nee nu ff serieus: ik lijdt niet in mijn leven hoor.
Jah tuurlijk jank ik al eens en soms is dat voor een belangrijker reden, soms om iets stoms, maar "echt lijden" is dat niet hoor.
Als ik echt zo ongelukkig was dan had ik me al lang opgehangen joh!
Bovendien ben ik van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen (on)geluk.
Als ik het me telkens ga aantrekken dat het regent hier in dat kutland, nou dan doe ik niets anders dan janken.
Ga ik echter ofwel a) aanvaarden dat het zo is en gewoon superhappy zijn als het zonnetje schijnt, ofwel b) gewoon verhuizen naar een zonniger land, dan ben ik weer gelukkig.
In dat opzicht "kies" je dus voor je geluk.
Echter geef je dieren in de voedselindustrie die keuze niet, je onderwerpt ze en "dwingt" hun als het ware leed te ondergaan in situaties waarin ze zichzelf nooit zouden plaatsen.
Dat kun je dus écht niet vergelijken met jouw al dan niet slechte leventje.
- LordDragon
- Bevlogen
balkon
bijkomende opmerking; weerom beantwoord je geen van de voorgaande vragen van je medeforummers!
vegan
, o ja die gaat dus ook altijd mee. Ik jaag dus eerder zelden met wapens, eerder met een coalitie tussen mensen, roofvogels en honden.
MVG, LD.
nope vlees eten en allemaal jagen ipv het "industrieel" te kweken en te slachten. Bvb door natuurparken aan te leggen, en die te beheren. Zoals de cowboys in het wilde westen hun kuddes ook vrij lieten graven. Maar dan nog beter, je laat ze gewoon helemaal vrij.Precies. Eerst afkicken van het vlees, en daarna LordDragons gejaag verder aanpakken.
bijkomende opmerking; weerom beantwoord je geen van de voorgaande vragen van je medeforummers!
vegan
Ik vind het aangenaam dat je rekening houd met andere mensen en dat die andere paden kunnen volgen. Het is niet noodzakelijk overbodig, bv bij overbevolking van het gebied zouden de zwakkere dieren toch sterven. Is het dan niet beter dat je ze afschiet en opeet, ipv een pijnlijke dood te laten sterven?Uiteraard is het sterven van Lords hert ook overbodig, maar ik leg me neer bij het feit dat hij toch nooit vegetariër zal worden. En dan blijven er maar 2 keuzes meer over: a) vlees van dieren uit de vleesindustrie ofwel b) vlees van dieren die hij zelf doodt en die in de vrije natuur geleefd hebben.
Beeld je even in chick, meestal jaag ik met een roofvogel, dat is een dier. Ik zie het als een mooie ervaring, een cadeua zelfs dat die vogel mij zozeer vertrouwt dat hij met me wil jagen. Mijn rol is nog beperkter dan die van de hondNogmaals: ik ga het nooit echt goedkeuren dat hij jaagt, maar met hetgeen ik hierboven schrijf in men achterhoofd en wetende dat ik niets anders KAN doen dan het accepteren, vind ik dit beter dan dat hij vlees gaat kopen in de winkel.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Uiteraard....XveganxchickX schreef:
Ik vind doodmaken (in deze maatschappij en aangezien het totaal overbodig is om te overleven of zelfs maar om gezond te zijn) zeker ook afschuwelijk, maar dat neemt niet weg dat de dood op zich pijnloos kan zijn.
Als die bosjesmannen vegetarisch zouden eten zou ik dat toejagen. Een leeuw is moeilijk op andere gedachte te brengen, hoewel er wel verhalen zijn over vegetarische katachtigen!Ik heb niets tegen "bosjesmannen" in Afrika die écht nog moeten jagen om te overleven. Zij verschillen daarin niet met een doorsnee leeuw wat mij betreft. Ik moet ook helemaal niet huilen of wat dan ook als ik een docu zie waarbij een leeuw of ander roofdier een prooi vangt. Dat is de natuur en dat is nodig. Als de leeuw zijn prooi niet vangt dan zal hij zelf sterven.
Er is genoeg beschikbaar op aarde om iedereen te voeden zonder vlees. Ben jij van mening dat bosjesmannentradities als jagen op wilde dieren en het ritueel dat daarbij hoort, afgeschaft zou moeten worden als er daar genoeg plantaardig voedsel voor handen is? Ikzelf vind van wel, trouwens.Nogmaals: zoiets - doden om te overleven - vind ik aanvaardbaar.
Oh, ik heb de hoop wat dat betreft ook allang opgegeven. Hij is tenminste nog een beetje eerlijk. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat hij hier helder na lijkt te denken en logisch acht te redeneren, maar als het op zijn voedsel aankomt, claimt ie te handelen conform een jager/verzamelaar-instinct. Ik vind dat erg ongeloofwaardig.Echter, doden om het vlees/de melk/eieren in onze maatschappij is TOTAAL overbodig. En met overbodig bedoel ik dan: overleven & gezond zijn.
Kortom: overbodig sterven vind ik niet kunnen, noodzakelijk sterven daar heb ik geen problemen mee.
Uiteraard is het sterven van Lords hert ook overbodig, maar ik leg me neer bij het feit dat hij toch nooit vegetariër zal worden.
Van hetzelfde hier.En dan blijven er maar 2 keuzes meer over: a) vlees van dieren uit de vleesindustrie ofwel b) vlees van dieren die hij zelf doodt en die in de vrije natuur geleefd hebben.
Zolang we 'm hier bezig houden en hem het vuur aan de schenen leggen, kan ie in ieder geval geen schade aanrichten in de natuur, toch?Nogmaals: ik ga het nooit echt goedkeuren dat hij jaagt, maar met hetgeen ik hierboven schrijf in men achterhoofd en wetende dat ik niets anders KAN doen dan het accepteren, vind ik dit beter dan dat hij vlees gaat kopen in de winkel.
welke vraag had je dan nog beantwoord willen zien?LordDragon schreef: bijkomende opmerking; weerom beantwoord je geen van de voorgaande vragen van je medeforummers!
-
XveganxchickX
- Forum fan
Ja en neen want als we terug de natuurlijke roofdieren (buiten de mens) zou kunnen integreren, dan zouden er bvb weer terug (gezonde) vossen rondlopen, en in sommige gebieren in BE en NL geloof ik zelfs beren en wolven.LordDragon schreef: Ik vind het aangenaam dat je rekening houd met andere mensen en dat die andere paden kunnen volgen. Het is niet noodzakelijk overbodig, bv bij overbevolking van het gebied zouden de zwakkere dieren toch sterven. Is het dan niet beter dat je ze afschiet en opeet, ipv een pijnlijke dood te laten sterven?
Zij zouden de zwakke dieren meteen detecteren en opeten. Zo niet dan zouden die dieren gewoon sterven en alsnog een mooi plekje in de cyclus opnemen, aaseters zouden zich namelijk aan hun restanten tegoed kunnen doen. Van kevers tot ... (wat is een grotere aaseter in onze contreiren?).
Als je als mens de taak van "opruimdienst" van zieke dieren op je neemt, dan hebben enerzijds roofdieren minder kansen en anderzijds dus ook die aaseters.
Maar zelfs dat "zelfonderhoud" van de natuur en haar dier-dieren buiten beschouwing gelaten, hoe ga je ervoor zorgen dat iedereen nog steeds zijn stukje vlees krijgt?
Lord, we zijn hier in BE met meer dan 10 miljoen mensen hé!
Het is een heel mooi en nobel idee van je, maar als het zou kunnen op de manier waarop jij voorstelt, dan zouden de mensen mss met wat geluk slechts één keertje per week ofzo vlees eten. Dan wordt het zoals vroeger in de tijd toen men oma kind was, zij at bvb één keertje in de week een speciale soort taart. Het was dan echt feest want iedereen keek uit naar die lekkernij (ze vertelt me het verhaal regelmatig!) en er werd echt van genoten. Dan zou dat voor vlees ook zo worden, want buiten dat natuurgebied hebben we uiteraard nog steeds landbouwgebied en natuurlijk steden en dorpen nodig.
Ik snap eigenlijk niet waarom die roofvogel steeds terug komt. Hij krijgt dan een klein stukje van zijn prooi terwijl - als hij vrij zou zijn - hij lekker de hele prooi voor zich zou hebben.Beeld je even in chick, meestal jaag ik met een roofvogel, dat is een dier. Ik zie het als een mooie ervaring, een cadeua zelfs dat die vogel mij zozeer vertrouwt dat hij met me wil jagen. Mijn rol is nog beperkter dan die van de hond, o ja die gaat dus ook altijd mee. Ik jaag dus eerder zelden met wapens, eerder met een coalitie tussen mensen, roofvogels en honden.
MVG, LD.
Over honden: ik zie steeds een hele bende honden voor me die als een bende bezetenen een vos helemaal uiteen scheuren (Engeland), een "positief" beeld kan ik er dus niet over vormen, hoewel het met één hond wsl wel totaal anders moet zijn dan met zo'n pack.
Jaag je trouwens NOOIT met een geweer? Dan doodt je in feite ook nooit zelf een prooi, of hoe moet ik me dat voorstellen?
-
XveganxchickX
- Forum fan
Balkon, je kunt ze misschien wel bijbrengen dat ze elders kunnen overleven zonder vlees, maar daar kent men geen transport, men kent geen markt waar producten worden verhandeld, men kent geen vliegtuig noch auto noch boot, laat staan alle andere "moderne" apparatuur.balkon schreef:Als die bosjesmannen vegetarisch zouden eten zou ik dat toejagen. Een leeuw is moeilijk op andere gedachte te brengen, hoewel er wel verhalen zijn over vegetarische katachtigen!Ik heb niets tegen "bosjesmannen" in Afrika die écht nog moeten jagen om te overleven. Zij verschillen daarin niet met een doorsnee leeuw wat mij betreft. Ik moet ook helemaal niet huilen of wat dan ook als ik een docu zie waarbij een leeuw of ander roofdier een prooi vangt. Dat is de natuur en dat is nodig. Als de leeuw zijn prooi niet vangt dan zal hij zelf sterven.
Er is genoeg beschikbaar op aarde om iedereen te voeden zonder vlees. Ben jij van mening dat bosjesmannentradities als jagen op wilde dieren en het ritueel dat daarbij hoort, afgeschaft zou moeten worden als er daar genoeg plantaardig voedsel voor handen is? Ikzelf vind van wel, trouwens.Nogmaals: zoiets - doden om te overleven - vind ik aanvaardbaar.
Die mensen daar wassen zichzelf met hun eigen pis en maken hun huisjes uit poep... en nogmaals: die hebben daar echt vlees nodig om te kunnen overleven.
Ik vind niet dat er qua levenswijze dan zoveel onderscheid is tussen hun en de leeuwen. Ze leven tussen de dieren (met dus ook het gevaar zelf prooi te worden) en ze leven als dieren.
Ik zou zelf zo niet kunnen leven, maar ik ben blij dat er mensen zijn die dat wel kunnen.
Ik vind niet dat men hier iets aan moet veranderen. Laat de "beschaving" maar van deze mensen verwijderd, ze zijn gelukkig op deze manier. Er zijn al zoveel mensen die gebruik maken van markten, van het vervoer (en dus ook de vervuiling) die markten met zich meebrengen, van het misbruik (van zwakkere groepen) dat markten met zich meebrengen, neen, laat deze "kennis" dan maar achterwege en laat idd deze mensen maar leven zoals ze dat nu doen.
- Ongeloveloos
- Banned
XveganxchickX schreef:Aha hier komt de aap uit de mauw!Ongeloveloos schreef:
Jij lijdt precies nogal veel in je leven en mss heb je de drang om dit uit te werken op anderen? (onschuldige dieren?)
Nee nu ff serieus: ik lijdt niet in mijn leven hoor.
Jah tuurlijk jank ik al eens en soms is dat voor een belangrijker reden, soms om iets stoms, maar "echt lijden" is dat niet hoor.
Nee, jij bent een stoere meid en lijdt nooit.
Niet als je je arm hebt gebroken, niet als een dierbare je raakt met woorden, nee zelfs niet als je huisdier wordt afgemaakt.
Beetje raar dat je de dieren BOVEN mensen steld, al het menselijk leed op deze aardkloot hoeft niet op jou steun te wachten, dieren zijn belangrijker toch ?
Je doet aan cherrypicking, dat heb ik (en anderen) al vaker gezegd. Kom onder die steen vandaan en zet je roze bril af.
-
XveganxchickX
- Forum fan
Ongeloveloos schreef:
Niet als je je arm hebt gebroken, niet als een dierbare je raakt met woorden, nee zelfs niet als je huisdier wordt afgemaakt. [/qoute]
En mag ik weten waar je dat vandaan haalt?
Ik ga in herhaling vallen maar: waar haal je dat vandaan?Beetje raar dat je de dieren BOVEN mensen steld, al het menselijk leed op deze aardkloot hoeft niet op jou steun te wachten, dieren zijn belangrijker toch ?
Je weet niet eens wie ik ben en hoezeer ik me mensenleed aantrek.
Je weet niet eens dat ik zelf geen kinderen zou nemen maar gewoon een kindje zou willen redden gewoon omdat er al genoeg "mama-loze" kindjes op deze wereld rondlopen. Maar ja dat getuigt vast niet van veel naastenliefde voor jou hé.
Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt want je flipt helemaal en gaat bazelen over dingen die ik totaal niet gezegd heb.
Wil je me dan AUB in de post waarop jij reageert, het stukje of zinnetje aanduiden waarin in aan "cherrypicking" doe? Echt want ik zie het dus echt niet, graag een quote dan!Je doet aan cherrypicking, dat heb ik (en anderen) al vaker gezegd. Kom onder die steen vandaan en zet je roze bril af.
En als je dan toch alles nader aan het verklaren bent, verklaar dan ook maar eens waarom ik mijn roze bril moet afzetten?
Mss moeten anderen die net vaker opzetten? Het leven is echt wat je ervan maakt hoor, en hierbij komt het accepteren van dingen die je niet kunt veranderen en anderzijds het actief inzetten voor de dingen waarvoor je wél denkt verschil te kunnen maken (ipv bvb steeds maar te hopen dat het beter zal worden zonder ooit wat zelf te ondernemen).
De koe bij de hoorns vatten heet dat hier.
Laatst gewijzigd door XveganxchickX op 05 okt 2009 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ongeloveloos
- Banned
XveganxchickX schreef:Wil je me dan AUB in de post waarop jij reageert, het stukje of zinnetje aanduiden waarin in aan "cherrypicking" doe? Echt want ik zie het dus echt niet, graag een quote dan!Ongeloveloos schreef:
Niet als je je arm hebt gebroken, niet als een dierbare je raakt met woorden, nee zelfs niet als je huisdier wordt afgemaakt. [/qoute]
En mag ik weten waar je dat vandaan haalt?
Ik ga in herhaling vallen maar: waar haal je dat vandaan?Beetje raar dat je de dieren BOVEN mensen steld, al het menselijk leed op deze aardkloot hoeft niet op jou steun te wachten, dieren zijn belangrijker toch ?
Je weet niet eens wie ik ben en hoezeer ik me mensenleed aantrek.
Je weet niet eens dat ik zelf geen kinderen zou nemen maar gewoon een kindje zou willen redden gewoon omdat er al genoeg "mama-loze" kindjes op deze wereld rondlopen. Maar ja dat getuigt vast niet van veel naastenliefde voor jou hé.
Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt want je flipt helemaal en gaat bazelen over dingen die ik totaal niet gezegd heb.
Je doet aan cherrypicking, dat heb ik (en anderen) al vaker gezegd. Kom onder die steen vandaan en zet je roze bril af.
En als je dan toch alles nader aan het verklaren bent, verklaar dan ook maar eens waarom ik mijn roze bril moet afzetten?
Mss moeten anderen die net vaker opzetten? Het leven is echt wat je ervan maakt hoor, en hierbij komt het accepteren van dingen die je niet kunt veranderen en anderzijds het actief inzetten voor de dingen waarvoor je wél denkt verschil te kunnen maken (ipv bvb steeds maar te hopen dat het beter zal worden zonder ooit wat zelf te ondernemen).
De koe bij de hoorns vatten heet dat hier.
Sorry, maar dit gaat me te ver. Zelf ben ik niet de slimste, maar van de reacties van jou springen de tranen in mijn broek.
-
XveganxchickX
- Forum fan
Ah zie je nou wel? Het leven is heus niet zo rot als je zelf denkt!Ongeloveloos schreef:
Sorry, maar dit gaat me te ver. Zelf ben ik niet de slimste, maar van de reacties van jou springen de tranen in mijn broek.
Blij dat ik je aan het lachen kon brengen joh!
Mensen zijn toch ook dieren? Hoe zit dat dan? Heel veel mensen hebben emotionele banden met dieren.LordDragon schreef:Jouw probleem is dat je blijkbaar ongelooflijk bang bent van de dood. De dood is een natuurlijk element, leven en dood hangen aan elkaar, het is een systeem. De meeste mensen beseffen dat, en hebben er geen "emotionele" problemen mee.Ik vind het naar een dier te zien sterven, omdat het dode dier niet meer rond kan lopen en doen en laten wat ie zelf wil. Het actief beëindigen van een dierenleven vind ik natuurlijk nog onprettiger. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als met mensen. Ik vind het ook heel naar om mensen te zien sterven, vooral als ze vermoord worden.
Wat vind jij daar eigenlijk van?
@ongeloveloos:Ongeloveloos schreef: Voor mensen gaat er w.m.b. veel hetzelfde op !
Veel heb er nog niet zien sterven, maar van enkele familieleden viel mij de serene rust op, vlak voor het moment van sterven.
Een mens nodeloos of langzaam zien sterven vind ik jammer, alhoewel het niet zozeer het moment van sterven is (dat blijft een prachtig moment), als wel het nodeloze.
Kan ik nu voorzichtig concluderen dat je dan wel voor kannibalisme bent?