Ongelovige Deense priester komt voor rechtbank.
Moderator: Moderators
Ongelovige Deense priester komt voor rechtbank.
Ongelovige Deense priester komt voor rechtbank
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_16202.html
Een Deense priester die al sinds afgelopen jaar beweert dat hij niet in God gelooft, zal voor de pastorale rechtbank moeten verschijnen. Dat heeft het Deense Ministerie van Justitie maandag gemeld.
Thorkild Grosboell, die zeer populair is in zijn parochie Taarbaek, zorgde met zijn gewaagde uitspraken voor heel wat opschudding bij het publiek en in de geestelijke wereld.
Het hof, dat uit een rechter en twee theologen bestaat, zal moeten oordelen over de beschuldigingen van de geestelijke autoriteiten tegen Grosboell. De priester zelf reageerde een jaar lang niet op de aanmaningen van zijn bisschop.
Bisschop Lise-Lotte Rebel verwees de religieuze controversiële zaak door naar het ministerie van Justitie nadat er in een weekblad een verklaring van Grosboell was gepubliceerd. Daarin zei de priester dat hij niet geloofde in God en de verrijzenis. (dwm, belga)
ciao.. Devious... 8)
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_16202.html
Een Deense priester die al sinds afgelopen jaar beweert dat hij niet in God gelooft, zal voor de pastorale rechtbank moeten verschijnen. Dat heeft het Deense Ministerie van Justitie maandag gemeld.
Thorkild Grosboell, die zeer populair is in zijn parochie Taarbaek, zorgde met zijn gewaagde uitspraken voor heel wat opschudding bij het publiek en in de geestelijke wereld.
Het hof, dat uit een rechter en twee theologen bestaat, zal moeten oordelen over de beschuldigingen van de geestelijke autoriteiten tegen Grosboell. De priester zelf reageerde een jaar lang niet op de aanmaningen van zijn bisschop.
Bisschop Lise-Lotte Rebel verwees de religieuze controversiële zaak door naar het ministerie van Justitie nadat er in een weekblad een verklaring van Grosboell was gepubliceerd. Daarin zei de priester dat hij niet geloofde in God en de verrijzenis. (dwm, belga)
ciao.. Devious... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Deugtvoorniets
-
Deugtvoorniets
Dan dient zich het volgende probleem aan: wat is de definitie van 'christen?'Simcha schreef:Als die man geen Christen meer is, dan hoort hij niet voor de kerk te staan.
Gezien de 'afschuifconstructie' die ik vaak zie op christelijke fora heb ik daar nog nooit een bevredigend antwoord op gekregen.
Ik moet wel zeggen dat ik een nihilistische priester ook wat vreemd vind klinken, maar ik kan nergens eruithalen of de meneer dat is.
Ik las ergens dat de man nogal populair is in z'n parochie of hoe dat ook moge heten.
Ik wil dan altijd graag weten waarom.
Misschien is die vent wel ok?
Liever zo iemand dan eoa zichzelf vroom pastoor noemend met God aan z'n zijde terwijl ie ondertussen wat aan de ballen van misdienaartjes zit...
Als hij geloofd in de belijdenis van zijn kerk. Bijna iedere kerk heeft een officieele belijdenis. De kerken die dat niet hebben gebruiken wel de erkenning van bestaan van G-d bij de doop.Fenomeen schreef:Dan dient zich het volgende probleem aan: wat is de definitie van 'christen?'...
Bovendien zijn er een aantal punten in het Nieuwe Testament die over de voor ganger gaan.
Dit heeft natuurlijk helemaal niets van doen met het probleem.Fenomeen schreef: Liever zo iemand dan eoa zichzelf vroom pastoor noemend met God aan z'n zijde terwijl ie ondertussen wat aan de ballen van misdienaartjes zit...
Vriendelijke groet,
Simcha