The Atheism Tapes

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Think
Forum fan

The Atheism Tapes

Bericht door Think »

Is het op FT toegestaan mensen te verwijzen naar nieuwsgroepen? Als je op een nzb-site gaat zoeken nu, dan zie je namelijk dat The Atheism Tapes pas gepost zijn in a.b.tv en ik kan ze erg aanraden. Het zijn interviews van Jonathan Miller, de maker van A Brief History of Disbelief, met o.a Steven Weinberg, Daniel Dennett en Richard Dawkins over religie en atheïsme.

Ik ben gister begonnen met kijken naar de eerste aflevering, met de filosoof Colin McGinn. Het gesprek ging o.a. over de weerlegging van het ontologisch argument van Anselmus. "God is het meest perfecte wezen, en hij zou niet perfect zijn als hij niet ook zou bestaan, want een bestaand perfect wezen is perfecter dan een niet-bestaand perfect wezen". Maar wat is een meest perfect wezen, aldus McGinn? Wat is de meest perfecte maaltijd, de meest perfecte voetbalwedstrijd? Het is niet altijd een aanduiding met een betekenisvolle inhoud, 'meest perfect'. Ik heb genoten van de eenvoud en helderheid van het gesprek.

Ik heb ervan genoten. Wie bekend is met usenet en een payserver heeft, geniet van deze films, zou ik zeggen.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Blackadder
Ervaren pen

Re: The Atheism Tapes

Bericht door Blackadder »

Bewdankt voor de tip, gebruik geen usenet maar het is makkelijk te vinden in de piratenbaai
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Plaats reactie