Neale Donald Walsch
Moderator: Moderators
-
Samante
Neale Donald Walsch
Neale Donald Walsch beweert gesprekken te hebben met God.
Hij heeft een boekenreeks inmiddels die ik qua inzichten zeer de moeite waard vind.
Voordat het woord "GOD" op de omslag zorgt voor een allergische reactie is het voor sommigen aan te bevelen in plaats van dat woord "DE BUURMAN" te plaatsen.
Hier een opsomming:
Een ongewoon gesprek met God
Een nieuw gesprek met God
Derde gesprek met God
Ik geef toe dat de titels weinig origineel zijn. De bovenste drie boeken vormen 1 geheel en het verdient aanbeveling, mits je geinteresseerd bent, in elk geval die 3 boeken te lezen als je een goede indruk wilt hebben.
Rest van de opsomming:
Vriendschap met God
Eén met God
Ontmoetingen met God
De Nieuwe Openbaringen
De God van Morgen
Wat God Wil
In elk geval de eerste drie boeken zijn in minstens 24 talen vertaald en zijn met miljoenen verkocht.
Hij heeft een boekenreeks inmiddels die ik qua inzichten zeer de moeite waard vind.
Voordat het woord "GOD" op de omslag zorgt voor een allergische reactie is het voor sommigen aan te bevelen in plaats van dat woord "DE BUURMAN" te plaatsen.
Hier een opsomming:
Een ongewoon gesprek met God
Een nieuw gesprek met God
Derde gesprek met God
Ik geef toe dat de titels weinig origineel zijn. De bovenste drie boeken vormen 1 geheel en het verdient aanbeveling, mits je geinteresseerd bent, in elk geval die 3 boeken te lezen als je een goede indruk wilt hebben.
Rest van de opsomming:
Vriendschap met God
Eén met God
Ontmoetingen met God
De Nieuwe Openbaringen
De God van Morgen
Wat God Wil
In elk geval de eerste drie boeken zijn in minstens 24 talen vertaald en zijn met miljoenen verkocht.
-
Bart
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Ik heb “Een ongewoon gesprek met God gelezen” en nog een ander boek van hem, ik dacht “Een nieuw gesprek met God”.
Het is typische new-age lectuur: van alle geloven wat aspecten in een groot spiritueel mengsel gegoten, samen met wat paranormaal en pseudo-wetenschappelijk geneuzel en je hebt een aardig boek voor mensen die niet al te kritisch zijn. Er zitten ook wel wat aardige delen in (en de nodige humor) waar je wat aan kunt hebben.
Toen ik het voor het eerst las, was ik wat jonger en wat minder intellectueel ontwikkeld. Het heeft toen een aardig indruk op me gemaakt. Toen ik me echter meer ging verdiepen in de materie en de gemaakte claims wat kritischer ging bekijken, bleef er niet veel meer van over. Al met al vind ik het wel aardig om te lezen, maar niet om echt serieus te nemen.
Het is typische new-age lectuur: van alle geloven wat aspecten in een groot spiritueel mengsel gegoten, samen met wat paranormaal en pseudo-wetenschappelijk geneuzel en je hebt een aardig boek voor mensen die niet al te kritisch zijn. Er zitten ook wel wat aardige delen in (en de nodige humor) waar je wat aan kunt hebben.
Toen ik het voor het eerst las, was ik wat jonger en wat minder intellectueel ontwikkeld. Het heeft toen een aardig indruk op me gemaakt. Toen ik me echter meer ging verdiepen in de materie en de gemaakte claims wat kritischer ging bekijken, bleef er niet veel meer van over. Al met al vind ik het wel aardig om te lezen, maar niet om echt serieus te nemen.
Ik heb ergens eens iets gelezen over teksten van Walsch die beledigend zouden zijn voor joden en afrikanen, maar het is te lang geleden en ik heb het zelf niet gelezen. Misschien moet ik me er toch maar eens in verdiepen om te kijken of Walsch een kandidaat is voor onze serie 'Griezelige citaten'
Vriendelijke groet....
Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Datzelfde had ik met die boeken over de Celestijnse belofte ofzoiets. Ik heb dat boek nog volgens mij, plus een of ander werkboek.Bart schreef: Toen ik het voor het eerst las, was ik wat jonger en wat minder intellectueel ontwikkeld. Het heeft toen een aardig indruk op me gemaakt. Toen ik me echter meer ging verdiepen in de materie en de gemaakte claims wat kritischer ging bekijken, bleef er niet veel meer van over. Al met al vind ik het wel aardig om te lezen, maar niet om echt serieus te nemen.
Ik heb alleen de eerste drie delen gelezen.
Als je even God erbuiten laat en denkt dat het gewoon een schizofreen is die met zichzelf praat (wat hij ook beweert!) dan zegt hij aardig wat zinnige dingen.
Een collega van me die atheist is heeft de eerste drie boeken gelezen en vindt het een aanrader. Hoewel hij deel drie een beetje zweverig vond worden (deel 1 gaat over het persoonlijke leven van de mens, deel 2 over de maatschappij, en deel 3 over het universum).
Volgens mij heeft hij geen kwetsende dingen gezegd over Afrikanen. Wel is het Hilter-vraagstuk aan bod gekomen. Daarbij ging het erom, dat men niet hoeft te treuren om de Joden die zijn overleden. Ze zij allemaal naar een goede plek gegaan, de hemel dus.
Wat de meesten het schokkendst vinden is dat ook Hitler naar de hemel zou zijn gegaan. De uitleg van 'God' was dat er gewoon weg niet anders is. Er is geen hel.
Ik denk dat de Joden dat als kwetsend zouden opvatten. 'God' zou zeggen volgens dat boek: je kan alleen maar gekwetst raken als je dat zelf toelaat.
Het is een beetje veel om er een compleet beeld van te maken maar mocht iemand nieuwsgierig zijn wil ik wel een poging wagen.
Als je even God erbuiten laat en denkt dat het gewoon een schizofreen is die met zichzelf praat (wat hij ook beweert!) dan zegt hij aardig wat zinnige dingen.
Een collega van me die atheist is heeft de eerste drie boeken gelezen en vindt het een aanrader. Hoewel hij deel drie een beetje zweverig vond worden (deel 1 gaat over het persoonlijke leven van de mens, deel 2 over de maatschappij, en deel 3 over het universum).
Volgens mij heeft hij geen kwetsende dingen gezegd over Afrikanen. Wel is het Hilter-vraagstuk aan bod gekomen. Daarbij ging het erom, dat men niet hoeft te treuren om de Joden die zijn overleden. Ze zij allemaal naar een goede plek gegaan, de hemel dus.
Wat de meesten het schokkendst vinden is dat ook Hitler naar de hemel zou zijn gegaan. De uitleg van 'God' was dat er gewoon weg niet anders is. Er is geen hel.
Ik denk dat de Joden dat als kwetsend zouden opvatten. 'God' zou zeggen volgens dat boek: je kan alleen maar gekwetst raken als je dat zelf toelaat.
Het is een beetje veel om er een compleet beeld van te maken maar mocht iemand nieuwsgierig zijn wil ik wel een poging wagen.
Er zijn geen nivo's in bewustzijn...
Alleen gradaties in onwetendheid.
Ik kan ook een boek schrijven met zinnige dingen zonder dat ik hier bovennatuurlijke influisteringen voor nodig heb. Tijdens een sombere periode heb ik eens een boek van Wayne Dyer gelezen (niet morgen maar nu).Daar stonden ook zinnige dingen in. Alleen ik vond het knap vermoeiend om mijn ironisch/cynisch/sarcastische karaktereigenschappen in te ruilen voor het ideaal van een zweverige allemansvriend. Dus na enkele bladzijden ben ik maar gestopt.annabel schreef:Ik heb alleen de eerste drie delen gelezen.
.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
bad_religion
Ook nog gelezen, ik geloof tweede gesprek met God, één talent heeft deze man, duidelijk overbrengen dat ie zelf ook niet weet waarover die schijft ! Typisch een boek dat geen bladzijdenummers of hoofdstukken nodig heeft, één grote verzameling circelredernaties, waarbij de ene veronderstelling de veronderstelling van de volgende is.....
Kwetsend voor Joden
Devious schreef :
Ik heb ergens eens iets gelezen over teksten van Walsch die beledigend zouden zijn voor joden en afrikanen, maar het is te lang geleden en ik heb het zelf niet gelezen. Misschien moet ik me er toch maar eens in verdiepen om te kijken of Walsch een kandidaat is voor onze serie 'Griezelige citaten'
Ik denk dat "De Joden" en dan bedoel ik de religieuze Joden , met stip op nummer één staan in het beledigen en stigmatiseren van anderen .
Ja ja mensen , er is een godsdienst die nog lulliger is dan de Islam en het christendom ... daar waar deze godsdiensten totalitair , oftewel facistisch zijn , gaat het jodendom nog een stapje verder met al z'n rassentheorieën , en mogen we spreken van een nazistisch geloof .
Lees bijvoorbeeld eens " Jewish History , Jewish Religion . the weight of three thousend years " geschreven door Israel Shahak . Als je het uit hebt dan ben je kots- en kotsmisselijk van die pijpekrullen en verlang je naar oases van verlichting als Staphorst en Urk .
groet Pieps
Ik denk dat "De Joden" en dan bedoel ik de religieuze Joden , met stip op nummer één staan in het beledigen en stigmatiseren van anderen .
Ja ja mensen , er is een godsdienst die nog lulliger is dan de Islam en het christendom ... daar waar deze godsdiensten totalitair , oftewel facistisch zijn , gaat het jodendom nog een stapje verder met al z'n rassentheorieën , en mogen we spreken van een nazistisch geloof .
Lees bijvoorbeeld eens " Jewish History , Jewish Religion . the weight of three thousend years " geschreven door Israel Shahak . Als je het uit hebt dan ben je kots- en kotsmisselijk van die pijpekrullen en verlang je naar oases van verlichting als Staphorst en Urk .
groet Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Frank Zappa
Ik denk dat ook deze meneer aan een semi lucide waan lijdt.
In februari 1992 werd Neale midden in de nacht wakker. Ontevreden en zelfs boos schreef hij een brief aan God. Geen antwoord verwachtend, hoorde hij een zachte en vriendelijke stem die zijn vraag beantwoordde. Verbijsterd en geïnspireerd tegelijk schreef hij de antwoorden zo snel als hij kon op. Nieuwe vragen volgden en zo begon Neale een heuse dialoog.
Dit schreef hij. is er sprake van plagiaat of van een meer gegeneraliseerde stoornis?
Jij bent het lichaam van God. Dit zijn de woorden die God direct tegen mij zei. Jij bent het lichaam van God. Wat betekent dit persoonlijk voor mij? Simpel. Het betekent precies wat er staat. God heeft zonder mij geen lichaam. Of, om het anders te zeggen, zonder mij is God niemand.
In de 'Met God'-serie boeken, zei God tegen me (en ik maak hier een vrije overzetting), "denk aan de kleinste cel in jouw lichaam. Bekijk het nu onder de krachtigste microscoop. Wat denk je te zullen zien?"
Het antwoord is, een klein, miniem universum dat erg veel lijkt op het Universum dat zichzelf aan ons openbaart als je om je heen kijkt. Toen ik daarover nadacht, zei ik tegen mezelf, "zou het niet ongelooflijk zijn als, op een van die willekeurige, in een van die draaiende elementen waaruit de atomen en moleculen van mijn lichaam zijn opgemaakt, er een hele wereld met levende wezens was, net als de onze, alleen in miniatuurvorm?"
In februari 1992 werd Neale midden in de nacht wakker. Ontevreden en zelfs boos schreef hij een brief aan God. Geen antwoord verwachtend, hoorde hij een zachte en vriendelijke stem die zijn vraag beantwoordde. Verbijsterd en geïnspireerd tegelijk schreef hij de antwoorden zo snel als hij kon op. Nieuwe vragen volgden en zo begon Neale een heuse dialoog.
Dit schreef hij. is er sprake van plagiaat of van een meer gegeneraliseerde stoornis?
Jij bent het lichaam van God. Dit zijn de woorden die God direct tegen mij zei. Jij bent het lichaam van God. Wat betekent dit persoonlijk voor mij? Simpel. Het betekent precies wat er staat. God heeft zonder mij geen lichaam. Of, om het anders te zeggen, zonder mij is God niemand.
In de 'Met God'-serie boeken, zei God tegen me (en ik maak hier een vrije overzetting), "denk aan de kleinste cel in jouw lichaam. Bekijk het nu onder de krachtigste microscoop. Wat denk je te zullen zien?"
Het antwoord is, een klein, miniem universum dat erg veel lijkt op het Universum dat zichzelf aan ons openbaart als je om je heen kijkt. Toen ik daarover nadacht, zei ik tegen mezelf, "zou het niet ongelooflijk zijn als, op een van die willekeurige, in een van die draaiende elementen waaruit de atomen en moleculen van mijn lichaam zijn opgemaakt, er een hele wereld met levende wezens was, net als de onze, alleen in miniatuurvorm?"
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
bad_religion
Re: Kwetsend voor Joden
Vandaar dat het christendom ook zo "lullig"is, een probeersel om deze intolerante oorlogsgod JWH te verenigen met het neo-Platonisme......pieps schreef: Ik denk dat "De Joden" en dan bedoel ik de religieuze Joden , met stip op nummer één staan in het beledigen en stigmatiseren van anderen . Ja ja mensen , er is een godsdienst die nog lulliger is dan de Islam en het christendom ... daar waar deze godsdiensten totalitair , oftewel facistisch zijn , gaat het jodendom nog een stapje verder met al z'n rassentheorieën , en mogen we spreken van een nazistisch geloof .
Je mag van het christendom ook best wel spreken van een fascistisch en nazistisch geloof daar het anderen uitsluit, het grote dilemma vandaag voor het christendom is naar buiten lief te zijn zonder de "waarheid criteria"te laten vallen.
It's only castless burning....
Re: Kwetsend voor Joden
Goed dat je erbij zegt; 'religieuze joden'. Nog liever 'fundamentalistische orthodoxe joden', want je kunt óók alle religieuze joden niet over één kam scheren. Er zijn veel gelovige joden met hele liberale denkwijzen. Dat moeten we altijd in ogenschouw blijven houden vind ik.pieps schreef: Ik denk dat "De Joden" en dan bedoel ik de religieuze Joden , met stip op nummer één staan in het beledigen en stigmatiseren van anderen .
Om even terug te komen op Walsch. Ik weet zelf niet wat de inhoud van het boek zegt over de joden. Wat ik nu dus zeg is geen aanval op het boek van Walsch.
Ik weet wel dat ik zaken als holocaust ontkenning, genocide en racisme (en de goedkeuring daarvan) verafschuw. Dit staat los van mijn mening over de Bijbel, wat ik een verderfelijk boek vind.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
We hebben het al eens in een ander topic over Walsch gehad:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=127
En daar kwam dat naar voren wat jij zei Devious.
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben wat Walsch schrijft. Je moet alleen wel een beetje door de schrijfstijl heen kijken. Beetje te amerikaans ofzo.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=127
En daar kwam dat naar voren wat jij zei Devious.
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben wat Walsch schrijft. Je moet alleen wel een beetje door de schrijfstijl heen kijken. Beetje te amerikaans ofzo.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Nog even ter verduidelijking, het ging niet specifiek over de Joden. Het ging over het Hitler-vraagstuk. Als Hitlers slachtoffers Moslims, Spanjaarden, Amerikanen, Hindu's of weet ik al niet wat waren dan was het daarover gegaan. Hij had het ook over de 14 miljoen Russen kunnen hebben die toen zijn gesneuveld.
Walsch heeft nooit dingen geschreven over Joden zoals Jozef Rulof. Hij schrijft juist dat we allemaal gelijk zijn en recht hebben op gelijke kansen in het leven. Het is daarna aan ons zelf wat we ervan maken.
Misschien toch een idee om het boek eens te lezen Devious?
(Ik zag in het andere draadje van 22 april 2004 staan dat je toch die boeken eens moest doorspitten, omdat je misschien iets te snel had geoordeeld.Blijkbaar nog niet gedaan
.)
Walsch heeft nooit dingen geschreven over Joden zoals Jozef Rulof. Hij schrijft juist dat we allemaal gelijk zijn en recht hebben op gelijke kansen in het leven. Het is daarna aan ons zelf wat we ervan maken.
Misschien toch een idee om het boek eens te lezen Devious?
(Ik zag in het andere draadje van 22 april 2004 staan dat je toch die boeken eens moest doorspitten, omdat je misschien iets te snel had geoordeeld.Blijkbaar nog niet gedaan
Misschien op de verkeerde plek om te melden, maar op de Nederlandse site van een Gesprek met God vond ik wat strips die God op de korrel nemen.
Ik vond je zelf wel grappig. Niet geschikt voor zeer religieuze lezers hier.
http://www.gesprekmetgod.nl/inspiratie/strip/strip.htm
Ik vond je zelf wel grappig. Niet geschikt voor zeer religieuze lezers hier.
http://www.gesprekmetgod.nl/inspiratie/strip/strip.htm