Dat zou je anders op grond van je eigen argumentatie wel moeten doen. Deze mannen gaan namelijk in tegen de culturele conventies/ sociale normen. Wat onfatsoenlijk!Sararje schreef:Theoloog: Allereerst ken ik twee mannen (waarvan de ene homo en de andere heterosexueel) waarbij ze elkaar bij begroeting standaard kussen dus zo gek vind ik dat niet.
Het gaat er niet om of het verschrikkelijk is, maar dat er op onterechte, negatieve gronden een onderscheid wordt gemaakt (een man zoenen, he bah, je bent toch geen mietje?). Vergelijkbaar dus met het onderscheid dat salafisten maken.Bovendien: er bestaat er flink onderscheid tussen hoffelijkheid van een man tegenover een vrouw. Dat is iets anders dan op negatieve gronden een onderscheid maken. Je voorbeelden zijn stuk voor stuk voorbeelden van hoffelijkheid en niet van onderscheid maken waarbij de ene wordt achtergesteld (of vind jij het zo verschrikkelijk dat je elke keer zelf je stoel moet aanschuiven?).
De drogredenering van de 'slippery slope' (het tegen je zin in afglibberen van de gladderige helling: een veel mooier beeld dan de 'glijdende schaal'). Ik gun mensen hun vrijheid leden van de andere kunne geen hand te geven en voor dat je het weet lopen alle vrouwen hier in nikaab, reiden mannen in baarden in politiewagens om daar op toe te zien, en worden knaapjes die een snoepje gappen bij de supermarkt op het plein ervoor de hand afgehakt!Daarnaast zijn er inderdaad salafisten die de mening zijn toegedaan waarbij ze graag de staatsvorm willen veranderen naar hun inzichten:
http://www.worldnetdaily.com/news/artic ... E_ID=56503
Wil jij in een van die staten leven zoals zij dat graag willen zien?
In werkelijkheid is er geen enkele aanleiding te denken dat dit hier gaat gebeuren.