in welke groep plaatsen we ietsisme?
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
in welke groep plaatsen we ietsisme?
Ik wil een onderwerp "ietsisme" afsplitsen maar waar zet ik het neer? 

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
- Sebastiaan
- Bevlogen
no way, plaats dat zweverige gedoe bij de andere vormen van bijgeloof zoals Occultisme, Newage en sektarisme of PantheïsmeKochimodo schreef:Bij agnosticisme/atheisme zou ik denken.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 17 apr 2009 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Dat is al gedaan CVE! en het staat inderdaad bij agnosticisme/atheïsme.
Lekker puh Sebastiaan.
Maar het mag van mij ook in dat andere subforum hoor.
Lekker puh Sebastiaan.

Maar het mag van mij ook in dat andere subforum hoor.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Geen topic.CXT schreef:Is daar een (recent) topic over dan? Dan heb ik die over het hoofd gezien.Fenomeen schreef:Daar hoort 'satanisme' trouwens ook thuis.
Het staat in de omschrijving.
Satanisten zal het een zorg zijn, maar strikt genomen hoort het hier niet thuis.
Occultisme, Newage en sektarisme.
Discussies over Occultisme, Newage, satanisme, sekten, alternatieve geneeswijzen, etc..
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
- Ervaren pen
Mee eens, ietsisten geloven wel in iets. Dus valt het zeker niet onder agnosticisme/atheisme. Die geloven niet in god of een hogere macht.Sebastiaan schreef:no way, dat zweverige gedoe bij de andere vormen van bijgeloof zoals Occultisme, Newage en sektarisme of PantheïsmeKochimodo schreef:Bij agnosticisme/atheisme zou ik denken.
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Atheïst, ik ben benieuwd naar jouw inbreng in dat topic. Wil je een poging doen?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6379
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6379
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Mwah... de satanistische filosofie is erg interessant, maar er zit toch een flink portie magie in de religie zelf, waar ik het nut niet helemaal van in zie.Fenomeen schreef:Satanisten zal het een zorg zijn, maar strikt genomen hoort het hier niet thuis.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black