Dat een zichzelf respecterende krant dit soort onzin zit te verkopen. Een occulte sjaal. Die de ontvanger besmet met de gedachten van de gever. Zitten de lezers van deze krant te wachten op deze lariekoek.
Achter de glimlach van de Dalai Lama
Moderator: Moderators
-
a.r.
http://oplagen-dagbladen.nl/
Wel zo'n 40.000 mensen dus, die iedere dag dit soort rotzooi lezen.
Maar goed, de mens is dol dit soort kul, ze wil niet beter weten.
De keren dat ik een artikel plaaste van die krant kwam ik nooit verder dan de kerkpagina en nu zocht ik eens verder wat er zoal nog meer in die krant stond, vandaar. Lees en verwonder u.
http://www.nd.nl/achtergrond/opinieplein
Wel zo'n 40.000 mensen dus, die iedere dag dit soort rotzooi lezen.
Maar goed, de mens is dol dit soort kul, ze wil niet beter weten.
De keren dat ik een artikel plaaste van die krant kwam ik nooit verder dan de kerkpagina en nu zocht ik eens verder wat er zoal nog meer in die krant stond, vandaar. Lees en verwonder u.
http://www.nd.nl/achtergrond/opinieplein
Toch zijn zij kennelijk in staat tot enige nuance met betrekking tot Wilders, die vaak zeer ongenuanceerd vergeleken wordt met Hitler en zijn nazi regime. Dat dan weer wel.
Uit het artikel: Wilders draagt ziekte die hij bestrijdt.
Uit het artikel: Wilders draagt ziekte die hij bestrijdt.
Zondebokmechanisme
Maar pas op voor een omgekeerd zondebokmechanisme. Politiek correct schilderen velen nu Wilders zwarter af dan hij is. De NSB was antidemocratisch en verheerlijkte geweld. Wilders verdedigt de democratie en bestrijdt geweld. De NSB leefde bij heidense bronnen; Wilders bij de 'joods-christelijke-humanistische' traditie. Hij weet best van een gematigde islam en kan daarover zelfs goede dingen zeggen. Zijn schokkende voorstel om ontwikkelingshulp gewoon te schrappen, komt niet voort uit onbarmhartigheid of 'eigen volk eerst'. Op grond van wetenschappelijke analyses stelt hij dat ontwikkelingshulp niet werkt en vooral dient om westers schuldgevoel af te kopen. Intussen noemt hij de kloof tussen rijk en arm 'schrijnend'. Noodhulp blijft ongemoeid. Soms slaat hij de spijker op de kop. Worden politiek en bedrijfsleven niet vaak bevolkt door 'een elite die elkaar de hand boven het hoofd houdt'? Is veel maatschappelijk onbehagen, zoals de filosoof Peter Sloterdijk zegt, niet veroorzaakt door ,,de antiautoritaire nervositeit van mensen die in de jaren vijftig en zestig kind waren''? Heeft de permanente stroom van onderwijsvernieuwingen sinds de jaren zestig meer opgeleverd dan tijd- en niveauverlies? Vormt de opkomende islam wereldwijd niet één van de grootste risico's, vooral voor een vermolmd postchristelijk Westen?
Waarom is de opkomst van Wilders dan zorgelijk en ligt hier een taak voor de kerken? Omdat Wilders zelf symptoom is van de kwaal waarop hij wijst. Hij werpt zich op als daadkrachtige dokter, maar veroorzaakt een politieke pandemie. Zowel Wilders als veel andere 'laatmoderne politiek' verdient een profetische ontmaskering. Samen lijden ze aan een crisis van het woord, die voortkomt uit een crisis van het Woord.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Oeps dit ging over de Dalai Lama. Dus vorige posting was off topic, maar ik bedoelde aan te geven dat hier toch sprake was van nuance.
Wat ze over de Dalai Lama schrijven is natuurlijk bull shit. Alles in het ND lijkt een verdediging van het christelijke geloof, dus een beetje aanschuren tegen Wilders en hem niet te hard afvallen is in dat opzicht ook logisch want die is tegen die bedreigende andere religie. En je afzetten tegen een totaal andere religie als het boeddhisme komt daar ook uit voort. Of het allemaal dan nog eerlijk is hoef je je niet eens meer af te vragen. Het doel is niet eerlijkheid, maar het doel is er alles aan proberen te doen, desnoods met kulverhalen, het christendom te beschermen. In het beschermen van je eigen religie en in oorlog is alles geoorloofd blijkbaar.
Wat ze over de Dalai Lama schrijven is natuurlijk bull shit. Alles in het ND lijkt een verdediging van het christelijke geloof, dus een beetje aanschuren tegen Wilders en hem niet te hard afvallen is in dat opzicht ook logisch want die is tegen die bedreigende andere religie. En je afzetten tegen een totaal andere religie als het boeddhisme komt daar ook uit voort. Of het allemaal dan nog eerlijk is hoef je je niet eens meer af te vragen. Het doel is niet eerlijkheid, maar het doel is er alles aan proberen te doen, desnoods met kulverhalen, het christendom te beschermen. In het beschermen van je eigen religie en in oorlog is alles geoorloofd blijkbaar.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)