Kaija, Cluny, Fenomeen en hun mening
Kaija, Cluny, Fenomeen en hun mening
Waarom zouden wij als Atheisten meegaan in het 'Kijk Ons Interessant Zijn spelletje' van Moslims en Christenen? De ene Moslim claimt nog meer dan de ander. De ene Christen claimt nog meer dan de ander. Je zou bijna gaan denken dat ze zoveel grootheid en zekerheid moeten hebben omdat ze het misschien allemaal toch niet echt geloven...
Atheisme, het is maar een naam. Wij geloven simpelweg niet in een God. Of het Atheisme nu 2 dagen of 10.000 jaar oud is.
Atheisme, het is maar een naam. Wij geloven simpelweg niet in een God. Of het Atheisme nu 2 dagen of 10.000 jaar oud is.
-
Aart Brouwer
- Forum fan
Nee, precies, ik kwam hier dan ook toevallig terecht omdat ik iemand zag reageren wiens nick me niets zei.Aart Brouwer schreef:Dan is deze draad niet voor Kaiya of Fenomeen.![]()
Normaal gesproken zou ik niet eens gereageerd hebben, maar ik ben niet de enige dus die zich dat afvraagt.
Het is een gevoelskwestie, heb ik af en toe ook op christelijke fora.
Ik vermoed dat de mensen die hier reageren dat totaal niet opmerken of anders zien, maar ze gewoon oprecht geinteresseerd zijn in het oudste spoor van atheisme.
Ik krijg er geen vieze smaak van in m'n mond maar een beetje een rare smaak, laat ik het zo zeggen, volgens mij is dat waar Cluny ook op duidt.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ik ben overigens nummer 3 met meer dan twijfels over het positieve van dit topic.
Atheïsten moeten zich niet met dit soort godsdienstigenflauwekul bezighouden, was een eerste gedachte die ook na meelezen blijft.
Het ziet er ook niet naar uit dat deze mening nog zal veranderen.
Atheïsten moeten zich niet met dit soort godsdienstigenflauwekul bezighouden, was een eerste gedachte die ook na meelezen blijft.
Het ziet er ook niet naar uit dat deze mening nog zal veranderen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
siger
Ik weet niet wie je bedoelt met "wij als atheisten" en "wij geloven dit of dat". Misschien hebben jij en ik wel niets met mekaar gemeen.Kaiya schreef:Waarom zouden wij als Atheisten meegaan in het 'Kijk Ons Interessant Zijn spelletje' van Moslims en Christenen? De ene Moslim claimt nog meer dan de ander. De ene Christen claimt nog meer dan de ander. Je zou bijna gaan denken dat ze zoveel grootheid en zekerheid moeten hebben omdat ze het misschien allemaal toch niet echt geloven...
Ik weet ook niet wat je bedoelt met "kijk ons interessant zijn", en zeker niet waar moslims en christenen hier ergens ter sprake kwamen in deze draad voor jij hen noemde.
Verder verbaast het me in hoge mate dat iemand protesteert tegen het bestaan van een topic, terwijl op freethinker.nl iedereen, en daar hoor jij ook bij, vrij is topics niet te volgen of zelf een topic naar wens te starten. Zo zijn hier al eindeloos topics gestart over de onnozelste religieuze en spirituele onderwerpen zonder dat iemand tegen het bestaan van de topic protesteerde.
Is dit een onnozel topic?siger schreef:Ik weet niet wie je bedoelt met "wij als atheisten" en "wij geloven dit of dat". Misschien hebben jij en ik wel niets met mekaar gemeen.Kaiya schreef:Waarom zouden wij als Atheisten meegaan in het 'Kijk Ons Interessant Zijn spelletje' van Moslims en Christenen? De ene Moslim claimt nog meer dan de ander. De ene Christen claimt nog meer dan de ander. Je zou bijna gaan denken dat ze zoveel grootheid en zekerheid moeten hebben omdat ze het misschien allemaal toch niet echt geloven...
Ik weet ook niet wat je bedoelt met "kijk ons interessant zijn", en zeker niet waar moslims en christenen hier ergens ter sprake kwamen in deze draad voor jij hen noemde.
Verder verbaast het me in hoge mate dat iemand protesteert tegen het bestaan van een topic, terwijl op freethinker.nl idereen, en daar hoor jij ook bij, vrij is topics niet te volgen of zelf een topic naar wens te starten. Zo zijn hier al eindeloos topics gestart over de onnozelste religieuze en spirituele onderwerpen zonder dat iemand tegen het bestaan van de topic protesteerde.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
siger
Iedereen is vrij om een topic te beginnen en om een reactie te plaatsen. Maar de reacties die ik hierboven tegenkom, hebben niets met het inhoudelijke aspect van het onderwerp te maken. Ik verzoek dus hierbij om denigrerende reacties over het onderwerp achterwege te laten.
Mvg,
Piet.
Mvg,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Nog niet, we hebben topics met 20 bladzijden tekst. Siger een Aart weten heus wel waar ze het over hebben. En mogen wat mij betreft gewoon doorgaan over dit onderwerp.Fenomeen schreef:Piet, ik wilde het bij 1 reactie laten, maar met dit soort dingen weet je nooit welke kant het opgaat, voor je het weet ben je 3 pagina's verder, zou je het willen afsplitsen?
Grt,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Waarom mogen bovenstaande meningen niet gegeven worden?p.vroon schreef:Iedereen is vrij om een topic te beginnen en om een reactie te plaatsen. Maar de reacties die ik hierboven tegenkom, hebben niets met het inhoudelijke aspect van het onderwerp te maken. Ik verzoek dus hierbij om denigrerende reacties over het onderwerp achterwege te laten.
Mvg,
Piet.
Het lijkt mij alleszins redelijk om voor een ongebruikelijk topic als dit ook meningen vanuit een onverwachte invalshoek hier gewoon te laten staan.
Ineens zijn er 3 meelezers die zich afvragen wat de zin van dit topic is.
Mogen zij zich dit niet afvragen?
En wat nu wel of niet inhoudelijk is, dat is ook maar de vraag waarover van mening verschilt mag worden.