Bart Ehrman

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..
Gesloten
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Sommige dingen zijn wel doorgedrongen, en daarom praten indiaantjes ook over a Spirit (God) enz.
Wil je niet zo neerbuigend doen over ander mensen? Weet je überhaupt wel wat deze mensen hebben meegemaakt dankzij de koloniserende christelijke medemens? Die deden ook zo neerbuigend over volkeren met een andere cultuur en andere religie. Deze mensen moesten gered worden! Maakte niet uit wat het koste!
Wat betekent dat het evangelie ook is verkondigt aan andere volken, maar die luisterden dus niet.
Dus als je niet luistert heb je het recht om die mensen uit te moorden? Dus wanneer ik een nieuwe religie sticht, ik ben ervan overtuigd dat dat de juiste is, ik verzamel om me heen genoeg gelovigen, dan heb ik het volste recht om jou de strot door te snijden?
Wordt het niet eens tijd dat mensen hun verstand gaan gebruiken, ik heb echt een schurft hekel aan dit soort nonsens. :twisted:
Ieder mens weet het verschil tussen goed en kwaad (enkele zieke geesten uitgezonderd) en kan daar naar handelen. Ik als atheïst (heb nooit in welke God dan ook geloofd) weet dat ook drommels goed. Tevens ben ik ervan overtuigd dat je geen heilig schrift nodig hebt om een goed mens te zijn.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nausea schreef:
Kitty schreef:Nausea, dit is echt allemaal zo'n onzin, dat iedereen krijgt antwoord als je maar lang genoeg wacht, en ik hoop eigenlijk van harte dat jij dat ook wel weet. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je dit echt denkt.
Het is waar dat niet iedereen een antwoord krijgt op elke vraag maar dat is omdat ze op een onjuiste manier bidden, met een egoistisch motief bijvoorbeeld.
Je weet echt niet waar je het over hebt, en je oordeelt nu gewoon uit de losse hand mensen die hebben gebeden en niet zijn verhoord. Kortom dezelfde kletspraat die we hier al vaak hebben gehoord van zogenaamde 'ware christenen' die precies weten hoe het moet. Onzin en kolderpraat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het valt mij op dat Naussea het niet zo nauw neemt met moraal. Immorele handelingen worden gewoon geaccepteerd als het maar god is die ze uitvoert. En dan nog zeggen christenen dat atheïsten geen moraal hebben. Vooralsnog hebben die meer moraal in hun pink dan een 'de bijbel verkondigend christen' in zijn hele lijf.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

lanier:
Er is totaal geen enkel bewijs voor deze veroveringen! Niks, noppes, nada! Hoe verklaar je dat? Waar zijn die Kanaänitische steden die geplunderd en verwoest zijn?

Nausea:
Kan mij het schelen. Er zijn genoeg bewijzen van strijd tussen Israels en andere volken. Zoek het zelf maar uit.

lanier:
Ben je sado aangelegd of zo? Dit riekt er wel heel erg naar...

Nausea:
Nee, maar de mensen die vernietigd worden waarschijnlijk wel.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Deze laatste reactie van je, was wel een heel inhoudsloze. Zijn de argumenten op?

Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

a.r.:
Maar ...."de indiaantjes" :twisted: hebben het nog niet helemaal door, dat de christelijke god tot hen gesproken heeft, volgens jou?

Nausea:
Ja, of engelen die de opdracht kregen. Niet alles staat in de bijbel, dat mag wel duidelijk zijn.

a.r.:
En dus heb jij je eigen geloof gecreeërd, wat het enige Waere" is?!

Nausea:
Ik probeer me aan de leer van de apostelen te houden.

a.r.:
Ik heb een paar woorden in je stukje veranderd, moet je even goed lezen: Waarom klopt jouw verhaaltje wel en wat een jood, een moslim of in dit geval ik dus, ervan gemaakt heb niet?

Nausea:
Omdat heilige geest door Christus kwam. Voor die tijd kregen de Joden die ook, maar voornamelijk de profeten. De meeste Joden kregen hun onderwijs door de wet van Mozes te leren, maar in de bijbel staat dat iedereen Gods leerling zal worden. Die belofte werd door Christus waargemaakt doordat iedereen heilige geest kan krijgen en daardoor Gods gedachten kan denken (1Kor 2:16). Wat de moslims betreft heb ik geen antwoord. Zij luisterden ook niet naar het evangelie. Da's duidelijk genoeg denk ik.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

lanier:
Dus als je niet luistert heb je het recht om die mensen uit te moorden?

Nausea:
Nee, ZIJ luisterden niet. En wat de wet zegt weet iedereen hier.

lanier:
Dus wanneer ik een nieuwe religie sticht, ik ben ervan overtuigd dat dat de juiste is, ik verzamel om me heen genoeg gelovigen, dan heb ik het volste recht om jou de strot door te snijden?

Nausea:
Nee, wat geeft je dat recht als de wet dat verbiedt?

lanier:
Wordt het niet eens tijd dat mensen hun verstand gaan gebruiken, ik heb echt een schurft hekel aan dit soort nonsens. :twisted:

Nausea:
Jij bent degene die dit alles beweert en verzint, niet ik. Volg je eigen raad dan ook op. Je vervalt tot domme argumenten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je laatste opmerking is er wel een met oogkleppen op gegeven. Vooralsnog hoor ik vooral jou allerlei beweringen doen en ik zie Lanier deze beweringen alleen maar bevragen. Nogmaals, is het nu een gebrek aan argumenten dat je dit soort opmerkingen laat doen?

Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Kitty schreef:
Nausea schreef:
Kitty schreef:Nausea, dit is echt allemaal zo'n onzin, dat iedereen krijgt antwoord als je maar lang genoeg wacht, en ik hoop eigenlijk van harte dat jij dat ook wel weet. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je dit echt denkt.
Het is waar dat niet iedereen een antwoord krijgt op elke vraag maar dat is omdat ze op een onjuiste manier bidden, met een egoistisch motief bijvoorbeeld.
Je weet echt niet waar je het over hebt, en je oordeelt nu gewoon uit de losse hand mensen die hebben gebeden en niet zijn verhoord. Kortom dezelfde kletspraat die we hier al vaak hebben gehoord van zogenaamde 'ware christenen' die precies weten hoe het moet. Onzin en kolderpraat.
Niet iedereen heeft de zegen van God en Christus gekregen. Je moet oprecht bidden om iets van God te krijgen en niet twijfelen. Dat is gewoon de waarheid. Door deze kennis zullen een aantal mensen zich gekwetst voelen en de moed verliezen en zich van God afwenden.

Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij. Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. Openb 3:20-21

Nausea, die weet dat God niet houd van lutsers die de deur dichtdoen. Jezus is geen JG!
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Kitty schreef:Het valt mij op dat Naussea het niet zo nauw neemt met moraal. Immorele handelingen worden gewoon geaccepteerd als het maar god is die ze uitvoert. En dan nog zeggen christenen dat atheïsten geen moraal hebben. Vooralsnog hebben die meer moraal in hun pink dan een 'de bijbel verkondigend christen' in zijn hele lijf.
Als God heeft hij belooft voor zijn volk te zorgen. Dat is precies hetzelfde voor elke leider van een volk. Daarom zei en handelde Bush zoals hij deed. En daarom handelde God zo met zijn volk. Later werden ze ondergebracht bij een andere koning (Babylon) die moest toezien op hun welzijn. En datzelfde gebeurt tot op heden met christenen. Zij zijn Gods volk maar hebben geen eigen land op aarde maar zijn verspreid over de hele wereld. Ik heb nooit gezegd dat atheïsten geen moraal hebben. Maar vaak volgen ze Gods geboden niet. De bijbel zegt dit:

En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd? Rom 2:26

Als je besneden/onbesneden verandert in gelovige/atheïst dan zie je het licht...het betekent dat God ook atheïsten als rechtvaardig en oprecht zal beschouwen.

Nausea, die weet dat sommige christen ijverig zijn maar niet over de exacte kennis beschikken.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Kitty schreef:Deze laatste reactie van je, was wel een heel inhoudsloze. Zijn de argumenten op?
Nee, maar het is een vermoeiend kereltje.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nausea schreef:
Kitty schreef:
Nausea schreef: Het is waar dat niet iedereen een antwoord krijgt op elke vraag maar dat is omdat ze op een onjuiste manier bidden, met een egoistisch motief bijvoorbeeld.
Niet iedereen heeft de zegen van God en Christus gekregen. Je moet oprecht bidden om iets van God te krijgen en niet twijfelen. Dat is gewoon de waarheid. Door deze kennis zullen een aantal mensen zich gekwetst voelen en de moed verliezen en zich van God afwenden.

Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij. Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. Openb 3:20-21

Nausea, die weet dat God niet houd van lutsers die de deur dichtdoen. Jezus is geen JG!
Dat is klets nausea, ik - en vele met mij - hebben ons rot gebeden vroeger en nooit iets gehoord of gezien.
Dat God luisterd beeld je je in.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
a.r.

Bericht door a.r. »

a.r. schreef:
Maar ...."de indiaantjes" :twisted: hebben het nog niet helemaal door, dat de christelijke god tot hen gesproken heeft, volgens jou?
Nausea schreef:
Ja, of engelen die de opdracht kregen. Niet alles staat in de bijbel, dat mag wel duidelijk zijn
.
De engelen hebben dus niet naar god geluisterd? :shock:
a.r. schreef:
En dus heb jij je eigen geloof gecreeërd, wat het enige Waere" is?!

Nausea schreef:
Ik probeer me aan de leer van de apostelen te houden.
En wie zegt jou dat zij niet door demonen bezeten waren, of dat jij ze goed interpreteerd, of dat Mohammed het niet bij het rechte eind had, of dat je gewoon ziende blind en horende doof bent? Als ik jou was, zou ik eens goed lezen wat er bijv op dit forum allemaal al over jouw religie weerlegd is en eens kritisch gaan onderzoeken of jouw claims wel op waarheid kunnen berusten.
a.r. schreef:
Ik heb een paar woorden in je stukje veranderd, moet je even goed lezen: Waarom klopt jouw verhaaltje wel en wat een jood, een moslim of in dit geval ik dus, ervan gemaakt heb niet?
Nausea schreef:
Omdat heilige geest door Christus kwam. Voor die tijd kregen de Joden die ook, maar voornamelijk de profeten. De meeste Joden kregen hun onderwijs door de wet van Mozes te leren, maar in de bijbel staat dat iedereen Gods leerling zal worden. Die belofte werd door Christus waargemaakt doordat iedereen heilige geest kan krijgen en daardoor Gods gedachten kan denken (1Kor 2:16). Wat de moslims betreft heb ik geen antwoord. Zij luisterden ook niet naar het evangelie. Da's duidelijk genoeg denk ik.
Er staat ook heel veel geschreven in andere "heilige" boeken, dus waarom is jouw onbewezen claim waarheid en de eveneens onbewezen claims van andere religies, onwaar?

Nou ik heb alle "hoogstandjes" die je tot nu hebt geschreven nog eens doorgelezen, en wat een armoedig zooitje lees ik dan, hoe weinig overtuigend, en vooral hoe oneerlijk, hoogmoedig en buitengewoon on-nadenkend. Tis tijd voor je, de 99 pagina's van Henoch door te gaan lezen: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ght=henoch
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Fishhook schreef:
Nausea schreef:
Kitty schreef: Je weet echt niet waar je het over hebt, en je oordeelt nu gewoon uit de losse hand mensen die hebben gebeden en niet zijn verhoord. Kortom dezelfde kletspraat die we hier al vaak hebben gehoord van zogenaamde 'ware christenen' die precies weten hoe het moet. Onzin en kolderpraat.

Dat is klets nausea, ik - en vele met mij - hebben ons rot gebeden vroeger en nooit iets gehoord of gezien.
Dat God luisterd beeld je je in.
Nou, zal ik voor de verandering de bijbel er maar bij halen dan? Geen probleem!

want God is een geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid. Joh 4:24

Het eerste gebod zegt het al:

Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Mt 22:37

Dus: bij de les blijven en niet verdwalen! Geest betekent ook denkvermogen, je gedachten enz. Dus ook verstand. Begrijp je het nu beter? Een beetje zinloos 'zegen dit eten' en een 'Opel Mantra' bidden is niet wat God wil.

Nausea, die hard maar fair is.
Laatst gewijzigd door Nausea op 28 jun 2009 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Nausea:
Ja, of engelen die de opdracht kregen

a.r:.
De engelen hebben dus niet naar god geluisterd? :shock:

Nausea:
Nee, een engel is een boodschapper die de opdracht krijgt om het evangelie te verkondigen. Ik bedoel dat God niet de eerste hoeft te zijn die een mens aanspreekt.

a.r.:
Er staat ook heel veel geschreven in andere "heilige" boeken, dus waarom is jouw onbewezen claim waarheid en de eveneens onbewezen claims van andere religies, onwaar?

Nausea:
Gaat ie weer verder over boeken...ik zeg toch dat wij het levende bewijs zijn dat Gods heilige geest bestaat!

u bent zelf een brief van Christus, door ons opgesteld, niet met inkt geschreven maar met de geest van de levende God, niet in stenen platen gegrift maar in het hart van mensen. 2Kor 3:3
Gesloten