Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Wat lees je nu?

Bericht door The Prophet »

Think schreef:
The Prophet schreef: Douglas Adams meets Umberto Eco.
Klinkt interessant. Vertel er eens wat meer over?
Het heeft 805 pagina's en werd in 1975 voor het eerst gepubliceerd.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

The Prophet schreef:Het heeft 805 pagina's en werd in 1975 voor het eerst gepubliceerd.
Oh, wacht, dat bedoelde je vast niet. Toch raar dat ik jongelui (?) nog op Google moet attenderen.
The trilogy is a satirical, postmodern, science fiction-influenced adventure story; a drug-, sex- and magic-laden trek through a number of conspiracy theories, both historical and imaginary, which hinge around the authors' version of the Illuminati. The narrative often switches between third and first person perspectives and jumps around in time. It is thematically dense, covering topics like counterculture, numerology and Discordianism.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Illuminatus!_Trilogy
Think
Forum fan

Bericht door Think »

The Prophet schreef:
The Prophet schreef:Het heeft 805 pagina's en werd in 1975 voor het eerst gepubliceerd.
Oh, wacht, dat bedoelde je vast niet. Toch raar dat ik jongelui (?) nog op Google moet attenderen.
:mrgreen: Ja, ik grijp inderdaad niet automatisch naar Google. Ik vind het leuk als mensen zelf vertellen wat ze ervan vinden. Maar je eerste reactie is wel heerlijk droog. Ik ben trouwens 38, voel me niet zo jong meer onderhand.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Ik ben bezig aan "de christus smaragd" van Jorg Kastner. Vind het tot hiertoe wel goed.

http://www.scholieren.com/boekverslagen/26170

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Crossing-over
Geregelde verschijning

Bericht door Crossing-over »

Mislukte Staten van Noam Chomsky.
Plastikman
Geregelde verschijning

Bericht door Plastikman »

Antichrist van Nietzsche net maar weereens uit de kast gehaald.. Een heerlijk boekje voor de zondag. :)
Wij zien dat veel mensen die voor echte nood en zorgen veilig zijn, nu, nadat ze eindelijk alle andere lasten van zich hebben afgewenteld, ineens zichzelf tot last zijn.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Boeken van Tom Holland

Ik heb eerst 'Rubicon' gekregen, (over het einde van de Romeinse Republiek en nu zelf 'Perzisch vuur' over de oorlogen tussen de Grieken en Meden en Perzen (ca 500-400 vC) gekocht. Erg leuk. Holland gebruikt historische bronnen, maar maakt daar vervolgens een spannend en goed leesbaar verhaal van, waarbij hij de vrijheid neemt om de wetenschappelijke bronnen zo te interpreteren als hij wil. Het zijn verhalen over hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Maar hij fantaseert er duidelijk niet op los, hij is geen Dan Brown

Perzisch vuur laat ook zien hoe de tegenstellingen tussen Oost en West die we ook nu nog kennen, soms wortels hebben die al millennia oud zijn. Ook verschillen tussen Islam en Christendom zijn soms te herleiden tot verschillen tussen Grieken en Perzen van 1000 jaar eerder.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Plastikman schreef:Antichrist van Nietzsche net maar weereens uit de kast gehaald.. Een heerlijk boekje voor de zondag. :)
Ik heb 'm eens gelezen, vond het erg tegenvallen. Ik hoopte op een redelijk onderbouwd betoog tegen het christendom, maar kreeg een felle dodenpreek zonder ook maar enige nuance.

Zelf ben ik bezig in 1984 van George Orwell. Had er al zovaak over gehoord dat ik 'm maar eens wilde lezen. 'k Ben er erg tevreden over.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Dan kan ik je Brave New World van Aldous Huxley ook aanraden. Dat is ook een dystopia, maar een veel subtielere. Orwell heeft een aantal ideeen van Huxley in zijn boek verwerkt.

Ik heb net "Gravity's Rainbow" van Thomas Pynchon besteld. Kent iemand dat boek?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gravity's_Rainbow
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

The Prophet schreef:Brave New World van Aldous Huxley
Ik heb er wel eens van gehoord inderdaad. Als ik de mogelijkheid zie, zal ik 'm eens lenen/kopen.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Op dit moment een aantal boeken in huis van Maarten 't Hart. Mijn schoonzus bleek er een kast vol mee te hebben staan. Ik ben begonnen met 'Alle verhalen'. Lekker dik met allemaal korte verhalen over zijn jeugd, beginnend als jochie van zes en in de loop van het boek opgroeiend. Heerlijke lectuur, en grotendeels autobiografisch. Het geeft een goed beeld van zijn jeugd en de zwaar christelijke boerse omgeving waar hij die doorbracht.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plastikman
Geregelde verschijning

Bericht door Plastikman »

CXT schreef:
Plastikman schreef:Antichrist van Nietzsche net maar weereens uit de kast gehaald.. Een heerlijk boekje voor de zondag. :)
Ik heb 'm eens gelezen, vond het erg tegenvallen. Ik hoopte op een redelijk onderbouwd betoog tegen het christendom, maar kreeg een felle dodenpreek zonder ook maar enige nuance.

Zelf ben ik bezig in 1984 van George Orwell. Had er al zovaak over gehoord dat ik 'm maar eens wilde lezen. 'k Ben er erg tevreden over.
Wat had je anders verwacht dan van Nietzsche? :lol:

Natuurlijk mist het nuance, maar de kern is altijd helder en het is vermakelijk om te lezen imo.
Wij zien dat veel mensen die voor echte nood en zorgen veilig zijn, nu, nadat ze eindelijk alle andere lasten van zich hebben afgewenteld, ineens zichzelf tot last zijn.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Plastikman schreef:Wat had je anders verwacht dan van Nietzsche? :lol:
Aldus sprak Zarathoestra vond ik een erg goed boek. Die is misschien ook niet echt genuanceerd, maar heeft inhoud. De inhoud van De Antichrist is mijns inziens verwaarloosbaar.
Men in Black
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

De boeken van de Nar - Robin Hobb; deze trilogie is het vervolg op De boeken van de Zieners.

De boeken van de Nar-trilogie gaan verder met het leven van FitzChevalric Ziener (van de Zieners trilogie). Het verhaal speelt zich 15 jaar na de geschiedenis uit de Zieners-trilogie af. De tussenliggende periode is behandeld in de trilogie van de Levende Schepen, al handelt deze niet over FitzChevalric Ziener. De verhalen gaan in op de pogingen van de Nar om anderen te begeleiden om hun profetie te volbrengen. (Van Wikipedia)

Genre is fantasie. Ik ben een groot liefhebber van dit genre en begon ooit met (hoe kan het anders) de boeken van Tolkien. [-X Nee correctie, het eerste fantasieboek waarmee ik in aanraking kwam is uiteraard de bijbel...... :D :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
siger

Bericht door siger »

"Experiments in economics - Playing fair with money" van Ananish Chaudhuri.

Het laatste rechte stukje in het altruisme-debat. Als ik er doorheen raak plaats ik een samenvatting, want er staan een hoop (voor mij) nieuwe dingen in. En daarna lees ik nooit nog een boek van een econoom.
Plaats reactie