hickhack schreef:Ik vraag om het eigenlijke idee eens te bekijken, Niet om antireclame met iets wat er in de verste verte niet mee te maken heeft.
Complotdenken bestaat niet,de mens is nu eenmaal niet mans genoeg voor zichzelf te denken. Daarom denkt iedereen zoals iedereen.
Dat is het makkelijkst,maar geen complot.
Het complotdenken gaat meer uit van de wondergenezers die dwars gezeten worden door de reguliere geneeskunde en de CIA.
Ik heb al even gekeken naar de onderbouwing en zoals ik al schreef is een opsomming van organen en eigenschappen en ziektebeelden in meer escapistisch wensdenken te vinden. In die zin is vergelijken natuurlijk wel goed want er is meestal een vast patroon te ontwaren bij de eenzame onbegrepen wondergenezer. Vast onderdeeel van dit patroon is dat er vaak veel centjes voor betaald dienen te worden. (u hebt immers niets te verliezen)
Laatst gewijzigd door doctorwho op 02 dec 2008 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Heb je al het idee opgevat een heel serieus spelletje met jezelf aan te gaan ?
Dat je zelf kanker zou hebben en een halfjaar de tijd hebt om te bepalen aan wat voor behandelwijze je je overgeeft.
Hoe zou je gaan uitzoeken en wat wil je dan de eerste twee weken op zijn minst hebben opgezocht ?
Zelf heb ik die oefening eens uitgevoerd en dat is verhelderend omdat je dan door de eerste hindernis van alle oppervlakkige kletspraat heen moet.
Het eerste onderscheid zit hem vaak niet eens in het geld, maar in de verbluffend hoge percentages genezing die maar niet zouden worden erkend.
Daarbinnen vallen ineens de meest uiteenlopende methoden.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
hickhack schreef:Ik vindt de naam wat eng,maar de theorie van stressindeling betreffende correlaties met ziekten interessant.Indien je de hersenkaart bekijkt zou je aan hand van deze theorie die hersenarealen die door de bepaalde soorten van stress beinvloedworden en correleren met de betreffende organen en de stofwisseling/hormoonafgifte en verwerking met elkaar in verband kunnen brengen. Bij mijn weten is dit nog niet gebeurd.
Natuurlijk is dit soort stress niet de enige ziekteverwekkende factor,maar spelen andere factoren zoals van extern komende chemische stress ook een rol.
De duitse bedenker van deze azijntherapie tegen kanker is een felle jodenhater.
Wist je dat, Hickhack?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Topic gaat op slot. Discussie over Cellulaire geneeskunde wordt hierverder gevoerd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn