De weg naar Mekka

Discussies over de Islam.
Plaats reactie
FonsV
Diehard

De weg naar Mekka

Bericht door FonsV »

Afgelopen zondag volgde ik op Ned 2 het tweede deel van Paul Rosenmöller en de grenzen van Europa en zo kwam ik 'toevallig' terecht bij De weg naar Mekka. Van de VPRO en dat wil wel eens interessant zijn. :)

De gids: Tiendelige personlijke ondekkingsreis van Jan Leyers door de wereld van de islam, op zoek naar diverse moslimsamenlevingen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten, met als eindbestemming de helige stad Mekka.

Op zijn minst boeiend te noemen. Natuurlijk is het gebodene een keuze uit een veel uitgebreider opnamemateriaal en dus persoonlijk 'gekleurd'. Niettemin boeiend. Er was nogal wat bij waarvan ik het bestaan totaal niet vermoedde, laat staan kende.

Helaas kan ik op uitzendinggemist.nl niets vinden maar... morgen, donderdag 28 mei, is er om 11.05 uur een herhaling op Ned 2. Dus.... je begrijpt me wel. ;-)

De komende negen weken komen op zondag op Ned 2 rond 21.00 uur de vervolgafleveringen. Van harte aanbevolen! :!:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

De serie was enige tijd geleden op Canvas (voormalig BRT 2) te volgen. Zeer zeker een aanrader.

Er was een mooie, maar tegelijk ook treurige scene over een man in Tunesie of Algerije die duidelijk niet geloofde maar zich in allerlei bochten draaide om dat maar niet hardop te hoeven zeggen. Want dan kon hij zijn sociale leven wel vergeten.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Ik heb de aflevering gezien. Sterker nog; ik heb al verschillende afleveringen uit deze serie eerder gezien. Op de Belg zie ik inderdaad:

http://multiblog.vrt.be/dewegnaarmekka/ ... aar-mekka/
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Volgens mij mag Jan Leyers helemaal niet in Mekka komen als hij geen moslim is. :roll:
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het gaat ook om de weg naar Mekka, niet bezoek aan Mekka.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie