Inzake dierenrechten is het dus wel duidelijk en onbetwistbaar bewezen dat ze kunnen lijden.
Nu is dan ook nog eens bewezen dat de weredwijde veestapel ENORM milieuvervuilend is.
Niet echt een vergelijking die opgaat dus.
Iets van appels en peren?
Moderator: Moderators
Neem je extra stoffen naast je plantaardige voeding? Vitamines of zo?XveganxchickX schreef:Ik ben perfect gezond en meer moet dat niet zijn.
Allemachtig, wat is dit voor waanzinnige horror? Is voor Ongeloveloos een mens gelijk aan een boom waar je planken uit zaagt?Ongeloveloos schreef: een hond is niets meer dan een boom of een aar in een korenveld. Of is het hebben van een zenuwstelsel volgens jou de grens ????
Hoisiger schreef:Neem je extra stoffen naast je plantaardige voeding? Vitamines of zo?XveganxchickX schreef:Ik ben perfect gezond en meer moet dat niet zijn.
omdat het lekker is uiteraardXveganxchickX schreef:dus waarom het dan wel eten, snap je?
Het zijn beide levende organismen. Ik geloof dat wij zo'n duizend genen delen met de banaan, dus de vraag waar ligt de grens is niet zo gek lijkt mij.Ali schreef:Allemachtig, wat is dit voor waanzinnige horror? Is voor Ongeloveloos een mens gelijk aan een boom waar je planken uit zaagt?Ongeloveloos schreef: een hond is niets meer dan een boom of een aar in een korenveld. Of is het hebben van een zenuwstelsel volgens jou de grens ????
XveganxchickX schreef:Hoi Fishhook!
Op zich heb ik geen problemen met het eten van dieren, aangezien het echt voor de survival is.
Roofdieren in het wild kunnen niet nadenken en redeneren zoals de mens dat doet. Zij kennen geen mededogen en empathie, en zelfs als ze dat kenden, dan nog kennen zij geen andere manier om te overleven.
Bij de mens is dit anders. In onze (ontwikkelde) maatschappij hoef je al lang geen vlees meer te eten om te overleven, noch om gezond te zijn (ik wil gerust me je meegaan om men bloed te laten prikken).
Dat is al het eerste punt.
Bovendien vergelijkt de mens zich vaak met de roofdieren in de natuur: "zij eten toch ook vlees"?
Ja klopt. Maar wanneer ik dan de vergelijking even voor hun doortrek: "ja maar: vang jij je vlees ook zelf met je klauwen en tanden, eet je het rauw op en begin je - als het er nog is - met de ingewanden en vooral de maag omdat deze zoveel vitamines bevat" dan haken ze af. Dan vinden ze dat de vergelijking ineens niet meer opgaat.
Jamaar, zo gaat dat niet ehAls je wil vergelijken, dan moet je dat over de hele lijn doen en niet enkel op de punten dat het je uitkomt!
PS: ik gebruik vaak "je" in mijn posts maar dat is niet persoonlijk ofzo, dat schrijft gewoon makkelijker dan "mensen" of "vleeseters".
Ja, ik ben wel van mening dat dieren leed wordt aangedaan in de bio-industrie. Met dieren die een goed leven hebben gehad, heb ik dan minder moeite. Ook met wild heb ik minder moeite. Ik let ook op welke vis ik eet.Jij bent mss niet van mening dat dieren in de vleesindustrie onrecht worden aangedaan, maar dit gewoon even buiten beschouwing gelaten, denk ik niet dat veel mensen het oneens met me kunnen zijn dat je gewoonweg moet ingrijpen als je vindt dat er mens of dier serieus onrecht wordt aangedaan.
Doe is een gok Fishhook op basis van mijn reactie waar voor mij de grens ligt.Fishhook schreef:Het zijn beide levende organismen. Ik geloof dat wij zo'n duizend genen delen met de banaan, dus de vraag waar ligt de grens is niet zo gek lijkt mij.Ali schreef:Allemachtig, wat is dit voor waanzinnige horror? Is voor Ongeloveloos een mens gelijk aan een boom waar je planken uit zaagt?Ongeloveloos schreef: een hond is niets meer dan een boom of een aar in een korenveld. Of is het hebben van een zenuwstelsel volgens jou de grens ????
Waar ligt volgens jouw de grens?
Ali schreef:Doe is een gok Fishhook op basis van mijn reactie waar voor mij de grens ligt.Fishhook schreef:Het zijn beide levende organismen. Ik geloof dat wij zo'n duizend genen delen met de banaan, dus de vraag waar ligt de grens is niet zo gek lijkt mij.Ali schreef:
Allemachtig, wat is dit voor waanzinnige horror? Is voor Ongeloveloos een mens gelijk aan een boom waar je planken uit zaagt?
Waar ligt volgens jouw de grens?
En vermeldt svp als extraatje je eigen grens.
XveganxchickX schreef: Op zich heb ik geen problemen met het eten van dieren
Bewustzijn.Ongeloveloos schreef:
Wat maakt voor jou de mens meer dan een boom ?
Tsja maar dat gaat toch hand in hand? Het één is de consequentie van het andere. Of snap je dat niet?Ongeloveloos schreef:XveganxchickX schreef: Op zich heb ik geen problemen met het eten van dieren
Als je het niet gaat om het eten van dieren, maar om het dierenwelzijn (eitje van oma), dan bereik je 1.000.000 X meer om de mensen te wijzen op dierenleed, niet met het onthouden van vleeseten.