Standpunten PVV o.a. funest voor buitenlandse kenniswerkers

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

fröhliche
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door fröhliche »

fbs33 schreef:
fröhliche schreef:die 50% zijn die van jou "gevoelde" percenten. Dit feit nutten populisten uit, om op stemmenvang te gaan. Walgelijk vind ik dit.
Verder wilde ik jou daarop opmerkzaam maken, dat ik nergens beweerd heb dat jij een nazi bent.
Ik heb duidelijk iets tegen mensen die denken, dat er verschillende "soorten" van mensen zijn; en wel in de soorten "nuttig" en nutteloos". Zullen we dan maar alles wegstoppen wat niet "nuttig" voor de gezelschap is? Zo kunnen we sommige inrichtingen wel sparen, zodat er voor de "nuttige" (ik neem aan, dat jij je daar bij voelt) meer is.
Iemand aanvallen op bepaalde onfrisse aspecten is makkelijk!
Maar zou je je het een beetje moeilijker kunnen maken door met oplossingen te komen die kool en geit sparen?
Zie jij bijv. de diverse godsdiensten als populistische stromingen? Zo ja, waarom- - zo nee,waarom niet?
Ik zelf (ik steek mijn nek uit!) zie godsdiensten als een pure vorm van populisme (de goede christen, enz. enz. versus de heidenen, de ongelovigen de ketters enz. enz.)
G.W. is geen uitzondering in die vergaarbak als hij chr.-joodse tradities front laat maken tegen moslims die de gevestigde hegemonie omver wil werpen ten bate van- -!
Ik wijs tevens op een in iedere maatschappij normaal geachte verdeling in nuttiger of onnutiger mensen die hiér in salarisklassen worden ondergebracht op dié basis, en elders als 'kaste' door het leven moeten, of gewoon maar v.d. honger moeten omkomen!

Zó- - - en nou jij! :lol:
Sorry dat het zo lang geduurd heeft. (Deze week is mijn eerste werkweek na 3 weken verlof)
Ik ben te ver weg van nederlandse politiek om met "oplossingen" voor de proppen te komen.
Mij gaat alleen het paard met mij door (is dat nederlands?) als als er met "argumenten" propaganda gemaakt wordt, die geen ander doel hebben, als meerderheiden te zoeken door minderheiden in een bepaald licht te stellen en dit nog te overtekenen.
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

fröhliche schreef:Mij gaat alleen het paard met mij door (is dat nederlands?)
Als gezegde/spreuk niét.
Uit de rest van jouw betoog kon ik afleiden dat je bedoelde te zeggen, "Bij mij slaat de vlam in de pan" als ik zoiets lees, enz. (of "Ik word altijd woest" als ik- - -)
Overigens is de Ned. situatie alleen al anders vanwege de veel grotere bevolkingsdichtheid dan in Duitsland (om één factor te noemen!)
Overigens, "Werk ze" (Sei mal fröhlich!)
Bokhove

Bericht door Bokhove »

Refs bij startstuk:
[1] Relevante standpunten van PVV website die (vooral) gericht (zullen) zijn tegen niet-Westerse buitenlanders (mijn commentaar tussen [.]-haken):
- Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal [B.: Ik zou selectief Engels toevoegen omdat anders bepaalde typen migranten worden afgestoten, terwijl ons land ze wel nodig heeft. Ik zie liever Esperanto maar Engels is de facto Esperanto geworden.]
- Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd [B.: In Canada is er een eendere eis dat er geen misdrijf mag zijn gepleegd en dat de kandidaat op eigen benen moet hebben gestaan; helaas, 10 jaar zal te lang zijn voor gemotiveerde mensen.]
- Bevorderen vrijwillige remigratie. [B.: Van wie? Waarom? Kennismigranten, bijvoorbeeld, blijven hard nodig, dus voor hen is remigratie stimuleren stupide.]
- Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers. [B.: Oost-Europese handwerkers en kennismigranten die hard werken blokkades opleggen is onrechtvaardig. Gegeven (aangepaste) eisen dat er geen steun kan worden ontvangen de eerste 5 jaar en dat er pas na 5 jaar een immigratieaanvraag kan worden gedaan, is deze eis totaal onnodig.]
- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering [B.: eis is eender aan die in Canada; 10 jaar is te lang; wat te doen bij een arbeidsongeval?]
- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar. [B.: Waarom zouden gemotiveerde, voor ons land (economisch) nuttige niet-Westerse allochtonen niet mogen immigreren naar Nederland; kwalificaties dienen de discriminerende factor te zijn en niet ras, volk, of niet-Westerse afkomst.]
- Preventief fouilleren in het hele land. [B.: Bekend is dat dit vooral mensen met niet-Nederlandse, niet-Westerse afkomst onevenredig zal treffen.]
- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd. [B.: Dit lijkt een goed punt maar voor een klein misdrijf zonder voorbedachte rade is de straf buitenproportioneel.]
- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlander. [B.: Na een bepaalde tijd bijgedragen te hebben aan een gemeenschap is stemrecht redelijk, en voor Europeanen is het dat ook omdat het wederkerig is: Nederlanders elders in Europa mogen daar ook lokaal stemmen. Wegnemen van dat recht is beledigend voor buitenlandse mensen die bijdragen aan de maatschappij.]

[2] Zie verhandelingen in de Tweede Kamer: http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous (zoek geavanceerd en gebruik als sleutelwoord “PVV”.) Voorbeelden van categorisch uitspraken jegens vermeende coherente religieuze groepen dan wel volken of rassen volgen. De incidenten die de PVV aanhaalt zijn doorgaans ernstig, dat vindt iedereen: PVV, ministers en alle Tweede Kamerleden. De PVV misbruikt deze incidenten door te overdrijven en daarmee grote groepen in de bevolking die geen schuld en aandeel hebben in het incident te demoniseren of zwart te maken. Dat gebeurt systematisch door de PVV. Juist die systematische zwartmakerij van de PVV is een schending van het bovengenoemde leidende principe dat grote groepen niet verantwoordelijk moeten worden gesteld voor het wangedrag van enkelen. De voorbeelden betreffen slechts navorsing over juni 2009, wat suggereert dat er veel meer voorbeelden zullen zijn. De specifieke PVV-leden representeren de PVV als woordvoerder of woordvoerster dus tenzij hun uitingen worden ingetrokken zijn de uitingen representatief voor de PVV. Het zijn PVV-standpunten geworden.
- Aa. 2009Z11378; 17-6-2009; Fritsma (PVV): “Waarom wordt niet naar de bezwaren van de bewoners geluisterd en moet wel alles en iedereen wijken voor de
wil van de moslims.“ B: “de wil van de moslims” bestaat niet; de moslims is Nederland vormen een heterogene groep. De PVV demoniseert hier een groep. Neem bijvoorbeeld de kleine groep Alevietische moslims, dat zijn mensen met een levensbeschouwingen die heel humanistisch is. Ook deze groep wordt door de PVV zwart gemaakt.
- Bb. 11-6-2009, nr. 2759; De Roon en Fritsma (PVV): “Kunt u aangeven welke nationaliteit(en) deze jeugdige straatterroristen bezitten? Zo, nee waarom niet? Zijn deze zeer jonge straatterroristen in het bezit van een verblijfsvergunning of een dubbele nationaliteit?“ B: De vragen zijn tendentieus omdat de PVV slecht gedrag aan een bepaalde nationaliteit of afkomst wil koppelen in plaats van dat ze de groep betrokken individuen verantwoordelijk stelt.
- Cc. 4-6-2009; vraagnr. 2009Z10332; pagina’s 6384-6385.
Hoe het ook zij: aannemen van de PVV motie in het volgende stuk zou betekenen dat kennismigratie naar Nederland toe sterk wordt ingeperkt, c.q. funest zou zijn voor kennismigranten in BV-NL:
“Staatssecretaris Albayrak: … De heer Fritsma [B.: PVV] verzoekt de regering in de motie op stuk nr. 1275 te bewerkstelligen dat elke vreemdeling maximaal nog maar één aanvraag voor een reguliere verblijfsvergunning mag indienen. ... De heer Fritsma wil dat elke vreemdeling nog maar één aanvraag indient. ... Nu komt iemand hier als uitgenodigde student. Hij vindt zijn plek als student met een verblijfsvergunning studie, is briljant en studeert af. Vervolgens wil een Nederlands bedrijf, bijvoorbeeld Shell, die student in dienst nemen. Het bedrijf wil dan een aanvraag voor deze persoon indienen als kennismigrant. Zouden wij dat moeten weigeren? Dat druist heel erg in tegen het belang van de BV Nederland.” B.: Dit laat haarfijn zien dat de PVV een motie indient die tekortschiet, dan wel uit onwetendheid dan wel uit voorbedachte rade. Wat men ook van de PvdA moge denken, Albayrak heeft hier gelijk. Wat de PVV hier voorstelde is slecht beleid en onnodig.
- Dd. 5-6-2009 vraagnr. 2009Z10485; Fritsma (PVV):
Deelt u de mening dat het onacceptabel is om de belastingbetaler op te laten draaien voor het feit dat allochtone ouderen zich niet aangesproken voelen door de bestaande ouderenzorg in Nederland?” B.: Het betreft hier een enkel geval en de PVV generaliseert dat door te beweren dat “de allochtone ouderen zich niet aangesproken voelen voor de bestaande ouderenzorg”. Die generalisatie is fout omdat ze onbewezen is en niet aan de orde.
- Ee. 3-6-2009nr. 2629; Fritsma en Brinkman (PVV):
“Deelt u de mening dat de politie de Nederlandse wetten en regels moet
handhaven en dat de politie alleen daarom al geen boodschap moet hebben aan de islam of Marokko? “ … “Bent u bereid om de islamisering van de politie tegen te gaan en onmiddellijk op te houden met genoemde lessen? Zo nee, waarom niet?” Minster Ter Horst: “In ons land moet iedereen zich houden aan de basiswaarden en grondprincipes van democratie en rechtsstatelijkheid. Kennis van verschillende godsdiensten en culturen is noodzakelijk om als politie in de samenleving te kunnen functioneren. Het door de Raad van Hoofdcommissarissen opgestelde visiedocument Politie voor eenieder biedt de politie handvatten om de kernopdracht te kunnen uitoefenen. Van de door u veronderstelde aanpassing in welke vorm dan ook is geen sprake. Het opdoen van kennis geldt overigens niet alleen voor de islam of Marokko, zoals uw vraag suggereert, maar voor alle godsdiensten en culturen die in de Nederlandse samenleving aanwezig zijn.” B.: Ter Horst’s antwoord spreekt voor zich.
...

@fbbs3 21-06-2008: Door het leidende principe is de zaak breder getrokken dan alleen kenniswerkers. Titel is ... →o.a.<- kenniswerkers.
@Marinus: Woord “enkeling” is niet gebruikt. Ik zei enkelen; dwz tov van de velen binnen de grote groep. Stel dat 50% van een groep onhanteerbaar is, wat ik in deze betwijfel (net als anderen in deze discussie), dan nog mag je de andere 50% niet verantwoordelijk stellen. Punt.
@fbb3 23-06-09: In de V.S. gebeurt hetzelfde en de V.S. haalt kennismigranten binnen bij de vleet. Dus in die zin lijkt het door je genoemde euvel niks des NL’s. In Canada is de teneur inderdaad: de schouders eronder. Als NL dat overneemt zou dat een goed compromis zijn om en onvrede op te lossen over migratie en gemotiveerde migranten te stimuleren zonder te vervallen in demoniseren van buitenlanders. In de andere categorie van asielzoekers zitten genoeg mogelijkheden om barmhartig te zijn.
siger

Bericht door siger »

Ik heb een moreel bezwaar tegen het uitpikken van kenniswerkers. Daardoor komen de achterblijvers nog meer in een economisch slop. Feitelijk is het nog erger dan de grenzen helemaal te sluiten. Dan heeft zo'n ontwikkelingsland ten minste nog een beetje kennis in huis.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Bokhove, wat is je mening over het uitsluiten van Iraanse studenten van nucleaire opleidingen en faciliteiten? Overdrijft men hierin?

http://www.delta.tudelft.nl/nl/archief/ ... nten/18963

@Siger, ik denk dat Nederlandse Universiteiten in de problemen komen als ze studenten uit het buitenland moeten gaan uitsluiten.

Edit: nick van Bokhove verbeterd.
Laatst gewijzigd door Kitty op 25 jun 2009 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:@Siger, ik denk dat Nederlandse Universiteiten in de problemen komen als ze studenten uit het buitenland moeten gaan uitsluiten.
Kenniswerkers zijn geen studenten, denk ik. Het zijn mensen die professioneel aan de slag kunnen, bv dokters uit Nigeria of landbouwingenieurs uit de Sahel.

Feitelijk ben ik tegen het sluiten van grenzen voor gelijk wat of wie.
Bokhove

Bericht door Bokhove »

Kitty: "Bokhove" zonder "n". Aangaande uitsluiting Iraanse studenten ivm. nucleair spul. Daarover heb ik geen eenduidige mening, en ben ik voorzichtig (-).

Signer: "Kenniswerkers zijn geen studenten". Groep van buitenlandse kenniswerkers omvat: mensen in bedrijfsleven/overheid; M.Sc. (en Ba.) studenten, promovendi en postdoctorale onderzoekers bij wetenschappelijk instellingen. Punt is dat deze vaak op een visum binnenkomen en later van visum veranderen bijvoorbeeld omdat ze een vaste baan krijgen aangeboden na proeftijd, e.d.

Signer: "Ik heb een moreel bezwaar tegen het uitpikken van kenniswerkers. Daardoor komen de achterblijvers nog meer in een economisch slop"? Deel keert na opleiding/werk terug, deel niet; dat is toch de keuze van de mensen zelf in combinatie met hoe nodig ze zijn in NL; en, zodoende middelt het uit. Immers deel keert wel terug. Valt dus wel mee. Zie ook eerdere discussie over GW/PVV. 50% in mijn groepje van Ph.D.'s en postdocs komt van buiten Europa. Meer dan helft daarvan keert terug naar eigen land schat ik.
siger

Bericht door siger »

Bokhove schreef: Deel keert na opleiding/werk terug, deel niet; dat is toch de keuze van de mensen zelf in combinatie met hoe nodig ze zijn in NL; en, zodoende middelt het uit. Immers deel keert wel terug. Valt dus wel mee. Zie ook eerdere discussie over GW/PVV. 50% in mijn groepje van Ph.D.'s en postdocs komt van buiten Europa. Meer dan helft daarvan keert terug naar eigen land schat ik.
Dat is niet wat beleidsmakers erover denken:
NRC schreef:Het wordt makkelijker om reis- en verblijfspapieren te regelen voor hoogopgeleide arbeidsmigranten voor bedrijven en instellingen die veel kenniswerkers uit het buitenland nodig hebben [...] Dat is volgens Hirsch Ballin in het belang van onze economie en het ontwikkelen van Nederland als kennisland. [...]Volgens Hirsch Ballin wordt het niet alleen makkelijker om kenniswerkers binnen te halen voor werkgevers die deze mensen veel nodig hebben, maar moet ook de controle op misbruik verbeteren. „Niet elk bedrijf wordt zomaar toegelaten tot de regeling”, aldus de bewindsman.
(http://www.nrc.nl/binnenland/article227 ... niswerkers)

Het gaat dus wel degelijk om het wegsnoepen van welvaart uit arme landen in het voordeel van rijke landen. Het is zelfs een aanfluiting van het principe van de vrije markt waar de bevoordeelde bedrijven zo goed in zijn.

Hoe het allemaal in het echt zal verlopen weet ik niet, maar de gedacht en het doel stuiten me tegen de borst.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Bokhove schreef:Kitty: "Bokhove" zonder "n". Aangaande uitsluiting Iraanse studenten ivm. nucleair spul. Daarover heb ik geen eenduidige mening, en ben ik voorzichtig (-).

Signer: "Kenniswerkers zijn geen studenten". Groep van buitenlandse kenniswerkers omvat: mensen in bedrijfsleven/overheid; M.Sc. (en Ba.) studenten, promovendi en postdoctorale onderzoekers bij wetenschappelijk instellingen. Punt is dat deze vaak op een visum binnenkomen en later van visum veranderen bijvoorbeeld omdat ze een vaste baan krijgen aangeboden na proeftijd, e.d.

Signer: "Ik heb een moreel bezwaar tegen het uitpikken van kenniswerkers. Daardoor komen de achterblijvers nog meer in een economisch slop"? Deel keert na opleiding/werk terug, deel niet; dat is toch de keuze van de mensen zelf in combinatie met hoe nodig ze zijn in NL; en, zodoende middelt het uit. Immers deel keert wel terug. Valt dus wel mee. Zie ook eerdere discussie over GW/PVV. 50% in mijn groepje van Ph.D.'s en postdocs komt van buiten Europa. Meer dan helft daarvan keert terug naar eigen land schat ik.
Ik wil niet zeuren hoor, maar het is Siger zonder n. :D (Dit kon ik natuurlijk niet laten :) )
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Bokhove

Bericht door Bokhove »

Siger (sorry): Het gaat om hoogopgeleide arbeidsmigranten. Deze kunnen uit de eerste, tweede of derde wereldlanden komen. Dus de maatregel betreft een bredere groep dan alleen hoogopgeleide migranten uit derde wereldlanden.

Het tegenhouden van hoogopgeleide migranten uit de derde wereld op weg naar Nederland helpt niet om ze voor hun eigen land te behouden als ze dan vervolgens naar andere (westerse) landen gaan.

Daarnaast vertrekt ook een (substantieel) deel van de Nederlandse hoogopgeleiden (definitief) naar verre oorden, wat voor een zekere balans zorgt.

Verder kun je deze mensen niet tegenhouden in hun drang naar avontuur en een ander leven. Wel zou Nederland meer kunnen investeren in de opleiding van buitenlandse kenniswerkers, zowel in Nederland als in 't buitenland, want dat zal mede het opleidingsniveau en de welvaart van de mensen in derde wereldlanden ten goede komen. Ik ben het er mee eens dat Nederland daarnaar moet streven.
siger

Bericht door siger »

Bokhove schreef:Verder kun je deze mensen niet tegenhouden in hun drang naar avontuur en een ander leven.
Ik zie je argumenten wel zitten hoor, maar waarom kan je een ongeschoolde vrouw met een kind op haar arm in een sloepje voor de Italiaanse kust wél tegenhouden en een kenniswerker niet? Hebben ze niet beiden evenveel recht te streven naar een ander leven? Is het openen van grenzen alléén als het uitkomt feitelijk geen protectionisme, en was iedereen het er sinds Adam Smith niet over eens dat dat uiteindelijk slecht is voor een land?
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

- Ee. 3-6-2009nr. 2629; Fritsma en Brinkman (PVV):
“Deelt u de mening dat de politie de Nederlandse wetten en regels moet
handhaven en dat de politie alleen daarom al geen boodschap moet hebben aan de islam of Marokko? “ … “Bent u bereid om de islamisering van de politie tegen te gaan en onmiddellijk op te houden met genoemde lessen? Zo nee, waarom niet?”
Ik kan die vraag wel billijken maar ben het oneens met het toespitsen naar één godsdienst/ één natie!
Maar ja, als je de mond vol hebt over Chr. -Joods cultureel erfgoed en daarbij en passant Romeinse(Griekse) invloed náást Germaanse en (later) Atheistische (Verlichting!) vergeet?
Maar misschien wil de PVV de zaak niet te ingewikkeld maken? :lol:
Minster Ter Horst: “Kennis van verschillende godsdiensten en culturen is noodzakelijk om als politie in de samenleving te kunnen functioneren. Het door de Raad van Hoofdcommissarissen opgestelde visiedocument Politie voor eenieder biedt de politie handvatten om de kernopdracht te kunnen uitoefenen. Van de door u veronderstelde aanpassing in welke vorm dan ook is geen sprake. Het opdoen van kennis geldt overigens niet alleen voor de islam of Marokko, zoals uw vraag suggereert, maar voor alle godsdiensten en culturen die in de Nederlandse samenleving aanwezig zijn.
Als Ter Horst stelt;"In ons land moet iedereen zich houden aan de basiswaarden en grondprincipes van democratie en rechtsstatelijkheid." zou ik daaraan toegevoegd willen zien, "Die in 'ons land gelden'.
Langs dié lijn functioneert de politie (of zou dat behoren te doen)
In deze gepreciseerde uitspraak kan de genoemde kennis van godsdienst of cultuur alleen een vervuiling van dat functioneren worden gezien m.i. (en is het in dát licht opnieuw een flinterdun plakje van de worst die sinds de 60-er jaren afgesneden is van de (toen) heersende cultuur/vrijheid?)
Wat houdt dat 'visiedocument' eigenlijk in (welke visie?), en wat is de kernopdracht v.d. politie? (ik houd mijn hart vast als ik dit lees in samenhang met de voorgestelde bezuinigingen op de politie alsmede eerdere bezuinigingsrondes en de mogelijke invloed dat e.e.a. op die kernopdracht zal hebben?)
Of is die kernopdracht al afgesteld op de middelen die ná de bezuinigingen nog ter beschikking staan?
Tegenover dit soort van haast micro-chirurgische ingrepen moet het gehanteerde mes v.d. PVV wel haast een botte bijl lijken :D
Maar blijf ik mij afvragen of het (eerdergenoemde)'leidend principe' niet evenzeer micro-chirurgisch is aangetast (maar dán onopvallend in de loop van decennia?)
En oppositionele partijen niet evenzeer boter op hun hoofd hebben?)

Om bij de buitenlandse 'kenniswerkers terug te komen, "Wat is het nut voor BV-Nl als er ong. 50% terugkeert, en ong. 50% Nl.-kenniswerkers emigreert?"
En natuurlijk de vraag, "Over welke aantallen kenniswerkers gaat het dan?
Opdat er nagegaan kan worden of er van toename, dan wel afname of van vervanging sprake is?
E.e.a. in het licht v.d. constatering dat er groot areaal van potentiële kenniswerkers in dit land aanwezig is, maar om duistere redenen niet aangeboord kan worden?
'Duistere redenen' die hun oorzakelijke oorsprong vinden in de uiteenlopende belangen van multi-nationals en die van Natie-BV's?
Enz. enz. (En wijds terrein van rücksichtsloosheid t.o.v. mensen wordt angstvallig afgesloten gehouden, vermoed ik als ik bijv. naar het verslechterende milieu kijk). :(
Bokhove

Bericht door Bokhove »

Siger: `Ik zie je argumenten wel zitten hoor, maar waarom kan je een ongeschoolde vrouw met een kind op haar arm in een sloepje voor de Italiaanse kust wél tegenhouden en een kenniswerker niet? Hebben ze niet beiden evenveel recht te streven naar een ander leven?' Ja. Ja. Maar de vrouw valt waarschijnlijk onder de categorie asielzoekers. Andere categorie. Dat is barmhartigheid waarvan de graad wordt uitgedrukt door het aantal asielzoekers dat wij toelaten.

fbs33:
`Om bij de buitenlandse 'kenniswerkers terug te komen, "Wat is het nut voor BV-Nl als er ong. 50% terugkeert, en ong. 50% Nl.-kenniswerkers emigreert?"
En natuurlijk de vraag, "Over welke aantallen kenniswerkers gaat het dan? '
Nut: Zolang ze in NL werken, verrichten ze werk voor onze economie. Daarna voor hun eigen economie. In het hoger onderwijs verrichten ze onderzoek, bijvoorbeeld samen met mij voor een aantal jaren. Aantallen: geen idee, er is een toename verwacht ik. Let op ook hoogopgeleide NL'ers verlaten NL.
`E.e.a. in het licht v.d. constatering dat er groot areaal van potentiële kenniswerkers in dit land aanwezig is, maar om duistere redenen niet aangeboord kan worden?' Dat licht zie ik niet, en bestaat allicht ook niet.
siger

Bericht door siger »

Bokhove schreef: Maar de vrouw valt waarschijnlijk onder de categorie asielzoekers.
Waarom zou dat waarschijnlijk zijn? De meeste migranten zijn economische migranten.
Bokhove

Bericht door Bokhove »

Siger:
Waarom zou dat waarschijnlijk zijn? De meeste migranten zijn economische migranten.
Dat is zo omdat ik dat [nu] definieer. Economische migranten zijn -in potentie- economisch nuttig voor het land waar ze naar toegaan, en worden zelf ook beter van die migratie.

Asielzoekers zoeken politiek of economisch asiel, of beide. Ik meen dat wij eigenlijk alleen politieke asielzoekers (willen) toelaten. Maar het is een goede vraag die Cliteur, dacht ik, al stelde in een Humanist: een politiek asielzoeker had de mond kunnen houden, iemand die honger heeft kan dat niet? Waarom heeft de ene dan meer asielrechten dan de ander?

Omdat de economische asielzoeker zonder vaardigheden voor het nieuwe land net zo goed of beter kan worden geholpen in het land van oorsprong?
Plaats reactie