Donner heeft een eigen web-site

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hallo Rusty
Rusty1979 schreef: Ik walg van je....sorry meer weet ik ff niet te zeggen...
Hier ga je de fout in Rusty. Bad-religion heeft niets verkeerds gezegd. Als hij iets heeft gezegd wat onjuist is, moet je zijn betoog ontkrachten met argumenten. Er is geen andere weg.

Wat betreft het hakenkruis; heb je wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat Hitler het hakenkruis (een duizenden jaren oud religieus symbool, dat overal in de wereld voorkomt) heeft misbruikt, net zoals jij waarschijnlijk van mening zult zijn dat sommige christenen het kruis misbruiken?

Wat betreft vervolgde christenen; dit is erg, heel erg. Maar in die landen (Korea, Iran) worden niet alleen christenen vervolgd. Vrijdenkers worden ook overal vervolgd, boeddhisten, ahmaddiya moslims, shiïten, hindoes (in Bangladesh en pakistan)

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Rusty1979 schreef:Ik zal zeker niet ontkennen dat in naam van hun geloof mensen foute dingen gedaan hebben en doen, maar daar moet je DIE mensen op aanspreken en niet het geloof van mensen verantwoordelijk voor stellen.
DIE mensen hebben met de leerstellingen binnen hun geloof juist een wapen tegen andersdenkenden, en maken daar ook gretig gebruik van!
Dus het geloof is wel degeljik de oorzaak van vele miljoenen onschuldige doden in de loop van haar geschiedenis.

Dit ontkennen en het heilige boek zodanig interpreteren dat het de schijn wekt alleen naastenliefde te prediken, en daarmee je handen in onschuld te wassen maakt je medeschuldig aan alle vreselijke daden begaan in naam van het geloof.

En het feit dat christenen nu in sommige landen vervolgd worden, is dat een excuus voor wat het christendom mensen aandeed/doet? Wat een drogreden!

Zodra een dogma mensen veroordeeld(vermoord/onderdrukt) vanwege hun -in hun ogen- afwijkenden visie van andersdenkenden, verspeelt het zijn recht op bestaan!

Ik ben benieuwd hoe je de teksten in de post van Insomnia uitlegt.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Rusty: Zoek eens de daden van Herman Cortes op als je durft?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Rusty1979 schreef:
bad_religion schreef:Hoe je het ook went of keert het christendom is het meest intolerante en bloederige geloof ooit op aarde geweest, die zoals je nu weer schetst, altijd de slachtofferrol induikt als zijnde "we worden vervolgd".....
Je gaat me toch niet vertellen dat je ontkent dat er op dit moment miljoenen mensen worden onderdrukt, gevangen zitten en gemarteld worden vanwege hun christelijke geloof, dan heb ik het met name over China, Noord-Korea en het midden-oosten? Dan moet je echt eens achter je PC wegkomen en de realiteit van deze wereld gaan aanschouwen...
China? Ben ik onlangs nog geweest. Stonden hier en daar gewoon open toegankelijk Christelijke kerken hoor, niet veel, maar ze zijn er wel degelijk en ze kunnen gewoon worden bezocht. Ook moskeeen en boeddhistische tempels. Moslima lopen gewoon openlijk met hoofddoekjes over straat en monniken zie je ook er gewoon rondlopen. Verhalen over onderdrukte religies zijn met name afkomstig van gefrustreerde sekteleiders die met hun geloofje leeghoofdigen geld proberen af te troggelen. Helaas voor hen heeft China religie in banen geleid omdat ze geen gekke toestanden als Japan in huis willen halen (ik doel op de deels Christelijke sekte die gifgas in de metro losliet om Armageddon een handje te helpen). Dus laten ze geen andere religies toe dan de gevestigde religies. Er is een verschil tussen onderdrukken of in banen proberen te leiden.

Noord Korea? Ben ik nooit geweest, is een land waarbij men net als Christenen onverbiddelijke gehoorzaamheid aan de Leider propageert. Is niet goed te praten, maar kan je ook als een vorm van religie zien omdat het tot blindelingse gehoorzaamheid leidt.

Midden-Oosten? Het Christendom krijgt daar gewoon geen poot aan de grond omdat ze daar een geloof hebben verzonnen dat arabieren verheerlijkt. Stellen dat Christenen daar worden onderdrukt is een uiting van frustratie, meer niet.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Erik schreef:
Dit ontkennen en het heilige boek zodanig interpreteren dat het de schijn wekt alleen naastenliefde te prediken, en daarmee je handen in onschuld te wassen maakt je medeschuldig aan alle vreselijke daden begaan in naam van het geloof.

.
Zou Donner dit soort ontkenning ook strafbaar willen stellen? Of is dit geen bagetaliseren?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Skeptic schreef:Zou Donner dit soort ontkenning ook strafbaar willen stellen? Of is dit geen bagetaliseren?
Een goede vraag, waarop hij vast een prachtig ontwijkend politiek antwoord op heeft, om je vervolgens te dreigen met een proces. :evil:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
onemangang
Forum fan

Rusty1979 schreef:Trouwens als iemand het over het christendom heeft, dan voel ik mij daar zeker wel persoonlijk in aangesproken. Wie draagt anders de verantwoordelijkheid van het christendom? Die christenen zelf toch. Ik zal zeker niet ontkennen dat in naam van hun geloof mensen foute dingen gedaan hebben en doen, maar daar moet je DIE mensen op aanspreken en niet het geloof van mensen verantwoordelijk voor stellen. Want dat geloof roept helemaal niet op tot dwang of tot moord. Dat is gewoon de menselijke arrogantie en machtslust die dan naar voren komt.
De bijbel roept in veel gevallen wel degelijk op tot dwang of moord, deze passages worden slechts genegeerd omdat mensen van de geschiedenis hebben geleerd. Mensen roepen alleen maar dat ze Christen zijn omdat de predikant hen nooit de keerzijde van het Christendom heeft getoond. Ik zou zeggen, ga eens die bijbel als een vrijdenker lezen. Hier is een goede link: http:/www.skepticsannotatedbible.com
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

onemangang schreef: Helaas voor hen heeft China religie in banen geleid omdat ze geen gekke toestanden als Japan in huis willen halen (ik doel op de deels Christelijke sekte die gifgas in de metro losliet om Armageddon een handje te helpen). .
Volgens mij was Aum Shirikyo een Boeddhistische sekte, die zelfs een hekel had aan het christendom. Kun je dit toelichten?

Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
onemangang
Forum fan

Devious schreef:
onemangang schreef: Helaas voor hen heeft China religie in banen geleid omdat ze geen gekke toestanden als Japan in huis willen halen (ik doel op de deels Christelijke sekte die gifgas in de metro losliet om Armageddon een handje te helpen). .
Volgens mij was Aum Shirikyo een Boeddhistische sekte, die zelfs een hekel had aan het christendom. Kun je dit toelichten?

Vriendelijke groet..
Hij gebruikte zowel Openbaringen als Nostradamus bij zijn doemvoorspellingen...
http://www.religioustolerance.org/dc_aumsh.htm
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Plaats reactie