Wat te denken over de hel? (Hete hangijzers 7)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Zinloze discussie

Bericht door The Prophet »

Christianthinker schreef:Als je ervan uitgaat dat er geen God is, ga je er ook vanuit dat het met de dood afgelopen is.
Dat hoeft natuurlijk niet noodzakelijkerwijs. Wel eens van Boeddhisme gehoord?

Is Christianthinker een troll? Zit hij nu stilletjes in een hoekje te lachen om hoe die arme atheisten over elkaar duikelen om hem af te maken?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
DeLeek
Forum fan

Bericht door DeLeek »

The Prophet schreef:Zit hij nu stilletjes in een hoekje te lachen om hoe die arme atheisten over elkaar duikelen om hem af te maken?
Ik vraag me af waarom al die atheïsten op al die posts moeten reageren. Als 1 of 2 mensen over zo'n reactie heenplassen, dan is het punt toch wel duidelijk? Of denken ze allemaal iets origineels toe te voegen? Ik heb al aardig wat mensen gezien die afhaken op dat punt. Het is nogal demotiverend als je tig reacties krijgt op 1 post.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

DeLeek schreef: Het is nogal demotiverend als je tig reacties krijgt op 1 post.
Dat kun je toch verwachten? Hetzelfde gebeurt als je als atheist op een moslimforum komt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

DeLeek schreef:
The Prophet schreef:Zit hij nu stilletjes in een hoekje te lachen om hoe die arme atheisten over elkaar duikelen om hem af te maken?
Ik vraag me af waarom al die atheïsten op al die posts moeten reageren. Als 1 of 2 mensen over zo'n reactie heenplassen, dan is het punt toch wel duidelijk? Of denken ze allemaal iets origineels toe te voegen? Ik heb al aardig wat mensen gezien die afhaken op dat punt. Het is nogal demotiverend als je tig reacties krijgt op 1 post.
Kom nou, dit is een discussieforum. Hoe meer er reageren, des te leuker op een forum. En inderdaad, veel reakties vullen elkaar aan, bekijken het net weer vanuit een ander gezichtspunt.

Indien je al aardig wat mensen hebt zien afhaken op dit punt komt dat eenvoudig doordat deze mensen pas na deze ervaring zien dat ze niet veel argumenten hebben om een weerwoord te geven. Ik hoop ook dat je je wel realiseert dat het denkbeeld van de hel wat deze Christianthinker onderhoudt geen kleinigheid is. Voor mij is het ongeveer hetzelfde als iemand tegen te komen die verkrachting goedpraat. Ik hoop dan ook van harte dat een ervaring op een vrijdenkersforum geloof-in-hel-demotiverend werkt.
Maar je kunt deze geloofsgenoot wellicht nog een handje helpen.

Heb je trouwens de Hete Hangijzeravond over de hel bijgewoond?
Laatst gewijzigd door Rereformed op 06 jan 2009 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

DeLeek schreef:Ik vraag me af waarom al die atheïsten op al die posts moeten reageren.
Misschien heeft het iets te maken met de toonzetting?!

Misschien moeten we gewoon on-topic blijven!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Erik schreef:Misschien heeft het iets te maken met de toonzetting?!
Inderdaad, en die toonzetting van meneer Inferno vraagt enkel om nog hardere aanpak. Ik kwam zojuist deze woorden van Christianthinker tegen in een ander topic waar hij aan meedoet:
Christianthinker schreef:Ook heb ik jullie "denkniveau" onderschat maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het zogenaamde "intelligente verstand" vertrouwen van mening te wisselen. Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden. Die geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
Dat zo iemand zich nog denker noemt is al helemaal bij het komische af.
Born OK the first time
DeLeek
Forum fan

Bericht door DeLeek »

Erik schreef:
DeLeek schreef:Ik vraag me af waarom al die atheïsten op al die posts moeten reageren.
Misschien heeft het iets te maken met de toonzetting?!
Mwah, daar lijkt het me niet van afhankelijk. Ik ziet het totnutoe met heel verschillende personen.
Misschien moeten we gewoon on-topic blijven!
Lijkt me goed idee. Ik had er op een andere plek over kunnen beginnen. Sorry.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

In de nieuwste bijbelvertaling komt het hele woord "hel" niet voor, zelfs niet in de betekenis "fel" of "scherp" ...
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
gd1968

Bericht door gd1968 »

de hel is een vreselijke misopvatting, in het leven geroepen in de middeleeuwen om de mensen, die niet konden lezen en schrijven, dom te houden.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

gd1968 schreef:de hel is een vreselijke misopvatting, in het leven geroepen in de middeleeuwen om de mensen, die niet konden lezen en schrijven, dom te houden.
Godallemachtig! Hoe kom je daar zo bij?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Plaats reactie