Formele debatten zijn superieur aan forumdiscussies

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Formele debatten zijn superieur aan forumdiscussies

Eens
7
23%
Oneens
23
77%

Totaal aantal stemmen: 30

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Tsja
'tgaat weer allemaal uiterst snel .... niet eens meer nodig om te "editen"
maar goed
We begrijpen elkaar opperbest ...me dunkt ...

Broodnodige vrede is geen oproep tot immobiliteit ....het is mijn persoonlijke heilswens naar de lezers ervan (=lezers dezes ) en een aansporing( = ik kan het echt niet laten ) om dat te accepteren waar ( na ook jouw eigen rijp beraad en onderzoek ) niets kan aan worden veranderd vanuit de persoon die je bent
, zodat je nog wel kunt veranderen wat kan worden veranderd en je zolang mogelijk moogt blijven fietsen zonder omver te vallen in een niet vol te houden surplace of statische evenwichtsoefening ...

Moge de dagelijkse vreugde en liefde voor deze wonderlijke wereld samen met uw geliefden ( en uw bezorgheid voor hen ) uw metgezellen blijven

( en waar ik dat allemaal heb gejat , weet ik ook niet meer :D )

Groet aan allen
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Rereformed schreef:Soms vraag ik me af wanneer ik er genoeg van krijg.
Ik bewonder elke keer weer de energie die je erin steekt als er weer een 'evangelist' komt binnendroppen.
Rerformed schreef: Op een gegeven moment is alles herhaling.
Eens en toch is het een soort verslaving om weer achter het toetsenbord te kruipen en deze of gene -voor de zoveelste keer- weer van repliek te dienen.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Op een gegeven moment is alles herhaling
ja net zoals eten en drinken en het zich regelmatig douchen ....maar dat is iets anders :D
en zijn dus ook "levensnoodzakelijke "verslavingen .....zoals ook het regelmatig doodmeppen van ziekte overbengende muggen en strontvliegen op zoek om hun eitjes te leggen in open wonden

Over wat gewoon noodzakelijk is te achten , kunnen de prioriteiten per persoon natuurlijk verschillen al naar gelang diens wensen en diens hoop
:D
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 20 sep 2008 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kochimodo schreef:
Rereformed schreef:Soms vraag ik me af wanneer ik er genoeg van krijg.
Ik bewonder elke keer weer de energie die je erin steekt als er weer een 'evangelist' komt binnendroppen.
Welnee joh, da's namelijk hetzelfde als een vis uit het water naar boven halen, even wegen en meten op lengte, en weer terug in het meer gooien, oftewel het leukste van de hobby. Bewonderenswaardig is eerder het eindeloos dag in dag uit volhouden naar je dobbertje te kijken op een rimpelloos meer en er eindeloos maar op te wachten dat er eindelijk eens een flinke karper bijt. :lol:
Born OK the first time
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Hear , hear

Er is ook nog het woord gericht tot de andere "vissers " in het "visserslatijn "
" Van nu af aan zult gij mensen vissen "..... euh .... want dat levert het meest de vetse buit , natuurlijk ? ....ahahaha
Dat soort vissers zijn niet bezig met een hobby maar met allerlei vernuftige netten en fuiken en uitgekiende valstrikken :de boel leegvissen als het ware ...die gooien ook niets terug ....ze vreten zelfs bij voorkeur de ondermaatsen en de jonkies

Afbeelding
Ni dieu , Ni maitre
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Tsjok45 schreef:Hear , hear
Het woord van de"visser "
" van nu af aan zult gij mensen vissen " ....ahahaha...ze vreten zelfs bij voorkeur de ondermaatsen en de jonkies
Jaja, maar daarom is er ook een verbeterde versie van Zarathoestra uitgevonden...
Nietzsche schreef:Een verkwister ben ik van al mijn gaven. Ik werp mijn gouden hengel in de mensenzee. Met mijn lokspijs lok ik de wonderlijkste mensenvissen. Mezelf werp ik uit in alle ruimten en verten, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, om te kijken of vele mensenvissen niet leren rukken en spartelen aan mij. En wanneer ze bijten haal ik ze via mijn verborgen haken omhoog, naar mijn hoogte. Want dit ben ik van grond en aanvang aan, trekkend, aantrekkend, omhoogtrekkend, opvoedend, een trekker, een tuchtmeester, een kweker, iemand die zichzelf niet vergeefs toesprak: 'Word wie je bent!' Laat mensen naar mij omhoog komen zolang de tijd van mijn ondergang er nog niet is.
Dus wacht ik maar, op hoge bergen, listig en spottend, niet ongeduldig en niet geduldig. Er is eenvoudig geen sprake meer van geduld en ongeduld voor iemand die niet meer duldt maar zijn eigen weg gaat. Mijn noodlot gunt me immers de tijd. Wellicht heeft ze me over het hoofd gezien. Misschien houdt het zich enkel bezig met vliegen vangen. Mij kan het noodlot niets omdat ik het welgezind ben. Het kan me niet opjagen, het kan me niet beangstigen, het kan me niet vermanen. Het laat me dus alle tijd voor poetsen en streken. Vandaar dat ik op een hoge berg leef om vissen te vangen! Heeft ooit iemand zoiets gedaan? Maar al is zoiets een dwaasheid, het is altijd nog beter dan dat ik de berg afdaal en naar beneden ga om me als profeet of god groen en geel te ergeren, en daar als een hoogdravende, vertoornde en ongeduldige brieser in de dalen te roepen: 'Hoort mij aan of ik ransel jullie af met de gesel Gods!' Niet dat ik me zo heel erg erger aan dat soort driftkikkers en lawaaitrommels, om te lachen zijn ze tenslotte altijd nog goed genoeg. Doch ik en mijn noodlot, wij hebben nooit problemen. Eens moet komen wat komen moet. Het kan eenvoudig niet uitblijven.
Hoe lang duurt het nog vraag je? Wat gaat mij dat aan! Maar daarom is het nog niet minder zeker. Met beide benen sta ik op zekere grond.
Ik lok met mijn geglinster de mooiste mensenvissen. O, hoeveel zeeën zijn er niet rondom mij, welk een schemerende mensentoekomsten! En boven mij -welk een rozenrode stilte! Welk een wolkenloos zwijgen!
Born OK the first time
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Er is ook nog het woord gericht tot de andere "vissers " in het "visserslatijn "
" Van nu af aan zult gij mensen vissen "..... euh .... want dat levert het meest de vetse buit , natuurlijk ? ....ahahaha
Dat soort vissers zijn niet bezig met een hobby maar met allerlei vernuftige netten en fuiken en uitgekiende valstrikken :de boel leegvissen als het ware ...die gooien ook niets terug ....ze vreten zelfs bij voorkeur de ondermaatsen en de jonkies

Stilaan word je weer de oude Tsjok, dat is genieten geblazen,ik was even bang dat je gekortwiekt was.

je trouwe fan
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

ik was even bang dat je gekortwiekt was
kwèk, kwèk, kwèk , kwèk ze zijn daar alweer met hun kortwiek mesjes ....
Ik kom terug na het verdict op het einde van de maand .... want
er wacht mij waarschijnlijk een zware kamp ...ajuus antoon , want je weet maar nooit hoe het uitdraait...Fijn dat je het fijn hebt gevonden .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 20 sep 2008 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

EERST DE FLIKKENDAG HE
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Neen
eerst de diagnose
Ni dieu , Ni maitre
af87
Forum fan
Contacteer:

Re: Verduidelijking over de stelling

Bericht door af87 »

..
Ruben schreef: Anyway, bottom line is: mijn voorstel voor een debat ligt er. Als Devious het niet eens is met mijn voorstel het forum als platform te gebruiken, rest Af87 en mij de mogelijkheid de stukken simpelweg via e-mail uit te wisselen. Ik zal contact met Af87 opnemen, en dan zie ik wel of hij nog wil.
Bericht ondertussen ontvangen. Heb ook volledig begrip voor het standpunt van Deviuos in deze kwestie. Ook omdat ik bedenkingen heb over het waarom van Ruben en het aanbod tot formeel een formeel debat. Zonder duidelijke antwoorden op vragen van andere lforum leden of dit Rate project gebeuren. Expertise, dankzij een persoonlijke interesse in radioactieve elementen. Maar ook na het lezen van de info op de site van Ruben zie ik geen probleem. Het mag ook daar, alleen wil ik dan wel een garantie inbouwen tegen het mogelijk teveel aanpassen van mijn input op die site.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

af87 schreef:..
Het mag ook daar, alleen wil ik dan wel een garantie inbouwen tegen het mogelijk teveel aanpassen van mijn input op die site.
die heb je niet
Ruben werkt met een verborgen agenda. hem is het niet om de discussie te doen maar om gelijk krijgen.

je hebt geen zekerheid dat hij berichten niet zal
aanpassen
weigeren
met vertraging posten
en anderssoortig zal manipuleren

je hebt ook geen zekerheid dat hij onderweg toch niet de regels zal veranderen en aanpassen naar eigen goeddunken.
ga er bvb vanuit dat al jouw opmerkingen die hij niet kan weerleggen tot offtopicposts gedegradeerd zullen worden zodat hij ze kan negeren.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

appelfflap schreef:Ruben werkt met een verborgen agenda. hem is het niet om de discussie te doen maar om gelijk krijgen.
Precies! Die indruk heb ik ook.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ruben

Geen risico

Bericht door Ruben »

Ha Af87! Wat goed dat je nog steeds wilt debatteren. Ik stel voor dat we gewoon doorgaan zoals ik hier voorstel, met twee kleine veranderingen:

- Ten eerste zal het debat niet meer hier gevoerd worden, maar gewoon via e-mail. Ik zal het volledig online plaatsen.
- Ten tweede stel ik voor dat jij en ik tegelijkertijd aan de 'closing remarks' werken en dat elkaar op dezelfde dag toesturen. Dit is eerlijker dan wanneer één zijde als laatste mag reageren, waarna de ander daarna geen antwoord meer kan geven.

Zeg maar of je het met mijn voorstel eens bent. Als we hier eenmaal overeenstemming over hebben, kunnen de afspraken uiteraard niet meer gewijzigd worden zonder wederzijds goedkeuren. Afspraak = afspraak!
af87 schreef:Het mag ook daar, alleen wil ik dan wel een garantie inbouwen tegen het mogelijk teveel aanpassen van mijn input op die site.
Ik denk dat ik je niet meer kan geven dan mijn woord. Je kunt me hierin vertrouwen. Alle aanpassingen die ik door mag voeren staan beschreven in de afspraken (opmaak, spelfouten). Uiteraard geldt dat jij je hebt te houden aan de voorschriften over net taalgebruik, die in de afspraken staan, want ik wil natuurlijk geen grof taalgebruik op mijn website. Maar goed, dit spreekt allemaal voor zich, en ik denk niet dat dit een probleem is. :)

Trouwens, zoals ik al vaker heb opgemerkt, het staat jou natuurlijk ook vrij het debat te plaatsen waar je maar wilt! Ik neem een evengroot risico als jij. Hoe kan ik zeker weten dat jij mijn bijdragen niet zult veranderen? Ik kan niets anders dan er blind op vertrouwen dat je dat niet zult doen.
appelfflap schreef:ga er bvb vanuit dat al jouw opmerkingen die hij niet kan weerleggen tot offtopicposts gedegradeerd zullen worden zodat hij ze kan negeren.
Ik heb op mijn website duidelijk uitgelegd wat off-topic is en wat niet.

Bovendien ga ik het debat op mijn website plaatsen, met het doel dat derden het zullen lezen. Stel dat Af87 er in het debat off-topic onderwerpen bij zal betrekken (ik ga daar niet vanuit). Ik zal dat in mijn reactie dan wel aankaarten, maar zo mogelijk zal ik ook inhoudelijk reageren. De reden is dat, als ik dat niet doe, de lezers de indruk zouden kunnen krijgen dat ik niet kan reageren. Mijn ervaring van de afgelopen week op dit forum heeft dat duidelijk gemaakt. Als ik me strikt aan het onderwerp houd en dus weiger de off-topic vragen te antwoorden, wordt dat geïnterpreteerd als een laffe uitvlucht.

Ofschoon dat een onjuiste interpretatie is, heb ik er toch groot belang bij de lezers van mijn eigen website niet die indruk te geven. Ik wil natuurlijk juist dat mijn lezers merken dat creationisten wel degelijk antwoorden hebben, zelfs als de vragen off-topic zijn! Ik heb dus geen motief om in die setting beantwoordbare vragen links te laten liggen.

Niet dat dit alles van toepassing is: Af87 verklaart namelijk on-topic te blijven. We bespreken de (eventuele) aanwezigheid van C-14 in steenkool e.d. en de implicaties daarvan. We bespreken niet een ander onderwerp.

Dus, Af87, je hoeft alleen nog even in te stemmen, en dan kunnen we beginnen.
Psalm 1:1 Welzalig de man die niet zit in de kring der spotters.

Be skeptical about the skeptics!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Kochimodo schreef:
appelfflap schreef:Ruben werkt met een verborgen agenda. hem is het niet om de discussie te doen maar om gelijk krijgen.
Precies! Die indruk heb ik ook.
en om reclame te maken voor zijn eigen site

dus gaat hier een
slotje
op

er staan ook nog wat open vragenvoor je ruben
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gesloten