Dossier Jehova Getuige
Moderator: Moderators
John: mensen mogen hier insituten bekritiseren. Of anderen zich van die kritiek iets aantrekken, is aan hen. Maar heilige huisjes gelden hier niet. Elk instituut mag bekritiseerd worden, inclusief de kriticaster.Enige jammere vind ik dat je nu een topic bumpt waar al bijna 3 jaar niet op is gereageerd. De meesten kennen dit topic niet meer of zijn geen actieve users meer.
Laatst gewijzigd door Sararje op 11 okt 2008 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
-
siger
Re: Jehovah's Getuigen
Persoonlijk vind ik dat iedereen een mening mag hebben zolang men niemand schaadt en andersdenkenden met rust laat.jojako schreef:Ik ben al vanaf mijn 4e Jehovah's Getuige.
In eerste instantie vraag ik me af waarom veel mensen weigeren onze naam gewoon eerlijk neer te zetten. Oneerbiedig ons Jehovah's te noemen of Jehova getuigen kan ik niet begrijpen.
Nu ben ik inmiddels 53.
Wie kan me vertellen welke "Christenen"zoveel hun best doen voor hun medemens.
Jehovah's Getuigen zijn net als Jezus bereidt om alles te geven voor hun medemens.
En als er commentaar gegeven word op ons dan is dat soms terecht omdat we net als andere mensen gewoon mensen zijn met al onze gebreken.Al die onzin die over ons verteld word kan he het best zelf controleren en dat mag want we zijn een heel open volk.Onze vergaderplaatsen zijn vrij te bezoeken.Ons bijkantoor in Emmen is zo te bezoeken.Maar als iemand een hekel aan ons heeft zal hij ons zwart maken dat is logisch maar niet eerlijk.
John
Daarom volgende vraag: waarom hebben sommige godsdiensten zo'n hevige bekeringsdrang? 99,9 % van de slachtoffers vinden het storend en vernederend als iemand hun komt vertellen dat hun overtuiging fout is, terwijl feitelijk alleen zijzelf daarover te beslissen hebben. Jehovasgetuigen zullen toch ook wel ontevreden zijn als ''s zondagsochtend iemand komt bellen (op een dag dat ze zelf niet aan het bekeren zijn dan) om te zeggen dat de wereld zondig is en zal vergaan? Denk je niet dat als iemand zich serjeus tot een religie wil bekeren die persoon wel zelf stappen zal ondernemen?
Christenen, hare krishna's en moslims lopen iedereen aanhoudend te storen of te ergeren, terwijl Joden, parsi's, shintoisten en honderden andere religies tevreden zijn met hun eigen leven en zich niet mengen in de religies van anderen. Dat lijkt me veel logischer.
-
a.r.
Dus, je weet niet niet beter en hebt nooit twijfels gehad over je geloof!?"jojako"]Ik ben al vanaf mijn 4e Jehovah's Getuige.
Op dit forum zul je hoofdzakelijk atheisten vinden, een enkele pantheist of ietsist en de meeste van die atheisten zijn (diep) gelovig geweest. Ik behoor daarzelf niet toe, maar heb, zeker de laatste jaren door omstandigheden gedwongen heeel veel gelezen over religie en kan geen enkel respect opbrengen voor zoveel intellectuele oneerlijkheid. Vandaar dat ik god , jehova, allah, krishna, jaweh, akka, hathor , chaos, odin, zeus of axomamma gewoon zonder hoofdletters schrijf.In eerste instantie vraag ik me af waarom veel mensen weigeren onze naam gewoon eerlijk neer te zetten. Oneerbiedig ons Jehovah's te noemen of Jehova getuigen kan ik niet begrijpen.
Ik loop tegen de vijftig....dus ?Nu ben ik inmiddels 53.
Ik doe verschrikkelijk mijn best voor mijn medemens, ik ben geen christen, geen jehova, geen katholiek, geen protestant,geen moslim, geen hindoe, gewoon mens........god, welke naam naam je er aan geeft, bestaat niet. punt!Wie kan me vertellen welke "Christenen"zoveel hun best doen voor hun medemens.
Wel gewoon vanuit humanistisch standpunt heb ik alles gegeven en zal ik alles geven, gewoon omdat ik mens ben!Jehovah's Getuigen zijn net als Jezus bereidt om alles te geven voor hun medemens.
Oh maar dat ben ik ook! Je zou eens moeten weten wat ik voor mijn medemens over heb gehad en nog heb, met al mijn fouten en gebreken! Wat weet je van mij als atheist/humanist?En als er commentaar gegeven word op ons dan is dat soms terecht omdat we net als andere mensen gewoon mensen zijn met al onze gebreken
Geen idee of er, of welke onzin er verteld wordt over jehova getuigen? Dat ze, net als iedere andere gelovige intelectueel oneerlijk zijn? Jazeker wel, maar dat is vast niet het antwoordt dat je wilt horen! Je wilt natuurlijk respect voor je overtuiging...ik begrijp het....echter respect moet je verdienen! Dus ga eindelijk eens opgroeien tot mens....ten diepste mens...niet meer meer, niet minder, word eindelijk eens wie je bent!Al die onzin die over ons verteld word kan he het best zelf controleren en dat mag want we zijn een heel open volk
Als intellectueel eerlijk mens heb ik daar zeker geen behoefte aan! Ik kán als opgegroeid mens niet in sprookjes geloven! Sprookjes hoor je op zeker moment te ontmaskeren en dat weigeren gelovigen te doen!Onze vergaderplaatsen zijn vrij te bezoeken.Ons bijkantoor in Emmen is zo te bezoeken.
Ik heb zeker niet meer een hekel aan jehova's dan aan welk ander intellectueel oneerlijk mens. Ik vind ieder geloof slechts buitengewoon kinderachtig, het laat zien dat de meeste mensen nog steeds niet opgegroeid willen/kunnen zijn en/of ook weigeren op te groeien! Zwart maken is helemaal niet logisch en zit al helemaal niet in mijn aard, noch voorzover ik weet in de aard van velen, zo niet allen hier op dit forum, dat zal dus mi nooit de reden kunnen zijn dat een gelovige hier hard wegrend...slechts de angst na te moeten denken, intellectueel eerlijk te moeten worden, is wat gelovigen ten diepste beangstigd en hen doet vluchten!Maar als iemand een hekel aan ons heeft zal hij ons zwart maken dat is logisch maar niet eerlijk.
Welkom en wat is de reden dat je een zo oud topic heropend?John
De impact van de godsdienstwaan van de JG op iemands leven is groter dan die van de gemiddelde christen.jojako schreef:Ik ben al vanaf mijn 4e Jehovah's Getuige.
In eerste instantie vraag ik me af waarom veel mensen weigeren onze naam gewoon eerlijk neer te zetten. Oneerbiedig ons Jehovah's te noemen of Jehova getuigen kan ik niet begrijpen.
Nu ben ik inmiddels 53.
Wie kan me vertellen welke "Christenen"zoveel hun best doen voor hun medemens.
Jehovah's Getuigen zijn net als Jezus bereidt om alles te geven voor hun medemens.
En als er commentaar gegeven word op ons dan is dat soms terecht omdat we net als andere mensen gewoon mensen zijn met al onze gebreken.Al die onzin die over ons verteld word kan he het best zelf controleren en dat mag want we zijn een heel open volk.Onze vergaderplaatsen zijn vrij te bezoeken.Ons bijkantoor in Emmen is zo te bezoeken.Maar als iemand een hekel aan ons heeft zal hij ons zwart maken dat is logisch maar niet eerlijk.
John
En het zijn ongelooflijke zeikerds als je de voordeur voor ze opendoet.
En ik heb een Jehova's Getuige bekeerling in de familie, haar godsdienstidiotie heeft mij weinig blijheid geschonken.
Ik heb een hekel aan de godsdienstwanen van jehova's, nou en?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Destinesia
J.G. vinden zichzelf altijd het braafste jongetje van de christelijke klas.jojako schreef:Wie kan me vertellen welke "Christenen"zoveel hun best doen voor hun medemens.
Als ik die boekjes van jullie doorlees met van foto's nageschilderde plaatjes van een hemel op aarde met lachende chinezen naast lachende eskimo's en lachende oostenrijkers, zwaaiend naar een lachende negerfamilie die aan de hollandse kaas zitten terwijl ze "innig de bijbel bestuderen" lees ik altijd dat zelfverheerlijkend gezeur over jullie bovenstebeste ijver voor Jehova. Jullie hebben een goed georganiseerde "paradijskijkdoosreligie". Alleen de beste van de besten laten zich daardoor misleiden, en jij bent een van de gelukkigen. Veel succes met die waan.
Jullie hebben maar 1 gebrek en een wel heel ernstige. Een gezonde kijk op de realiteit.jojako schreef:Jehovah's Getuigen zijn net als Jezus bereidt om alles te geven voor hun medemens. En als er commentaar gegeven word op ons dan is dat soms terecht omdat we net als andere mensen gewoon mensen zijn met al onze gebreken.