De profetie van Daniël

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben bekend met de profetie

Geheel
9
38%
Gedeeltelijk
8
33%
Vaag van gehoord
7
29%

Totaal aantal stemmen: 24

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

antoon schreef:1 Petrus 24 Hijzelf heeft in zijn eigen lichaam onze zonden
gedragen aan de paal, opdat het voor ons met de zonden afgedaan zou zijn en wij voor rechtvaardigheid zouden leven. En „door zijn striemen zijt GIJ gezond gemaakt”. 25 Want GIJ waart verdwaald als schapen, maar nu zijt GIJ tot de herder en opziener van UW zielen teruggekeerd.

Galaten 3
19 Waartoe dient dan de wet ? ze werd toegevoegd om overtredingen openbaar te maken, totdat het zaad gekomen zou zijn aan wie de belofte was gedaan “= Jezus

In de ze zin en context moet je het einde van zonde uit de profetie van de jaarweken beschouwen, ook dus een duidelijke hint naar de Messias (Jezus)

Zie ook1 kor.15: 3
Romeinen 3: 20

Als we aan het dammen of schaken waren zou ik geneigd zijn te zeggen dat jij je middenveld opengooit, dat is link, maar goed mogelijk heb jij iets acher de hand , een Haarlemmerzet bv.
Sorry, Antoon, maar als we aan het schaken zouden zijn zou ik met dit bericht van je denken dat je zelfs niet de spelregels van het spel hebt geleerd. Je verzint ze eenvoudig zelf en bepaalt nu dat een pion wel drie stappen vooruit mag doen en een paard twee stappen vooruit en twee schuin, en zegt vervolgens tegen mij dat ik in die contekst het spel maar moet spelen. Maar zo gaat het echt niet.

Jij bent hier niet met een interpretatie van de bijbeltekst, de tekst van Daniël bezig, maar berijdt enkel je stokpaardje.

Om je redenatie een geldige interpretatie te laten zijn moet je me eerst maar eens vertellen waar je in de tekst van Daniël kunt lezen:
1) -dat de dood van die gezalfde die omgebracht wordt iets te maken heeft met onze zonden
2) -dat die gezalfde omgebracht werd aan een paal
3) -dat de tekst in Daniël de dood van die gezalfde überhaupt beschouwt als iets van enige blijvende betekenis; dat die dood iets meer te betekenen heeft dan eenvoudig de aankondiging dat een gezalfde, oftewel een koning of hogepriester, onterecht omgebracht wordt.
4) -dat de tekst in Daniël aanleiding geeft om te veronderstellen dat die gezalfde weer uit de dood opstaat.

Indien de tekst in Daniël hier niets van vertelt, zelfs geen enkele minimale hint van geeft, dan is het volstrekt ongeoorloofd jouw 'contekst' als geldig te beschouwen.

Wat jij doet is juist exact het omgekeerde van lezen in de contekst, namelijk een wildvreemde tekst die in geen enkel verband staat met de tekst in kwestie opleggen, opdringen. Dat jij het hier presteert om te spreken over 'contekst' is hemelstergend.

Indien het christelijk geloof uit God is dan zou er in de profetie van Daniël op z'n minst nu een hint van te lezen moeten zijn. Maar in werkelijkheid worden wij enkel geconfronteerd met het tegendeel. Daniël barst uit zijn voegen van de voorzeggingen, maar wat betreft de gezalfde die uit de weg wordt geruimd -indien dit op Jezus zou slaan zou dit dus verwijzingen moeten zijn naar het meest cruciale gegeven in de gehele geschiedenis volgens de christenen- heeft Daniël juist niet meer te vertellen dan tweemaal een bijzin, en laat hij 4 zaken weg waar ik hierboven naar vraag.
En tweemaal gaat het enkel over een gezalfde. Deze gezalfde die vermoord wordt is namelijk duidelijk dezelfde als die van Daniël 11: 22 waar in het voorgaande al sprake van is: Lees de tekst, en mijn commentaar erop in dit topic: deze tekst laat duidelijk weten dat deze gezalfde door toedoen van Antiochus IV uit de weg wordt geruimd.

Wat de tekst in Galaten betreft, ik stel eenvoudig dat de interpretatie van Paulus een absurde lezing is van het OT, zoals alle joden je ook zullen vertellen. Iedere jood zou de uitspraak van Paulus in Galaten 3 absurd vinden. Gods wet leidt juist ten leven (Ezechiël 18:23) en is een lamp voor onze voeten (Ps. 109), en God vergeeft wel degelijk eenieder die berouw toont (Jesaja 55: 7), daar is geen zoenoffer voor nodig.

De tekst in Daniël 9: 24 heeft volstrekt geen betrekking op het christelijk geloof. Dit kun je heel duidelijk lezen uit die verzen:
Zeventig weken zijn vastgesteld voor je volk en je heilige stad, voordat aan de overtredingen een einde komt en de zonden zijn afgesloten, voordat het wangedrag is vergolden en eeuwige gerechtigheid is gebracht, voordat het profetisch visioen bezegeld is en het allerheiligste gewijd.

Deze tekst heeft betrekking op het joodse volk: "Zeventig weken zijn vastgesteld voor je volk en je heilige stad".
Bijgevolg hebben de volgende woorden "voordat aan de overtredingen een einde komt en de zonden zijn afgesloten voordat het wangedrag is vergolden" ook betrekking op het joodse volk. Hieruit volgt duidelijk dat voor alle christenen de profetie van de 70 jaarweken nog niet in zijn geheel vervuld kan zijn, hetgeen alle christenen behalve de Jehovagetuigen dan ook toegeven.
Antoon schreef:Verder heb je gelijk wat betreft de muren het ging om meer zoals het vers zegt
Maar indien ik hier gelijk heb, dan vervalt dus jouw opmerking dat het in de 49 jaar die apart vermeld wordt gaat om de bouw van de muren van Jeruzalem. Ik stel in dat geval de vraag opnieuw: waarom staat er in vers 25 die onderverdeling 7 jaarweken en 62 jaarweken? Wat is de betekenis van die 7 (=49 jaar)?

Bestudeer nu eens deze verzameling van bijbelvertalingen heel goed. Dan zul je zien dat de oude Statenvertaling -later overgenomen door de JehovaGetuigen- twee foutieve vertalingen geeft die de tekst onzinnig maakt. Ten eerste staat er in de tekst geen titel "de Messias, de Vorst", en ten tweede heeft men niet begrepen dat er sprake is van twee perioden. Latere bijbelvertalers hebben hulp gekregen van joodse bijbelgeleerden die hen verteld hebben over de puntkomma die er moet staan.
Born OK the first time
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Afbeelding

Goed idee om een vers centraal te stellen, je ziet in ieder geval dat de strekking toch niet echt wezelijk verschilt ok. messias of vorst van gods keuze, maar er is over te praten
Uitgaan van het woord (van Nehemia in het najaar van 455 voor GT.)
Herstel (Geprofeteerd)
7 weken (7 jaarweken bouw)
62 weken (62+7 =69 jaarweken tot 29GT.)
Messias of vorst
Verdrukking (De bouwers werden lastig gevallen)

GLAD JANUS DACHT JIJ NU WERKELIJK DAT IK NIET VAN DE STATENVERTALING OP DE HOOGTE WAS :evil3: :idea:
Daar staat ook de MESSIAS
slim van jou om hem niet te vermelden , maar niet slim genoeg

in ieder geval wil ikeen duidelijke referentie dat het woord messias is afgekeurd met grondige toelichting,

sorry je had het wel gezegd dat de statenvertaling messias weergeeft
excuses

KING jJAMES

25 Know therefore and vnderstand, that from the going foorth of the commandement to restore and to build Ierusalem, vnto the Messiah the Prince, shall be seuen weekes; and threescore and two weekes, the street shall be built againe, and the wall, euen in troublous times.
Laatst gewijzigd door antoon op 08 mei 2009 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

antoon schreef:Afbeelding

Goed idee om een vers centraal te stellen, je ziet in ieder geval dat de strekking toch niet echt wezelijk verschilt
De strekking verschilt uiteraard wel op essentiële manier, indien je dat niet duidelijk is dan zijn we uitgepraat.
Je probeert er zoals gewoonlijk weer met wriemelen onderuit te komen. Zal je niet lukken.
ok messias of vorst van gods keuze, maar er is over te praten
Daar hebben we over gepraat en heb jij bakzeil gehaald. Het is absoluut niet mogelijk om hier gezalfde te vertalen als een titel de Messias. Dat het in oude vertalingen gedaan is was vanwege vooringenomenheid en onwetendheid. Ik ga mijn argumenten hiervoor niet opnieuw herhalen. Jij hebt eenvoudig geen tegenargument kunnen geven en alle moderne bijbelvertalingen bevestigen mijn gelijk.
Uitgaan van het woord (van Nehemia in het najaar van 455 voor GT.)
Herstel (Geprofeteerd)
7 weken (7 jaarweken bouw)
Het gaat nog steeds niet op. Zoals ik al diverse malen opmerkte werd Jeruzalem en de tempel volgens de bijbel zelf al door Kores herbouwd. Mijn argument staat op graniet.
Bovendien zegt de tekst heel duidelijk dat de zeven jaren verwijzen naar de komst van de gezalfde vorst, niet naar de bouw van Jeruzalem of tempel.
62 weken (62+7 =69 jaarweken tot 29GT.)
Messias of vorst
Niks Messias, want de tekst kan nog steeds niet vertaald worden met Messias. Ook niet 'messias of vorst' , de tekst bedoelt te zeggen 'gezalfde en vorst'.
Het gaat wel degelijk om een wereldlijke vorst. Mijn argument staat alweer op graniet.
Bovendien slaan de 62 weken juist op de bouw van de stad, niet op die gezalfde vorst.
Verdrukking (De bouwers werden lastig gevallen)
Dat is wel de zieligste uitleg die ik me kan voorstellen van de uitdrukking 'de druk der tijden'. Neem je jezelf echt serieus?
GLAD JANUS DACHT JIJ NU WERKELIJK DAT IK NIET VAN DE STATENVERTALING OP DE HOOGTE WAS :evil3: :idea:
Daar staat ook de MESSIAS
slim van jou om hem niet te vermelden , maar niet slim genoeg
De term gladjanus staat nog steeds enkel voor jou, want met argumenten aankomen doe jij nooit, al wacht ik tot sint juttemis.
Ik heb juist opgemerkt: Bestudeer nu eens deze verzameling van bijbelvertalingen heel goed. Dan zul je zien dat de oude Statenvertaling -later overgenomen door de JehovaGetuigen- twee foutieve vertalingen geeft die de tekst onzinnig maakt. Ik ging er dus juist van uit dat jij de statenvertaling kent en je daarop vastpint. Blijkbaar merk je inderdaad nu pas dat de statenvertaling het woord Messias geeft, want ik moest je daarop wijzen, zelf heb je het nooit als argument aangevoerd! Ik vertrouw jou voor geen cent meer tegenwoordig. Ik heb je al veel te vaak zien rechtbreien wat je eerst kromgebreid had.

Ik heb dus helemaal niets te verbergen, maar wilde er juist op wijzen dat de Statenvertaling en de Engelse King James vertaling ver de mist in gingen, zoals alle moderne bijbelversies in welke taal ook jou zullen vertellen.
Spaanse bijbel schreef:25 Debes saber y entender esto:
Desde el momento en que se ordene
restaurar y reconstruir Jerusalén,
hasta la llegada del jefe consagrado, [tot aan de komst van jefe = leider, vorst; consagrado = gewijd]
han de pasar siete semanas, [zijn zeven jaarweken; hier eindigt het eerste gedeelte, een periode van 49 jaar]
y las calles y murallas reconstruidas de Jerusalén [en de herbouw van Jeruzalem met zijn torens en muren]
durarán sesenta y dos semanas, [zal 62 jaarweken duren]
aunque serán tiempos de mucha angustia.
English Standard Version schreef:Know therefore and understand that from the going out of the word to restore and build Jerusalem to the coming of an anointed one, a prince, there shall be seven weeks. Then for sixty-two weeks it shall be built again with squares and moat, but in a troubled time.
Merk de tweedeling op. Voor de duidelijkheid heeft men het hier zelfs in twee zinnen gesplitst.
Duitse Luther bijbel schreef:25 So wisse nun und merke:
von der Zeit an, da ausgeht der Befehl, daß Jerusalem soll wieder gebaut werden, bis auf den Gesalbten, den Fürsten, sind sieben Wochen; und zweiundsechzig Wochen, so werden die Gassen und Mauern wieder gebaut werden, wiewohl in kümmerlicher Zeit.
Luther had het wel begrepen! Let op de puntkomma die de jaarweken in twee delen splitst.
Deense bijbel schreef:25 Og du skal vide og forstå: Fra den Tid Ordet om Jerusalems Genrejsning og Opbyggelse udgik, indtil en Salvet, en Fyrste, [= tot op een Gezalfde, een Vorst] kommer, er der syv Uger; og i to og tresindstyve Uger skal det genrejses og opbygges med Torve og Gader under Tidernes Trængsel.
Let op de puntkomma.
Zweedse bijbel schreef:Så vet nu och förstå: Från den tid då ordet om att Jerusalem åter skulle byggas upp utgick, till dess en smord, en furste, [=tot op een gezalfde, een vorst] kommer, skola sju veckor förgå; och under sextiotvå veckor skall det åter byggas upp med sina gator och sina vallgravar, om ock i tider av trångmål.
Let op de puntkomma.
Finse bijbel schreef:25 Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti [tot op een gezalfde, een vorst], on kuluva seitsemän vuosiviikkoa [=zullen 7 jaarweken voorbijgaan]; [merk de puntkomma op] ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa [=en 62 jaarweken] , niin se jälleen rakennetaan [zal het wederopgebouwd worden] toreinensa ja vallihautoinensa [met torens en muren], mutta keskellä ahtaita aikoja.
Italiaanse bijbel schreef:25 Sappi e intendi bene, da quando uscì la parola sul ritorno e la ricostruzione di Gerusalemme fino a un principe consacrato [=een gezalfde leider], vi saranno sette settimane. [Let op de punt] Durante sessantadue settimane saranno restaurati, riedificati piazze e fossati, e ciò in tempi angosciosi.
Ijslandse bijbel schreef:25 Vit því og hygg að: Frá því, er orðið um endurreisn Jerúsalem út gekk, til hins smurða höfðingja (= tot op een gezalfde vorst], eru sjö sjöundir, [zijn 7 jaarweken, let op de komma] og í sextíu og tvær sjöundir skulu torg hennar og stræti endurreist verða, þó að þrengingartímar séu.

Er is dus over deze foutieve vertaling geen enkele controversie. Alle moderne bijbelvertalingen laten een eensluidende andere vertaling zien dan de Statenvertaling. In elke moderne bijbel staat nu een komma, een puntkomma of een punt tussen de twee perioden, de 7 jaarweken slaan op een tijd tot aan een gezalfde vorst, de 62 jaarweken slaan op de herbouw van Jeruzalem.
Born OK the first time
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Het is hoe je het wil zien,of beter gezegd hoe jij het graag wil zien
Gezalfde is ook messias in deze context

Ik kan en ik laat je zien dat vers voor vers te ondebouwen is met theologie rekenkunde geschiedenis schriftuurlijke ondersteuning enz. en denk alleen maar aan de 69 jaarweken die naadloos uitkomen op 29 gewone tijdtelling.is dat toeval ,laat mij niet lachen.
3,5 jaar die precies uitkomen ook toeval zeker. :roll:
en vergeet vooral niet dat de joden uitzagen naar de messias aan de hand van de schrift in 30 gewone tijdtelling.

Maar ik kom nog terug met beschouwing van zonde, messias het jaartal van Artaxerxes volgens jouw geleerde.
Vandaag of zondag want op zaterdag verkeer jij wel eens in een slechte bui, en heb jij een hekel aan kommas. 8)
JA ZO HEEFT IEDEREEN ZIJN KWAJE OF GOEDE DAG
Rereformed
Moderator
Contacteer:

antoon schreef:Het is hoe je het wil zien,of beter gezegd hoe jij het graag wil zien
Gezalfde is ook messias in deze context.
Nee, gezalfde vorst is juist niet de Messias in deze contekst. Ik laat je niet voor niets alle mogelijke moderne bijbelvertalingen zien. Het is eenvoudig niet wat ik graag wil zien, maar het is de algemeen gedeelde opinie van alle bijbelgeleerden.

Gezalfde is juist niet de Messias in deze contekst.
1) Zoals ik je al gezegd heb bestond die term nog niet in de tijd (=contekst) van Daniël.
2) Zoals ik je ook gezegd heb zou bovendien in het geval dat de joden het lazen als de Messias iedere vrome jood moeten weten dat de Messias vermoord zou worden. En het NT [de contekst voor het begrip Messias] laat juist zien dat niemand dat wist. Dat laat goed zien dat de tekst niet zo gelezen werd.
3) En zoals de bijbeltekst zelf laat zien komt deze gezalfde al na 49 jaar.
Ik kan en ik laat je zien dat vers voor vers te ondebouwen is met theologie rekenkunde geschiedenis sachriftuurlijke ondersteuning enz.
Met goocheltoeren kun je ieder mens in de luren leggen. Maar het gaat er juist om dat het geen zin heeft die goocheltoeren uit te voeren, want alle moderne bijbelvertalingen laten zien dat je een verkeerd uitgangspunt had, een verkeerde vertaling van de bijbel, een foutief begrip van de grondtekst. Wanneer je met een tekst begint die er niet staat is het nogal wiedes dat je ergens anders op uitkomt. Welke redenaties je ook aanvoert om die uitkomst te onderbouwen is om het even, want je had een verkeerde tekst waarmee je van start ging.
en denk alleen maar aan de 69 jaarweken die naadloos uitkomen op 29 gewone tijdtelling.is dat toeval ,laat mij niet lachen.
Dat is zeker geen toeval, het is door jouw Jehovagetuigenmisleiders heel berekend uitgekiend: men is van start gegaan in het jaar 455, een jaartal dat met kunst en vliegwerk is verkregen en sowieso nergens op slaat. Geen wonder dat ze dan uitkomen op 29.
Het lachen is nog steeds aan de toeschouwers die zich steeds maar moeten afvragen waar jouw ongelooflijke simpelheid aan te danken is. Je ziet niet eens in dat jouw ongelooflijke uitkomsten het resultaat waren van een jaartal dat wordt geconstrueerd om uit te komen op een gewenste einddatum (dat ook al kunstmatig gefabriceerd is).
3,5 jaar die precies uitkomen ook toeval zeker. :roll:
Alweer zie je niet in dat er niets zo gemakkelijk is voor een buitenstaander dan op te merken dat de Jehovagetuigen de 7 jaar kunstmatig zelf fabriceren! Nergens in de bijbel wordt gezegd dat Jezus' optreden 3½ jaar duurde, en nergens wordt opgemerkt dat de bekering van Cornelius 3½ jaar na de kruisiging van Jezus geschiedde. En nergens wordt gezegd dat hij een verbond sloot met velen dat 7 jaar zou duren.
Het zijn allemaal door jullie 'experts' opgetrommelde perioden en onzinnige zaken. Hoe kun je dan de vraag stellen of zoiets toeval is? Je vraag laat enkel zien hoe naief jijzelf bent.

en vergeet vooral niet dat de joden uitzagen naar de messias aan de hand van de schrift in 30 gewone tijdtelling.
Bedoel je dat ze de messias verwachtten in het jaar 30? Interessant. Vertel me daar maar eens meer over.

Maar ik kom nog terug met beschouwing van zonde, messias het jaartal van Artaxerxes volgens jouw geleerde.
Vandaag of zondag want op zaterdag verkeer jij wel eens in een slechte bui, en heb jij een hekel aan kommas.
JA ZO HEEFT IEDEREEN ZIJN KWAJE OF GOEDE DAG
Wat een ongelooflijk bizar commentaar. Ik heb noch vandaag, noch morgen of overmorgen een goeie of een kwaaie dag. Ik heb in mijn vorige post enkel gedegen argumenten gegeven waar je geen antwoord op hebt.
Jij weet hier enkel met dom geklets op te reageren. Nooit heb jij commentaar dat hout snijdt. Nooit overdenk jij zaken dieper dan je Jehovagetuigenherspoeling je toelaat.

Lees mijn vorige post opnieuw en opnieuw. Geef mij antwoord op mijn vorige post. Geef toe dat alle moderne bijbelvertalingen gelijk hebben, of laat zien dat ze er allemaal naast zitten en enkel de Jehovagetuigen het beter weten. Kom tegenargumenten. In plaats van met tegenargumenten te komen sla je over wat ik schrijf en huppel je weer vrolijk op een ander stokje. Ik heb daar schoon genoeg van. Ik heb geen zin in gesprek te zijn met een troll.
Born OK the first time
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Het is niet hoe wij het wensen om op een jaartal te komen, het is hoe de moderne geschiedenis en wetenschap ons ondersteund
dus voor ik verder voor de tichtste keer ga uitleggen, zul je eerst dit moeten bestuderen
Ik zeg bewust moeten, omdat ik er van uitga dat jij in je onderbewustzijn drommels goed weet dat onze interpretatie niet te weerleggen is.
Ik zal dus die cognitieve dissonantie bij jou moeten doorbreken, dat is mijn taak, en ik zie er niet tegenop, integendeel ik praat er graag over omdat het gewoon de waarheid weergeeft, dus niets wriemelen, zoals jij het uitdrukt.

Artaxerxes l Wanneer begon hij te regeren ?
CONVENTIONELE CHRONOLOGIE
Darius I.522 - 485 voor GT.
Xerxes I485 - 465 voor GT.
Artexerxes I 465 - 424 voor GT.

HERZIENE CHRONOLOGIE
Darius I.522 - 485 voor GT.
Xerxes I 485 - 475 voor GT.
Artexerxes I 475 - 424 voor GT.

Dit houdt in dat de 20ste jaar van Artaxerxes (Neh. 2:1) 455 voor GT. is
Sterke argumenten voor onze JG chronologie betreffende het jaar 455 voor GT. Vanuit tabletten Er zijn redenen om te geloven dat Xerxes mede-regentes met Darius I was gedurende 11 jaar.
Argument: 1 Tekeningen en opschriften maken de twee gelijk en geven hen dezelfde titels.
Argument: 2 Verschillende titels zijn hetzelfde in de laatste 11 jaar van Darius en de eerste 11 jaar van Xerxes.
Argument: 3 Het patroon van de intercalary maanden is hetzelfde in de laatste 11 jaar van Darius en de eerste 11 jaar van Xerxes.

De regeerperiode van Xerxes wordt dan dus 10 jaar bijgesteld naar achteren . Dus het eerste regeringsjaar van Artaxerxes I is op 475 voor GT. tien jaar voor de reguliere chronologie van 465 voor GT Dit betekent dat de 20ste jaar van Artaxerxes (Neh. 2:1) 455 voor GT.

Ik heb nog geen tiende van de argumenten besproken , geloof jij het niet, dan kom ik met de volgende ronde.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

antoon schreef:Het is niet hoe wij het wensen om op een jaartal te komen, het is hoe de moderne geschiedenis en wetenschap ons ondersteund
dus voor ik verder voor de tichtste keer ga uitleggen, zul je eerst dit moeten bestuderen.
Helemaal niet, aangezien ik al aangetoond heb dat de bijbel de herbouw van Jeruzalem en de tempel al onder Kores laat aanvangen en de gezalfde vorst volgens de bijbel , Daniël 9:25, al 49 jaar komt na het uitgaan van de profetie van Jeremia.
Jij klampt je vast aan zaken die er helemaal niet toe doen en aan een foutieve bijbelvertaling. En alle argumenten die ik aanvoer laat je onbesproken.

Ik zeg bewust moeten, omdat ik er van uitga dat jij in je onderbewustzijn drommels goed weet dat onze interpretatie niet te weerleggen is.
Ik zal dus die cognitieve dissonantie bij jou moeten doorbreken, dat is mijn taak, en ik zie er niet tegenop, integendeel ik praat er graag over omdat het gewoon de waarheid weergeeft, dus niets wriemelen, zoals jij het uitdrukt.
Haha, je praat als een dolgedraaide cliënt van de psychiater die de psychiater te slim af wil zijn. Zul je toch iets slimmer voor moeten zijn. Om het laatste woord te hebben moet je met argumenten aankomen, niet met grootspraak en voortzetting van het wriemelen om onderuit te komen waarmee je geconfronteerd bent.

Artaxerxes l Wanneer begon hij te regeren ?
Dat zal ons een zorg zijn. Hij heeft eenvoudig niets te maken met het onderwerp, zoals vele keren is aangetoond en één vers, Daniël 9:25 al geheel duidelijk maakt.
Ik heb nog geen tiende van de argumenten besproken , geloof jij het niet, dan kom ik met de volgende ronde.
Zoals vele malen gezegd moet jij nu eerst maar eens op mijn argumenten ingaan.

Lees deze post opnieuw en opnieuw. Geef mij beredeneerde tegenwerpingen. Geef toe dat alle moderne bijbelvertalingen gelijk hebben, of toon aan dat ze er allemaal naast zitten en enkel de Jehovagetuigen beter kunnen vertalen. Kom met tegenargumenten. In plaats van met tegenargumenten te komen sla je stelselmatig over wat ik schrijf en huppel je weer vrolijk op een ander stokje. Ik heb daar schoon genoeg van. Ik heb echt geen zin in gesprek te zijn met een troll. Ga je er niet op een gedegen manier op in dan zijn we uitgepraat.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Sorry dat ik even tussenbeide kom. :wink:
Het is niet hoe wij het wensen om op een jaartal te komen, het is hoe de moderne geschiedenis en wetenschap ons ondersteund
dus voor ik verder voor de tichtste keer ga uitleggen, zul je eerst dit moeten bestuderen
Antoon, in een ander topic stel je duidelijk dat de bijbel veel betrouwbaarder is dan de reguliere geschiedenis. Hoe kom je er nu dan bij dat de informatie die je nu hebt wel betrouwbaar is? Enkel en alleen maar omdat het je theorie zou ondersteunen?
Er zijn redenen om te geloven dat Xerxes mede-regentes met Darius I was gedurende 11 jaar.
Argument: 1 Tekeningen en opschriften maken de twee gelijk en geven hen dezelfde titels.
Argument: 2 Verschillende titels zijn hetzelfde in de laatste 11 jaar van Darius en de eerste 11 jaar van Xerxes.
Argument: 3 Het patroon van de intercalary maanden is hetzelfde in de laatste 11 jaar van Darius en de eerste 11 jaar van Xerxes.

Xerxes werd door zijn vader gekroond ergens in oktober - december 486 v. Chr. op 36-jarige leeftijd. Hij werd in 465 v. Chr. vermoord door Artabanus, en hoofd van zijn lijfwachten. Het is bekend dat hij 'onderkoning' was, iets wat hem niet tot de gelijke van zijn vader maakte. Wanneer je kijkt naar de veldslagen en bouwwerken die Darius I creeërde, dan is het duidelijk dat er maar één regeerde en dat was Darius I.

Graag even de bronnen melden a.u.b. wat je argumenten betreft.
Laatst gewijzigd door lanier op 08 mei 2009 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Veel prietpraat te lezen van jou op deze bladzijde van FT
Op het onderstaande zonder prietpraat gehalte is over te praten ,maar dat had ik al eerder gezegd.
Om je redenatie een geldige interpretatie te laten zijn moet je me eerst maar eens vertellen waar je in de tekst van Daniël kunt lezen:
1) -dat de dood van die gezalfde die omgebracht wordt iets te maken heeft met onze zonden
3) -dat de tekst in Daniël de dood van die gezalfde überhaupt beschouwt als iets van enige blijvende betekenis; dat die dood iets meer te betekenen heeft dan eenvoudig de aankondiging dat een gezalfde, oftewel een koning of hogepriester, onterecht omgebracht wordt.
4) -dat de tekst in Daniël aanleiding geeft om te veronderstellen dat die gezalfde weer uit de dood opstaat.
Ik zal dit dus centraal stellen,en ik neem aan dat jij het ook centraal focust .
ik zal er op terugkomen ,ik doe het dus graag.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wikipedia:

In the Bible
The name Xerxes has not traditionally appeared in English bibles, but has rather appeared as 'Ahasuerus'. While in many other more modern translations and paraphrases they have directly listed Xerxes. Xerxes appears three times in the Bible: firstly as Esther's husband, followed by a perfect example in the Book of Ezra, listing him as king of Persia in proper order after Cyrus the Great and Darius the Great (skipping Cambyses and the short rule of the Magi as being unrelated to the events of the book); the third reference comes from the prophecy of Daniel 11:2, foretelling his invasion of Greece. The reference to "Darius the son of Ahasuerus" in Daniel 9:1is unrelated.

In the Book of Esther
For these same reasons and due to the historical context of the text, it is also commonly understood and translated that Esther's husband Ahasuerus is Xerxes the Great. But the Greek Septuagint version of the Hebrew Bible identifies Esther's husband as Artaxerxes I (Longimanus), rather than Xerxes himself, as does the Judeo-Roman historian Josephus. Yet it is now thought that the translators of this portion of the Septuagint simply mistook Xerxes the Great for Artaxerxes I (Longimanus).

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Xerxes_I_of_Persia
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Lanier en anderen, ik weet dat het super moeilijk is, net als bij de euro moet je terugrekenen en tegelijk in een keer veel dingen onthouden, toch kan iedereen het volgens mij zien.

Afbeelding
een ander punt is natuurlijk om te geloven in het co-regentschap, ik had al eerder een site van professor Furuli getoond waarbij door onderzoek de laatste 11 jaar van Darius gelijk viel met de eerste 11 jaaar van Xerxes (uitgaande natuurlijk van de traditionele chronologie) op verschillende punten zoals de stand van hemellichamen, titels en nog meer dingen, dat men tot de conclusie komt dat het een overlap is
Herodotus schtijft ook Historiën VII 3
Darius kwam tot het inzicht dat hij Artaxerxes ,gelijk had en wees hem als koning aan ,tijdens zijn regering dus aangesteld, uiteraard is dat niet genoeg argumentatie
en dan zijn er nog meer dingen die zo moeilijk zijn dat ik ze liever nog niet behandel men ziet dan door de bomen het bos niet meer, misschien later
Rereformed
Moderator
Contacteer:

antoon schreef:Veel prietpraat te lezen van jou op deze bladzijde van FT
Op het onderstaande zonder prietpraat gehalte is over te praten ,maar dat had ik al eerder gezegd.
Ik zal dit dus centraal stellen,en ik neem aan dat jij het ook centraal focust .
ik zal er op terugkomen ,ik doe het dus graag.
Sorry Antoon, maar ik zou nu echt willen hebben dat je mijn uitgebreide post beantwoord. Verre van prietpraat behelst deze post namelijk de kern van de argumenten. Het is imo oneerlijk en trollgedrag dat je willens en weten je hieraan onttrekt. Nogmaals:

Zoals vele malen gezegd moet jij nu eerst maar eens op mijn argumenten ingaan.

Lees deze post opnieuw en opnieuw. Geef mij beredeneerde tegenwerpingen. Geef toe dat alle moderne bijbelvertalingen gelijk hebben, of toon aan dat ze er allemaal naast zitten en enkel de Jehovagetuigen beter kunnen vertalen. Kom met tegenargumenten. In plaats van met tegenargumenten te komen sla je stelselmatig over wat ik schrijf en huppel je weer vrolijk op een ander stokje. Ik heb daar schoon genoeg van. Ik heb echt geen zin in gesprek te zijn met een troll. Ga je er niet op een gedegen manier op in dan zijn we uitgepraat.
Born OK the first time
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Sorry Antoon, maar ik zou nu echt willen hebben dat je mijn uitgebreide post beantwoord. Het is niet leuk dat je willens en weten je hieraan onttrekt. Nogmaals:

ik onttrek mij niet alleen heeft dit meer onderzoek nodig dan wat Lanier aanhaalde , hij kreeg even voorrang,trouwens jij haalde het ook aleens aan het antwoord op de vorige post is dus ook voor jou .

jouw punten heb ik opgeslagen en beschouw ik .
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Lanier en anderen, ik weet dat het super moeilijk is, net als bij de euro moet je terugrekenen en tegelijk in een keer veel dingen onthouden, toch kan iedereen het volgens mij zien.
Nou, het terugrekenen bij de Euro (doen mensen dat nog?) is helemaal niet zo moeilijk hoor. :D
ik had al eerder een site van professor Furuli getoond waarbij door onderzoek de laatste 11 jaar van Darius gelijk viel met de eerste 11 jaaar van Xerxes (uitgaande natuurlijk van de traditionele chronologie) op verschillende punten zoals de stand van hemellichamen, titels en nog meer dingen, dat men tot de conclusie komt dat het een overlap is
Professor Furuli is een JG'er; heeft de beste man een andere keus dan met deze redenering te komen? Ik vind het ook erg sterk dat alleen Furuli met deze bewering komt en niet andere gerenomeerde archeologen en dat anderen er ook niet over schrijven. Dat toont wel aan dat Furuli een buitenbeentje is...
Ik zou graag van je de informatie willen zien waarop Furuli zijn bevindingen baseert, dus graag een link aub.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er zijn redenen om te geloven dat Xerxes mede-regentes met Darius I was gedurende 11 jaar.
En waarom kan Xerxes niet eerst 10 jaar onder-koning zijn geweest en toen nog 20 jaar zelf hebben geregeerd? Hij stond zeker niet op dezelfde hoogte als zijn vader, hij werd misschien opgeleid door zijn vader, maar dat is op zich niet zo vreemd.
Willem Alexander heeft net als zijn moeder een Koninklijke titel, maar toch regeert hij niet.
Plaats reactie