Scientology met een tent in Rotterdam
Moderator: Moderators
Scientology met een tent in Rotterdam
Gisteren (zo 13 september) stond er in Rotterdam, bij Eendrachtsplein, een gele tent vol met boeken en DVD's van L. Ron Hubbard (de bedenker van scientology). Een paar mensen deelden folders uit met informatie over dianetics en vroegen passanten om de "gratis stresstest" te doen. Ze hadden in de tent ook nog een heuse E-meter staan.
Ik had geen tijd, maar ik had best eens voor de grap de "gratis stresstest" willen doen om te zien wat voor bizarre onzin ze dan zouden uitkramen.
Heeft iemand hier ze wel eens gezien en / of meegedaan aan zo'n stresstest? Hoe ging dat?
Ik had geen tijd, maar ik had best eens voor de grap de "gratis stresstest" willen doen om te zien wat voor bizarre onzin ze dan zouden uitkramen.
Heeft iemand hier ze wel eens gezien en / of meegedaan aan zo'n stresstest? Hoe ging dat?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Re: Scientology met een tent in Rotterdam
Ik mocht (tijdens de Danceparade) niet meedoen met die test , omdat ik wat biertjes op had.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Heb deze test niet gedaan maar wel eens een soort schriftelijke test onder het mom van onderzoekje onder studenten. Op de vestiging in Amsterdam een lange reeks meerkeuzevragen beantwoord. De heren hadden zich niet voorgesteld als zijnde van de scientologie sekte en ik had aanvankelijk geen argwaan. Het portret van R. Hubbard gaf mij echter te denken. Let wel dit was denk ik 25 jaar terug maar ook toen al redelijk skeptisch ingesteld. Wat mij destijds opviel in de vragenlijsten was dat er gezocht lijkt te worden naar mensen met weinig zelfvertrouwen. Ronselpraktijken kortom die m.i. niet door de beugel kunnen, maar feitelijk niet veel maller dan dat bij andere religies het geval kan zijn.
Maar goed de beroemde E-meter is volgens mij niets anders dan een soort EMG- of myofeedback-apparaat.
En Ron Hubbard was een fantast die zich bij het schrijven van sf had moeten houden.
Maar goed de beroemde E-meter is volgens mij niets anders dan een soort EMG- of myofeedback-apparaat.
En Ron Hubbard was een fantast die zich bij het schrijven van sf had moeten houden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Heb je op mijn linkje over de E-meter geklikt? De E-meter is niks, gewoon een eenvoudig apparaat wat elektrische weerstand meet. Aan het resultaat van de meting worden door de Scientology-lijpo's vervolgens allerlei fantasierijke pseudowetenschappelijke conclusies verbonden.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Hij ziet er wel leuk retro uit. Zo'n radiootje wil ik ook welJasper schreef:Heb je op mijn linkje over de E-meter geklikt? De E-meter is niks, gewoon een eenvoudig apparaat wat elektrische weerstand meet. Aan het resultaat van de meting worden door de Scientology-lijpo's vervolgens allerlei fantasierijke pseudowetenschappelijke conclusies verbonden.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
De test is er inderdaad op gericht om zwakke plekken te vinden. Zonder uitzondering word je dan aangeraden wat persoonlijkheidstrainingen te doen. Die eerste trainingen zijn nog relatief goedkoop en lijken nuttig, waarna je langzaam maar zeker de sekte in wordt gezogen. Daar zijn genoeg verhalen over bekend.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- LordDragon
- Bevlogen
voor in de tardis?Hij ziet er wel leuk retro uit. Zo'n radiootje wil ik ook wel
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
PreciesLordDragon schreef:voor in de tardis?Hij ziet er wel leuk retro uit. Zo'n radiootje wil ik ook wel![]()
MVG, LD.
- Pangaea
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Wat ik heb begrepen is dat je eerst aan een persoon moet denken voordat je aan deze test begint.The Prophet schreef:De test is er inderdaad op gericht om zwakke plekken te vinden. Zonder uitzondering word je dan aangeraden wat persoonlijkheidstrainingen te doen. Die eerste trainingen zijn nog relatief goedkoop en lijken nuttig, waarna je langzaam maar zeker de sekte in wordt gezogen. Daar zijn genoeg verhalen over bekend.
Nadien vertelt een medewerker je altijd dat je persoonlijke problemen hebt met deze persoon en dat een cursusje je daarvan beter bewust kan maken. Voordat je het weet ben je inderdaad vele cursussen verder.
Wie geen schaduw heeft, leeft in het donker
Deepak Chopra
Deepak Chopra
- LordDragon
- Bevlogen
Volgens mij hebben ze dat metertje gestolen van de Master (figuur uit de serie), en weten ze niet hoe ze het moeten gebruiken. Doctor Who daarintegen kan het absoluut wel ergens voor gebruiken in de tardis.
En scientology zijn vermoedelijk de menselijke klonen van de cybermen.
MVG, LD.
Ach wat ,ik heb gewoon wat nostalgie als ik terugdenk aan deze prachtige SF reeks. Zo maken ze ze niet meer
http://www.youtube.com/watch?v=8NPJ6GMXM3E the original theme, om bij weg te smelten.
En scientology zijn vermoedelijk de menselijke klonen van de cybermen.
MVG, LD.
Ach wat ,ik heb gewoon wat nostalgie als ik terugdenk aan deze prachtige SF reeks. Zo maken ze ze niet meer
http://www.youtube.com/watch?v=8NPJ6GMXM3E the original theme, om bij weg te smelten.
Laatst gewijzigd door LordDragon op 15 sep 2009 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
- Pangaea
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Zelf vond ik de nieuwe reeks ook wel aardig. Zie imdb.LordDragon schreef:Ach wat ,ik heb gewoon wat nostalgie als ik terugdenk aan deze prachtige SF reeks. Zo maken ze ze niet meer
Deepak Chopra
Deepak Chopra
- LordDragon
- Bevlogen
De nieuwe reeks is zeker niet slecht, maar het is zoals naar de oude star trek the originals kijken, lekker zwart wit, daleks met wc ontstoppers als lazerkanon. Nou ja nostalgisch
Dat mis ik in die nieuwe versie dus wel een beetje.
MVG, LD.
MVG, LD.
- Pangaea
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Nou, soms zie ik ook wel 'monsters' of robots voorbij komen in de nieuwere serie waarbij ik zo'n mijn bedenkingen heb. Dat voelt dan wel lekker nostalgisch (voor mij dan). Overigens zijn deze series iets voor mijn tijd, ik heb ze waarschijnlijk in de herhaling gezien. Ik heb ze wel allemaal op DVD.LordDragon schreef:De nieuwe reeks is zeker niet slecht, maar het is zoals naar de oude star trek the originals kijken, lekker zwart wit, daleks met wc ontstoppers als lazerkanon. Nou ja nostalgischDat mis ik in die nieuwe versie dus wel een beetje.
Overigens is er ook nog een matige film van L. Ron Hubbard: Battlefield Earth met John Travolta.
Deepak Chopra
Deepak Chopra
- LordDragon
- Bevlogen
ik denk dat ze wel moeite hebben gedaan om het karakter van de serie te behouden, maar het is toch hetzelfde niet. Ik zag Doctor who in mijn kindertijd, en star trek the originals in zwart wit.
Maar goed back to scientology.
MVG, LD.
Maar goed back to scientology.
MVG, LD.
Aha het wordt off topic maar dan moeten we ook Blake's 7 niet vergeten. En dan natuurlijk back to scientologyLordDragon schreef:ik denk dat ze wel moeite hebben gedaan om het karakter van de serie te behouden, maar het is toch hetzelfde niet. Ik zag Doctor who in mijn kindertijd, en star trek the originals in zwart wit.
Maar goed back to scientology.![]()
MVG, LD.