Terug naar je maker (scheppingsbrochure)

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ik wil expliciet wel scherp de bedreigingen veroordelen die van Helden nu ontvangt!
Ik vind dit verwerpelijk, met geen enkele reden goed te praten, crimineel en misdadig.
Ik zal ook zonder schroom en zonder blikken of blozen iedereen aangeven die ik betrap op een bedreiging aan het adres van van Helden.
Ben je gefrustreerd dan mag je het rustig op mij afreageren. Zelf zit ik daar niet mee. Maar met het bedreigen van anderen maak je me razend!

...overigens denk en verwacht ik niet dat ook maar één forumlid van dit forum zich zo schandalig verlaagd heeft tot dit soort crimineel misdadig barbaarse praktijken.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik las vandaag in de Metro dat de verspreider van de folder het niet erg vindt dat ie wordt teruggestuurd, want hij komt er tekort. Ofwel, stuur ze vooral terug, zodat hij ze verder kan verspreiden. ;) Het werd alleen wel als vervelend ervaren dat de folders naar het prive adres van de beste man werden gestuurd. Geld komt ie ook tekort, dus of hij misschien een rechtzaak kon beginnen...

Maar goed, dat is dan de Metro.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

CXT schreef:Ik las vandaag in de Metro dat de verspreider van de folder het niet erg vindt dat ie wordt teruggestuurd, want hij komt er tekort. Ofwel, stuur ze vooral terug, zodat hij ze verder kan verspreiden.
goed met permanente viltstift verbeteren dus :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

p.vroon schreef: Totaal aantal ondertekenaars: 2579 Een vergaande associatie om dit soort acties uit te zien monden in een alliantie met de groep iniatiefnemers. Het gaat hier om een voorstel. Als het CDA een voorstel doet om de troepen uit Afghanistan te halen. En wij steunen dit voorstel zijn wij dan ook gelijk CDA'er. En is Geen Stijl een club neo-nazi's waar wij ons niet mee willen identificeren. Ik vind dit ver gezocht.
Het initiatief staat vooral bekend als een actie van GeenStijl en Retecool. Die namen worden het meest genoemd. Nee, GeenStijl is geen clubje neonazi´s, maar ze hebben wel een bepaalde rellerige reputatie.

Ik blijf liever onafhankelijk.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

wahlers schreef:Ik wil expliciet wel scherp de bedreigingen veroordelen die van Helden nu ontvangt!
Dat doen we allemaal. Maar is de beweging waar van Helden toe behoort niet enigszins sensatiebelust. Ze proberen op alle mogelijke manieren aandacht te vangen.
En is er niet een christelijk gezegde: "Wie wind zaait zal storm oogsten". Vandaag een folder, morgen een foetus. En overmorgen gaan ze met zijn allen de Tour de France tegenhouden. Dat bedreigingen niet gepast zijn en een verkeerd middel zijn dat snapt de gemiddelde Nederlander. Maar ik krijg de indruk van mijnheer van Helden dat hij alles aangrijpt om zijn gedachtengoed in de media te brengen. Er zijn ook mensen die bedreigt worden en dit melden aan de politie. Vervolgens wordt er in alle stilte gezocht naar aard en motief. Maar deze man gaat op een podium staan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Ik heb de folder nu ontvangen en ik vraag me nu af waar al die heisa voor nodig was. Het is een klein, dun foldertje dat tussen de reclame zat en ik denk dat de meeste mensen dat gewoon bij het oud papier gooien.

Echt een ongelooflijke hype die nergens voor nodig is. Doodzwijgen was beter geweest.
Dit dingetje ga ik in ieder geval niet terugsturen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tja, dat idee had ik eigenlijk ook wel toen ik het zag. De verspreiders krijgen eigenlijk veel te veel credits en aandacht op deze manier. Dat is het hele flutpapiertje niet waard.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik denk dat die hele aktie als een boomerang zal werken. Heel veel christenen gaan, nieuwsgierig gemaakt op onderzoek uit en een deel kon wel eens gaan twijfelen aan het scheppingsverhaal.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Ik ben bang dat de inhoud van het pamflet ook niet de kern van de zaak is. Het is de wil van een klein aantal mensen om een bedrag van 6 cijfers op te halen, en vervolgens hun sprookjesvisie in weerwil van alles wat er om ze heen is gebeurd en wat menselijk vernunft voor elkaar heeft gekregen, door de brievenbus van heel Nederland te proppen. Het is nog veel erger dat deze ongewenste reclameactie geen enkele kik ontlokt aan de politiek, terwijl de confessionele partijen eigenlijk meteen moord en brand schreeuwen als hier ook maar één atheïst het in zijn hoofd haalt om een vriendelijke leus op een bus te plakken. (Het wordt, op het moment van schrijven, een tijdelijk groot reclamebord langs de A4---een eerste beginnetje. Doel is natuurlijk permanente bezetting van de berm van de A1, A12, A28, A30, A32, A50, A348; en A17, A29 en A58.)

Het is, met andere woorden, de ontstellende scheefheid die religieuze partijen zich toeëigenen en hun overgevoelige lange tenen bij commentaar die hier kwaad bloed zet en oproept tot deze terugstuuractie. Het bericht is: Houd je stomme memen bij je, niemand heeft om je opinie gevraagd---don't call us, we'll call you. Het bericht is niet: Evolutie is toch echt de juiste visie want..., alhoewel honderdduizenden natuurlijk niet de verleiding kunnen weerstaan en de groef op de LP nog een beetje verder zullen uitslijten. Ook hier op FT, trouwens, *zucht*.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik sluit me volledig bij Cymric aan.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik denk dat het beste antwoord op de folder een ontleding van de folder is.
Regel voor regel ontleden en er commentaar op geven.
Wat klopt er niet?
Wat is een leugen?
Etc.

En dan die 'tegenfolder' plaatsen op de diverse websites. Mensen kunnen dan beide folders naast elkaar leggen en hebben dan een beter overzicht van beide standpunten.
Wanneer dit serieus wordt aangepakt dan is het weerwoord vele malen sterker dan de boodschap van de verspreider van de folder.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Dat is dus al meerdere keren gedaan.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

lanier schreef:Ik denk dat het beste antwoord op de folder een ontleding van de folder is.
De enige regel die van toepassing is als je dat persé wilt doen:

http://www.talkorigins.org/indexcc

De rest mogen de creationistjes zelf doen. Het hóeft niet meer weerlegd te worden; het is al lang en breed weerlegd en het herhalen van het antwoord maakt dat antwoord écht niet anders.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lanier schreef:Ik denk dat het beste antwoord op de folder een ontleding van de folder is.
Regel voor regel ontleden en er commentaar op geven.
Wat klopt er niet?
Wat is een leugen?
Etc.

En dan die 'tegenfolder' plaatsen op de diverse websites. Mensen kunnen dan beide folders naast elkaar leggen en hebben dan een beter overzicht van beide standpunten.
Wanneer dit serieus wordt aangepakt dan is het weerwoord vele malen sterker dan de boodschap van de verspreider van de folder.
http://home.nctv.com/jackjan/challenge.htm
A Challenge to Young-Earth Creationists
Proposed by Jack DeBaun

1. OBSERVATIONS FROM STUDIES OF THE FOSSIL RECORD

2. OBSERVATIONS FROM STUDIES OF GEOLOGICAL FORMATIONS

3. OBSERVATIONS FROM MOLECULAR BIOLOGICAL STUDIES

4. OBSERVATIONS FROM COMPARATIVE EMBRYOLOGY STUDIES

5. OBSERVATIONS FROM HOMOLOGY STUDIES

6. OBSERVATIONS FROM THE STUDY OF VESTIGIAL STRUCTURES AND ATAVISMS

7. OBSERVATIONS FROM THE STUDY OF BIOGEOGRAPHY

8. OBSERVATIONS FROM AGE DATING STUDIES
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Bedankt voor de links maar denken jullie nu werkelijk dat 'twijfelaars' al die engelstalige informatie gaan doorlezen? Het moet juist op een eenvoudige manier worden aangeboden, in het nederlands en wat vooral duidelijk moet zijn is dat het verhaal wat zij hebben opgeschreven gewoon niet klopt! Dat doe je niet met ellenlange verhalen van allerlei website, maar dat doe je door inhoudelijk in te gaan op de folder. Regel voor regel ontleden.

Heeft iemand dat al gedaan en zo ja, heeft iemand een link?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Plaats reactie