PvdA kiest voor confrontatie om JSF
Moderator: Moderators
Waar een klein land niet groot in kan zijn. Het bombarderen van tulbanden met een kalasnikov op hun schouder. Maar wel vanuit een toestel van meer dan 100 miljoen. Het hoogste geweldspectrum wat de Nederlanders hebben mogen meemaken. Nou daar zou ik tien miljard voor willen uittrekken om dat mee te mogen maken.Kochimodo schreef: Een geweldige uitdrukking die ik hoorde was de term "geweldsspectrum" ......Met de JSF kunnen "wij" blijven meedraaien in het hoogste "geweldsspectrum." Wat een geweldig vooruitzicht.....
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ach Raven de vijand wacht niet tot een scherpschutter zijn laserstraal op het goede plekje zet. Hij plaatst een bermbom en loopt verder. Of koopt een rolletje tape en wat semtex en maakt hiervan een mooi hemd. Loopt naar een groep mensen toe en zegt hun op een nogal onorthodoxe manier gedag.Raven schreef:Voor dat geld kan je een hoop goed getrainde snipers opleiden..
geef ze vervolgens dit en weg zijn je problemen...
een bermbom heeft weinig zin tegen scherpschutters.. en de beste manier lijkt mij jagen.. alsof je op herten jaagt zeg maar.. daar helpt geen bomvest tegenp.vroon schreef:Ach Raven de vijand wacht niet tot een scherpschutter zijn laserstraal op het goede plekje zet. Hij plaatst een bermbom en loopt verder. Of koopt een rolletje tape en wat semtex en maakt hiervan een mooi hemd. Loopt naar een groep mensen toe en zegt hun op een nogal onorthodoxe manier gedag.Raven schreef:Voor dat geld kan je een hoop goed getrainde snipers opleiden..
geef ze vervolgens dit en weg zijn je problemen...
Maar het vervelende van deze herten dat ze niet op de Veluwe rondlopen. Maar gewoon in de Warmoestraat of in de koopgoot. En geen gewei dragen, maar een driedelig pak.Raven schreef:
een bermbom heeft weinig zin tegen scherpschutters.. en de beste manier lijkt mij jagen.. alsof je op herten jaagt zeg maar.. daar helpt geen bomvest tegen
You got a point there..p.vroon schreef:Maar het vervelende van deze herten dat ze niet op de Veluwe rondlopen. Maar gewoon in de Warmoestraat of in de koopgoot. En geen gewei dragen, maar een driedelig pak.Raven schreef:
een bermbom heeft weinig zin tegen scherpschutters.. en de beste manier lijkt mij jagen.. alsof je op herten jaagt zeg maar.. daar helpt geen bomvest tegen
maar daar doe je met een dure JSF ook weinig tegen..
Bovendien hebben we (vooral / ook) het probleem van taliben die daar in het gebergte zitten.. en die zou je wel op deze manier aan kunnen pakken..
Aangezien ze van daaruit hun operaties uitvoeren.
p.vroon schreef:
Immers....gij zult niet doden!
Herinnert mij aan een gebeurtenis wat langer geleden toen een bisschop in Midden-Amerika kanonnen inzegende.
En dat ook nog onder de supervisie van een minister van defensie en een staatssecretaris die behoren tot uitgesproken christelijke partijen. Laatstgenoemde is zelfs lid van Nederlands Gereformeerde Kerken (wikipedia).Waar een klein land niet groot in kan zijn. Het bombarderen van tulbanden met een kalasnikov op hun schouder. Maar wel vanuit een toestel van meer dan 100 miljoen. Het hoogste geweldspectrum wat de Nederlanders hebben mogen meemaken. Nou daar zou ik tien miljard voor willen uittrekken om dat mee te mogen maken.
Immers....gij zult niet doden!
Herinnert mij aan een gebeurtenis wat langer geleden toen een bisschop in Midden-Amerika kanonnen inzegende.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Taliban die zich schuil houden in grotten zijn tegenwoordig goed aan te pakken. Er zijn speciale bommen ontwikkeld die tot ver in de grot kunnen doordringen. Met een snipergeweer moet je wachten totdat een taliban z'n hoofd laat zien. Ook stel je je kwetsbaar op door te opereren vanaf de grond.Bovendien hebben we (vooral / ook) het probleem van taliben die daar in het gebergte zitten.. en die zou je wel op deze manier aan kunnen pakken..
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
DAT klopt, maar een goede sniper zie je niet
en je hebt nauwelijks Collateral damage.
en .. vroeg of laat moet ie toch z'n grot uit...
En in het geval van geweld naar de gewone lokale bevolking kan je van een grote afstand optijd ingrijpen . Ik noem het geval dat meisjes gestenigd worden omdat ze naar school gegaan zijn. Je kan op een afstand van meer dan 2 Km zo iemand omleggen.
En in het geval van geweld naar de gewone lokale bevolking kan je van een grote afstand optijd ingrijpen . Ik noem het geval dat meisjes gestenigd worden omdat ze naar school gegaan zijn. Je kan op een afstand van meer dan 2 Km zo iemand omleggen.
Zo simpel is het allemaal niet. Je moet snipers bevoorraden en ze moeten op hun plaats blijven, wat de pakkans vergroot. Ook moet je ze snel weer weg kunnen halen.DAT klopt, maar een goede sniper zie je niet en je hebt nauwelijks Collateral damage.
Een sniper moet ook zijn geweer afstellen op de weersomstandigheden. Ze kijken niet door een verrekijker, zien iemand tevoorschijn komen, pakken hun geweer en schieten die persoon op 800m tot 2km even neer. Dat vergt veel tijd en in die tijd is die persoon al lang weer verdwenen.
Voordat iemand in de buurt van de grot een straaljager heeft gehoord, worden ze al bestookt. Een ander goed alternatief is de Apache die met een boog over heuvels kan schieten. Ook die hoor en zie je niet, daar kunnen Nederlandse militairen over meepraten na een oefening. Ze dachten niet ontdekt te zijn tijdens hun missie, echter de Amerikanen lieten naderhand zien dat ze waren ontdekt en vernietigd door Apaches.
Wel kun je commando-verkenners erop uit sturen die de straaljagers begeleiden naar het doel. Ze geven de coördinaten doen en de straaljager doet de rest.
Geen officier zal zomaar snipers inzetten; het risico is veel te groot. Wanneer ze ontdekt worden en gedood hebben de vijanden machtige wapens in handen die ze graag tegen je zullen en willen gebruiken.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
In Europa worden prima toestellen gebouwd voor minder geld. Om guerillastrijders in aftandse toyota's te kunnen bestrijden, of terroristen in Amsterdam, heb je geen JSF nodig. Er is totaal geen millitaire noodzaak. Om dat te kunnen zien hoef je geen strateeg te zijn. Dit heeft waarschijnlijk vanalles te maken met prestige en politieke en economische kortetermijn belangen. Het volk kan weer voor deze onzin opdraaien. Bah!
Steek het geld liever in de ontwikkeling van nieuwe en duurzame technologie, in het onderwijs, de medische zorg. Ik word zat van de slappe regeerders zonder visie.
Steek het geld liever in de ontwikkeling van nieuwe en duurzame technologie, in het onderwijs, de medische zorg. Ik word zat van de slappe regeerders zonder visie.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
En dan vergeten we nog dat de Afghaan (sommigen zeggen Taliban) de tijd heeft. Het steeds maar bevoorraden en in stand houden van een troepenmacht kost miljarden. Terwijl de tactieken aan het veranderen zijn. Hit and run. Opgaan in de lokale bevolking. En een statisch object als een scherpschutter is pas effectief als je weet waar ze gaan toeslaan. En dan nog. Je zult wel zekerheid moeten hebben of het een militair doel is. De Amerikaanse methode heeft al heel veel kwaad bloed gezet in Irak en Afghanistan. Elk mogelijk doel bombarderen en uitschakelen.lanier schreef: Zo simpel is het allemaal niet. Je moet snipers bevoorraden en ze moeten op hun plaats blijven, wat de pakkans vergroot. Ook moet je ze snel weer weg kunnen halen.
Een sniper moet ook zijn geweer afstellen op de weersomstandigheden. Ze kijken niet door een verrekijker, zien iemand tevoorschijn komen, pakken hun geweer en schieten die persoon op 800m tot 2km even neer. Dat vergt veel tijd en in die tijd is die persoon al lang weer verdwenen.
En zijn "we" hier aan het opbouwen of aan het bezetten. Is het ter bescherming van strategische belangen en een oliepijpleiding of uit humanitaire noodzaak. Want er zit geen terrorist meer in Afghanistan. Dus wat is de planning. Eindeloos blijven en generaties Afghanen bevechten of uiteindelijk toch maar terug naar af.