DeLeek schreef:The Prophet schreef:Zit hij nu stilletjes in een hoekje te lachen om hoe die arme atheisten over elkaar duikelen om hem af te maken?
Ik vraag me af waarom al die atheïsten op al die posts moeten reageren. Als 1 of 2 mensen over zo'n reactie heenplassen, dan is het punt toch wel duidelijk? Of denken ze allemaal iets origineels toe te voegen? Ik heb al aardig wat mensen gezien die afhaken op dat punt. Het is nogal demotiverend als je tig reacties krijgt op 1 post.
Kom nou, dit is een discussieforum. Hoe meer er reageren, des te leuker op een forum. En inderdaad, veel reakties vullen elkaar aan, bekijken het net weer vanuit een ander gezichtspunt.
Indien je al aardig wat mensen hebt zien afhaken op dit punt komt dat eenvoudig doordat deze mensen pas na deze ervaring zien dat ze niet veel argumenten hebben om een weerwoord te geven. Ik hoop ook dat je je wel realiseert dat het denkbeeld van de hel wat deze Christianthinker onderhoudt geen kleinigheid is. Voor mij is het ongeveer hetzelfde als iemand tegen te komen die verkrachting goedpraat. Ik hoop dan ook van harte dat een ervaring op een vrijdenkersforum geloof-in-hel-demotiverend werkt.
Maar je kunt deze geloofsgenoot wellicht nog een handje helpen.
Heb je trouwens de Hete Hangijzeravond over de hel bijgewoond?