Ha Af87! Wat goed dat je nog steeds wilt debatteren. Ik stel voor dat we gewoon doorgaan zoals ik
hier voorstel, met twee kleine veranderingen:
- Ten eerste zal het debat niet meer hier gevoerd worden, maar gewoon via e-mail. Ik zal het volledig online plaatsen.
- Ten tweede stel ik voor dat jij en ik tegelijkertijd aan de 'closing remarks' werken en dat elkaar op dezelfde dag toesturen. Dit is eerlijker dan wanneer één zijde als laatste mag reageren, waarna de ander daarna geen antwoord meer kan geven.
Zeg maar of je het met mijn voorstel eens bent. Als we hier eenmaal overeenstemming over hebben, kunnen de afspraken uiteraard niet meer gewijzigd worden zonder wederzijds goedkeuren. Afspraak = afspraak!
af87 schreef:Het mag ook daar, alleen wil ik dan wel een garantie inbouwen tegen het mogelijk teveel aanpassen van mijn input op die site.
Ik denk dat ik je niet meer kan geven dan mijn woord. Je kunt me hierin
vertrouwen. Alle aanpassingen die ik door mag voeren staan beschreven in de
afspraken (opmaak, spelfouten). Uiteraard geldt dat jij je hebt te houden aan de voorschriften over net taalgebruik, die in de afspraken staan, want ik wil natuurlijk geen grof taalgebruik op mijn website. Maar goed, dit spreekt allemaal voor zich, en ik denk niet dat dit een probleem is.
Trouwens, zoals ik al vaker heb opgemerkt, het staat jou natuurlijk ook vrij het debat te plaatsen waar je maar wilt! Ik neem een evengroot risico als jij. Hoe kan ik zeker weten dat jij mijn bijdragen niet zult veranderen? Ik kan niets anders dan er blind op vertrouwen dat je dat niet zult doen.
appelfflap schreef:ga er bvb vanuit dat al jouw opmerkingen die hij niet kan weerleggen tot offtopicposts gedegradeerd zullen worden zodat hij ze kan negeren.
Ik heb op mijn website duidelijk
uitgelegd wat off-topic is en wat niet.
Bovendien ga ik het debat op mijn website plaatsen, met het doel dat derden het zullen lezen.
Stel dat Af87 er in het debat off-topic onderwerpen bij zal betrekken (ik ga daar niet vanuit). Ik zal dat in mijn reactie dan wel aankaarten, maar zo mogelijk zal ik ook inhoudelijk reageren. De reden is dat, als ik dat niet doe, de lezers de indruk zouden kunnen krijgen dat ik niet
kan reageren. Mijn ervaring van de afgelopen week op dit forum heeft dat duidelijk gemaakt. Als ik me strikt aan het onderwerp houd en dus weiger de off-topic vragen te antwoorden, wordt dat geïnterpreteerd als een laffe uitvlucht.
Ofschoon dat een onjuiste interpretatie is, heb ik er toch groot belang bij de lezers van mijn eigen website niet die indruk te geven. Ik wil natuurlijk juist dat mijn lezers merken dat creationisten wel degelijk antwoorden hebben, zelfs als de vragen off-topic zijn! Ik heb dus geen motief om in die setting beantwoordbare vragen links te laten liggen.
Niet dat dit alles van toepassing is: Af87 verklaart namelijk on-topic te blijven. We bespreken de (eventuele) aanwezigheid van C-14 in steenkool e.d. en de implicaties daarvan. We bespreken niet een ander onderwerp.
Dus, Af87, je hoeft alleen nog even in te stemmen, en dan kunnen we beginnen.
Psalm 1:1 Welzalig de man die niet zit in de kring der spotters.
Be skeptical about the skeptics!