Bart Ehrman

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
a.r.

Bericht door a.r. »

@Nausea,

Ik denk dat je heel jong bent en ik neem zelden het woord "haat" in de mond, maar ik proef hier pure hier haat tegen mensen uit en angst om op te groeien. Ik vraag mij af waar dat vandaan komt? :roll:
C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. »

Ik stel hierbij voor om deze draad te sluiten, ze heeft totaal niets meer te maken met de titel en iedereen verklaart elkaar, al dan niet op directe wijze, voor gek.

Het begint een beetje regelmaat te worden. :?
"Only the mediocre are always at their best"
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Helemaal fout ingeschat. In mijn bibliotheek heb ik liedjes van Led Zeppelin tot Avril Lavigne, van blues en folk naar rock en pop. Weinig gospel moet ik er voor de duidelijkheid wel even bij zeggen.
Je hebt helemaal niets van het verhaal gesnapt. Het ging om een vergelijking, niet om de letterlijke betekenis. Maar ja, dat krijg je waarschijnlijk met iemand die letterlijk de bijbel leest...

Hier verblijven een aantal mensen die God dag en nacht lasteren. Waarom zou God dat toelaten?
Oh, je bedoelt vast dat het al eerder met de zondvloed en dat mensen nu bang moeten worden? Lees het verhaal van de zondvloed eens goed en vooral het hoofdstuk wat erop volgt. De reden van de zondvloed was om de ongelovigen op aarde te verzuipen, en wat lees je vervolgens? Binnen de kortste keren liepen ze weer rond! Wat heeft die zondvloed dan voor zin gehad?
Vroeger dreigde mijn moeder ook wel eens dat ze de politie erbij zou halen wanneer ik stout was. Bij sommige volwassenen lukt hetzelfde truukje nog steeds...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Fenomeen schreef:
Marinus schreef: Nausea die vol van zichzelf is, maar verder totaal inhoudsloos
Zoiets ja, hupsakee, in het 'antiprimaatfiltertje' ermee.
Onnodig onder de gordel.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Primaat schreef:
Fenomeen schreef:
Marinus schreef: Nausea die vol van zichzelf is, maar verder totaal inhoudsloos
Zoiets ja, hupsakee, in het 'antiprimaatfiltertje' ermee.
Onnodig onder de gordel.
Aan je avatar te zien, was dat ook niet de eerste keer.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

cluny schreef:
Primaat schreef:
Fenomeen schreef: Zoiets ja, hupsakee, in het 'antiprimaatfiltertje' ermee.
Onnodig onder de gordel.
Aan je avatar te zien, was dat ook niet de eerste keer.
Ik begrijp 'em niet.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

a.r. schreef:@Nausea,

Ik denk dat je heel jong bent en ik neem zelden het woord "haat" in de mond, maar ik proef hier pure hier haat tegen mensen uit en angst om op te groeien. Ik vraag mij af waar dat vandaan komt? :roll:
Jong ben ik niet meer. Volgens mij proef jij je onderlip.
siger

Bericht door siger »

Nausea schreef:Jong ben ik niet meer.
Toch vraag ik me ook wel af hoe die haat en angst ontstaan kan zijn.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

lanier:
Je hebt helemaal niets van het verhaal gesnapt. Het ging om een vergelijking, niet om de letterlijke betekenis. Maar ja, dat krijg je waarschijnlijk met iemand die letterlijk de bijbel leest...

Nausea:
Volgens mij begrijp jij niet wat je zelf zegt. Ik luister naar allerlei soorten muziek, en ben dus niet zo kleingeestig als jij - de grote vrijdenker - denkt

lanier:.
Oh, je bedoelt vast dat het al eerder met de zondvloed en dat mensen nu bang moeten worden?

Nausea:
Je hebt het verhaal niet goed begrepen want er staat toch echt dat God dat nooit meer zou doen. Nee, waar ik het over heb is dit:

Hierna zag ik vier engelen bij de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden van de aarde in bedwang, om te voorkomen dat er een wind over land of op zee of door de bomen zou waaien. Ik zag in het oosten een andere engel opstijgen, die het zegel van de levende God had. De vier engelen die de opdracht hadden gekregen om schade toe te brengen aan het land en de zee....Openb 7:1-2

Ik heb al eerder, weliswaar in Zweden, gezegd dat God straft doormiddel van regen orkanen, tsunamis enz., dingen die mensen zelfs natuurlijk noemen! Hierbij is het tegendeel bewezen - het is niet natuurlijk, het is een straf. :violent1:
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

siger schreef:
Nausea schreef:Jong ben ik niet meer.
Toch vraag ik me ook wel af hoe die haat en angst ontstaan kan zijn.
Wat nou haat? Bang ben ik ook niet. De volmaakte liefde verdrijft angst! :wink:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nausea schreef: Ik heb al eerder, weliswaar in Zweden, gezegd dat God straft doormiddel van regen orkanen, tsunamis enz., dingen die mensen zelfs natuurlijk noemen! Hierbij is het tegendeel bewezen - het is niet natuurlijk, het is een straf. :violent1:
Ah juist, en het einde der tijden komt dan niet door de uitbarsting van de Super vulkaan onder Yellow Stone Park maar doordat god die Vulkaan laat uitbarsten.
En de geliefde dominee die kanker kreeg had niet gewoon pech, maar werd gestraft door god. Enz.
Zielig wel als je zo geïndoctrineerd bent dat je dit soort dingen gaat denken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Nausea schreef:Ik heb al eerder, weliswaar in Zweden, gezegd dat God straft doormiddel van regen orkanen, tsunamis enz.
Waarom net in Zweden? Heeft het hiermee te maken?
Een Baptistische kerk in Kansas zag een verband tussen de vele Zweedse vermisten en de tolerantie van Zweden tegen homo's en lesbiennnes. ,,We hopen dan ook dat de 1.900 vermiste Zweden dood verklaard worden'', schreven ze op hun website.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

siger:
Waarom net in Zweden? Heeft het hiermee te maken?
Een Baptistische kerk in Kansas zag een verband tussen de vele Zweedse vermisten en de tolerantie van Zweden tegen homo's en lesbiennnes. ,,We hopen dan ook dat de 1.900 vermiste Zweden dood verklaard worden'', schreven ze op hun website.
[/quote]

Nausea:
Ik woon in Zweden. Nee, ik heb niets met die kerk te maken. En ook niet met die straf. Met andere weer wel, zoals de regen voor en tijdens midzomer hier in Zweden. De week daarop, deze dus, is het lekker warm, 25-30 graden en alleen maar zon!
Laatst gewijzigd door Nausea op 29 jun 2009 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Kitty schreef:
Nausea schreef: Ik heb al eerder, weliswaar in Zweden, gezegd dat God straft doormiddel van regen orkanen, tsunamis enz., dingen die mensen zelfs natuurlijk noemen! Hierbij is het tegendeel bewezen - het is niet natuurlijk, het is een straf. :violent1:
Ah juist, en het einde der tijden komt dan niet door de uitbarsting van de Super vulkaan onder Yellow Stone Park maar doordat god die Vulkaan laat uitbarsten.
En de geliefde dominee die kanker kreeg had niet gewoon pech, maar werd gestraft door god. Enz.
Zielig wel als je zo geïndoctrineerd bent dat je dit soort dingen gaat denken.
De engelen hebben alleen het recht om de aarde en de zee te schaden, niet de mensen. Maar je hebt gelijk. Daar zijn weer andere engelen voor.
siger

Bericht door siger »

Nausea schreef:De engelen hebben alleen het recht om de aarde en de zee te schaden, niet de mensen. Maar je hebt gelijk. Daar zijn weer andere engelen voor.
Andere engelen dan engelen?
Gesloten