Die Muslimfrage
Moderator: Moderators
Re: Die Muslimfrage
Hoeveel turken wonen er in Europa?
Hoeveel europeanen in Turkije?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Alleen al in het Europese deel van Turkije wonen 18 mln. Turken (= Europeanen).Cluny schreef:Hoeveel turken wonen er in Europa?
Je kunt geloven dat de kat dood is.
Je kunt geloven dat de kat levend is.
Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.
Of je weet dat je het niet kunt weten.
Je kunt geloven dat de kat levend is.
Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.
Of je weet dat je het niet kunt weten.
Ik streef naar een 100% beantwoording van de vragen.Gerben schreef:Alleen al in het Europese deel van Turkije wonen 18 mln. Turken (= Europeanen).Cluny schreef:Hoeveel turken wonen er in Europa?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Beste,
De Turken passen zich wonderwel aan in onze maatschappij en ze nemen ook deel aan het economisch leven. En met succes.
Daarom was ik ten zeerste verbaasd toen Erdogan ,op bezoek in België, zijn landgenoten ging vertellen om niet zoal de Belgen te worden.
Hij vond volledige integratie maar niets. De Turkse cultuur moest behouden blijven. Ik heb echter het gevoel dat de Turken uit beleefdheid geapplaudisseerd hebben en daarna deze raad in de wind geslagen hebben. Gelukkig maar. Turken zijn dan ook geen Arabieren.
De Arabieren echter en meer bepaald de extremisten en fundo's zien de Islam als een totaliteit voor alle aspecten van het dagelijkse leven.
Ze zullen niet ophouden voor ze kunnen vertrekken naar een iIslamitisch land of bij ons een Islamitisch land hebben opgericht.
Wij mogen hier niét aan toegeven. Dan maar wat relletjes voor lief nemen. Zolang we in de meerderheid zijn is er géén probleem.
Wakker blijven is de boodschap en des te wakkerder als de ander je in slaap probeert te wiegen. De overheid moet hier ook ingrijpen en niet laten begaan. Maar politiek opportunisme heeft soms tegengestelde belangen.
stan
De Turken passen zich wonderwel aan in onze maatschappij en ze nemen ook deel aan het economisch leven. En met succes.
Daarom was ik ten zeerste verbaasd toen Erdogan ,op bezoek in België, zijn landgenoten ging vertellen om niet zoal de Belgen te worden.
Hij vond volledige integratie maar niets. De Turkse cultuur moest behouden blijven. Ik heb echter het gevoel dat de Turken uit beleefdheid geapplaudisseerd hebben en daarna deze raad in de wind geslagen hebben. Gelukkig maar. Turken zijn dan ook geen Arabieren.
De Arabieren echter en meer bepaald de extremisten en fundo's zien de Islam als een totaliteit voor alle aspecten van het dagelijkse leven.
Ze zullen niet ophouden voor ze kunnen vertrekken naar een iIslamitisch land of bij ons een Islamitisch land hebben opgericht.
Wij mogen hier niét aan toegeven. Dan maar wat relletjes voor lief nemen. Zolang we in de meerderheid zijn is er géén probleem.
Wakker blijven is de boodschap en des te wakkerder als de ander je in slaap probeert te wiegen. De overheid moet hier ook ingrijpen en niet laten begaan. Maar politiek opportunisme heeft soms tegengestelde belangen.
stan
Beste Cluny,Cluny schreef:Ik streef naar een 100% beantwoording van de vragen.Gerben schreef:Alleen al in het Europese deel van Turkije wonen 18 mln. Turken (= Europeanen).Cluny schreef:Hoeveel turken wonen er in Europa?
Ik krijg een slecht gevoel bij een dictatuur vanuit een hoge toren.
Je hebt toch ook een computer, doe aan zelfbevrediging.
stan
Wil je erover praten, die moslimonderbuikgevoelens van je?stan schreef: Beste Cluny,
stan
Wil je misschien proberen een goede inhoudelijke discussie te voeren en de aanvallende onelinertjes willen staken?Cluny schreef:Wil je erover praten, die moslimonderbuikgevoelens van je?stan schreef: Beste Cluny,
stan
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny schreef:Hoeveel turken wonen er in Europa?
Turken zijn Europeanen, althans de Turken uit het Europese deel van Turkije.
Optimists are half full of it.
- LordDragon
- Bevlogen
Cluny vanwaar komt jouw enkel op moslims gerichte aversie? Althans zo lijkt het toch. Ik vind alle drie de wooestijnreligies nogal, nou ja je weet wel. Stan probeert de dingen op zijn minst zelf te interpreteren, en dat doen niet zoveel moslims, noch christenen, noch... vul zelf maar in.(eender welke religie)
ik vond het in het begin raar dat iemand zich tot de islam zou bekeren, ik vind dat nog, maar misschien kunnen ze daar wel wat kritische geesten zoals Stan gebruiken, vergeet niet waar de christenen uitgekropen zijn, allez diegeen die kritisch zijn en de atheisten ensjo hier he. Ik hoor van mijn grootmoeder nog verhalen dat zij niet met de mannen samen in de kerk mocht zitten, vrouwen moesten appart, en je mocht de kerk alleen binnen met een hoofddeksel. Mannen een hoed of pet en vrouwen een doek of kapje. Doet dat nergens aan denken?
MVG, LD.
ik vond het in het begin raar dat iemand zich tot de islam zou bekeren, ik vind dat nog, maar misschien kunnen ze daar wel wat kritische geesten zoals Stan gebruiken, vergeet niet waar de christenen uitgekropen zijn, allez diegeen die kritisch zijn en de atheisten ensjo hier he. Ik hoor van mijn grootmoeder nog verhalen dat zij niet met de mannen samen in de kerk mocht zitten, vrouwen moesten appart, en je mocht de kerk alleen binnen met een hoofddeksel. Mannen een hoed of pet en vrouwen een doek of kapje. Doet dat nergens aan denken?
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Toch, je begrijpt de vragen best wel.okke schreef:Turken zijn Europeanen, althans de Turken uit het Europese deel van Turkije.
De Turken wonend in het europees stukje Turkije buiten beschouwing latend, hoeveel Turken wonen er in de rest van Europa?
Ik ben benieuwd of hiemee het antwoord gemakkelijker wordt.
Of wellicht moet ik dat ook beter formuleren, gemakkelijker te verteren.
Kan je het antwoord zelf niet opzoeken en het ons meedelen?
Ik weet iets nog leukers.okke schreef:Kan je het antwoord zelf niet opzoeken en het ons meedelen?
Laten we er eerst naar raden voordat we het opzoeken.
En nog leuker, daarna het resultaat leggen naast de cijfers van 10, 20, 30 en 40 en 50 jaar geleden.
Leuker?
Ik ga mijn eigen ding wel doen, terwijl je hiermee vermaakt.

Ik ga mijn eigen ding wel doen, terwijl je hiermee vermaakt.