BESTE DISCIPEL.distiple schreef:Dus dat die god er altijd al is geweest kan wel volgens jou en is heel nor,maal en aanemelijk. Maar dat ik zeg dat die deeltjes er altijd al waren, vind vreemd???harrie schreef:BESTE DISCIPELdistiple schreef:Harrie,
Die god van jou, he?
Wie heeft hem gemaakt???
Die God van mijn is nooit gemaakt, want is eeuwig en oneindig en heeft zijn grondslag in de dialectiek Hegel.
De dialectiek van Hegel is gebaseerd op de eenheid van tegenstellingen en God als absolute Geest is de dan de eenheid van een oneindig aantal tegenstellingen als oneindig systeem.
Maar ik zou natuurlijk ook op de vraag: "Wie heeft God dan weer gemaakt ?", kunnen antwoorden: "Een nog hogere God !" enz enz enz enz enz
Want mijn atoomtheorie is het bestaan van een oneindige reeks steeds hogere goden in de microkosmos als steeds hogere wezens.
hartelijke groeten van harrie
:):)
Is dat niet met 2 maten meten Harrie???
Dat die deeltjes er altijd al waren, dat is nog geen verklaring.
Want ik geef er veel meer inhoud aan door te zeggen dat het ruimteschepen zijn die door microwezens zijn gebouwd en die microwezens weer door minimicrowezens, etc. etc.etc.
Dus die deeltjes als ruimteschepen worden steeds weer opnieuw gebouwd in een eindeloos zich herhalend evolutieproces.
Maar je kunt het dan natuurlijk ook zo bekijken dat ze er dan eigenlijk altijd al waren.
En daar heb jij dan ook wel weer(een beetje) gelijk aan als je het zo wilt bekijken, want dat zit dan ook wel in mijn atoomtheorie besloten.
Maar op zich, zoals jij het zegt, vind ik het volkomen inhoudsloos en zonder verklaring als een lege tautologie van A=A, want de verklaring: deeltjes komen uit deeltjes die er al waren is geen verklaring.
Waarom is a2 + b2 gelijk aan c2 ?
Omdat het al zo was.
Dat is geen verklaren.
En wat God betreft zeg ik niet zo maar dat ie er altijd al was, maar zijn grond heeft in de logica van Hegel als een zichzelf ontwikkelend systeem, die loopt van de eenheid van zijn en niets naar de absolute Geest als zijnde GOD.
En verder in mijn atoomtheorie als een oneindige reeks steeds hogere goden, en ook dan krijgt het inhoud.
Bovendien is het meest wezenlijke van God om juist niet gemaakt te zijn en eeuwig en oneindig te zijn en de ware God van mijn atoomtheorie is die hele oneindige reeks van goden als één God.
Deeltjes zijn beperkt en worden daarom gemaakt,dwz hebben hun grondslag in iets anders, maar GOD wordt eigenlijk per definitie niet gemaakt, want is absoluut, eeuwig en oneindig en alles-omvattend.
En God en de logica vallen dan eigenlijk samen als één wezen, dwz God is de logica zelf, dwz God is de Geest.
harrie.