het merkteken van het beest
Moderator: Moderators
het merkteken van het beest
openbaring 13:16-17
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of
den naam van het beest, of het getal zijns naams.
dit is absoluut het BSN,, oftwel het aloude SoFi nummer
sinds een paar weken MOETEN patienten hun BSN nummer laten registreren in het ziekenhuis.
Het EPD is in voorbereiding. Iedereen die niks deedt wordt er in opgenomen
Bekijk je rijbewijs en verzekeringspasje maar eens.. Het BSN staat erop.
Ook op de stemkaart .. Het BSN stond erop gekalkt
Zelfs de bank heeft mijn BSN.
http://www.id-nee.nl/03-5%20hoofdtekst% ... Nummer.htm
vreselijk beangstigend vindt ik
Hoe denken jullie erover?
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
sinds een paar weken MOETEN patienten hun BSN nummer laten registreren in het ziekenhuis.
In het voorsteltopic gd1968 schreef:Op dit moment hang ik geen enkele vorm van wat voor religie of denkwijze aan,, en voel me daar prettig bij.
Was ooit practiserend Christen,, doch door twijfel en negatieve ervaringen met oa,, 'mede-christenen' heb ik het christelijk geloof vaarwel gezegt.
Weet je zeker dat je van je geloof bent afgevallen, gelet op je openingspost!? Het BSN als teken van het 'beest' uit het boek Openbaring zien geeft vlgs.mij aan dat je nog niet geheel bevrijd bent van het christendom.
De bijbel is wat mij betreft een mythisch boek en het boek Openbaring laat mij alleen maar
Ik zou me meer zorgen maken om de privacyaspecten ervan dan om die regels uit het boek. Ten eerste omdat je als atheïst erkent dat de bijbel slechts een mythologische/symbolische waarde heeft, en ten tweede omdat je er, hoe hard je ook aan jezelf zou werken, eigenlijk niets meer tegen kunt doen om je privacy op dat gebied te beschermen.
ik wil het alleen maar aanhalen. nee,,ik heb weinig meer met het geloof,, doch,, had er in het verleden erg veel mee te maken,, zoals bijbelstudie bij de JG.Kochimodo schreef:In het voorsteltopic gd1968 schreef:Op dit moment hang ik geen enkele vorm van wat voor religie of denkwijze aan,, en voel me daar prettig bij.
Was ooit practiserend Christen,, doch door twijfel en negatieve ervaringen met oa,, 'mede-christenen' heb ik het christelijk geloof vaarwel gezegt.![]()
Weet je zeker dat je van je geloof bent afgevallen, gelet op je openingspost!? Het BSN als teken van het 'beest' uit het boek Openbaring zien geeft vlgs.mij aan dat je nog niet geheel bevrijd bent van het christendom.
De bijbel is wat mij betreft een mythisch boek en het boek Openbaring laat mij alleen maar
![]()
![]()
wil alleen weten hoe gelovigen over bepaalde passages denken
Re: het merkteken van het beest
Ik lig er nog niet wakker van.gd1968 schreef:
Symbolism of the seven-headed beast
The infamous seven-headed Beast that rises from the sea demanding to be worshipped symbolises Rome. By John's time seven emperors had ruled over Rome and Rome was known as the city of seven hills.
The beast as portrayed by Albrecht Dürer ©
The number of the Beast - 666 - has always puzzled Christians and led to many speculations about who this could be. Scholars now believe that this was a matter of numerology, a popular puzzle in ancient times. The letters of a name were ascribed numerical value and added up to give a number.
The name of the Emperor Nero adds up to 666.
Historians believe that Nero's persecution of Christians in Rome may have entered the consciousness of early Christians, making him a hate figure.
However, evidence from ancient manuscripts indicates that 666 may not have been the number of the Beast.
In the late 19th century, British archaeologists working at the site of the Egyptian city Oxyrhynchus discovered a cache of papyri that were brought to Oxford, where academics have been working their way through them ever since. One of these papyrus fragments is of the Book of Revelation and gives the number of the Beast as 616.
Working on the same principle of numerology, academics work out 616 to indicate the Emperor Caligula. Caligula had had a statue of himself erected in the temple in Jerusalem, greatly offending Jews. If John indeed was a Jew from Palestine he would have known this.
http://www.bbc.co.uk/religion/religions ... tion.shtml
Een analyse over de mogelijke betekenis van 666. Waarbij openbaringen een cryptisch schrijven is over het oude Rome en haar heersers.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik heb er boeken over verslonden tijdens mijn gelovige leven, vond het toen wel beangstigend! Maar ik heb er nu niks meer mee, alleen om over tegd1968 schreef:openbaring 13:16-17
En, inderdaad, je kunt deze vraag beter op een christelijk forum plaatsen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Geen zorg over het BSN dit staat ook op je belastingaanslagen, rijbewijs ed . En dient in bijvoorbeeld ziekenhuizen maar ook elders in de zorg als extra controle. Om meer zkerheid te hebben over deidentiteit van de betrokkenene. Voordeel minder kans op dossierverwisseling en ook minder fraude mogelijkheden.gd1968 schreef:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Het bijgelovige merkteken-van-het Beest-gedeelte sla ik meteen maar over. Het lukt me niet om dat serieus te nemen, net als '2012-einde-van-de-wereld', 'Nostradamus', 'Maya-voorspellingen', en bijbelcodes...
Maar ik ben wel zeer wantrouwend naar grote machtige instanties, overheden en multinationale corporaties. Als we te goed van vertrouwen worden, dan zal ons dat op den duur gaan bezuren, dat geloof ik wel.
Maar ik ben wel zeer wantrouwend naar grote machtige instanties, overheden en multinationale corporaties. Als we te goed van vertrouwen worden, dan zal ons dat op den duur gaan bezuren, dat geloof ik wel.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- Blackadder
- Ervaren pen
Hier lijkt vrijwel niemand op z'n hoede.fröhliche schreef:Ik geloof nooit, dat dit in Duitsland mogelijk zou zijn. "Datenschutz" wordt hier groot geschreven (in dubbele woordbeduiding). Door hun ervaringen uit het verleden zijn ze hier meer op hun hoede.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna