Nee, ik spreek enkel nederlands. Het is in het nederlands een vaststaande uitdrukking. In het nederlands kun je ook spreken over 'op vleugels van de ziel' en 'arme ziel', en 'zielsverlaten' , zielsblij zijn. Op dezelfde manier kun je in het nederlands zeggen 'Wat zonde!' wanneer je een kop koffie over je kleren krijgt. En amerikanen zeggen 'O my God' of 'Jesus' wanneer ze het helemaal niet over God en Jezus willen hebben. Heb je een beetje gevoel voor taal?
Ik heb een gevoel voor taal .En daarom weet ik ook dat als men verkoopt er ook iets moet zijn om te verkopen. En anders leg me maar uit wat volgens jouw taalgevoel het woord ziel in houd.
Het O my God roepen van amerikanen laat alleen zien wat een inhoudloos volk ze vaak kunnen zijn.
Dat het nogal absurd is wanneer iemand over 'absolute waarheid' spreekt
.
Dus volgens jou is alles relatief?
Nee, niet alle geloof is bijgeloof. Voor geloof in jouw God is een hoop bijgeloof nodig.
Voor geloof is bijgeloof nodig?Ik snap 'm niet.
Jazeker als je bijgeloof weggooit blijft alleen het ware geloof over.
Een geloof is altijd een vermoeden. Anders gebruiken we het woord 'weten'. Geloof is per definitie niet een 'waar geloof', want geloven houdt in dat we ergens op vertrouwen, maar daar geen zekerheid over hebben. Zodra een geloof bewaarheid wordt is het weten, geen geloven meer.
Ja, dit klopt hier ben ik het bijna mee eens.Maar alleen zie ik een verschil.
Geloof is de zekerheid over dingen die we nog niet gezien of ervaren hebben.
Wanneer we ze zien of ervaren wordt het weten.
Bijgeloof is vertrouwen zonder zekerheid.
Dus je uitspraak klopt niet. Als je bijgeloof wegdoet houd je een redelijker geloof over.
Maar het blijft eenvoudig een geloof.
Dat laatste ben ik het mee eens.
Iemand met 'waar geloof' is een arrogante kwast of iemand die niet beschikt over veel intelligentie of intellectuele eerlijkheid om dingen te overdenken.
Persoonlijke kwetsende opvattingen houd ik me van weg.