Bart Ehrman

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..
Gesloten
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

JanC schreef:
Nausea schreef:[...] Daarom staan ook de wijze woorden van de apostelen in de bijbel, en een van hen zei: onderzoek alles en behoud wat geloofwaardig is. [...]
Precies wat ik gedaan heb! Prachtig toch zo'n bijbels citaat waarmee je goden, geesten, engelen en de hele metafysische troep naar de prullenmand kan verwijzen.
Verwerp je alles wat je niet ziet? Hoe behoudt je dan dat wat geloofwaardig is? Ik heb het al eerder gezegd: dat klinkt als wat de boer niet lust eet hij niet. Er is een verschil tussen natuurlijke teologi, die door mensen verzonnen is, en openbaringen van God. Niet iedereen krijgt zulke openbaringen en daarom geloven jullie niet. Wat in de bijbel staat zijn openbaringen van God.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nausea schreef:
JanC schreef:
Nausea schreef:[...] Daarom staan ook de wijze woorden van de apostelen in de bijbel, en een van hen zei: onderzoek alles en behoud wat geloofwaardig is. [...]
Precies wat ik gedaan heb! Prachtig toch zo'n bijbels citaat waarmee je goden, geesten, engelen en de hele metafysische troep naar de prullenmand kan verwijzen.
Verwerp je alles wat je niet ziet? Hoe behoudt je dan dat wat geloofwaardig is? Ik heb het al eerder gezegd: dat klinkt als wat de boer niet lust eet hij niet. Er is een verschil tussen natuurlijke teologi, die door mensen verzonnen is, en openbaringen van God. Niet iedereen krijgt zulke openbaringen en daarom geloven jullie niet. Wat in de bijbel staat zijn openbaringen van God.
Niemand krijgt openbaringen.
Het krijgen van allerlei soorten hallucinaties is wel mogelijk.
Maar deze wanen worden gelukkig netjes omsloten door de schedelwand van de arme hersenkortssluitingslachtoffer.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

cluny schreef:
Nausea schreef:
JanC schreef:Precies wat ik gedaan heb! Prachtig toch zo'n bijbels citaat waarmee je goden, geesten, engelen en de hele metafysische troep naar de prullenmand kan verwijzen.
Niemand krijgt openbaringen.
Het krijgen van allerlei soorten hallucinaties is wel mogelijk.
Maar deze wanen worden gelukkig netjes omsloten door de schedelwand van de arme hersenkortssluitingslachtoffer.
Dat is dus niet waar. Maar ongelovigen verwerpen zelfs de mogelijkheid, zonder met zekerheid te weten. Vindt je dat wetenschappelijk aanvaardbaar?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Alle profeten zijn hallucinanten en/of oplichters.

Dit is een 100% score!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

cluny schreef:Alle profeten zijn hallucinanten en/of oplichters.

Dit is een 100% score!
Meen je dat nou? Dat is net zo ongeloofwaardig als je vorige statement. Bewijs het maar, dat kun je niet. En daarom is het niet geloofwaardig.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nausea schreef:
cluny schreef:Alle profeten zijn hallucinanten en/of oplichters.

Dit is een 100% score!
Meen je dat nou?
Ja, hoor.
Ik ben dan ook een realist.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

cluny schreef:Ik ben dan ook een realist.
Niets bewijzen is voor jou dus realistisch? Nou, dan zijn we uitgepraat over jouw geloofwaardigheid.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nausea schreef:
Niets bewijzen is voor jou dus realistisch? Nou, dan zijn we uitgepraat over jouw geloofwaardigheid.
Uitgepraat waren we al.
Ook daarin ben ik realist.
Want niemand krijgt 'goddelijke' openbaringen.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

cluny schreef:
Nausea schreef:
.
Want niemand krijgt 'goddelijke' openbaringen.
Je bewijst niets alleen maar door wat te zeggen.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Nausea schreef:Je bewijst niets alleen maar door wat te zeggen.
Moet je horen wie het zegt! Jij doet niets anders dan bijbelteksten aanhalen en beweert dan dat je iets "bewezen" hebt.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

The Prophet schreef:
Nausea schreef:Je bewijst niets alleen maar door wat te zeggen.
Moet je horen wie het zegt! Jij doet niets anders dan bijbelteksten aanhalen en beweert dan dat je iets "bewezen" hebt.
Dat is omdat wij geloven dat veel teksten in de bijbel openbaringen van God zijn. Maar bewijs het tegendeel dan, dus dat niemand openbaringen van God krijgt. Dat kan niemand en daarom blijven Gods geheimen verborgen voor mensen die niet willen geloven.

Eer aan God, omdat hij dingen verbergt, eer aan de koning, omdat hij dingen onderzoekt. Spr 25:2

Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? Joh 10:34-36

Christus betekent de Gezalfde. Jezus Christus is dus gezalfd met heilige geest, en door heilige geest krijgen we openbaringen van God. Ook daarom, om wat er in de wet staat, is het niet onjuist om de gezalfde Christus God te noemen.

Nausea, die niet voor niets de menigte boeren noemt. Zoek God!
siger

Bericht door siger »

Beste Nausea,

Waarom vind je het nodig andere mensen van jouw opvatting te overtuigen? Heeft het voor- of nadelen als andere mensen het niet met je eens zijn?
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

Nausea schreef:Dat zal wel, maar oorlog is niet de oplossing.
Heb je het Oude Testament wel eens gelezen? Dat staat vol van oorlogen waarin YHWH de troepen leidt tot de overwinning. En ook oproept tot oorlog.
Nausea schreef: Aangezien mensen aan beide kanten vaak dezelfde God aanroepen laat God een aantal mensen leven, alleen om over de gruwels van de strijd te kunnen vertellen. Daar zijn op Liveleak genoeg bewijzen van.
Nausea, heb je de vraag begrepen? Het idee is dat je zonder de Bijbel te gebruiken aantoont dat de Heilige Geest echt is. Want in de praktijk zien we totaal tegengestelde dingen die mensen beweren uit naam van de Heilige Geest. Je hebt ons nog geen stap dichterbij gebracht.

Als ik met mijn kennis over menselijk gedrag en diergedrag en wat we weten over de hersenen hiernaar kijk dan lijkt mij wat mensen menen te voelen als Heilige Geest een product te zijn van hun eigen hersenen. Dat verklaart gemakkelijk waarom mensen tegenstrijdige claims maken.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

siger schreef:Beste Nausea,

Waarom vind je het nodig andere mensen van jouw opvatting te overtuigen? Heeft het voor- of nadelen als andere mensen het niet met je eens zijn?
Ik wil ook unstoppable worden, dus moet ik wel doorgaan met schrijven! Heb ik dan iemand van mijn opvatting kunnen overtuigen? Niet in alle opzichten, maar wel in de waarheid van het evangelie. Het kan een voordeel zijn als ik daardoor het tegendeel kanehh...bewijzen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat is omdat wij geloven dat veel teksten in de bijbel openbaringen van God zijn. Maar bewijs het tegendeel dan, dus dat niemand openbaringen van God krijgt. Dat kan niemand en daarom blijven Gods geheimen verborgen voor mensen die niet willen geloven.
En hoe zit het dan met andere geloven? Hebben die het allemaal mis?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Gesloten