Nassim Haramein
Moderator: Moderators
Nassim Haramein
Iemand wel eens van Nassim Haramein gehoord? Met zijn "Unified Field Theory" denkt hij een antwoord te hebben op heel veel vragen die ons bezighouden. Het is een nogal lange zit en ik moet zeggen dat ik het nog niet af heb gekeken. Zijn er mensen hier bekend met deze man?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... mein&hl=nl
Ik kan er zeer weinig van terugvinden op het net.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... mein&hl=nl
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Re: Nassim Haramein
Ik ook niet, en de wetenschappelijke wereld ook niet, zo lijkt het. Hij heeft wel een paar publicaties, maar die worden nauwelijks geciteerd (en dan nog meerendeels door hemzelf).Prodigy schreef:...
Maar is het interessant genoeg om te gaan kijken op een regenachtige avond?
Het is een lange zit, ik heb nu een uurtje gekeken van de totaal 8 uur. Ik moet bekennen dat ik onvoldoende thuis ben ik de materie om er een kritisch oordeel over te geven, al komt het natuurlijk nogal New Age over, vandaar dat ik het ook hier heb gepost.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
MINDBLOWING !!!!!
Ik heb de video geheel uitgekeken, en het heeft mijn leven veranderd.
Special events: deel 2, vanaf 1:46:00 Niburu / planet X is al in 2003 langs komen zeilen, en de zon heeft hem weer weggespuugt.
Deel 2, vanaf 2:21:00 Jupiter is aan het ontsteken, en wordt ons tweede zonnetje.
Maar, doe eens iets met je leven, en neem gewoon de moeite om de hele video te bekijken.
Werp ook een een blik op jupter, met IRAS of nog beter met X-rays.
Google er maar op los.
BTW: laat het nou net een plannetje van de illuminatie zijn om jupiter te ontsteken door er een paar nukes op te smijten. (project Lucifer).
Google er maar op los...
Special events: deel 2, vanaf 1:46:00 Niburu / planet X is al in 2003 langs komen zeilen, en de zon heeft hem weer weggespuugt.
Deel 2, vanaf 2:21:00 Jupiter is aan het ontsteken, en wordt ons tweede zonnetje.
Maar, doe eens iets met je leven, en neem gewoon de moeite om de hele video te bekijken.
Google er maar op los.
BTW: laat het nou net een plannetje van de illuminatie zijn om jupiter te ontsteken door er een paar nukes op te smijten. (project Lucifer).
Google er maar op los...
Waar zijjn de waarnemingen van Niburu/Planeet X? Wat zijn de baangegevens? Wat is de massa?galaxy schreef:MINDBLOWING !!!!!
IRAS (InfraRed Astronomical Satellite) is allang terug op aarde en ik zie even niet in waarom je deze waarneming zou moeten doen met infrarood of juist ultraviolet licht.Deel 2, vanaf 2:21:00 Jupiter is aan het ontsteken, en wordt ons tweede zonnetje.
Google er maar op los.
Jupiter is te licht om te ontsteken. Linkjes mag je zelf verzorgen.BTW: laat het nou net een plannetje van de illuminatie zijn om jupiter te ontsteken door er een paar nukes op te smijten. (project Lucifer).
Google er maar op los...
Dit is m.i. een volledige hoax, niet op reageren tenzij je weet waar dit over gaat ajb.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ik heb wat tijd gestoken in wat onderzoek.
Voor zover ik kan nagaan heeft Nassim geen formele training gehad.
Ik ben enigszins bekend met de faciliteiten van Berkeley en ik heb dus een cross reference gedaan van Berkeley en Nassim.
Daarbij vond ik geen enkele directe referentie.
Ik vond wel een indirecte referentie tussen E.A. Rauscher (Technic Research Laboratory). Elisabeth Rauscher heeft haar roots op Berkeley.
Een cross referentie met CERN leverde niets op (anders dan referenties van Nassim naar het CERN).
Een cross referentie met Stanford had een soortgelijke uitkomst.
Verder kon ik geen enkele peer-review referentie ontdekken, noch hints of uitspraken van GUT gerelateerd aan de naam Nassim.
Nu kan het zo zijn dat dit het onontdekte genie is die spoedig de Nobel prijs zal ontvangen. Maar gezien mijn bevindingen van het afgelopen uur, zijn introductie in de eerste minuut van de link die, op z'n zachts gezegd nogal controversioneel is, en na de eerste 45 minuten geluisterd te hebben, en het feit dat er een verwijzing is op het googlescherm naar de onwetenschappelijke term "metaphysics", heb ik het ernstige vermoeden dat dit niets meer is dan imposant gebabbel zonder wetenschappelijk feitelijk correcte dan wel geverifieerde inhoud.
Maar wie weet! Misschien heeft hij wel als enige autodidact iets magnifieks ontdekt wat hele organisaties en universiteiten ontgaan is. Het is mogelijk, maar ik acht het zelf wel zeer onwaarschijnlijk.
Over ongeveer twee jaar hebben we zekerheid. Als hij gelijk heeft dan zal hij voor 2010 wereldberoemd zijn en waarschijnlijk volgend jaar of het jaar daarop al de Nobel prijs ontvangen of dan toch minstens één van de vele andere wetenschappelijke prijzen. En mochten deze onbekend zijn dan zal zijn portret trots prijken op de diverse wetenschappelijke en populair-wetenschappeljke tijdschriften.
Mocht je rond die tijd nog niets van hem gehoord hebben dan is hij één van de vele naïeve Einstein verbeteraars die een stille dood sterven...en meestal tijdens dit stervensproces klagen dat zij onbegrepen zijn en dat de gevestigde dogmatische orde hun genialiteit niet wil erkennen.
Als ik moet gokken dan gok ik op de laatst beschreven scenario...een miskende Einsteinverbeteraar dus.
MvG, Wim Ahlers.
Ik ben enigszins bekend met de faciliteiten van Berkeley en ik heb dus een cross reference gedaan van Berkeley en Nassim.
Ik vond wel een indirecte referentie tussen E.A. Rauscher (Technic Research Laboratory). Elisabeth Rauscher heeft haar roots op Berkeley.
Een cross referentie met CERN leverde niets op (anders dan referenties van Nassim naar het CERN).
Verder kon ik geen enkele peer-review referentie ontdekken, noch hints of uitspraken van GUT gerelateerd aan de naam Nassim.
Nu kan het zo zijn dat dit het onontdekte genie is die spoedig de Nobel prijs zal ontvangen. Maar gezien mijn bevindingen van het afgelopen uur, zijn introductie in de eerste minuut van de link die, op z'n zachts gezegd nogal controversioneel is, en na de eerste 45 minuten geluisterd te hebben, en het feit dat er een verwijzing is op het googlescherm naar de onwetenschappelijke term "metaphysics", heb ik het ernstige vermoeden dat dit niets meer is dan imposant gebabbel zonder wetenschappelijk feitelijk correcte dan wel geverifieerde inhoud.
Maar wie weet! Misschien heeft hij wel als enige autodidact iets magnifieks ontdekt wat hele organisaties en universiteiten ontgaan is. Het is mogelijk, maar ik acht het zelf wel zeer onwaarschijnlijk.
Over ongeveer twee jaar hebben we zekerheid. Als hij gelijk heeft dan zal hij voor 2010 wereldberoemd zijn en waarschijnlijk volgend jaar of het jaar daarop al de Nobel prijs ontvangen of dan toch minstens één van de vele andere wetenschappelijke prijzen. En mochten deze onbekend zijn dan zal zijn portret trots prijken op de diverse wetenschappelijke en populair-wetenschappeljke tijdschriften.
Mocht je rond die tijd nog niets van hem gehoord hebben dan is hij één van de vele naïeve Einstein verbeteraars die een stille dood sterven...en meestal tijdens dit stervensproces klagen dat zij onbegrepen zijn en dat de gevestigde dogmatische orde hun genialiteit niet wil erkennen.
Als ik moet gokken dan gok ik op de laatst beschreven scenario...een miskende Einsteinverbeteraar dus.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Ik heb nog wat bijkomstig onderzoek gedaan en Nasim zit in de volgende video aantoonbaar de grootst mogelijke onzin te verkopen.
Aansluitend wordt er ook nog eens een aantoonbare leugen verteld direct al bij de inleiding.
Zie: http://nl.youtube.com/watch?v=YwUOHGug7O4
leugen: De wetenschappelijke gemeenschap verwachtte niet dat de impact zichtbaar was.
Absurd: Alle daarop volgende berekeningen.
Bedenkelijk: De referentie naar Hoagland als serieuze wetenschapper.
Al met al wordt mijn plaatje van Nassim er niet positiever op.
Dit was duidelijk aantoonbare nonsense...en voorspelt dus niet veel goeds over de staat en status van zijn overige wetenschappelijke kennis.
MvG, Wim Ahlers.
Aansluitend wordt er ook nog eens een aantoonbare leugen verteld direct al bij de inleiding.
Zie: http://nl.youtube.com/watch?v=YwUOHGug7O4
leugen: De wetenschappelijke gemeenschap verwachtte niet dat de impact zichtbaar was.
Absurd: Alle daarop volgende berekeningen.
Bedenkelijk: De referentie naar Hoagland als serieuze wetenschapper.
Al met al wordt mijn plaatje van Nassim er niet positiever op.
Dit was duidelijk aantoonbare nonsense...en voorspelt dus niet veel goeds over de staat en status van zijn overige wetenschappelijke kennis.
MvG, Wim Ahlers.
Het volgende interview met Elisabeth Raucher getuigd ook niet echt van wetenschappelijke accuratesse. Zie:
http://nl.youtube.com/watch?v=p-fPg5CIN ... re=related
Bedenk dat Nassim tezamen met Elisabeth Raucher de 'belangwekkende' dissertatie geschreven heeft. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de wetenschappelijke statutaire bijdrage van E. Raucher.
Weer een minpuntje voor Nassim. Of dan toch minstens geen overtuigende bijdrage uitgaande van dit interview.
MvG, Wim Ahlers.
http://nl.youtube.com/watch?v=p-fPg5CIN ... re=related
Bedenk dat Nassim tezamen met Elisabeth Raucher de 'belangwekkende' dissertatie geschreven heeft. Ik heb dan ook mijn bedenkingen over de wetenschappelijke statutaire bijdrage van E. Raucher.
Weer een minpuntje voor Nassim. Of dan toch minstens geen overtuigende bijdrage uitgaande van dit interview.
MvG, Wim Ahlers.
hallo
wahlers schreef:Ik heb wat tijd gestoken in wat onderzoek.
MvG, Wim Ahlers.
Hallo Ik ben nieuw hier.
Ik las je bericht over Nassim Haramein en moest gewoon ff wat kwijt.
Je kan m slecht vinden, of een oplichter. Maar als je nou eens nadenkt waarom zou hij zoveel moeite doen om op te lichten ja tuurlijk komen er dingen in voor die nogal ver gezocht zijn, maar hij heeft wel een punt. En ik heb er aandachtig naar gekeken en er staan wel degelijk verwijzingen naar de wetenschappelijke feiten. Ik heb zelf ook het een en ander over opgezocht.
En hij heeft geen universiteit afgemaakt big deal... Als je zelf zoeits kan bedenken dan denk ik dat ze op een universiteit er wel wat van kunnen leren. Maar als hij geen universitear opleiding heeft wil dat niks zeggen om verschillende redenen. Neem niet alleen de kant van wetenschap want er is meer. Maarja niks is wat het lijkt.. Wel aller coolste docu dat ik ooit gezien heb. Ik raad het iedereen aan.... suc6

Not a serious scientist ????!!!!!!!! few links on Elizabeth Rauscher
http://wikibin.org/articles/elizabeth-rauscher.html
http://www.zoominfo.com/people/Rauscher ... 60017.aspx
http://www.irva.org/conferences/speakers/rauscher.html
http://wikibin.org/articles/elizabeth-rauscher.html
http://www.zoominfo.com/people/Rauscher ... 60017.aspx
http://www.irva.org/conferences/speakers/rauscher.html
Re:
Wie heeft E.Rauscher "not a serious scientist" genoemd? Volgens mij sloeg dat op Nassim Haramein.
Dat is dus allemaal niet gebeurd.wahlers schreef:Over ongeveer twee jaar hebben we zekerheid. Als hij gelijk heeft dan zal hij voor 2010 wereldberoemd zijn en waarschijnlijk volgend jaar of het jaar daarop al de Nobel prijs ontvangen of dan toch minstens één van de vele andere wetenschappelijke prijzen. En mochten deze onbekend zijn dan zal zijn portret trots prijken op de diverse wetenschappelijke en populair-wetenschappeljke tijdschriften.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Zucht, elke uk denkt de natuurkunde omver te kunnen werpen door even wat zelfstudie en wat berekeningen op papier te zetten... De amateur denkt het wel allemaal even te doen en beter te weten dan de academicus met een achtergrond in de natuurkunde. De academicus die jaren en jaren heeft lopen zwoegen om de nodige kennis en vaardigheden op te doen moet natuurlijk niet zo uit de hoogte doen, want "er is meer dan wetenschap". Ach ja, de amateur is de heilige graal vandaag de dag...
Wat betreft N.H.: "As early as 9 years old, Nassim was already developing the basis for a unified hyperdimensional theory of matter and energy, which he eventually called the "Holofractographic Universe." en dat moet je nog serieus nemen? Hij heeft geen enkele achtergrond in "theoretical physics, cosmology, quantum mechanics, biology and chemistry to anthropology and ancient civilizations", behalve zelfstudie... Tegenwoordig kan elke idioot zich benoemen tot 'profeet' en - uiteraard - genoeg volgelingen krijgen die als een kip zonder kop achter hem aanrennen. Ach ja...
Wat betreft N.H.: "As early as 9 years old, Nassim was already developing the basis for a unified hyperdimensional theory of matter and energy, which he eventually called the "Holofractographic Universe." en dat moet je nog serieus nemen? Hij heeft geen enkele achtergrond in "theoretical physics, cosmology, quantum mechanics, biology and chemistry to anthropology and ancient civilizations", behalve zelfstudie... Tegenwoordig kan elke idioot zich benoemen tot 'profeet' en - uiteraard - genoeg volgelingen krijgen die als een kip zonder kop achter hem aanrennen. Ach ja...
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Ik ben het wel met je eens, maar daarmee zijn alle academici nog niet vrijgepleit. De academica Elizabeth Rauscher zweeft ook een eind weg. Voor een leek rest enkel de brede academische consensus te volgen, of een eigen oordeel ernstig te onderbouwen.