Kredietcrisis de schuld van mannen

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.
Kitty
Ontoombaar

Kredietcrisis de schuld van mannen

Bericht door Kitty »

Mannelijk gedrag oorzaak crisis

AMSTERDAM - Het machogedrag van veel mannen, is een van de belangrijkste oorzaken van de kredietcrisis. Dat zegt Esther-Mirjam Sent, hoogleraar Economische Theorie en Economisch Beleid aan de Radboud Universiteit Nijmegen. En ze kan dit nog wetenschappelijk onderbouwen ook!

Overdreven optimisme, extreem risico nemen, hebzucht en een gebrek aan vertrouwen. Het zijn volgens Sent de karaktertrekken die aan de oorsprong van de economische malaise liggen. En laten deze eigenschappen nu net vooral bij mannen voorkomen. „Daar is allerlei onderzoek naar gedaan, en dat blijkt telkens weer.”

Lees de rest van het artikel
hier

Tja, die mannen toch altijd, niks dan ellende. 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Ik heb misschien nogwel meer bewijs voor mijn theorie :D
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Ongeloveloos
Banned

Re: Kredietcrisis de schuld van mannen

Bericht door Ongeloveloos »

Kitty schreef:Mannelijk gedrag oorzaak crisis

Overdreven optimisme, extreem risico nemen, hebzucht en een gebrek aan vertrouwen. Het zijn volgens Sent de karaktertrekken die aan de oorsprong van de economische malaise liggen. En laten deze eigenschappen nu net vooral bij mannen voorkomen. „Daar is allerlei onderzoek naar gedaan, en dat blijkt telkens weer.”
Het zal weer eens een vrouw zijn die de man de schuld geeft :evil:

Ofschoon ze best gelijk zou kunnen hebben, maar dan vergeet ze wel te vertellen dat diezelfde karaktertrekken ons eeuwen lang voorspoed en welvaart heeft gebracht !
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Een pessimist denkt dat alle vrouwen slecht zijn, een optimist hoopt het! :D
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Eigenlijk zouden we pas dan de correcte vergelijking kunnen maken indien de vrouwen aan de macht zijn in meerderheid. Dan pas zouden we kunnen ontdekken hoe zij met die macht zullen omgaan.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Kitty schreef:Eigenlijk zouden we pas dan de correcte vergelijking kunnen maken indien de vrouwen aan de macht zijn in meerderheid. Dan pas zouden we kunnen ontdekken hoe zij met die macht zullen omgaan.
In denk dat vrouwen in veel opzichten beter zouden functioneren dan mannen. Het probleem met vrouwen is alleen dat ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Loeders zijn het naar elkaar toe :wink:
C'est le ton qui fait la musique
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tja, ik vind ze in de regering niet zo geweldig eerlijk gezegd. Daar zitten toch aardig wat vrouwen op hoge posities momenteel. Nou vooralsnog ben ik niet onder de indruk.

En van dat loeders naar elkaar ben ik niet zo overtuigd. Ik heb daar toch niet zo'n ervaring mee. Ik heb altijd ook wel goed kunnen opschieten met vrouwen. Hoewel ik mannen leuker vind, maar dat is genetisch bepaald denk ik. :) Ik ken ook heel wat 'loeders' onder mannen, alleen noem je dat dan anders denk ik.

Een vrouw aan de top die leiding geeft aan mannen, dat lijkt mij wel een goed uitgangspunt. Mannen zijn beter in teamwork namelijk.

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

AMSTERDAM - Het machogedrag van veel mannen, is een van de belangrijkste oorzaken van de kredietcrisis. Dat zegt Esther-Mirjam Sent, hoogleraar Economische Theorie en Economisch Beleid aan de Radboud Universiteit Nijmegen. En ze kan dit nog wetenschappelijk onderbouwen ook!
Moet ik dit serieus nemen?
Dat mannen in meer of mindere mate macho-gedrag vertonen heeft in grote mate te maken met de keuze-gerichtheid v.d. vrouwtjes. ('Watjes'niet geliefd!)
Oók worden er (in diezelfde lijn) veel uitgaven gedaan die rechtstreeks te relateren zijn naar de vrouw toe!
Die arme kerel die met zijn wat oudere auto constant geconfronteerd wordt met die nieuwere en grotere auto van zijn overbuurman!
Of door zijn vrouw naar de meubelboulevard wordt gesleept door- - - -juist ja, goed ingevuld!- - -zijn aangebedene!
Terwijl zijn clubje zich zo lekker aangepast had aan zijn lichaam, en het leer eindelijk soepel!
Enzovoort!!!
Maar misschien jaagt ze hem constant op in de hoop dat ie nou eindelijk eens Macho wordt? :D
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

En al die vrouwen die continu op het 'verkeerde' type mannen vallen (het traditionele 'succesvolle' 'alfamannetje' - ja, die met de BMW, rolex, goed gevulde portemonee, etc.. - heeft nog steeds het meeste succes bij de dames), dragen evengoed bij aan het probleem. Zij baren de kinderen van dat type man, en zorgen ervoor dat zijn genen behouden blijven voor de toekomst.
... en logisch ook, want heel veel vrouwen houden ook van mooie huizen, dure vakanties, luxe wagens, flatscreen televisies, mobiele telefoons, i-pod's, volautomatische Miele wasmachines, drogers en stofzuigers, afwasmachines, diamanten, lingerie, dure schoenen en handtasjes (die om de haverklap vervangen moeten worden als de trendwatchers dat voorschrijven), parketvloeren, koikarpers, wedgewoodserviezen,...... et cetera.

Kopen, kopen, consumeren, consumeren, lenen, lenen..... !

'So, shut up, Woman! You are not the solution. You're part of the problem!' :lol: :wink:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tot op zekere hoogte is kopen en consumeren goed voor onze economie toch? En het stereotype beeld dat de vrouw voor alle luxe aankopen verantwoordelijk is, is natuurlijk grote onzin. De mannen staan doorgaans te kwijlen bij de mooie auto's hoor. De vrouwen vinden meestal, dat hij rijdt, het meest belangrijk.

Ik denk toch niet dat het materialisme nu specifiek bij de vrouwen zit. Al zijn er zeker die ook op status kicken. Ik denk dat het dan meer de sterke uitstraling van de man is, dan zijn bezit. De sterke uitstraling en kracht, waar hij wellicht zijn bezit en succes aan te danken heeft, is wat aanspreekt. Niet zo direct zijn mooie auto. Het is gewoon evolutionair om voor het meest machtige mannetje te kiezen denk ik. Vandaar dat macht erotiseert.
Maar er zijn ook zat vrouwen gewoon getrouwd met bouwvakkers en glazenwassers. En elke 'loser' heeft toch ook gewoon vaak een vrouw aan zijn arm. Dus het zal met die keuze voor luxe en steeds meer willen van vrouwen wel meevallen.

Ik heb trouwens helemaal niets tegen succes bij een man, zolang hij die rolex door eigen inspanningen heeft verdiend. Succes en rijkdom en veel verdienen is in Nederland bijna een zonde. In Amerika wordt het gezien als iets dat iedereen zou kunnen bereiken en waar veel naar streven en hun best voor doen.
Als men hier niet bereikt wat men zou willen, wordt men schamper en jaloers en afkeurend naar mensen die het wel 'gemaakt' hebben. Inplaats van succes te waarderen, wordt het afgekeurd. Dat heeft meer met volksmentaliteit en afgunst (waarom hij wel en ik niet) te maken dan met realiteitsgevoel.

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Als de mensheid ooit zover kwam dat iedereen zijn best deed om iets voor de maatschappij te doen, en de mensheid een stapje verder te helpen, dan hebben we helemaal geen geld meer nodig. Een credietcrisis als deze is dan niet meer mogelijk omdat mensen geen materieel gewin mee nastreven , maar gewoon hun steentje bijdragen naar eigen kunnen.
( vuile communist :D )
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Kitty schreef:Eigenlijk zouden we pas dan de correcte vergelijking kunnen maken indien de vrouwen aan de macht zijn in meerderheid. Dan pas zouden we kunnen ontdekken hoe zij met die macht zullen omgaan.

Duizenden jaren gaat het al prima, nu de vrouw de laatste 100 jaar steeds meer emancipeert begint het gedonder pas echt :twisted:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Laat ik nu die duizenden jaren van vrede, want dat zou het resultaat moeten zijn van 'prima gaan' nu gemist hebben? :twisted:

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:Tot op zekere hoogte is kopen en consumeren goed voor onze economie toch? En het stereotype beeld dat de vrouw voor alle luxe aankopen verantwoordelijk is, is natuurlijk grote onzin. De mannen staan doorgaans te kwijlen bij de mooie auto's hoor. De vrouwen vinden meestal, dat hij rijdt, het meest belangrijk.
Dat laatste is niet helemaal juist. Oók veel vrouwen hebben een zeer uitgesproken smaak als het om auto's gaat, al verschilt die doorgaans van die van mannen.
Maar dat terzijde. Als je mijn reactie goed leest dan lijkt het mij duidelijk dat ik niet de schuld afschuif naar vrouwen, maar dat ik slechts aangeef dat vrouwen evengoed deel hebben gehad aan dit probleem ('part of the problem').
Ik vind het idee dat voornamelijk mannen schuld dragen aan de kredietkrisis buitengewoon kort door de bocht, en ongenuanceerd. Van een hoogleraar verwacht ik niet zulke domme uitspraken.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Kitty schreef:Laat ik nu die duizenden jaren van vrede, want dat zou het resultaat moeten zijn van 'prima gaan' nu gemist hebben? :twisted:
de kredietcrisis is er pas gekomen toen vrouwen controle kregen over kredietkaarten.
mekaar doodslaan is nu eenmaal stukken goedkoper :D
Plaats reactie