Het Piratebay topic.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Het Piratebay topic.

Bericht door Devious »

Piratebay ( http://thepiratebay.org/ ) is, naast freethinker.nl natuurlijk, één van mijn favoriete websites. Nu hoor ik al een tijdje het gerucht dat The Piratebay verkocht is aan één of ander softwarebedrijf, en van iemand anders hoorde ik dat piratebay binnenkort stopt met het aanbieden van torrents.

Dat is niet zo mooi :twisted:

Niet zo lang geleden wilde Stichting Brein proberen om het onmogelijk te maken voor nederlandse internet gebruikers om the piratebay te bezoeken. Ik weet niet of men hier nog serieus mee bezig is, maar het zijn geen berichten waar ik vrolijk van wordt

Zijn er nog meer piratebay gebruikers hier? Actuele informatie welkom. En discussie natuurlijk, zolang het maar met the piratebay te maken heeft.

Groetjes.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Brein wil wel meer.
De rechtzaak dient 21 juli, ik zou me niet al te druk maken.

Het laatste nieuws:
Tweakers schreef:The Pirate Bay gaat geld vragen voor muziek-downloads

Voor het gebruik van The Pirate Bay zal in de toekomst betaald moeten worden. Wayne Rosso, die onlangs door Global Gaming Factory werd aangesteld om de aankoop van de site te regelen, heeft dat deze week bevestigd.

Wayne RossoRosso verklaarde dat in het nieuwe bedrijfsmodel de gebruikers kunnen downloaden zoveel ze maar willen voor een vast bedrag per maand. Hoeveel dat zal zijn, was iets waar hij zich nog niet over wilde uitlaten. De gebruikers zullen dit bedrag echter kunnen verminderen door hun computercapaciteit ter beschikking te stellen voor 'cloud computing'. Wie genoeg bijdraagt zal uiteindelijk gratis kunnen downloaden. The Pirate Bay wil inkomsten genereren door deze capaciteit te verkopen.

Rosso voert momenteel onderhandelingen met de film- en platenmaatschappijen, die uiteraard zullen moeten instemmen met deze vorm van distributie. Hij hoopt ook een nieuwe BitTorrent-technologie te introduceren, die het verkeer met de providers optimaliseert. "We kunnen internetproviders tot tachtig procent van hun resources besparen. De helft van het internetverkeer bestaat uit filesharing en weer de helft daarvan komt van The Pirate Bay."
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Re: Het Piratebay topic.

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef: Zijn er nog meer piratebay gebruikers hier? Actuele informatie welkom. En discussie natuurlijk, zolang het maar met the piratebay te maken heeft.
Zelf gebruik ik een paar keer per jaar torrents, ik geef de voorkeur aan Usenet:

http://www.nzbmovieseeker.com/

Liefhebbers van underground muziek kunnen terecht bij Soulseek:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soulseek
appelfflap
Banned

Re: Het Piratebay topic.

Bericht door appelfflap »

Devious schreef: Dat is niet zo mooi :twisted:
genoeg aanbieders. dit soort sites komen en gaan. soms verdwijnen ze en soms worden ze opgekocht zoals kazaa en/of napster.

er zijn nog genoeg alternatieven
demonoid, isohunt, btjunkie,mininova, torrentz om er maar een paar te noemen
Baird
Contacteer:

Bericht door Baird »

Ik ben ook een piratebaygebruiker.
Er is geen enkel moment dat mijn computer opstaat en dat er geen torrent staat te downloaden.
Gelukkig heb ik een onbeperkte downloadlimiet.
Wie niet denkt, kan niet weten.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Wel, Piratebay heeft een wat meer emotionele waarde voor mij. Maar zelfs deze idealistische hippies lijken te zijn bezweken voor het grote geld. Piratebay verkopen aan een commercieel bedrijf zou zoiets zijn als dat ik freethinker.nl zou verkopen aan het vaticaan. Natuurlijk zijn er genoeg alternatieven. Eerder downloade ik veel op torrentspy.com (of .org, weet ik niet meer), maar die is door de Machten der Duisternis ontmanteld.
Soulseek heb je een speciaal programma voor nodig. Ik heb ooit geprobeerd om daar iets te beginnen, maar ik begreep er niets van.
Nieuwsgroepen is mij ook te ingewikkeld. Mijn broer heeft het me laatst uitgelegd, maar ik moet dan wel 2 of 3 programma's tegelijk gebruiken quickpar, en nog wat dingen (als ik geen andere keuze heb, dan heb ik het heel snel door meestal, maar liever besteed ik daar geen tijd aan).
Ik zoek eigenlijk gewoon iets wat vergelijkbaar is met piratebay (en waar ik geen maandelijks bedrag voor moet betalen, dat soort dingen dat doe ik nooit via het net), en waar ik genoeg heb aan bitlord.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
appelfflap
Banned

Baird schreef: Gelukkig heb ik een onbeperkte downloadlimiet.
gelukzak
vlamingen mogen al blij zijn dat 30 gig binnen kunnen halen.
Plastikman
Geregelde verschijning

Bericht door Plastikman »

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo, aangezien er meer dan uitstekende alternatieven zijn. Mininova.org om er maareens 1 te noemen. 8)
Wij zien dat veel mensen die voor echte nood en zorgen veilig zijn, nu, nadat ze eindelijk alle andere lasten van zich hebben afgewenteld, ineens zichzelf tot last zijn.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef:Wel, Piratebay heeft een wat meer emotionele waarde voor mij.
Dan ligt het inderdaad iets anders, dat heb ik met ShareReactor en Audiogalaxy, misschien dat iemand dat nog kent.
Maar zelfs deze idealistische hippies lijken te zijn bezweken voor het grote geld.
Ach, Abraxas is er ook goed mee weggekomen en ik begreep 'm wel. ;)
Soulseek heb je een speciaal programma voor nodig. Ik heb ooit geprobeerd om daar iets te beginnen, maar ik begreep er niets van.
Als het eenmaal draait is het heel makkelijk. Broer?
Nieuwsgroepen is mij ook te ingewikkeld. Mijn broer heeft het me laatst uitgelegd, maar ik moet dan wel 2 of 3 programma's tegelijk gebruiken quickpar, en nog wat dingen...
Enge dingen zoals zippen ja, ik weet hoe leuk je dat vindt. ;)
Maar je hebt geluk, dat was vroeger zo (vorig jaar) tegenwoordig part en unzipt het vanzelf, je hoeft alleen op een linkje op een pagina te klikken en dan staat het een paar minuten laten op je schijf.
Dat zou moeten lukken, toch?
Voor het programma zelf, het installeren; broer.
Ik zoek eigenlijk gewoon iets wat vergelijkbaar is met piratebay (en waar ik geen maandelijks bedrag voor moet betalen, dat soort dingen dat doe ik nooit via het net), en waar ik genoeg heb aan bitlord.
Zoals hieronder vermeld; Mininova?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

appelfflap schreef: vlamingen mogen al blij zijn dat 30 gig binnen kunnen halen.
Dommel?
Of heb je de pech veroordeeld te zijn tot Telenet of Belgacom?
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Je moet voortaan gaan betalen, EN er zullen alleen nog maar LEGALE downloads te vinden zijn.

http://www.nu.nl/internet/2043990/the-p ... osten.html

Zelf gebruik ik BitChe, het BESTE programme om torrents te vinden.
appelfflap
Banned

Fenomeen schreef:
appelfflap schreef: vlamingen mogen al blij zijn dat 30 gig binnen kunnen halen.
Dommel? Of heb je de pech veroordeeld te zijn tot Telenet of Belgacom?
DOmmel is een katastrophe en ik ben inderdaad, zoals alle vlamingen, veroordeeld tot de monopolisten belgacom en telenet
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik gebruik ook Pirate bay omdat ik die site altijd een mooie layout vond hebben, lekker simpel en licht, basic zoekfunctie en een prima methode om comments bij torrents te lezen en schrijven. vooral bij muziek heeft me dat erg geholpen. Op den duur had ik een paar users gevonden die precies mijn smaak hebben, en dan kon ik makkelijk kijken of ze weer een nieuwe tracklist hadden.

Dat is voor mij ook dé toegevoegde waarde van gratis muziek. Niet dom een nieuwe CD van artiest X downloaden. Maar uit de bibliotheek van 10.000den nummers aan muziek historie een mooie lijst met thema samenstellen. En dat dan aan anderen laten horen.

op die manier heb ik al veel prachtige nummers en genres leren kennen of herondekt.
Baird
Contacteer:

Bericht door Baird »

appelfflap schreef:
Fenomeen schreef:
Dommel? Of heb je de pech veroordeeld te zijn tot Telenet of Belgacom?
DOmmel is een katastrophe en ik ben inderdaad, zoals alle vlamingen, veroordeeld tot de monopolisten belgacom en telenet
Ik heb nochtans geen enkel probleem met Dommel, hoor.
Ik gebruik het nu al een tijdje en ik heb zelfs gemerkt dat het tientallen keren sneller is dan het standaard Belgacom en zeker veel sneller dan Telenet.
Wie niet denkt, kan niet weten.
appelfflap
Banned

Baird schreef: Ik heb nochtans geen enkel probleem met Dommel, hoor.
Ik gebruik het nu al een tijdje en ik heb zelfs gemerkt dat het tientallen keren sneller is dan het standaard Belgacom en zeker veel sneller dan Telenet.
ik heb het jaren geleden gehad en het was een jaar lang afzien en miserie. nadien overgestapt op zo'n ander kleintje en opnieuw miserie.
toen had ik het wel gehad.

ik ken de snelheden niet maar belgacom en telenet standaard zou 12mb/sec moeten zijn. ge kunt sneller maar dan moet ge een hoop opleggen.
Plaats reactie