De belastingsdienst bestaat niet

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Babbelbox materiaal.
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

Theoloog schreef:Dat laatste mag je even aantonen door te laten zien dat 51% van de mensen in de Amerikaanse gevangenis daar zit vanwege het roken van marihuana.
drugshandel, prostitutie, drugsgebruik, gokken, etc.
Theoloog schreef:Daarnaast deugt je argument niet. Die gevangenen die andere gevangenen verkrachten doen dat niet uit naam van de overheid, maar gewoon omdat het kan. De gevangenis is een proeftuin van anarchie. Jij wilt niet verkracht worden? Dan huur je toch een lijfwacht om je te beschermen?
Dus als ik jou opsluit met een psychopaat, dan is het niet mijn schuld wat er met je gebeurt? Gevangenis een voorbeeld van vrijheid?
Theoloog schreef:Het verschil is dat mensen in naam van overheden zaken realiseren waar ik praktisch wat aan heb, zoals het bouwen van een school, en dat overheidsbeslissingen niet gebonden zijn aan dogma's.

Maar geef me je beste voorbeeld van iets dat de overheid doet dat immoreel zou zijn indien ik het in mijn eigen naam zou doen. Dan kijken we of deze claim overeind blijft.
De maffia haalt ook de vuilnis op, dat wil niet zeggen dat geweld de enige manier is om dit te regelen. Ook niet dat het de beste manier is.
Mijn beste:oorlog
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

pcrs schreef:
Theoloog schreef:Dat laatste mag je even aantonen door te laten zien dat 51% van de mensen in de Amerikaanse gevangenis daar zit vanwege het roken van marihuana.
Drugshandel produceert geen slachtoffers? Bewijs. Prostitutie, gedwongen of vrijwillig? Drugsgebruik ontstaat uit drugshandel en kan als gevolg hebben dat je een ander iets aandoet. Uit gokken kunnen schadelijke gevolgen onstaan voor anderen: je vrouw, kinderen, naaste familie, je buren, kennissen.

Ik zou als punt pakken dat de argumenten waarop mensen veroordeelt worden niet altijd kloppend zijn, aangezien in amerika gewerkt wordt met een onderbuik-regime wat ze 'de jury' noemen. Dit is dan de 'stem van het volk', een rechter heeft uiteindelijke zeggenschap. Maar daarvoor moet je een stapje terugdoen voor je jou oordeel kan beginnen staven.
Theoloog schreef:Daarnaast deugt je argument niet. Die gevangenen die andere gevangenen verkrachten doen dat niet uit naam van de overheid, maar gewoon omdat het kan. De gevangenis is een proeftuin van anarchie. Jij wilt niet verkracht worden? Dan huur je toch een lijfwacht om je te beschermen?
Dus als ik jou opsluit met een psychopaat, dan is het niet mijn schuld wat er met je gebeurt? Gevangenis een voorbeeld van vrijheid?
Anarchie is niet synoniem aan vrijheid, het is het synoniem van geen controlerende macht. Leuk concept.
Theoloog schreef:
Het verschil is dat mensen in naam van overheden zaken realiseren waar ik praktisch wat aan heb, zoals het bouwen van een school, en dat overheidsbeslissingen niet gebonden zijn aan dogma's.

Maar geef me je beste voorbeeld van iets dat de overheid doet dat immoreel zou zijn indien ik het in mijn eigen naam zou doen. Dan kijken we of deze claim overeind blijft.
De maffia haalt ook de vuilnis op, dat wil niet zeggen dat geweld de enige manier is om dit te regelen. Ook niet dat het de beste manier is.
Oorlog is een concept. Concepten bestaan niet.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Pcrs schreef:
Dus toch geweld? :shock: Wat is concreet je probleem met de overheid/belastingdienst??
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

pcrs schreef:
Drugshandel is geen slachtofferloze misdaad. Enig idee wat bijv. methamfetamine met een mens doet? Of heroine?

Prostitutie evenmin: onlangs werd kwam er een Nederlands rapport uit dat stelt dat zelfs in Nederland 90% van de prostituees wordt gedwongen. Terwijl prostitutie hier gelegaliseerd is. Kennelijk is de vraag groter dan het aanbod. Waar moeten die prostituees hun recht halen als ze gedwongen worden tot seksslavernij? O, bij DRO's natuurlijk!
Dus als ik jou opsluit met een psychopaat, dan is het niet mijn schuld wat er met je gebeurt? Gevangenis een voorbeeld van vrijheid? [/quote]

Gevangenis bestaat niet. Gevangenis is een conceptualisatie van een aaneenschakeling van handelingen door verschillende individuen. Waar is je notie van individuele verantwoordelijkheid gebleven?!

Zoals je misschien weet - en misschien ook niet - zijn de meeste gevangenissen in de VS geprivatiseerd. Het zijn dus DRO's.
pcrs schreef:De maffia haalt ook de vuilnis op, dat wil niet zeggen dat geweld de enige manier is om dit te regelen. Ook niet dat het de beste manier is.
Je mag eens aantonen dat en waar de maffia de vuilnis ophaalt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Je mag eens aantonen dat en waar de maffia de vuilnis ophaalt.
Dit is een algemeen aangehaald argument over de mafia op Sicilie! De ene keer duikt het op als bewezen argumentatie, de andere keer wordt het met bewezen argumentatie de prullenbak in gegooid! Sorry ik weet het ook niet, maar het lijkt me totaal niet relevant voor deze discussie!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

lost and not found yet! schreef:Pcrs schreef:
Dus toch geweld? :shock: Wat is concreet je probleem met de overheid/belastingdienst??
Mij werd gevraagd naar een concrete functie van de overheid waar ik een probleem mee had, oorlog komt als eerste in me op
Mijn probleem met dingen via geweld regelen is dat het niet werkt, dat geweld zich verspreidt en dat het in oorlog uitmondt.
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

Drugs zijn inderdaad vreselijk en drank ook. Het enige wat nog erger is, is een war on drugs of een drooglegging. Het levert bergen schietpartijen, gangs, mafia en gevangenen op wiens leven bijna nooit meer op de rails komt na een gevangenistijd.

Met slachtofferloze misdaad bedoel ik niet dat er geen tobbers bij betrokken zijn, maar dat er niemand melding maakt van een misdaad als zijnde slachtoffer. Als en dealer drugs pushed bij een junky, zullen geen van beiden aangifte doen van een misdaad.

Een gevangenis bestaat wel in de realiteit. Bonk een paar keer met je hoofd tegen de muur ervan en je weet het zeker.

Een geprivatiseerde gevangenis is geen DRO.

Anarchie is inderdaad geen synoniem voor vrijheid. Zonder anarchie echter zeker geen vrijheid.

Oorlog is inderdaad een concept, een heel bruikbaar concept om de idiote slachtpartijen aan te duiden die machthebbers hun bevolking opdringen met dienstplicht, belasting en inflatie. Overheid is ook een bruikbaar concept, neemt niet weg dat je het niet kunt beetpakken.
siger

Bericht door siger »

pcrs schreef: Met slachtofferloze misdaad bedoel ik [...] dat er niemand melding maakt van een misdaad als zijnde slachtoffer.
Ha, je bedoelt dat moord een slachtofferloze misdaad is?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

pcrs schreef:Drugs zijn inderdaad vreselijk en drank ook. Het enige wat nog erger is, is een war on drugs of een drooglegging. Het levert bergen schietpartijen, gangs, mafia en gevangenen op wiens leven bijna nooit meer op de rails komt na een gevangenistijd.
Daarom ben ik ook tegen de 'war on drugs' en tegen drooglegging. Maar een overheid wil niet automatisch zeggen dat je een war on drugs of een drooglegging hebt, natuurlijk.

Het kost de overheid namelijk alleen maar geld om die oorlog te voeren, terwijl ze beter belasting kan heffen op die produkten.

Het idee van een verbod komt weg van burgers die voldoende medeburgers weten te overtuigen dat dit verboden moet worden en dan een verbod eisen bij politici. Maar ook zonder overheid kunnen mensen dit soort overtuigingen met geweld aan je opdringen.

In de Gazastrook worden internetcafe's beschoten of opgeblazen, en vrouwen zonder hoofddoek met accuzuur in het gezicht gegooid door bendes jongeren.
Met slachtofferloze misdaad bedoel ik niet dat er geen tobbers bij betrokken zijn, maar dat er niemand melding maakt van een misdaad als zijnde slachtoffer. Als en dealer drugs pushed bij een junky, zullen geen van beiden aangifte doen van een misdaad.
Je hebt het dus over een slachtofferloze misdaad terwijl je een aangifteloze misdaad bedoeld. Want er zijn wel degelijk slachtoffers.
pcrs schreef:Een gevangenis bestaat wel in de realiteit. Bonk een paar keer met je hoofd tegen de muur ervan en je weet het zeker.
Het gebouw bestaat, maar de functie van het gebouw vereist meer dan het gebouw zelf. Een gevangenis vereist gevangenen, gevangenbewaarders, een rechtssysteem, etc. etc. 'Gevangenis' is dus een concept, net als 'bos' een concept is, maar je een boom kunt aanraken. Kortom: de gevangenis bestaat niet. QED!
pcrs schreef:Een geprivatiseerde gevangenis is geen DRO.
Ook goed: in jouw anarcho-kapitalistische utopie.. wat gebeurt er als ik een meningsverschil heb over een contract met een werkgever? Bijv. hij vind dat ik die computers van de zaak niet naar mijn garage mag overbrengen om ze van daaruit te verkopen. Ik verschil daarover met hem van mening, aangezien hij zes maanden achterloopt met het betalen van mijn salaris. We roepen de DRO in. Die beslist dat ik de pc's moet teruggeven en eventuele schade aan de pc's moet betalen. Ik zeg: "Fuck you! Hij krijgt helemaal niets van me." Er komen een paar mensen met een gerechtsbevel (van de DRO) en een bestelbus om mijn garage te kraken en de pc's uit mijn garage te halen. Ik pak mijn winchester en gebruik die om mijn huis te verdedigen.

En dan? Hoe gaat de DRO mij dwingen die PC's terug te brengen en boetedoening te doen voor de levens van die mannen. Juist ja: door mij in een prive-gevangenis op te sluiten. Net als de overheid dat doet.
Anarchie is inderdaad geen synoniem voor vrijheid. Zonder anarchie echter zeker geen vrijheid.
Als je alleen in de woestijn bent, ben je absoluut vrij. Maar het is niet noodzakelijk een conditie waarin je kunt overleven.

De mens is een sociaal wezen. Maar sociale verbanden houden automatisch onvrijheid in, dwang en wat al niet meer.
pcrs schreef:Oorlog is inderdaad een concept, een heel bruikbaar concept om de idiote slachtpartijen aan te duiden die machthebbers hun bevolking opdringen met dienstplicht, belasting en inflatie. Overheid is ook een bruikbaar concept, neemt niet weg dat je het niet kunt beetpakken.
'Bos' is ook een bruikbaar concept. 'Belastingdienst' is ook een bruikbaar concept. Wat is dan het punt van 'bewijzen' dat ze niet 'bestaan'?

Zoals gezegd: zelfs de aapjes in het bos voeren genocidale oorlog tegen andere aapjes. De mannetjes worden door chimpansees, als ze de kans krijgen, een voor een afgeslacht, de kinderen ook en de vrouwtjes verkracht.

Zo gaat het ook met primitieve stammen. Dat ligt niet aan de overheid: dat ligt aan de schaarste van natuurlijke hulpbronnen.

Wat denk je trouwens dat er zou gebeuren als we de overheid afschaffen? Dan huren private ondernemingen private politiemensen in om hun wil af te dwingen. We krijgen weer feodale heren met hun eigen legertje huurlingen. En als op een zeker moment verenigen die feodale heren zich in een conglomeraat en bestrijden een ander conglomeraat over natuurlijke hulpbronnen.
Plaats reactie