Totaal Boerkaverbod in Nederlands Onderwijs!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

En juist omdat het op een school en in de maatschappij draait om communicatie (hoe wil je anders lesgeven of informatie doorgeven?), wil je die communicatie zo open mogelijk voeren. Laten we wel wezen: met een burqa sluit je de dra(a)g(st)er uit van deelname in het communicatieve verkeer wat zeer onwenselijk is in een samenleving die leeft van communicatie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Sararje schreef:En juist omdat het op een school en in de maatschappij draait om communicatie (hoe wil je anders lesgeven of informatie doorgeven?), wil je die communicatie zo open mogelijk voeren.
Ik had het niet over lesgeven maar over de ouders.
Laten we wel wezen: met een burqa sluit je de dra(a)g(st)er uit van deelname in het communicatieve verkeer wat zeer onwenselijk is in een samenleving die leeft van communicatie.
Persoonlijk zou ik zo'n burkadraagster niet uitsluiten. Maar het maakt voor mij wat moeilijker om te communiceren. Het is dus niet onmogelijk, alleen onwennig.
Fuck met alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Plons: ouders doen mee op zo´n school. Hoe wil je zoals al eerder is aangegeven met een burqa op controleren of een ouder is die hij/zij zegt te zijn? (Dit bijv. ter handhaving van een omgangsregeling) Hoe wil je als docent met een persoon in burqa een fatsoenlijk gesprek voeren als je geeneens het idee hebt of die persoon je aankijkt en dus luistert?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Sararje schreef:Plons: ouders doen mee op zo´n school.
En dat wil toch ook houden zo? Zo niet meer motiveren.
Hoe wil je zoals al eerder is aangegeven met een burqa op controleren of een ouder is die hij/zij zegt te zijn? (Dit bijv. ter handhaving van een omgangsregeling)
Wel een vergezocht argument zeg. Ten eerste vraag ik me af of zo'n leraar alle 30 (of meer) ouders kan herkennen. Ten tweede kun je nog altijd vragen voor een I.D.
Hoe wil je als docent met een persoon in burqa een fatsoenlijk gesprek voeren als je geeneens het idee hebt of die persoon je aankijkt en dus luistert?
Is dat dus volgens jou onmogelijk?

Het zal wel wennen zijn maar geheel niet onmogelijk. Het is geen vereiste dat je elkaar in de ogen kan kijken, om een fatsoenlijk gesprek te voeren. Het maakt het er wel makkelijker op.
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Als je geen gesprek zou kunnen voeren zonder iemand in de ogen te kijken, hoe voer je dan een telefoongesprek?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Als je geen gesprek zou kunnen voeren zonder iemand in de ogen te kijken, hoe voer je dan een telefoongesprek?
Mij lijkt dat van de aard van het onderwerp afhangen, er zijn bv onderwerpen of situaties die ik niet per telefoon wil bespreken maar waarbij ik iemand wil kunnen zien.

Op een ouderavond wil ik de persoon die iets zegt over mijn kind aan kunnen kijken.
Bij de kassa van de AH een bonuskaart teruggeven lijkt mij minder problematisch, maar dan kies ik een andere rij, ik ga naar de kassadame met de prettigste uitstraling.
Een rijbewijs overhandigen in het gemeentehuis zou ook nog moeten lukken, maar dan vraag ik om iemand anders, ik heb daar geen zin in, zet maar een automaat neer dan, afgezien dat ik vind dat geloof net als in scholen, ook niks te zoeken heeft in gemeentehuizen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ben het met je eens Fenomeen. Ik wil het nog sterker zeggen, ik gruwel van die als spook verklede vrouwen, ik vind dat ze niet passen in ons straatbeeld. Het is gewoon geen gezicht. Het ziet er ongelooflijk onaangepast uit. En dat ze zoiets van een schoolplein willen weren, heeft al mijn steun.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Sararje schreef:Voor de communicatie tussen leraar en ouder is het net zo wenselijk dat ze net zo goed kunnen communiceren als tussen leerling en leraar. En als ik een leerlinge tegenkom met een niqaab in de klas, dan zou ik me daaraan storen omdat ik niet vrij kan communiceren met die student.
Het punt is, belemmert het niet zien van de mond en neus de communicatie? Naar mijn mening niet.[/color]
dochter van Henk
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

The Prophet schreef:Of er komt een mevrouw in boerka haar zoontje ophalen op school. Hoe weet je
dat het wel echt zijn moeder is?
Die kinderen herkennen hun moeder. De stem, de geur, de manier van lopen, de kleur niqaab/handschoenen, de schoenen, de rok, weet ik veel. Het gaat er toch om dat het zoontje het weet? Niet de leerkracht?
dochter van Henk
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Kitty schreef:Ben het met je eens Fenomeen. Ik wil het nog sterker zeggen, ik gruwel van die als spook verklede vrouwen, ik vind dat ze niet passen in ons straatbeeld. Het is gewoon geen gezicht. Het ziet er ongelooflijk onaangepast uit. En dat ze zoiets van een schoolplein willen weren, heeft al mijn steun.
Ik ben Nederlandse in hart en nieren. Aangepaster kan je niet zijn lijkt me. Ik ben 1000ste generatie ongeveer.
Maar ik kleed me zo: http://www.essenceofblack.com/lkh30.htm (komt tot de knie bij mij) met handschoenen en ik bedek ook mijn kin en wenkbrauwen.

Ben ik dan onaangepast? Nee, het ziet er alleen zo uit. Praat eens met mij en je komt erachter dat ik gewoon super Nederlandse ben. Ik spreek correct Nederlands, bijna niet met accent, af en toe een bekakte r. Mijn lievelingseten is boerenkool. Zodra er ijs ligt pak ik mijn schaatsen. Ik weet alles over de geschiedenis van Nederland, weet ik veel. Een inburgeringstest zou ik makkelijk halen. Maar toch ben ik onaangepast? Aan wie ben ik onaangepast? De maatschappij? Maar ik behoor ook tot de maatschappij.
dochter van Henk
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Vera schreef:Het punt is, belemmert het niet zien van de mond en neus de communicatie? Naar mijn mening niet.
De gezichtsuitdrukking lijkt mij een belangrijk onderdeel van menselijke communicatie.
Naar mijn mening kan dit soms belemmerend zijn.
Ogen vind ik zelf belangrijker maar het bovenstaande kan me net zo goed storen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Fenomeen schreef:De gezichtsuitdrukking lijkt mij een belangrijk onderdeel van menselijke communicatie.
Onderzoek heeft uitgewezen dat communicatievormen anders zijn in iedere cultuur. Wij gebruiken vooral onze wenkbrauwen en mond, maar in oost Azie hele andere delen van hun gezicht. En in bijv Saoudi Arabie werken ze veel met de ogen. Je kunt aan iemands ogen goed zien of diegene luistert of niet, of diegene boos is of niet, of diegene een grapje maakt, eigenlijk alles. Ik merk aan mezelf ook dat ik steeds meer non verbaal communiceer met mijn ogen ipv mijn wenkbrauwen.
dochter van Henk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Vera schreef:
Fenomeen schreef:De gezichtsuitdrukking lijkt mij een belangrijk onderdeel van menselijke communicatie.
Onderzoek heeft uitgewezen dat communicatievormen anders zijn in iedere cultuur. Wij gebruiken vooral onze wenkbrauwen en mond, maar in oost Azie hele andere delen van hun gezicht. En in bijv Saoudi Arabie werken ze veel met de ogen. Je kunt aan iemands ogen goed zien of diegene luistert of niet, of diegene boos is of niet, of diegene een grapje maakt, eigenlijk alles. Ik merk aan mezelf ook dat ik steeds meer non verbaal communiceer met mijn ogen ipv mijn wenkbrauwen.
Fijn, maar we leven in deze Nederlandse cultuur.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kitty schreef:, ik gruwel van die als spook verklede vrouwen, .
Ik gruwel wel van zoveel dingen, bijvoorbeeld van die Hollandse koeien...ehh pardon, vrouwen,waar ik plaatsvervangende schaamte van krijg. Maar om het nou te gaan verbieden, nee zeg, dan ben ik geen haar beter als...........tja als wie?
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Sararje schreef: Fijn, maar we leven in deze Nederlandse cultuur.
Cultuur is altijd aan verandering onderhevig, of je het nou leuk vind of niet.
Fuck met alles.
Plaats reactie