Egypte is geen Moslim land, maar een land met een Moslim meerderheid. 10% van de mensen is Christelijk. Dat was vroeger meer heb ik wel eens gelezen. Het word wel in steeds grotere mate een Moslimland. Veel Christelijke Egyptenaren hebben Egypte inmidels verlaten als ik het wel heb.
Die varkens er uit meppen zou wel eens het moment kunnen zijn dat we inderdaad kunnen zeggen: het is een moslimland.
Overigens heb ik beelden gezien van hoe sommige Varkens gevoed worden: ze worden gewoon losgelaten op huisafval. Dat lijkt me niet erg gezond dus wellicht is het beter zo.
Varkensrellen in Egypte
Moderator: Moderators
Het is niet zo dat christenen Egypte verlaten de meeste christenen hebben er deMaverick schreef:Egypte is geen Moslim land, maar een land met een Moslim meerderheid. 10% van de mensen is Christelijk. Dat was vroeger meer heb ik wel eens gelezen. Het word wel in steeds grotere mate een Moslimland. Veel Christelijke Egyptenaren hebben Egypte inmidels verlaten als ik het wel heb.
Die varkens er uit meppen zou wel eens het moment kunnen zijn dat we inderdaad kunnen zeggen: het is een moslimland.
Overigens heb ik beelden gezien van hoe sommige Varkens gevoed worden: ze worden gewoon losgelaten op huisafval. Dat lijkt me niet erg gezond dus wellicht is het beter zo.
mogelijkheden niet voor ze kwijnen gewoon weg, in Egypte ging/gaat dat trouwens nog
relatief langzaam. Een van de redenen van het wegkwijnen is de discriminatoire
gangbaarheid dat christenmannen niet kunnen trouwen met moslimvrouwen,
Voor christenvrouwen is het aantrekkelijk een moslimman te trouwen daar deze meer rechten
hebben en betere posities kunnen bekleden dan de christenman. Tel een paar generaties en doe de statistiek.
Wat betreft huisafval dit is een serieus probleem in Egypte, ik ben er recent
geweest (afgelopen december) en het is nog steeds een rotzooi, in alle wijken
(christelijk of moslim), dat hier soms varkens door laveren is niet bepaald
hygienisch, voor arme christenen levert is dit tenminste nog iets op, het is niet
dat ze ervoor kiezen echter hun situatie doet het wel begrijpen.
Met het varken zit het zo die haalt er nog wat uit met een geit zou dit minder
lukken, qua ziektes overigens dan ook geen oplossing zie Q-koorts hier te lande.
Overigens als het aan de islam lag waren varkens al langer verboden (mischien
dan nu?) Voor christenen, tsja.. ze leven ervan, niet echt ideaal maar wat als
ze zelfs dat ook niet meer hebben? Ze hebben deze rechten nog lang kunnen vasthouden,
ziet ernaar uit dat dat passe is. Overigens kleinigheidje weet je dat de meeste christenvrouwen daar ook met hoofddoek
oplopen? Waarom? Probeer het maar eens zonder, dan heb je als vrouw in no time een probleem aan je hangen.