NU Nationale bijbeltest

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

NU Nationale bijbeltest

Bericht door collegavanerik »

Nederland een of
http://www.ncrv.nl/denationalebijbeltest

net gedaan, van de 43 vragen had ik 36 goed van de 61 te verdienen punten had ik er 49. goed voor een 8.2

:twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Een 5.9..

..maar dat wist ik al. Ik had een 3 verwacht. ;)

p.s: bij de vragen die ik echt niet wist (en dat waren er nogal wat) heb ik de belachelijkste antwoorden gekozen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

chromis schreef:Een 5.9..

..maar dat wist ik al. Ik had een 3 verwacht. ;)

p.s: bij de vragen die ik echt niet wist (en dat waren er nogal wat) heb ik de belachelijkste antwoorden gekozen.
ik heb hem online gemaakt. Cum Laude gezakt.
al zie ik hier net een stukje herhaling op Ned1. vrij grappig eigenlijk.
Samante

Bericht door Samante »

24 vragen goed. 4,5 als cijfer
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Heu :? ehhh een 8.4
Ik weet niet of daar nou blij mee moet zijn.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Ik had 42 vragen goed en 60 punten. Rapportcijfer 9,9. 8)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Erik schreef:Heu :? ehhh een 8.4
Heel blij, dat betekent namelijk dat je de gristenen goed van repliek kunt dienen :!:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Van de 43 had ik er 30 goed, een beetje te haastig geweest en zodoende de strikvragen verkeerd beantwoord. een 7,6 toch nog.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

collegavanerik schreef:
Erik schreef:Heu :? ehhh een 8.4
Heel blij, dat betekent namelijk dat je de gristenen goed van repliek kunt dienen :!:
Als goddeloze heb je de Bijbel daarvoor toch niet nodig :?:

Kom met feiten en argumenten, de wapens van de goddelozen :!: :twisted:
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Nationale wetenschapstest- OK :!: goeie zaak ter promotie en popularisering van wetenschappelijke kennis.
Nationaal dictee- Prima :!: Het is altijd goed om het literaire gehalte of de kennis der nederlandse taal te verhogen.
Nationale bijbeltest: Hoe onzinnig. Dat is iets voor een selecte groep, heeft geen nationaal belang, nee is tegengesteld aan het nationale belang.
Je gaat toch ook geen Nationale Harry Potter test doen?
Kijk als de EO een Bijbeltest organiseert heb ik daar geen problemen mee. Zij testen in competitie de kennis van de bijbel in hun bijbelvaste achterban, niets mis mee.
En zo kan ook de Harry Potter fanclub hun eigen Harry Potter test doen maar laat dat nationale er toch af.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Antwoord op @fonsv in per ongelijk gestart draad met zelfde onderwerp.

Ik heb in ieder geval niet naar zoiets onzinnigs gekeken. Ook niet online meegedaan.
Daarnaast is mijn bijbel kennis nihil en daar heb ik eigenlijk best wel vrede mee maar aan de andere kant is het wel eens handig iets meer te weten over de vele tegenstrijdigheden in dat boeksken. Zodoende kun je de citaatstrooiers met tegenstrijdige citaten uit de zelfde bron om de oren slaan. Maar voorlopig heb ik nog een heleboel veel betere boeken te lezen.
FonsV schreef:De uiteindelijke uitslag was.....
.hoe verrassend !:
FonsV schreef:Wát mis je (voor je ziel en zaligheid) als je bij deze quiz een heel lage score hebt gehaald omdat je op een overgroot aantal vragen het antwoord niet wist?
Precies, je mist een heleboel onzinnigheden, je mist een moraal van onderdanigheid en dan ook nog eens aan een helium gevuld luchtballonnetje. (explosieve lucht)
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Feriluc

Bericht door Feriluc »

38 goed van de 42 vragen
Rapportcijfer:9

Moet toegeven dat ik een beetje geluk heb gehad met het gokken naar de goede antwoorden.
I invoke Thee, Lucifer, Civillization's Muse
As the wine sparkles in Thine chalice
So shall shine Thine bright star
High above the Demiurge's throne

Feriluc, MMVI
Raoul
Contacteer:

Bericht door Raoul »

5.2 jammer had wat meer van mezelf verwacht. Maar kan er niet wakker van liggen :lol:
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

32 goed van de 42
Cijfer: 7,2
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Cijfer 8,2. Wel grappig dat ze de vraag over 'welk voorwerp wordt niet genoemd in de bijbel' er in hadden geplaatst, wat appel moest zijn.

Gen 3:6 De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog,

Dat MOETEN wel bananen zijn! :D
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Plaats reactie