Geesten zitten tussen je oren, er is geen enkel bewijs voor geesten.Nausea schreef:Als je er behoefte aan hebt, zoek de goede geesten op. Dus niet de geesten van de doden en dat soort dingen.Kitty schreef:Als je nu eens totaal geen last hebt van geesten, wat dan?
Bart Ehrman
Moderator: Moderators
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Re: DISCREPANTIES RONDOM DE OPSTANDING
Ja, en daarom stelde ik de vraag of die geest Christus verkondigde. Als dat niet zo is/was komt die geest niet van God en dan bestaat er nu eenmaal geen andere mogelijkheid dan dat het een slechte geest was.Chris H schreef:Wacht even het was die Christen, Jason, die zei dat het een demon was. Maar als je wilt stel ik het voor als een geest en laat het dat zeggen. Mind over spirit.Nausea schreef:
Het staat duidelijk geschreven dat iedere geest die Christus niet erkent niet van God is. Dus ik weet het niet, maar erkende deze geest Christus?
Nausea, die niet begrijpt aan wie je die geest voorstelt en iets laat zeggen.
Geesten kunnen in je oren fluisteren. Ik laat ze me niet bezitten hoor.Fishhook schreef:Geesten zitten tussen je oren, er is geen enkel bewijs voor geesten.Nausea schreef:Als je er behoefte aan hebt, zoek de goede geesten op. Dus niet de geesten van de doden en dat soort dingen.Kitty schreef:Als je nu eens totaal geen last hebt van geesten, wat dan?
-
a.r.
Nausea in andere religies komen ook "goede geesten" voor, hoe zou jij dan kunnen weten dat de "goede geesten" die "tot jou spreken" wel "goede geesten" zijn? Omdat ze je een warm gevoel geven? Das mooi, das heeeel mooi, maarrre wat nou als het demonen blijken te zijn die je weg willen houden van het geloof in de waere god? Wat nu als Krishna, of Allah of Char of Jomanda of Quetzequatl of GFS de waerheid is? Huiveringwekkend idee hoor.....stel je voor dat je toch de verkeerde religie hebt gekozen of stel je voor dat je gedachten gewoon gelul in de ruimte zijn en jij je enige leven in dienst stelt van een godsveronderstelling die niet bestaat en je krijgt het toch voor elkaar andere mensen te indoctrineren met je waandenkbeelden, dan ben je verantwoordelijk voor ruineren van je eigen én andermans/vrouws/kinds leven. ......Maar ja, jij hebt een warm gevoel en dus is het waer............wel jammer dat andere mensen in andere religies en/of godsdienstromingen ook dat warme gevoel ervaren, zouden zij ernaast zitten of jij? Maar wacht even......ik heb ook warme gevoelens ...en dat terwijl ik nog nooit een god ergens heb kunnen ontdekken....mwah ik weet het antwoord al...ik ben bezeten door demonen natuurlijk die mij tegenhouden de enighe Waere god te ontmoeten.Nausea schreef:De goede geesten (Gods engelen) vertellen mij gewoon wie ze zijn, en ik herken ze. Als het om Gods geest gaat is het onmiskenbaar. Dat voel je gewoon, op een soortgelijke manier waarop profeten in OT het beschrijven.Chris H schreef:Goed nou snap ik het. De geest die George W Bush influisterde was een slechte geest, en die kunnen liegen dat ze namens Jezus komen. Daarmee fopten ze Bush.Nausea schreef: Ben blij dat te horen. Maar geesten kunnen wel liegen. De eerste die dat deed word Satan of Duivel genoemd, ondanks dat het niet zijn naam is. Alleen de geesten die van God komen liegen niet.
De geest die jouw influistert was een goede geest en zegt dattie van Jezus komt. Vandaar dat je zeker kunt weten dat je het niet zelf verzint.
Je ziet hoop ik wel dat ik het nog niet helemaal snap. Als geesten kunnen liegen kan een demon ook zeggen van Jezus te komen. Wat heb je dan aan zo'n herkenningsteken?
(voor mij is nog niet gezegd dat het allemaal geen illusies zijn, maar bovenstaand dan maar 'for the sake of argument').
U hebt de geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met ‘Abba, Vader’. Rom 8:15
Dus het is geen gevoel van angst, maar van liefde, een warm gevoel.
Nausea, die daarom voor weinig dingen bang is, ook niet voor hogere wezens als engelen.
Zoals ik al ergens zei is het antwoord: als een geest Christus erkent is het een geest van God. Nee, dat gevoel krijg je alleen bij Gods eigen geest, die heilige dus. Nee, deze geesten bevestigen het geschreven woord, zij dringen niet aan of zo iets. Nee, zij ervaren dan hetzelfde als ik, namelijk Gods geest die ons geen angst aanjaagt. Ik denk dat jij alleen jezelf kan verwijten.a.r. schreef:Nausea in andere religies komen ook "goede geesten" voor, hoe zou jij dan kunnen weten dat de "goede geesten" die "tot jou spreken" wel "goede geesten" zijn? Omdat ze je een warm gevoel geven? Das mooi, das heeeel mooi, maarrre wat nou als het demonen blijken te zijn die je weg willen houden van het geloof in de waere god? Wat nu als Krishna, of Allah of Char of Jomanda of Quetzequatl of GFS de waerheid is? Huiveringwekkend idee hoor.....stel je voor dat je toch de verkeerde religie hebt gekozen of stel je voor dat je gedachten gewoon gelul in de ruimte zijn en jij je enige leven in dienst stelt van een godsveronderstelling die niet bestaat en je krijgt het toch voor elkaar andere mensen te indoctrineren met je waandenkbeelden, dan ben je verantwoordelijk voor ruineren van je eigen én andermans/vrouws/kinds leven. ......Maar ja, jij hebt een warm gevoel en dus is het waer............wel jammer dat andere mensen in andere religies en/of godsdienstromingen ook dat warme gevoel ervaren, zouden zij ernaast zitten of jij? Maar wacht even......ik heb ook warme gevoelens ...en dat terwijl ik nog nooit een god ergens heb kunnen ontdekken....mwah ik weet het antwoord al...ik ben bezeten door demonen natuurlijk die mij tegenhouden de enighe Waere god te ontmoeten.
Aldus de gedachtegang van de goddelozen. Maar ze vergissen zich, verblind als ze zijn door hun slechtheid. Ze zijn niet bekend met Gods geheimen: ze verwachten niet dat vroomheid beloond wordt en geloven niet dat wie onberispelijk leeft, gelauwerd wordt. God heeft de mens immers geschapen voor de eeuwigheid, als afspiegeling van zijn eigen wezen. Maar de duivel heeft uit jaloezie de dood in de wereld gebracht; ieder die hem toebehoort roept de dood over zich af. Wijsh 2:21-24
-
a.r.
Ergo Jij hebt het WAERE geloof en alle andere religies maar vooral ik en alle andere ongelovigen ben/zijn verblindNausea schreef:Zoals ik al ergens zei is het antwoord: als een geest Christus erkent is het een geest van God. Nee, dat gevoel krijg je alleen bij Gods eigen geest, die heilige dus. Nee, deze geesten bevestigen het geschreven woord, zij dringen niet aan of zo iets. Nee, zij ervaren dan hetzelfde als ik, namelijk Gods geest die ons geen angst aanjaagt. Ik denk dat jij alleen jezelf kan verwijten.a.r. schreef:Nausea in andere religies komen ook "goede geesten" voor, hoe zou jij dan kunnen weten dat de "goede geesten" die "tot jou spreken" wel "goede geesten" zijn? Omdat ze je een warm gevoel geven? Das mooi, das heeeel mooi, maarrre wat nou als het demonen blijken te zijn die je weg willen houden van het geloof in de waere god? Wat nu als Krishna, of Allah of Char of Jomanda of Quetzequatl of GFS de waerheid is? Huiveringwekkend idee hoor.....stel je voor dat je toch de verkeerde religie hebt gekozen of stel je voor dat je gedachten gewoon gelul in de ruimte zijn en jij je enige leven in dienst stelt van een godsveronderstelling die niet bestaat en je krijgt het toch voor elkaar andere mensen te indoctrineren met je waandenkbeelden, dan ben je verantwoordelijk voor ruineren van je eigen én andermans/vrouws/kinds leven. ......Maar ja, jij hebt een warm gevoel en dus is het waer............wel jammer dat andere mensen in andere religies en/of godsdienstromingen ook dat warme gevoel ervaren, zouden zij ernaast zitten of jij? Maar wacht even......ik heb ook warme gevoelens ...en dat terwijl ik nog nooit een god ergens heb kunnen ontdekken....mwah ik weet het antwoord al...ik ben bezeten door demonen natuurlijk die mij tegenhouden de enighe Waere god te ontmoeten.
Aldus de gedachtegang van de goddelozen. Maar ze vergissen zich, verblind als ze zijn door hun slechtheid. Ze zijn niet bekend met Gods geheimen: ze verwachten niet dat vroomheid beloond wordt en geloven niet dat wie onberispelijk leeft, gelauwerd wordt. God heeft de mens immers geschapen voor de eeuwigheid, als afspiegeling van zijn eigen wezen. Maar de duivel heeft uit jaloezie de dood in de wereld gebracht; ieder die hem toebehoort roept de dood over zich af. Wijsh 2:21-24
Ook hier niet op de man spelen graag. Kunnen we ook een discussie voeren die ergens over gaat? De heilige geest hebben we nu wel gehad denk ik.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
In het ene topic zijn geesten niet aantoonbaar en worden detectiemethoden aangedragen. En bij jou kunnen ze in je oren fluisteren? Dat is interessant want om geluidsgolven te produceren moet er een stoffelijke bron zijn. Geesten zijn volgens de geestgelovers onstoffelijk. Hetgeen jij in je oren hoort fluisteren kan derhalve geen geest zijn. Zolang je geen last hebt van de stem die je meent te horen is er geen reden tot ongerustheid. Veel mensen horen soms geluiden die er niet zijn. Je hersenen gaan dan op eigen houtje aan de slag.Nausea schreef: Geesten kunnen in je oren fluisteren. Ik laat ze me niet bezitten hoor.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Nausea schreef:Ja, en daarom stelde ik de vraag of die geest Christus verkondigde. Als dat niet zo is/was komt die geest niet van God en dan bestaat er nu eenmaal geen andere mogelijkheid danChris H schreef:Wacht even het was die Christen, Jason, die zei dat het een demon was. Maar als je wilt stel ik het voor als een geest en laat het dat zeggen. Mind over spirit.Nausea schreef:
Het staat duidelijk geschreven dat iedere geest die Christus niet erkent niet van God is. Dus ik weet het niet, maar erkende deze geest Christus?
dat het een slechte geest was.
... stel ik het mezelf voor als....Nausea schreef:
Ik sluit me aan bij a.r., als je de bijbel leest zonder het filter van je kerk dan zie je dat dit helemaal niet zo'n liefdevol persoon is. "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen" (Mattheus 10).
Als de stemmen je teveel worden praat dan eens met je huisarts.
Geesten zijn ook stoffelijk, maar die materie is zo dun dat het niet waarneembaar is voor het menselijk oog. Jezus had het over wind:doctorwho schreef:In het ene topic zijn geesten niet aantoonbaar en worden detectiemethoden aangedragen. En bij jou kunnen ze in je oren fluisteren? Dat is interessant want om geluidsgolven te produceren moet er een stoffelijke bron zijn. Geesten zijn volgens de geestgelovers onstoffelijk. Hetgeen jij in je oren hoort fluisteren kan derhalve geen geest zijn. Zolang je geen last hebt van de stem die je meent te horen is er geen reden tot ongerustheid. Veel mensen horen soms geluiden die er niet zijn. Je hersenen gaan dan op eigen houtje aan de slag.Nausea schreef: Geesten kunnen in je oren fluisteren. Ik laat ze me niet bezitten hoor.
De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.’ Joh 3:8
Jezus praat hier over iemand die door de Geest (God) geboren is en zegt dat het als een wind is, en in Joh 3:6 legt hij uit dat wat door de Geest geboren is geest IS.
Wat geboren is uit een mens is vlees, en wat geboren is uit de Geest is geest.Joh 3:6
Dus zegt Jezus dat een geest als een wind is! Zo dun als lucht. Het Griekse woord pneuma betekent overigens wind of geest of adem of denkvermogen (mind). Voor het geval dat je een andere vertaling leest waar toevallig iets anders staat, lees Joh 3:6 en 3:8 in het Grieks hier: http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... f/joh3.pdf
Nausea, die voor hetere vuren gestaan heeft.
Ik ben geen lid van een kerk. Ik heb dit alles op mijn eigen houtje uit de bijbel gehaald, en heb dus alles geleerd van God en z'n engelen. Met een huisarts praten is niet nodig.Chris H schreef:Nausea schreef:Ja, en daarom stelde ik de vraag of die geest Christus verkondigde. Als dat niet zo is/was komt die geest niet van God en dan bestaat er nu eenmaal geen andere mogelijkheid danChris H schreef: Wacht even het was die Christen, Jason, die zei dat het een demon was. Maar als je wilt stel ik het voor als een geest en laat het dat zeggen. Mind over spirit.
dat het een slechte geest was.... stel ik het mezelf voor als....Nausea schreef:
Ik sluit me aan bij a.r., als je de bijbel leest zonder het filter van je kerk dan zie je dat dit helemaal niet zo'n liefdevol persoon is. "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen" (Mattheus 10).
Als de stemmen je teveel worden praat dan eens met je huisarts.
en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. Ef 6:16
Nausea, wiens geloof bescherming tegen slechte geesten biedt.
Beste Nauseau,Nausea schreef:
Ik ben geen lid van een kerk. Ik heb dit alles op mijn eigen houtje uit de bijbel gehaald, en heb dus alles geleerd van God en z'n engelen. Met een huisarts praten is niet nodig.
en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. Ef 6:16
Hoe weet je of een geest slecht is. Misschien doet deze geest zich slecht voor maar bedoelt het goed. Om jou uit te testen.
Mvg,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Natuurlijk, dat gebeurde Jezus ook toen hij door de Duivel verleidt werd. Maar door je geloof kun je hem weerstaan.p.vroon schreef:Beste Nauseau,Nausea schreef:
Ik ben geen lid van een kerk. Ik heb dit alles op mijn eigen houtje uit de bijbel gehaald, en heb dus alles geleerd van God en z'n engelen. Met een huisarts praten is niet nodig.
Hoe weet je of een geest slecht is. Misschien doet deze geest zich slecht voor maar bedoelt het goed. Om jou uit te testen.
Mvg,
Piet.
Maar stel het is niet de duivel, maar het zijn de leugengeesten uit het OT die door Jahwe gezonden zijn. Om mensen op het verkeerde spoor te zetten. Dan geef je toch de verkeerde de schuld.Nausea schreef: Maar door je geloof kun je hem weerstaan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ok nausea, het is me wel duidelijk dat we het niet eens worden hierover. Jij gelooft dat de bijbel waar is en dat geesten echt zijn en dat je die dan op je gevoel kunt beoordelen. Dat zijn drie dingen die strijdig zijn met alles wat ik weet.
Overigens, over die eerste schrijft Bart Ehrman (waar dit topic over begon) prachtige boeken. Je zou echt eens een van zijn boeken moeten lezen, ze zijn zeer leesbaar en respectvol!
Overigens, over die eerste schrijft Bart Ehrman (waar dit topic over begon) prachtige boeken. Je zou echt eens een van zijn boeken moeten lezen, ze zijn zeer leesbaar en respectvol!