In principe respecteer ik iedereen als mens, maakt niet uit of iemand nou een christen is, of moslim, jood, atheïst, agnost, boedhist, hindoe, wicca, new age, etc., etc. Maar zoiets wil nog niet zeggen dat ik met iedereen vrienden wil zijn. Ik kies mijn eigen pad, en laat mij hierbij door niemand tegenhouden!ik ben een christen hoe kijk je tegen mij aan?
1. Zoals ik al eerder zei, berusten dit soort verhalen meer op mythen dan op de werkelijkheid. Seksuele riten tussen een paar kunnen wel eventueel voorkomen, uiteraard. Maar wat is daar mis mee?ik dacht dat er 2 stromingen waren,
1. oldscool; baby offers, sexuele rites en bloedoffers, en zwarte magie/vervloekingen.
2. en een soort levensbeschouwing die het bovenste niet in praktijk brengt, maar dat het meer filosofie is. dat iedereen hun eigen terrein heeft en dat er 1 dogma is;
2. Doel je hiermee misschien op het moderne satanisme? Daar heb ik weing mee te maken. Vind het eigenlijk ook niet zo interresant.
Aleister Crowley beschouwde zichzelf niet als satanist of duivelsaanbidder. Crowley was de stichter een nieuw soort religie/filosofie, de Thelema.doe wat je wil.(crowly).
Thelema is een opzichzelfstaande stroming, en geen vorm van satanisme. De Thelema had echter wel invloed op de leerstellingen van het latere, moderne satanistenDoctrine
Doet wat ge wilt zal het geheel van de Wet zijn" (AL I:40)
"Liefde is de wet, liefde onder wil" (AL I:57)
"Het woord van de Wet is THELEMA" (AL I:39)
"Er is geen wet naast Doet wat ge wilt" (AL III:60)
"Iedere man en iedere vrouw is een ster" (AL I:3)
De centrale doctrine van Thelema behelst dat het leren kennen van en vervolgens handelen naar de Ware Wil (Engels True Will) het ultieme doel en de ultieme plicht van ieder wezen is. Deze Ware Wil is een mystiek concept dat het éne pad van handelingen waarbij men geen enkele vorm van weerstand ontmoet aanduidt.
Er wordt verondersteld dat het handelen naar deze Ware Wil gelijk staat aan geassisteerd worden door de gehele kosmos en dat meerdere personen of wezens die allen naar hun Ware Wil handelen nooit in conflict kunnen treden. Hieruit volgt dat handelen naar de Ware Wil beïnhoudt dat men de Ware Wil van anderen moet respecteren, hetgeen tot uitdrukking komt in "Liefde is de wet".
Thelema legt naast op persoonlijke discipline en verantwoordelijkheid ook grote nadruk op persoonlijke vrijheid; elk mens is goddelijk en mag dus niet onderdrukt worden, hetgeen tot uitdrukking komt in "Iedere man en iedere vrouw is een ster"
Wikipedia.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er een aantal zaken in staan waarin ik mij in kan vinden. (Gij zult niet doodslaan, en zo) Helaas zijn er ook teveel voorbeelden van door god gesanctioneerde volkerenmoord en genocide, waardoor ik de oudtestamentische Jehova (die naar mijn mening wel bestaat) tussen hetzelfde rijtje schaar als Stalin, Hitler, Bin Laden, Mao, Pol Pot, etc., etc.wat vind je van de bijbel?
Alles bij elkaar opgeteld, kom ik toch op een negatief eindoordeel. De bijbel verkondigt naar mijn bescheiden mening een slecht moraal. Lees gewoon al die deprimerende psalmen er maar op na, en je zult misschien begrijpen wat ik bedoel.