antoon schreef:
Waarom zo een groot deel van de geleerden evolutie aanhangt, daar kan een deel filosofie bij zijnhet is mogelijk, maar onder rustige omstandigheden, heb je het liever niet , ook even goede vrienden Lanier voor mij ben je er niet minder om, alleen vraag ik mij af waarom creationisten voor dom neergezet worden, argumentloos, mag dat wel?
mvg
Antoon
Antoon,
Een stelling moet je verdedigen. Er zijn letterlijk duizenden ontdekkingen van fossielen die allemaal richting evolutie wijzen. Daarbij komt dat sinds men de DNA-code heeft gekraakt, men door onderzoek van dit DNA, ten eerste een stamboom van de soorten heeft opgesteld die verrassend klopt met degene die reeds was afgeleid van fossielen, en ten tweede op een onweerlegbare manier de verwantschap van alle leven op aarde heeft aangetoond.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iemand zou shockeren. Ik vind het fijn dat je op freethinker komt, maar ik neem wel aan dat je dat doet om iets redelijkerwijs aan te tonen.
antoon schreef:Ja het gaat eenb tijdje voor de wind met de ET, en daarna blijkt dus vaak dat het niet klopt, voorlopig moeten de harde bewijzen nog op tafel gezet worden,het is ook een kwestie van intepreteren van de vondst, en met welke ogen kijk je dan ?
Precies! Jij kijkt met JG ogen, vandaar dat je de evolutie niet aanneemt. De bewijzen voor evolutie zijn echter overweldigend. Maar zoals ik al eerder opmerkte, religie is niet geschikt voor waarheidsvinding omdat de uitkomst al vastligt en je naar die uitkomst toe moet werken om alles kloppend te krijgen. Jij bent daar een overduidelijk voorbeeld van.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Jij.Jullie moeten het zo zien,
Ik nodig jullie uit voor een jacht partij op wild, hier in de duinen, niet dat ik een jager ben, maar het is fictief.
Stel, we zijn allemaal even kundige en gedreven jagers, en des avonds monsteren wij het wild.
Het is logisch dat er een evenredige aantal van mannetjes en vrouwtjes is, ook is het doodgewoon aan te nemen, dat er konijnen en hazen bij zitten in een verdeling van vachtsoorten die evenredig is aan de plaatselijke wildstand, indien ook op herten fasanten en vossen gejaagd wordt gaat hetzelfde verhaal op, de jacht toont een plaatje naar leeftijd, geslacht, soorten, zieke en gezonde dieren als een afspiegeling van de werkelijkheid.
Waarom vinden paleontologen dan alleen soorten zoals ze nu ook zijn, als er evolutie heeft plaatsgevonden, moesten zij overgangsvormen /evolutionaire overgangen van de een naar de andere soort vinden als ook een afspiegeling.
OK. het kan zijn dat door een speling van de natuur die niet te vinden zijn in de bovenste lagen, zoals Charles Darwin ook opmerkte, we zullen veel moeten zoeken, het plaatje is niet compleet.
Ook daar kan ieder zinnig mens met meegaan, dus verder graven in de geologische kolom, ik ben daar een voorstander van, ook in het licht van waarheidsvinding.
Dus de ene na de andere laag afstropen tot op ongeveer tientallen miljoenen jaren oud , volgens de evolutionisten althans.
Waarom is er niets ander gevonden dan fossielen die zoals ik aangaf een indruk van nu weerspiegelen , moeten we nu nog verteder graven, van mij mag het, ik vind het prima.
Maar waar is het grens dat je het rustig op kan geven.
En dan nog hoeft de ET niet in de prullenbak, want er kan een verklaring voor zijn, dus onderzoek doen op ander gebied, ik bedoel het nog steeds niet smalend, want ik ben zelf een voorstander van wetenschap en onderzoek.
IK pik de mutaties er dan uit als een logisch gevolg.
Er zijn mutaties dat ontkent niemand, veelal negatief 1 op de duizend is niet negatief, maar voegt geen wezenlijk informatie toe, dit in het patroon van ET
GOED zij denken zoals ik ook vaak denk er is meer tijd voor nodig om iets grondig uit te zoeken, zou kunnen dat na miljoenen jaren er een supertoevallige opeenstapeling van mutatie komen die informatie toevoegen aan het geheel, let wel nog steeds ondenkbaar
Het is ook een kans van 1 op 1 met iets van 130 nullen erachter, dit moet iedereen hier goed overwegen en meenemen in de besluitvorming, of je ET of schepping geloofd.
Over miljoenen jaren gesproken Daar is het laatste woord ook niet over gezegd, zeker ook niet binnen de ET wetenschap.
Iets kan 1000 jaar zijn binnen een interpretatie, of miljoenen volgens een andere evolutionist, er zijn dingen die 2 miljard jaar kunnen zijn maar met een andere interpretatie veel en veel minder, in ieder geval binnen een mensenleven, moeten we ons hier nu aan vastpinnen?
Sediment vorming, moet volgens veel geleerden miljoenen jaren of langer duren, andere geleerden wijzen erop dat een vulkaan uitbarsting gevolgd door een vloed van behoorlijke potentie hetzelfde met de sedimentaire lagen kan doen in minder tijd waarvoor volgens anderen miljoenen voor nodig zijn, ik vind het vaag blijven. In ieder geval niet iets om terdege rekening te houden.
Dan het DNA een apart verhaal, maar hier laat ik het bij
antoon schreef:
Over miljoenen jaren gesproken Daar is het laatste woord ook niet over gezegd, zeker ook niet binnen de ET wetenschap.
Iets kan 1000 jaar zijn binnen een interpretatie, of miljoenen volgens een andere evolutionist, er zijn dingen die 2 miljard jaar kunnen zijn maar met een andere interpretatie veel en veel minder, in ieder geval binnen een mensenleven, moeten we ons hier nu aan vastpinnen?
Maar Antoon, je bent toch geen jonge aarde creationist ? Je kunt toch niet alle
vulkaanuitbarstingen, supervulkaanuitbarstingen en mega-meteorietinslagen plaats
laten vinden in de tijd van voor de geschreven geschiedenis ? Er zou geen leven meer
over zijn.
antoon schreef:
Sediment vorming, moet volgens veel geleerden miljoenen jaren of langer duren, andere geleerden wijzen erop dat een vulkaan uitbarsting gevolgd door een vloed van behoorlijke potentie hetzelfde met de sedimentaire lagen kan doen in minder tijd waarvoor volgens anderen miljoenen voor nodig zijn, ik vind het vaag blijven. In ieder geval niet iets om terdege rekening te houden.
Onzin Antoon, geen wetenschapper zegt dat sedimentatie miljoenen jaren moet duren,
zeker in rivierdelta's kan dit vlug gebeuren. Alleen als je een krijtrots vind van 100 meter
hoog bestaande uit gestorven schelpdiertjes kun je wel een schatting maken dat zoiets
erg lang geduurd moet hebben.
antoon schreef:Waarom vinden paleontologen dan alleen soorten zoals ze nu ook zijn, als er evolutie heeft plaatsgevonden, moesten zij overgangsvormen /evolutionaire overgangen van de een naar de andere soort vinden als ook een afspiegeling.
Natuurlijk worden er voortdurend missing links gevonden, maar voor iedere missing link die wordt opgelost, krijg je er twee nieuwe bij
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
als ik met door evolutionistische en creationistische geleerden aankomt, dan wordt het ook niet aanvaard, ik dacht zelf jullie tegemoet te komenn, van mij mag je dit sluiten, of wat dan ook, ik zit er echt niet op te wachten.
Sorry lk heb het beste met je voor, je lijkt ietsje opgefokt, ik kan het natuurlijk mishebben.
Wie bedoel je? Cees Dekker misschien? Och nee, die is terug gekomen op Intelligent Design en noemt zich nu theïstisch evolutionist. Dus, over welke geleerden heb je het?
Ik ben helemaal niet opgefokt, ik word alleen erg moe van dit soort discussies die nergens over gaan. Kom eens met een lijstje van geleerden waar je het over hebt, kom met argumenten die je kunt onderbouwen en met links naar pagina's die het creationistische gedachtengoed ondersteunen. Is dat nu zoveel gevraagd?
Overigens stort in Amerika (de bakermat van ID) het hele creationistische kaartenhuis in elkaar. De ene na de andere staat neemt wetten aan die creationisme en wetenschap van elkaar scheiden. Misschien dat het kwartje dan eindelijk gevallen is?
Dus kom met gerichte informatie en niet met gedachtenspinsels, dan kan er een serieuze discussie ontstaan.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
vulkaanuitbarstingen, supervulkaanuitbarstingen en mega-meteorietinslagen plaats
laten vinden in de tijd van voor de geschreven geschiedenis ? Er zou geen leven meer
over zijn.
ik/wij geloven dat de aarde een begin heeft gehad, de schrift zegt "god schiep hemel en aarde" daarna de aarde was woest en ledig.
dus wij geloven dat de aarde een begin heeft gehad, zoals de wetenschap ook zegt en dat kan milarden jaren geleden zijn, in dat opzicht ben ik toch een beetje oude aarde...
in die periode voor de schepping , nemen wij ook wel aan dat de aarde woest was, mogelijk ook wel met vulkanen.
Wat betreft de schepping, ligt het dus weer iets anders , en spreken wij in de trant van niet miljoenen maar duizenden jaren.
Wie bedoel je? Cees Dekker misschien? Och nee, die is terug gekomen op Intelligent Design en noemt zich nu theïstisch evolutionist. Dus, over welke geleerden heb je het?
Ik ben helemaal niet opgefokt, ik word alleen erg moe van dit soort discussies die nergens over gaan. Kom eens met een lijstje van geleerden waar je het over hebt, kom met argumenten die je kunt onderbouwen en met links naar pagina's die het creationistische gedachtengoed ondersteunen. Is dat nu zoveel gevraagd?
Overigens stort in Amerika (de bakermat van ID) het hele creationistische kaartenhuis in elkaar. De ene na de andere staat neemt wetten aan die creationisme en wetenschap van elkaar scheiden. Misschien dat het kwartje dan eindelijk gevallen is?
Dus kom met gerichte informatie en niet met gedachtenspinsels, dan kan er een serieuze discussie ontstaan.
wat voor soort wetten een staat ook aanneemt, wat zegt dat over de betrouwbaarheid van een hpothese, weinig,
Lanier er zijn in het verleden wel namen gevallen van geleerden, ook via de site "schepping of evolutie" ook bekende evolutionisten heb ik een paar aangehaald
niet veel dat geef ik toe,
ik kan geen gedetaieerde lijst overhandigen, hoe graag ik ook zou willen, de creationistische geleerden zijn in de media bijna zo goed als monddood gemaakt. info komt vaak via sluiproutes binnen.
wat jij vraagt kan ik niet, en dat weet jij ook wel denk ik.
over zijn.
ik/wij geloven dat de aarde een begin heeft gehad, de schrift zegt "god schiep hemel en aarde" daarna de aarde was woest en ledig.
dus wij geloven dat de aarde een begin heeft gehad, zoals de wetenschap ook zegt en dat kan milarden jaren geleden zijn, in dat opzicht ben ik toch een beetje oude aarde...
in die periode voor de schepping , nemen wij ook wel aan dat de aarde woest was, mogelijk ook wel met vulkanen.
Wat betreft de schepping, ligt het dus weer iets anders , en spreken wij in de trant van niet miljoenen maar duizenden jaren.
Okee.
Maar neem je wel de 'micro-evolutie' aan ? Dat zoals genetisch is aangetoont dat alle
hondensoorten zoals we die nu kennen een voorouder hebben in de grijze wolf
en dat diezelfde grijze wolf er nu ook nog is ? Accepteer je dat er behoorlijk wat
speelruimte is door gericht of ongericht te selecteren er behoorlijk wat variatie mogelijk is ?
antoon schreef:ik/wij geloven dat de aarde een begin heeft gehad, de schrift zegt "god schiep hemel en aarde" daarna de aarde was woest en ledig. dus wij geloven...
Precies! Dus moet er heel veel invulkunde plaatsvinden om het vastliggende plaatje kloppend te houden. Dat is dus nooit een basis voor eerlijk een objectief onderzoek. Hier wordt wederom bevestigd dat religie niet geschikt is voor waarheidsvinding, omdat de waarheid al vastligt. Je bevestigt dit met je uitspraken keer op keer op keer. Let vooral op het woordje 'dus', dat is hier heel belangrijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
ik kan geen gedetaieerde lijst overhandigen, hoe graag ik ook zou willen, de creationistische geleerden zijn in de media bijna zo goed als monddood gemaakt.
Gelul, er is ontzettend veel aandacht geweest voor ID. Echter, als alles op een rijtje is gezet blijkt ID geen wetenschap te zijn en moet dit wettelijk geregeld worden. T'hat's all.
Als je geen argumenten kunt aandragen, wat is dan de discussie???
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Vin schreef:
Maar neem je wel de 'micro-evolutie' aan ? Dat zoals genetisch is aangetoont dat alle
hondensoorten zoals we die nu kennen een voorouder hebben in de grijze wolf
en dat diezelfde grijze wolf er nu ook nog is ? Accepteer je dat er behoorlijk wat
speelruimte is door gericht of ongericht te selecteren er behoorlijk wat variatie mogelijk is ?
of turbo-evolutie: alle hondachtigen stammen af van twee honden in de ark.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gelul, er is ontzettend veel aandacht geweest voor ID. Echter, als alles op een rijtje is gezet blijkt ID geen wetenschap te zijn en moet dit wettelijk geregeld worden. T'hat's all.
Klopt , in het begin van het jaar, mijn indruk was toch wel dat het allemaal een beetje op sensatie belust was, echt inhoudelijk , werden creationisten vaak niet lang aan het woord gelaten.