zo als er zoveel domme creationisten zijn zoveel domme evolutionisten zijn er ook, dus ik begrijp niet waarom ze zo zwart gemaakt worden, in alle geloven en richtingen zijn domme mensen te vinden. veel evolutionisten die zich er nooit in verdiept hebben gebruiken net zogoed onnozele argumenten. ik kan er een boek over schrijven, maarja misshcien is het normaal op dit forum om de zwakken zwart te maken
Badeend schreef:zo als er zoveel domme creationisten zijn zoveel domme evolutionisten zijn er ook, dus ik begrijp niet waarom ze zo zwart gemaakt worden, in alle geloven en richtingen zijn domme mensen te vinden. veel evolutionisten die zich er nooit in verdiept hebben gebruiken net zogoed onnozele argumenten. ik kan er een boek over schrijven, maarja misshcien is het normaal op dit forum om de zwakken zwart te maken
Domme creationisten kan ik bij naam noemen, maar wat is een evolutionist?
Voorbeeld:
ICR: de C in ICR staat voor creation.
Zie o.a.: http://www.icr.org/
Allemaal en alleen maar domme creationisten op deze website.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Dom is dom
Het is niet nodig om een dommerik zwart te maken ;
hij doet dat zelf uitstekend , tot in het na-apende belachelijke toe
(Kijk maar naar websites als Verborgen Wetenschap , Revolutietheorie ,Schepper en Zoon ...etc..)
Natuurlijk is een dommerik meestal te dom om dat allemaal zelf te weten ...en zal hij zijn falen ( het sociaal aanvaard worden of op een forum voor "vol" worden aanzien ) dan ook liever wijten aan het "zwartmaken"
...Het is een geliefkoosde taktiek om het dan maar op komplot-denken te gooien en calimero gedrag te cultiveren ...
Over de termen creationisten en evolutionisten
Creationisten noemen zichzelf "creationisten "
Echter "evolutionisten " is een term die creationisten gebruiken om alle niet-creationisten aan te duiden
Creationisme is anti-wetenschap en pseudo-wetenschap op basis van het particuliere aangehangen "heilige schriften"geloof ...
Deze kerels ( slim, dom of doortrapt /die laatsten bestaan ook )moeten derhalve hun heil (=lees = maatschappelijke invloed/overwicht ) zoeken in de politieke en maatschappelijke arena van het publieke debat ...
Creationisten zijn (met hun ware naam en verborgen agenda )fundamentalisten en (vooral) theocraten die in het bijzonder het (natuur)wetenschappelijk - onderwijs willen naar hun hand zetten ( wie de jeugd heeft , heeft de toekomst)omdat de natuurwetenschap hun "denkbeelden " ontkracht ...Hun politieke tegenstanders ( die ze ook meestal bedenken met de denigrerende naam "evolutionisten"indien al niet met de verborgen gehouden koosnaampjes "naturalisten "en "atheisten" )zijn echter voornamelijk bestrijders van de theocratische opties en staatsvormen en de ( door bovennatuurlijke imperatieven gedicteerde )morele dictatuur ...
Complot denken ?
Natuurlijk , want dat is een van de belangrijkste troeven in de politiek ; o.m. samen met het eindeloos filibusteren ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Badeend schreef:zo als er zoveel domme creationisten zijn zoveel domme evolutionisten zijn er ook,
Wat een waardeloos statement.
Wat wil je hiermee?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Badeend schreef:zo als er zoveel domme creationisten zijn zoveel domme evolutionisten zijn er ook,
Wat een waardeloos statement.
Wat wil je hiermee?
dat dergelijke topics die zwakken uit een bepaalde groep vernederen in mijn ogen geen zin heeft.
Kijk eens. Wie een tijdje met creationisten van gedachte heeft gewisseld, komt over het algemeen tot het besluit dat creationisten over het algemeen niet goed weten wat de evolutietheorie inhoudt en dat ze zelfs geen belangstelling hebben om dat te weten. Beweringen zoals, "zuiver toeval kan iets dergelijks niet produceren" of "evolutie is in tegenstrijd met de thermodynamica" worden steeds opnieuw door creatonisten naar voor gebracht en tonen alleen de onwetendheid van de creationisten aan. Je zou verwachten dat creationisten de moeite zouden doen om de evolutietheorie serieus te bestuderen voor ze met hun kritiek komen maar de praktijk wijst keer op keer uit dat dat niet het geval is.
En dan kan men wel eens op een punt komen dat men zijn frustraties om zo'n gang van zaken moet kunnen ventileren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus schreef:
Kijk eens. Wie een tijdje met creationisten van gedachte heeft gewisseld, komt over het algemeen tot het besluit dat creationisten over het algemeen niet goed weten wat de evolutietheorie inhoudt en dat ze zelfs geen belangstelling hebben om dat te weten. Beweringen zoals, "zuiver toeval kan iets dergelijks niet produceren" of "evolutie is in tegenstrijd met de thermodynamica" worden steeds opnieuw door creatonisten naar voor gebracht en tonen alleen de onwetendheid van de creationisten aan. Je zou verwachten dat creationisten de moeite zouden doen om de evolutietheorie serieus te bestuderen voor ze met hun kritiek komen maar de praktijk wijst keer op keer uit dat dat niet het geval is.
En dan kan men wel eens op een punt komen dat men zijn frustraties om zo'n gang van zaken moet kunnen ventileren.
dat de meeste creationisten zich niet in evolutie willen verdiepen ben ik met je eens en vind ik zelf erg jammer. Ik ben zelf erg kritisch en wil me er graag in verdiepen. dat is ook een van de redenen dat ik op dit forum zit. Iets over thermodynamica, niets kan niet iets creeren. voor het universum begon heeft er iets of iemand al is of zijn geweest. energie. energie is eeuwig, de eerste wet van de thermodynamica bevestigd dat. echter kan je niet beweren dat deze energie altijd in het bestaande universum is geweest omdat de wetenschap zegt dat het universum niet altijd heeft bestaan. maar goed, dat even buiten evolutie om maar wederom een argument om het bestaan van god te overwegen.
Badeend schreef:
dat de meeste creationisten zich niet in evolutie willen verdiepen ben ik met je eens en vind ik zelf erg jammer. Ik ben zelf erg kritisch en wil me er graag in verdiepen. dat is ook een van de redenen dat ik op dit forum zit. Iets over thermodynamica, niets kan niet iets creeren. voor het universum begon heeft er iets of iemand al is of zijn geweest. energie. energie is eeuwig, de eerste wet van de thermodynamica bevestigd dat. echter kan je niet beweren dat deze energie altijd in het bestaande universum is geweest omdat de wetenschap zegt dat het universum niet altijd heeft bestaan. maar goed, dat even buiten evolutie om maar wederom een argument om het bestaan van god te overwegen.
Wat betekent dat, dat energie eeuwig is? Je bent toch op de hoogte dat de normale manier om de energie te berekenen van twee lichamen op afstand door de zwaartekracht een negatief getal oplevert? Als energie negatief kan zijn, zou de totale som van de positieve en negatieve energie dan niet nul kunnen zijn, zodat we ons helemaal geen zorgen moeten maken over waar de energie vandaan is gekomen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Badeend, probeer eens "god" te omschrijven? Probeer eens het "niets" te omschrijven. Zijn dat bij nader inzien niet twee aan het abstracte grenzende termen.
krijg ik nu weer allemaal commentaar op me?
de meeste creationisten geloven dat de aarde nog maar 6000 jaar oud is en dat we lekker het nest gedeelt hebben met de dinosauriers in het hof van eden, jouw uitleg/redenering wijkt hier enigzins vanaf als je rekening houd met de oerknal dan ben je in stricte zin geen creationist. Dat je vragen heb ivm wat kwam er voor de oerknal enzo kan ik inkomen, maar ik betwijfel of we daar ooit een zinnig antwoord op zullen weten.
Sommige dingen zijn nu nog niet te vatten voor de mens, hopelijk bied de evolutie ons ooit een antwoord.
MVG, LD
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Badeend schreef:
dat de meeste creationisten zich niet in evolutie willen verdiepen ben ik met je eens en vind ik zelf erg jammer. Ik ben zelf erg kritisch en wil me er graag in verdiepen. dat is ook een van de redenen dat ik op dit forum zit.
Je verdiepen in evolutie doe je niet door op dit forum te zitten. Dat zou je beter eerst doen, voor je op dit forum uitspraken gaat doen over evolutie. Je verdiepen in evolutie doe je door er wetenschappelijke, niet creationistische boeken over te lezen. Of je te verdiepen in een goede site over evolutie. Freethinker is geen site over evolutie, en ook geen site om de evolutietheorie goed te leren kennen. Er zitten hier wel mensen die goed op de hoogte zijn van de evolutietheorie, maar dan nog kun je je beter verdiepen in de evolutietheorie zelf op de manieren die ik hierboven aangeef als je er echt over mee wilt praten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Badeend schreef:
dat de meeste creationisten zich niet in evolutie willen verdiepen ben ik met je eens en vind ik zelf erg jammer. Ik ben zelf erg kritisch en wil me er graag in verdiepen. dat is ook een van de redenen dat ik op dit forum zit.
Je verdiepen in evolutie doe je niet door op dit forum te zitten. Dat zou je beter eerst doen, voor je op dit forum uitspraken gaat doen over evolutie. Je verdiepen in evolutie doe je door er wetenschappelijke, niet creationistische boeken over te lezen. Of je te verdiepen in een goede site over evolutie. Freethinker is geen site over evolutie, en ook geen site om de evolutietheorie goed te leren kennen. Er zitten hier wel mensen die goed op de hoogte zijn van de evolutietheorie, maar dan nog kun je je beter verdiepen in de evolutietheorie zelf op de manieren die ik hierboven aangeef als je er echt over mee wilt praten.
Het probleem bij jou is dat je het één en ander zou moeten afleren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jij geeft aan dat je je heel graag wil verdiepen in evolutie, nou als je dat zo heel graag wil, en je komt alleen hiervoor op dit forum posten, dan valt het met dat heel graag willen verdiepen wel mee. Want dan zou je wel meer moeite doen en betere bronnen gebruiken dan een discussieforum dat in weze niet eens als hoofdonderwerp de evolutietheorie heeft. Dus ik vraag mij af, wat je werkelijke reden is om hier op Freethinker te komen discussiëren. Dat kan toch niet je grote interesse in de evolutietheorie zijn, want dan had je wel een forum gekozen dat specifiek dit als onderwerp heeft óf je was in het grote aanbod van informatieve boeken gedoken over dit onderwerp.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)