heb je het zelf geprobeert? of lul je gewoon saraje na ?bipolair schreef:Ik ben eerlijk gezegd programmeurs gewend die rekening houden met de kloksnelheid van de processor en zo hun programma's waarin veel interactie is (zeker bij games) kunnen omzetten naar handelingen per tijd (kloktikken). Deze techniek is al zo oud en zo eenvoudig dat het mij verbaasd dat met de huidige compilers iemand dit niet voor elkaar krijgtRaven schreef:heb je een AMD dual core ? of ben je gewoon slecht geprogrammeerde games gewendSararje schreef:Tsja, volgens mij is het wel treffend. Het spel gaat zelfs op mijn gare oude computer te snel. Misschien moet Raven er iets meer magie instoppen.
(game)Tekenaar gezocht
Moderator: Moderators
Vervelend he, als je meesterproef afgekeurd wordt?Raven schreef: heb je het zelf geprobeert? of lul je gewoon saraje na ?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
pff laat me niet lachen .. alsof jij ook maar iets goed of af te keuren hebt.Sararje schreef:Vervelend he, als je meesterproef afgekeurd wordt?Raven schreef: heb je het zelf geprobeert? of lul je gewoon saraje na ?
er zijn genoeg mensen die geen enkel probleem hebben met deze demo, dus ik weet wel beter..
overigens je voorganger weet al helemaal niet waar hij over praat, vandaar mijn opmerking.. moderne processors werken met timestamps waarmee je kan zien hoeveel ECHTE tijd er tussen verschillende instructies verlopen is .. en DAT gebruikt mijn game dus ook. iets waar jullie duidelijk nog nooit van gehoort hebben.
Het is alleen zo dat de Dual core systemen van AMD hier een bug in hebben zitten wat te vehelpen is met een Dual core optimizer van AMD.
nee link krijg je niet die zoek je maar zelf
Ach, ik kan dat zo zelf wel vinden. Maar nogmaals: je spel houdt geen rekening met verschillende processorsnelheden. Misschien een idee om hier wel rekening mee te houden want momenteel lijkt het nergens op, timestamps of geen timestamps. En trouwens, waarom zou je het online zetten als je niet de goed- cq afkeuring van anderen wil krijgen?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
met die timestamps bereken je hoeveel tijd er tussen 2 gamecycles gezeten heeft en wat je delta T moet zijn.. zodat het spel idd op elke computer even snel loopt.Sararje schreef:Ach, ik kan dat zo zelf wel vinden. Maar nogmaals: je spel houdt geen rekening met verschillende processorsnelheden. Misschien een idee om hier wel rekening mee te houden want momenteel lijkt het nergens op, timestamps of geen timestamps. En trouwens, waarom zou je het online zetten als je niet de goed- cq afkeuring van anderen wil krijgen?
die bug in AMD processors houdt geen rekening met die andere processor dus alles gaat te snel .. 2 keer ongeveer.. overigens hebben intro filmpjes en cutscenes van de meeste commerciele games het zelfde probleem bij AMD.
ik heb vaak genoeg gehoord wat beter kon anders was ik nooit zover gekomen .. ik kan alleen slecht tegen ononderbouwd en ongenuanceerd gezeur om het zeuren.
Tegenwoordige compilers hebben gewoon een timer object waarmee je je programma via messages kunt aansturen dus hoef je geeneens zorgen te maken over welke processor welke snelheid gebruikt. Tenzij je het leuk vind om dat allemaal zelf te programmeren en het wiel twee keer wil uitvinden en falende software wil ontwerpen 
weet je hoe traag messages in windows zijn ?bipolair schreef:Tegenwoordige compilers hebben gewoon een timer object waarmee je je programma via messages kunt aansturen dus hoef je geeneens zorgen te maken over welke processor welke snelheid gebruikt. Tenzij je het leuk vind om dat allemaal zelf te programmeren en het wiel twee keer wil uitvinden en falende software wil ontwerpen