God als misvatting

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Destinesia schreef:Ik moet 'm maar eens voor de 2e maal lezen. Heb dan wel de Nederlandse versie.
Goeie boeken moet je tenminste drie maal lezen. :wink:
Born OK the first time
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Drie maal?

Eén keer voor de vader, éen keer voor de zoon en één keer voor de heilige geest...? :angel12: :wink:

Idd ben ik het met je eens dat je een goed boek zeker 3 x moet lezen. Elke keer ontdek je weer iets anders wat je de vorige keer niet opviel.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Nee nee, Kochimodo. De drie fasen van de Godin: maagd, moeder en oude wijze vrouw. :D
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Zwijgt, gij ketter! :lol:

Idd vergeet ik Maria, 'Moeder van God'

Is het dan eigenlijk geen kwartetje? Oh, ik vergeet ook de heiligen nog. Kwintetje? :D
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kochimodo schreef:Drie maal?

Eén keer voor de vader, éen keer voor de zoon en één keer voor de heilige geest...? :angel12: :wink:

Idd ben ik het met je eens dat je een goed boek zeker 3 x moet lezen. Elke keer ontdek je weer iets anders wat je de vorige keer niet opviel.

De eerste keer probeer je er uit wijs te worden wat er nu eigenlijk in staat (translatio)
De tweede keer leer je het uit je hoofd (imitatio)
De derde keer ga je met de schrijver in gesprek (creatio)
Born OK the first time
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Destinesia schreef:Ik moet 'm maar eens voor de 2e maal lezen. Heb dan wel de Nederlandse versie.
Ik constateerde pasgeleden dat freethinker.nl in een epiloog van de Nederlandse versie wordt aanbevolen, samen met de Vrije Gedachte, Skepsis en het humanistische verbond.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

De beschrijving van het gebedsexperiment is fantatsisch! De groep die wist dat er voor hen gebeden had had zelfs meer complicaties en hadden spanningen of hun godje het wel waar kon maken. :lol: Zoals te verwachten, kon "Zijne Goddelijke Majesteit" dat natuurlijk niet! :evil3: De verklaringen van enkele theologen zijn een schoolvoorbeeld van rare bokkesprongen en gedachtekronkels om het 'gezicht' van hun god te redden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Devious schreef:
Ik constateerde pasgeleden dat freethinker.nl in een epiloog van de Nederlandse versie wordt aanbevolen, samen met de Vrije Gedachte, Skepsis en het humanistische verbond.
Dit vertel je hier wel even tussen neus en lippen door, maar hier mag je eigenlijk best heel erg trots op zijn!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Echt wel iets om trots op te zijn!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Kitty schreef:
Devious schreef:
Dit vertel je hier wel even tussen neus en lippen door, maar hier mag je eigenlijk best heel erg trots op zijn!
Zeker, proficiat.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

inderdaad, dat lijkt me toch een supercompliment :)
Het eten van sinaasappels kan zinloos leven onnodig verlengen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gaaf (zeiden ze in mijn tijd...)
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Devious schreef: Soortgelijke boeken als dat van Dawkins hebben mij de ogen geopend, en hebben daardoor veel bijgedragen aan mijn welbevinden.
.
Mooi zoals jij vrijzinnigheid omschrijft. Misschien nog een baantje erbij als vertaler van de "Dikke van Dale". Maar ik herken de bijdrage van Dawkins zeker. Een aantal jaren geleden was er voor mijn gevoel niets. We moesten het doen met Maarten 't Hart, Midas Dekkers, Kuitert. Toen kwam Philipse met zijn bijdrage. En aan de andere kant van de oceaan had je personen als Dan Barker, Hurmence Green etc.

En nu kom je geld tekort. En moet je selecteren. Als je ziet wat er op Infidels wordt beschreven en aangeprezen; zijn Dawkins, Hitchens de voorbode van een hele generatie nieuwe schrijvers. En ze worden steeds beter. Althans als je de recensies leest. Nu nog de Nederlandse vertaling.
Laatst gewijzigd door PietV. op 12 nov 2008 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Keigaaf, zeggen ze in Brabant.

Ik zeg gewoon aan alle mods en admins die Freethinker mogelijk maken: gefeliciteerd! :occasion6:
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gefeliciteerd met de verwijzing in dit beroemde boek. Je status is gevestigd.
Had het nog niet eens gezien op bladzijde 426. Een lijst met vriendelijke adressen, voor mensen die hulp nodig hebben bij het ontsnappen aan religie.
Plaats reactie