Dit doen niet veel gelovigen.
Maar wel van langom meer "gelovigen die niet meer voor domme oetlullen willen doorgaan " ...
De waarheid is dat de wetenschappelijke evolutieleer doodeenvoudig niet meer te valt te ontkennen :P
de evolutie is het simulatieprogramma van G-d !
welja , probeer maar het evolutiegegeven te herinterpreteren
God als grote " programmeur . " en simulant ? .. Dat is toevallig toch ID ?
Nochtans ;
1.- Een alwetende en almachtige god hoeft geen plan of een
simulatie( = een computer aided /automatisch en programmamatig plannen of ontwerpen van
dingen en
aanpakken .... )
2.- God volstaat volkomen voor zichzelf ... Er is NIETS anders nodig voor een volmaakte god ... Hij hoeft zeker geen plannen te maken( of zelfs maar te scheppen ) want god kan alles ... en het weet alles al en god is al de meester van alles , zelfs vooraleer het ooit bestaat ....Waarom zou het dan de moeite doen iets te scheppen ....
God verveelt zich mateloos of is oneindig blasé ? of probeert zelfmoord te plegen ?
of heeft gewoon wat sadistische neigingen ?
Maar , gelukkig , zoals elk normaal denkend mens nu moet weten is god " het Vliegende Spaghetti Monster " ( misschien zelfs in de micromicrowereld ) en de opper simulant .... die zijn zoon de gehaktbal 02 heeft gestuurd om ons te redden van onze domheid en achterlijke manieren van leven onder de knoet van de oliebollen ...
Gelukkig hoef ik dat allemaal niet te bewijzen ... want ik "geloof" dat toch oprecht ...
OK ? want wat jij mag , mag ik ook ....
an
als ik iets geloof voor mezelf dan is het juist ?.... toch ? --> solipsisme dus ....
--->De filosofishe term " God " is gewoon een ander
woord ( begripsmatig synoniem ) voor
" het zijn " of de
" oersubstantie " ;
(Net zoals "Lumbago " alleen maar gewoon potjes- latijn is voor " rugpijn " .... )
Dat wisten de Grieken al ....
De mythische invullingen daarvan ( het zijn = een persoonlijke oppergod ) achteraf : zijn kleurrijke en omslachtige fabels en scheppingsmythes in de bloemrijke taal van het midden- oosten :
De sprookjes voor het gewone volk en het gepeupel dat moet
werken ipv van bedenken hoe men andere mensen voor zijn eigen karretje spant ...
----> De persoonlijk ( zogenaamd ) aanspreekbare god is gewoon de "onzichtbare en eeuwige alfa-aap aan de top van de sociale primaren-groep/ pyramide die wordt "vertegenwoordigd " door zijn menselijke halfgekke sadhoes , goeroes en/of artistiekerige , hippie-achtige spreekbuizen in" trance " of eigenzinnige , betweterige en wensdenkende interpreten en voortal vele "gezalfde" en aangestelde lieutenants/uivoerders , en "ware gelovigen" allemaal tuk op de voorzetting van hun parasitaire levenswijze , gemakkelijk leventje en/of buit ...
----> De vader in de hemel ( de hemelgod ) is de stok achter de deur ... de boe-man die wordt gebruikt om de plannen en wetgevingen van zijn "vertegenwoordigers " af te dwingen ... .
Voorwaar ik zeg u ;
" er is niets nieuws onder de zon " wat al dit voormelde betreft

Troep blijft troep , ondanks de inkleding of de "virtuele" parures/pretenties
en de "hippe " talk van het ogenblik ....