Kwakzalveres Jomanda wordt toch vervolgd.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Raven schreef:[
Wat die tante van mijn moeder betreft.. het kost veel kracht om zoiets te doen, het is onmogelijk om b.v. 5 of meer "zware gevallen" in een periode onderhanden te nemen .. dan blijf je erin.
Ik blijf er nu al bijna in Afbeelding maar ik heb hier ook met een heeeel zwaar geval te doen.

maar nu weer on topic moderator doctorwho
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat de strafeis tegen Jomanda vandaag bepaald zal worden. Ik ben benieuwd...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Jasper schreef:Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat de strafeis tegen Jomanda vandaag bepaald zal worden. Ik ben benieuwd...
hmm BNR aanzetten dan maar.. zal vast wel op het nieuws komen..
Hoewel ik persoonlijk denk dat het in juridische zin geen simpele zaak is

EDIT: heel interessante discussie op BNR !!
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Van Radio 1:

Het Openbaar Ministerie heeft twaalf maanden voorwaardelijke celstraf geëist tegen Jomanda in de zaak-Millecam. Ook wil justitie een proeftijd van twee jaar. In die periode zou Jomanda geen healings mogen geven.

In de zaak staan ook twee alternatieve genezers terecht. Het OM eist tegen hen vier en acht maanden voorwaardelijke celstraf en een proeftijd van twee jaar met ook een beroepsverbod.

Sylvia Millecam overleed in 2001 aan borstkanker. De drie verdachten hebben Millecam volgens het OM wijsgemaakt dat ze een bacteriële infectie had en dat een operatie niet nodig was.
De verdediging moet volgende week nog aan het woord komen en de gerechtelijke uitspraak is op 12 juni. Ik verwacht dat de definitieve strafmaat nog wel lager zal zijn. Maar eigenlijk is die voor Jomanda al lang geschied, want haar healings vinden nog slechts beperkt gehoor in kleine zaaltjes.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Aardige oogst met elkaar:

Kwakzalverij mag weer kwakzalverij worden genoemd (VtdK tegen Sickesz)
en
Kwakzalven te overtuigend bedrijven blijkt toch strafbaar.

Eens zien onder welke noemer "HIV-healings" gaan vallen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Jammergenoeg zal Jomanda weinig last hebben van de opgelegde straf, want ze woont in Canada en is nu vooral daar bezig met haar toveronzin. Het zal haar niet zoveel moeite kosten om even twee jaar in Nederland niemand te "genezen".
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Op TV zeiden ze dat Jomanda ws 2 jaar haar "beroep" niet mag uitoefenen. Dat men dit soort kwakzalverij een beroep noemt!
Apocalyps

Bericht door Apocalyps »

Kochimodo schreef:Op TV zeiden ze dat Jomanda ws 2 jaar haar "beroep" niet mag uitoefenen. Dat men dit soort kwakzalverij een beroep noemt!
2 jaar? Dat zou potverdorie definitief moeten zijn!
Je suis un homme, et rien de ce qui est humain ne m'est étrange
Apocalyps

Bericht door Apocalyps »

Naar mijn bescheiden mening, mensen die naar zulke kwakzalvers gaan zijn op z'n minst toch dom te noemen.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Apocalyps schreef:Naar mijn bescheiden mening, mensen die naar zulke kwakzalvers gaan zijn op z'n minst toch dom te noemen.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Niet iedereen is zich bewust van het feit dat er uberhaupt iets als 'alternatief' en 'regulier' bestaat. Vergeet ook wanhoop niet, dat doet ook rare dingen met mensen.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Apocalyps schreef:Naar mijn bescheiden mening, mensen die naar zulke kwakzalvers gaan zijn op z'n minst toch dom te noemen.
Apocalyps, Windsurfer,
Omgedraaid een waarheid als een koe:
Bedriegers zijn de bedrogenen bijna altijd te slim af, want anders vallen ze door de mand.
Zie voor een demo de uitzending van "Rondom 10" van gisteravond.

Zelfs toen in dat programma door een mentalist wordt voorgedaan hoe je mensen befoefelt, dan nog blijven daar aanwezige bedrogenen vasthouden aan de eerlijkheid van hun bedrieger.

Ook aardig om de gesproken column van Max Pam in "Buitenhof"-gister na te luisteren/lezen.

Roeland
links:
Rondom 10:
http://player.omroep.nl/?aflID=9557309
Max Pam Buitenhof 24 mei 2009
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /40967210/
r.
Laatst gewijzigd door heeck op 25 mei 2009 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kochimodo schreef:Op TV zeiden ze dat Jomanda ws 2 jaar haar "beroep" niet mag uitoefenen. Dat men dit soort kwakzalverij een beroep noemt!
Hoe kun je dit controleren. Als Jomanda thuis haar water zit in te stralen. En geldt dit "beroepsverbod" ook voor het buitenland. Het is een kleine moeite om bij Baarle Nassau een schuur in te richten. Of een ruimte te huren in Kernwasser Wunderland. Een weekje naar de nonnen in Vught en Jomanda ist wieder zuruck.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

PVroon,

12 juni is de uitspraak pas.
Dan wordt het erg simpel:
Kontroleer haar website en check of daar nog steeds staat dat je tegen een tarief kunt opbellen, waarna je een fles met kraanwater voor de telefoon moet zetten om zo te laten instralen.

Daar staat ook de NL-healings-agenda en er is een uitleveringsverdrag met Canada.
http://www.jomanda.nl/over.php schreef:Wilt u gebruik maken van directe hulp via Jomanda haar stem, dan kunt u bellen (optie 2).
Nr. 1: U kunt van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur kaarten reserveren voor de healings en/of informatie opvragen over Jomanda's World Children.
Nr. 2: Voor directe hulp via Jomanda's stem.
Nr. 3: De agenda.
Nr. 4: Wilt u een overweging horen...
Nr. 5: Voor het laten instralen van water. U vult lege flessen met water uit de kraan en zet deze voor de telefoon neer.
Maar. . . . .
Het gaat er niet om Jomanda speciaal te pakken, maar om dit soort bedrog beter af te remmen.
Want uit het requisitoir blijkt dat die twee alt-artsen die ook voor de aanklager stonden ook net zo hardleers zijn. Ondanks dat ze een artsenbul hebben gehaald.

Zie
http://www.kwakzalverij.nl/1063/Eis_jaa ... or_Jomanda
voor link naar volledige requisitoir van 84 pagina's.

Roeland
Apocalyps

Bericht door Apocalyps »

heeck schreef:
Apocalyps, Windsurfer,
Omgedraaid een waarheid als een koe:
Bedriegers zijn de bedrogenen bijna altijd te slim af, want anders vallen ze door de mand.
Zie voor een demo de uitzending van "Rondom 10" van gisteravond.

Zelfs toen in dat programma door een mentalist wordt voorgedaan hoe je mensen befoefelt, dan nog blijven daar aanwezige bedrogenen vasthouden aan de eerlijkheid van hun bedrieger.

Ook aardig om de gesproken column van Max Pam in "Buitenhof"-gister na te luisteren/lezen.

Roeland
links:
Rondom 10:
http://player.omroep.nl/?aflID=9557309
Max Pam Buitenhof 24 mei 2009
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /40967210/
r.
Dit bewijst eens te meer dat mensen heel makkelijk beinvloedbaar zijn en van alles wijs te maken is.
En zo zullen de toenmalige profeten het ook wel gedaan hebben.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

heeck schreef:PVroon,

12 juni is de uitspraak pas.
Dan wordt het erg simpel:
Kontroleer haar website en check of daar nog steeds staat dat je tegen een tarief kunt opbellen, waarna je een fles met kraanwater voor de telefoon moet zetten om zo te laten instralen.
Dag Roeland,

Je verwacht toch niet dat ik 84 pagina's tekst doorlees :? Om te achterhalen wat ze wel en niet mag doen.
Want hoever strekt dit vonnis. Althans wat er van overblijft na 12 juni. Het wordt tijd voor een keurmerk. TNO gaat dit regelen. En iedereen die water instraalt moet een certificaat halen. Stralingsdeskundige. Een pitige cursus.

Grt,

Piet.

Nb. Ik kon het niet laten om het stuk door te lezen. Althans vluchtig Opvallende constatering is de enorme pijn die Millecam moet hebben gehad. Naast de benauwdheidsklachten. Paracetamol als pijnbestrijding. Alternatieve geneeswijzen in het licht van humane behandelingen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie