arthas schreef:als naslagwerk voor vele lezers in de toekomst. Het moet dus m.i. zo schoon mogelijk blijven. Graag zo drastisch mogelijk modereren hier!
Ik begrijp je punt en zal het honereren. Toch vraag ik me wel af... denk je dat die lezers er zijn?
Heb je wel eens gekeken naar de cijfers 'bekeken' van topics? Voor het topic contradicties staat dat cijfer op ca. 127.500, dat is -als ik het goed heb- het hoogste cijfer voor alle topics die er op Freethinker maar te vinden zijn.
Als ik vanuit mezelf bekijk, zou ik eerder een artikel erover lezen van de hoofdsite of elders, dan het doorspitten van 51 of meer pagina's van een topic. (daar zou ik even vluchtig doorheen gaan om een idee te krijgen, maar als ik echt grondige informatie wil hebben over iets wil ik het toch in een handiger formaat gepresenteerd krijgen) De waarde van een forum ligt voor mij vooral in discussies die in het heden aan de gang zijn In de gang van de discussie overdenk ik de zaken en stimuleert het mij tot het formuleren van mijn eigen standpunt. Bij oudere discussies heb ik dat veel minder, op de een of andere manier. Maar misschien ben ik een apart geval...
Je hebt eerder wel eens de suggestie gedaan dat men de uitkomsten van een topic bij zou moeten vegen en daarvanuit een artikel te maken voor de hoofdsite. Is dat wel eens (vaker) gebeurd?
Goed idee. Maar het lijkt me dat de moeilijkheid hem zit in het mensen ervoor te vinden die het kundig kunnen doen
en de tijd ervoor hebben... Het zou een dagtaak van iemand kunnen zijn.
Maar wat betreft 'grondige informatie' heeft juist zo'n topic zelf vaak goede kanten. Iemand beweert iets en wordt dan soms door een ander tegengesproken, waarna de ander weer reageert enz. zodat men over een bepaald vraagstuk uiteindelijk zijn eigen mening kan vormen door de argumenten over en weer te evalueren. Het is bijvoorbeeld zeer leerzaam te lezen wat deze of gene gelovige ertegenin brengt.

Bovendien zou het grondig doorspitten van alle mogelijke bijbelse contradicties in een artikel ook al uitlopen op een gigantische hoeveelheid tekst.
Het topic over contradicties is uiteindelijk ook wel handig als link om naar te verwijzen wanneer men weer eens een fundamentalistische gelovige tegenkomt die met de bewering komt dat de bijbel geen contradicties bevat.