aspartaam

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

sofia
Forum fan

Re: aspartaam

Bericht door sofia »

JanC schreef:Klakkeloos gecopieerde stukken tekst over aspartaam en zogenaamde 'rode' e-nummers zijn gids-posts.

Denk je dat? Nu, smakelijk eten/drinken dan maar. Al dan niet klakkeloos.
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

fbs33 schreef:
Dat vinden de hersenen niet leuk, het gevolg is dat na het nuttigen van zoetstoffen het hongergevoel groter wordt.
Water drinken als remedie tegen dat gevoel?
Blijven drinken totdat je er bij neervalt! (probleem opgelost!)
Opgepast voor de gevaren van waterstofdioxide!
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

Water drinken als remedie tegen dat gevoel?
Blijven drinken totdat je er bij neervalt! (probleem opgelost!)
Opgepast voor de gevaren van waterstofdioxide!
Je bedoelt diwaterstofoxide. Water is giftig, als je er teveel van drinkt spoel je teveel zouten uit je lichaam.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
Samante

Bericht door Samante »

sofia schreef:
JanC schreef:Klakkeloos gecopieerde stukken tekst over aspartaam en zogenaamde 'rode' e-nummers zijn gids-posts.

Denk je dat? Nu, smakelijk eten/drinken dan maar. Al dan niet klakkeloos.
Het enige wat je ermee bereikt, als je lappen tekst kopieert en overal neerplempt op het internet, is dat mensen onder de indruk raken van zoveel negatieve berichtgeving over aspartaam. En dat is precies waar het om te doen is natuurlijk, de berichtgeving over aspartaam zo negatief mogelijk maken.

Als mensen mij aanspreken op mijn aspartaamgebruik (je kan bijna nergens nog om een colaatje light vragen zonder een preek te krijgen over hoe slecht het is) weten ze nooit precies wat er zo slecht is aan aspartaam maar wel dat er zoveel negatieve informatie over te vinden is, dat het wel waar moet zijn!
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

"Het enige wat je ermee bereikt, als je lappen tekst kopieert en overal neerplempt op het internet, is dat mensen onder de indruk raken van zoveel negatieve berichtgeving over aspartaam. En dat is precies waar het om te doen is natuurlijk, de berichtgeving over aspartaam zo negatief mogelijk maken."

Waar het wie om te doen is, Samante, over wie heb je het? Het moet iemand zijn die er baat bij heeft om aspartaam in een kwaad daglicht te stellen, en daar kan ik me niets bij voorstellen.

En heb jij nooit een 'lap tekst gekopieerd en neergeplempt' op internet? Als niemand dat deed bestond Wikipedia niet eens!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

sofia schreef: en daar kan ik me niets bij voorstellen.
Wellicht anderen wel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Toch zijn we doorgaans niet zo heel blij met knip en plak werk, en veel meer geïnteresseerd in eigen inbreng en goede discussie onderwerpen. Je kunt zelf heel snel merken wat een goed discussiepunt is en wat niet naar aanleiding van de reacties of het uitblijven van reacties. Je zou je bij elk topic dat je opent af moeten vragen of het interessant zou zijn ter discussie. Verder kun je je ook wat inlezen op het forum, dan zie je wat er zoal interessant wordt gevonden en hoe erover gediscussieerd wordt.
Verder is het altijd handig om eerst de regels eens door te nemen, daarin staan ook de discussie doelstellingen en een verwijzing hoe een goede discussie gevoerd dient te worden. Dat wij het allemaal tot in de puntjes beheersen wil ik niet zeggen hoor, maar het kan in ieder geval een streven zijn.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aspartaam is uit, sucralose is in.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sucralose

Een zoekterm op Niburu levert nog geen resultaten op, dat komt nog.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Na drie alinea's lezen van dat artikel bekroop me het gevoel dat ik een evangelisch jezus praatje aan het lezen was, het is verbazend hoezeer stijl en vorm overeenkomen. (je kent ze wel ipv een zus die doodgaat aan de aspartaan, is het meestal de zoon of neef die zich langzaam naar de ondergang zuipt, snuift of spuit, om op het laatste moment, stervend in de goot gered de worden door het Woord / Geest/ Jezus.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

doctorwho schreef:. Helaas vind ik koffie en thee zonder zoet smaakje niet lekker dus dan toch maar een aspertaampje.

Heb je wel eens gewoon consequent 4 weken lang elke dag koffie en thee zonder suiker gedronken? Bijna iedereen die ik ken die dat gedaan heeft (including me) vind daarna die dranken zonder suiker gewoon lekker.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

doctorwho schreef:Teveel suiker is niet gezond en verhoogd bij gevoeligheid de kans op het ontwikkelen van diabetes type ll.
Daarom dus light.
Maar zoetjes in de koffie doen niet bewegen lunchen met kroketten en een gevulde koek als lekkernij bij de koffie is ook niet optimaal.
Dank u voor de info!
Het hardlopen is er helaas nog niet van gekomen, overigens zijn het vegetarische dus diervriendelijke kroketten en gevulde koeken vind ik om eoa vreemde reden alleen lekker als je er 2 tegelijk opeet, met de platte kant tegen elkaar aan.

Alles wat zoet is probeer ik, of het nou van de reformzaak komt of van Bayer. (een paar mg van een chemisch stofje legt mij niet 123 om is mijn ervaring)
Heb van de week oersuiker gekocht, moet je van houden, het heeft een vrij sterke nasmaak van melasse maar het schijnt goed te zijn om te aarden.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Samante

Bericht door Samante »

sofia schreef:"Het enige wat je ermee bereikt, als je lappen tekst kopieert en overal neerplempt op het internet, is dat mensen onder de indruk raken van zoveel negatieve berichtgeving over aspartaam. En dat is precies waar het om te doen is natuurlijk, de berichtgeving over aspartaam zo negatief mogelijk maken."

Waar het wie om te doen is, Samante, over wie heb je het? Het moet iemand zijn die er baat bij heeft om aspartaam in een kwaad daglicht te stellen, en daar kan ik me niets bij voorstellen.

En heb jij nooit een 'lap tekst gekopieerd en neergeplempt' op internet? Als niemand dat deed bestond Wikipedia niet eens!
Er moet een reden voor je zijn om de tekst op dit forum te kopiëren, om er op dit forum aandacht voor te vragen. De tekst komt klaarblijkelijk al voor elders op het internet. Dat het al elders staat is voor jou niet voldoende, dus plaats je de tekst hier op het forum.
Het is een tekst vol negativiteit over aspartaam en volgens mij ook nog ongefundeerd. Je kan me niet wijsmaken denk ik dat het keihard bewezen is dat aspartaam verantwoordelijk is voor alle ziektes die in de tekst worden genoemd. Het is volgens mij allemaal hear-say en napraterij.
Mensen die ziek zijn geworden en mensen die zijn doodgegaan, en het is allemaal bewezen dat aspartaam de oorzaak is? En dan de complottheorieën die over aspartaam de ronde doen.
Stukken tekst als die je hier hebt geplaatst aan het begin van dit topic dragen bij aan de hetze tegen aspartaam. Menigeen voelt zich bevestigd en gesterkt in het oordeel over aspartaam. Men is te goedgelovig.

Ik ben een grootverbruiker van aspartaam. Ik drink liters cola light per dag en ik vervang suiker in de koffie door aspartaampilletjes. Aspartaam zal me niet doden, het is waarschijnlijker dat de medicijnen die ik tot me moet nemen dit wel zullen doen.
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Quote samante:
"Ik ben een grootverbruiker van aspartaam. Ik drink liters cola light per dag en ik vervang suiker in de koffie door aspartaampilletjes. Aspartaam zal me niet doden, het is waarschijnlijker dat de medicijnen die ik tot me moet nemen dit wel zullen doen."
Nou èn? Van mij mag je net zoveel liters cola light drinken als je wilt, hoor, net als iedereen trouwens.

En als ik van jou dan een paar sinaasappels mag uitpersen is er geen vuiltje aan de lucht, toch?

Dag hoor, slaap maar lekker, en sweet dreams. :wink:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef:[ en gevulde koeken vind ik om eoa vreemde reden alleen lekker als je er 2 tegelijk opeet, met de platte kant tegen elkaar aan.
.
Tip voor de kenner zijn de gevulde koeken van bakkerij Wammes. Met echte amandelspijs en lekker vers. Als die bakkerij tenminste nog bestaat.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

doctorwho schreef:
Fenomeen schreef:[ en gevulde koeken vind ik om eoa vreemde reden alleen lekker als je er 2 tegelijk opeet, met de platte kant tegen elkaar aan.
.
Tip voor de kenner zijn de gevulde koeken van bakkerij Wammes. Met echte amandelspijs en lekker vers. Als die bakkerij tenminste nog bestaat.
En je kunt ze ook nog zelf bakken, met zelfgemaakte amandelspijs. Helemaal niet moeilijk, en Mmmm!
Gesloten