Je moet maar eens naar een psycholoog gaan, want je hebt ernstig last van waandenkbeelden.gd1968 schreef:Hoe denken jullie erover?
het merkteken van het beest
Re: het merkteken van het beest
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Probeer niet de psycholoog uit te hangen en diagnoses te stellen over forumgebruikers, laat dat maar aan de professionals over. Hier is het de bedoeling dat je niet de persoon beoordeeld maar zijn inbreng.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Openbaring 13:18: "Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is 666."gd1968 schreef:
vreselijk beangstigend vindt ik
Hoe denken jullie erover?
In de Bijbel en het jodendom is het toekennen van een betekenis aan een getal heel gebruikelijk. Het toekennen op basis van de Hebreeuwse getallensymboliek wordt Gematria genoemd. Het getal van het beest heeft altijd tot mijn verbeelding gesproken en ik heb er heel wat op gegoogled. De meeste verklaringen kunnen simpel ontkracht. Keizer Nero levert volgens de gematria-methode weliswaar een cumulatief van 666 op, maar eveneens geldt dit voor bijvoorbeeld een woord als 'lantaarnpaal'.
Toch is er een verklaring die me erg lang is bijgebleven, die uitgaat van de gulden snede (de natuurlijke hang naar proportionele balans) en zijn tegenhanger (de hang naar chaos), gebaseerd op de heilige universele wiskunde, de sacrale geometrie.
Wanneer je je niet al teveel laat afleiden door getallen, is dit een erg interessant artikel om te lezen.
Ik mis de mathematische kennis om het artikel te kunnen bekritiseren, maar wellicht dat de cijferfreaks onder jullie dit beter kunnen.
C'est le ton qui fait la musique
-
Samante
Ik heb ooit gedroomd van een soort BSN-nummer voor iedere wereldburger. Met daaraan gekoppeld alle informatie om te zien hoeveel iemand kostte of opbracht.
Zo kon een directeur van een bedrijf een tijd lang zo productief zijn dat hij zeer veel opbracht, maar kon een ernstige ziekte ineens resulteren in hoge kosten.
En aan de hand van dat plaatje werd in die droom de persoon met een hoog kostenplaatje opgeruimd.
En dat klinkt misschien nog erger dan Openbaringen, dus is mijn droom misschien wel een grotere nachtmerrie.
Zo kon een directeur van een bedrijf een tijd lang zo productief zijn dat hij zeer veel opbracht, maar kon een ernstige ziekte ineens resulteren in hoge kosten.
En aan de hand van dat plaatje werd in die droom de persoon met een hoog kostenplaatje opgeruimd.
En dat klinkt misschien nog erger dan Openbaringen, dus is mijn droom misschien wel een grotere nachtmerrie.
-
Samante
-
siger
Vermoedelijk de meesten van ons, en ik feitelijk ook, zijn nogal tevreden met het gebruik van pinkaarten, databanken met bankverrichtingen, medische gegevens en dergelijke.
Ik ben wel van mening dat er grote risico's bestaan, uit commerciele en (misschien minder direct) politieke hoek. Maar waarom zou daar niet aan verholpen kunnen worden met versleuteling, controles, authorisaties etc... ?
Ik ben wel van mening dat er grote risico's bestaan, uit commerciele en (misschien minder direct) politieke hoek. Maar waarom zou daar niet aan verholpen kunnen worden met versleuteling, controles, authorisaties etc... ?
Re: het merkteken van het beest
Je noemde in de openingspost een paar redenen waarom dit nummer het zeker is.gd1968 schreef:dit is absoluut het BSN,, oftwel het aloude SoFi nummer
Ten eerste: aan voorspellingen kun je eisen stellen. Dat doet de bijbel zelf ook, ergens staat dat als iemand foute voorspellingen doet hij het niet van god heeft. Een pracht van een indekking voor god natuurlijk. Maar ik vind dat een voorspelling moet zeggen dat het een voorspelling is, concreet moet zijn over wat er gebeurd, en duidelijk over wanneer. En het moet natuurlijk VOOR de gebeurtenis gebeuren. En het moet niet iets zijn dat zowiezo wel met enige regelmaat gebeurd: "volgend jaar zal er een storm razen die vele bomen doet omvallen". Nee, ik wil horen: "op 22 juni 2009 tegen 4 uur 's ochtends zal de oude eik op de markt van van lutjedam door blikseminslag omvallen en daarbij 2 geparkeerde auto's en een gremlin pletten". Nou ja die Gremlin dan weer niet natuurlijk
Als je met die eisen naar voorspellingen uit heilige boeken kijkt, dan kun je geen één concrete voorspelling aanwijzen die is uitgekomen. Ook al zijn er hele lijsten van voorspellingen van de Messias aangewezen.
Het boek openbaringen is reuze vaag met de voorspellingen. Het is trouwens als je er bijzonder in geïnteresseerd bent wel leuk om te weten dat veel Amerikanen uit diverse voorspellingen in de Bijbel plus nog een flinke schep fantasie en doemdenken de Rapture gefantaseerd hebben. Door een Amerikaanse christen is een boek hiertegen geschreven -The Rapture Exposed- waarin ze uitlegt wat de achtergrond van dit boek is, en dat de Rapture absoluut niet op de bijbel gebaseerd kan worden. Wel een goed boek maar het is nog wel vanuit een christelijk standpunt geschreven - gaat er dus ook van uit dat god bestaat.
Ik denk dat je wel weet dat het einde van de wereld al ontzettend vaak aangekondigd is, met datum en al, en dat dat nooit uitkwam.15 failed predictions of the end of the world during 2006
Als ik helemaal eerlijk ben: in mijn jonge jaren geloofde ik de voorspelling dat Hoog Catharijne in 1990 zou affikken. Dat Hal Hartley's Late Great Planet Earth diepe geheimen van de bijbel ontdekt had. Dat er paranormale zaken bestonden. Maar ja dan ga je daar wat op letten en kom je er achter dat het allemaal opgeklopte onzin is.
Kortom, beste gd1968, ik denk niet dat je je zorgen moet maken om voorspellingen. Van sommigen heb je zelf meegemaakt dat ze niet uitkwamen zoals het year 2000 computerprobleem, en dat was nog een probleem waar concrete aanwijzingen voor waren.
Qua privacy is het niet leuk. Maar wat voegt het als nummer nou helemaal toe? Het helpt ze om zeker te zijn dat jij 'gd' uit 1968 bent en niet de 'gd' uit Erlecom, 2005.gd1968 schreef: sinds een paar weken MOETEN patiënten hun BSN nummer laten registreren in het ziekenhuis.
Het EPD is in voorbereiding. Iedereen die niks deed wordt er in opgenomen
Bekijk je rijbewijs en verzekeringspasje maar eens.. Het BSN staat erop.
Ook op de stemkaart .. Het BSN stond erop gekalkt
Zelfs de bank heeft mijn BSN.
http://www.id-nee.nl/03-5%20hoofdtekst% ... Nummer.htm
Ja het is wel vervelend als ze er databases mee koppelen, maar dat staat helemaal los van Openbaringen.
Over databases koppelen: zo is er iemand net aangeschreven dat haar AOW niet meer door zou gaan omdat ze volgens die mensen 4 jaar in Nieuw Zeeland had gewoond. Terwijl ze er maar 2 maanden was geweest, maar zich niet bij een gemeente had ingeschreven toen ze terugkwam. Op zo'n moment als ambtenaren lopen te koekenbakken met data is het vervelend.
gd, voorspellen op goddelijke of magische wijze is nog nooit aangetoond, dus maak je geen zorgen. Als je tegen het BSN bent wees het dan om privacy-redenen.