Saladin, de veroveraar van Jeruzalem
Moderator: Moderators
Ik ben nog steeds in het bezit van een nederlandse vertaling van een werk van A.Malouf " Rovers , Christenhonden en Vrouwenschenners "
Ik zal eens opzoeken wat er over Saladin wordt verteld door deze historicus gebaseerd op de door hem bestudeerde moslim - en andere pan-arabische kronieken
Geef me wat tijd om een samenvatting te maken en wat uitreksels te selecteren
Groet
Ik zal eens opzoeken wat er over Saladin wordt verteld door deze historicus gebaseerd op de door hem bestudeerde moslim - en andere pan-arabische kronieken
Groet
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
- collegavanerik
- Superposter
Uitstekend, dat is volgens mij een vertaling van dit werk (ooit gelezen maar niet meer in mijn bezit)Tsjok45 schreef:Ik ben nog steeds in het bezit van een nederlandse vertaling van een werk van A.Malouf " Rovers , Christenhonden en Vrouwenschenners "
Groet
- Amin Maalouf, The Crusades Through Arab Eyes, 1984, ISBN 0-8052-0898-4
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Mythes ontstaan in oorlogstijd zijn hardnekkig, vooral omdat ze schaamteloos voor het eigen gelijk misbruikt worden.Arabieren en de mythe van de kruisvaarders
De Europese naties, vooral Frankrijk en Groot-Brittannië, hebben de Arabische wereld ongeveer vijftig à honderdvijftig jaar lang gekoloniseerd, en dan nog slechts gedeeltelijk. De Turken hielden de Arabieren zevenhonderd tot duizend jaar onder de knoet.
Als de Arabieren dus rancunes moeten hebben, dan kunnen ze die beter op de Turken richten, maar dat doen ze niet, of slechts in beperkte mate. De werkelijke reden voor de frustratie in de Arabische wereld is eenvoudig dat hij tot niets in staat is. Alhoewel geboren uit militaire agressie is het Arabische wereldrijk vanaf ongeveer het jaar 1000 zelfs niet eens meer in staat geweest om zichzelf te verdedigen. Laat staan dat het cultureel iets zou voorgesteld hebben als het niet de creativiteit had kunnen exploiteren van de dhimmi’s, veelal christelijke en joodse minderheidsgroepen.
De Arabische frustratie komt voort uit onmacht. De gedachte dat die onmacht veroorzaakt werd door het Westen is slechts geboren in de negentiende eeuw toen de Europese historici de Arabische korangeleerden herinnerd hebben aan een militair avontuur dat dezen zelf vergeten waren, omdat ze zich dood schaamden ervoor: de kruistochten. Sindsdien is alle leed van de wereld te wijten aan de kruisvaarders, maar ze vergeten dan wel hun eigen bronnen hierover te lezen. Ibn Jobair bijvoorbeeld, geciteerd door Amin Malouf in ‘Les croisades vues par les Arabes’ (p. 301). [...]
“Toen we Tyrus verlieten doorkruisten we een onafgebroken reeks boerderijen en dorpen met efficiënt uitgebate akkers. Hun bewoners waren allemaal moslims, maar zij leefden binnen de welvaart die de Franken gecreëerd hebben – moge God ons voor die verleiding behoeden. Hun woningen zijn hun eigendom en hun goederen worden intact gelaten. (...) De twijfel sluipt in de harten van deze mensen als zij hun lot vergelijken met dat van hun broeders die in moslimgebied leven. Die zuchten namelijk onder het onrecht van hun geloofsgenoten, terwijl de Franken het recht doen heersen.”
Het is bijna ziekelijk hoe de Europese intelligentsia vandaag zich wentelt in masochisme, omdat de eigen cultuur nu eenmaal niet perfect en steeds weer zoekende is. En de lof zingt van een atavistisch denken dat het onrecht als een principe met zich meevoert. En alle naties naar een dramatische verarming heeft gevoerd, die het ooit onder controle heeft gekregen, te beginnen met het oeroude stroomgebied Mesopotamië waar het mohammedanisme erin geslaagd is van een bloeiende tuin een halve woestijn te maken.
Eddy Daniels in een lezersbrief aan De Standaard Online, 18 augustus 2006 (meer over Ibn Jubair, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Jubayr )
gepubliceerd op zondag 20 augustus 2006 @ 18:13 CET
http://lvb.net/item/3289
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
- collegavanerik
- Superposter
kom kom, beetje meer werk aan je postings svpThe Prophet schreef:Wie is Eddy Daniels?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=g28d67h3
Publicist Eddy Daniels (1949) bundelde zijn tegendraadse overpeinzingen in De open samenleving (en haar nieuwe vijanden) . Deze voormalige maoïst en oud-hoofdredacteur van Imediair heeft er een rebels plezier de heilige huisjes van links een rake klap te verkopen. Hij weeft één stevige draad door zijn bezorgd betoog: als we willen dat het met de multicultuur nog iets wordt, moeten we ophouden onze eigen cultuur te banaliseren, weg te cijferen, belachelijk te maken.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
-
Arwin Rummel
- Banned
Naar aanleiding van PB van Devious, even ter verduidelijking:
Stelling: Niet alle religieuzen zijn moordenaars, zelfs niet indien zij deelnemen aan kruistochten en andere heilige oorlogen.
Stelling 2: Verwijdert op commando.
Stelling 3: Geloof de geschiedsvervalsing niet, het gaat meestal gewoon om mensen.
Stelling 4: Geloof de geschiedsvervalsingen niet, deze zijn verzonnen door de instituties, zij zetten de mensen tegen elkaar op, onderwijl vrolijk thee of koffie slurpend bij elkaar op schoot.

Stelling: Niet alle religieuzen zijn moordenaars, zelfs niet indien zij deelnemen aan kruistochten en andere heilige oorlogen.
Stelling 3: Geloof de geschiedsvervalsing niet, het gaat meestal gewoon om mensen.
Stelling 4: Geloof de geschiedsvervalsingen niet, deze zijn verzonnen door de instituties, zij zetten de mensen tegen elkaar op, onderwijl vrolijk thee of koffie slurpend bij elkaar op schoot.
Laatst gewijzigd door Arwin Rummel op 31 jul 2008 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- collegavanerik
- Superposter
on topic blijven !!
stelling 2 verwijderen svp, deze stelling is absoluut off topic
klagen doe je maar ergens anders
stelling 2 verwijderen svp, deze stelling is absoluut off topic
klagen doe je maar ergens anders
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Oke, en wanneer kom je met argumenten om deze stellingen te onderbouwen?Arwin Rummel schreef:Naar aanleiding van PB van Devious, even ter verduidelijking:
Stelling 2: nvt
collegavanerik: stellinglijst aangepast
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Dat is niet moeilijk.
Mee eens! Ik ken overigens ook niemand hier die ooit zoiets heeft beweert, (op een enkeling na misschien, die ik ben vergeten).
Dat begrijp ik niet. (maar gezien de reactie van een moderator heeft het betrekking op iets wat ik blijkbaar heb gemist.) [klachten kunnen over het forumbeleid kunnen hier gedeponeerd worden, of per PB ]
Mee eens. Hoe zou ik, of wie dan ook, het daar überhaupt mee oneens kunnen zijn.
Maar dan rijst bij mij nog steeds de vraag hoe deze stellingen verband houden met jouw beginpost.
(ik ben blij dat je de discussie wilt voortzetten.)
Vriendelijke groet.
Arwin Rummel schreef: Stelling: Niet alle religieuzen zijn moordenaars, zelfs niet indien zij deelnemen aan kruistochten en andere heilige oorlogen.
Mee eens! Ik ken overigens ook niemand hier die ooit zoiets heeft beweert, (op een enkeling na misschien, die ik ben vergeten).
Dat begrijp ik niet. (maar gezien de reactie van een moderator heeft het betrekking op iets wat ik blijkbaar heb gemist.) [klachten kunnen over het forumbeleid kunnen hier gedeponeerd worden, of per PB ]
Mee eens. Hoe zou ik, of wie dan ook, het daar überhaupt mee oneens kunnen zijn.
Dat is vaak zo, inderdaad.Stelling 4: Geloof de geschiedsvervalsingen niet, deze zijn verzonnen door de instituties, zij zetten de mensen tegen elkaar op, onderwijl vrolijk thee of koffie slurpend bij elkaar op schoot.
Maar dan rijst bij mij nog steeds de vraag hoe deze stellingen verband houden met jouw beginpost.
(ik ben blij dat je de discussie wilt voortzetten.)
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Eens.Arwin Rummel schreef:
Nou word ik wel heel erg nieuwsgierig wat hier stond.
Mee eens.Stelling 3: Geloof de geschiedsvervalsing niet, het gaat meestal gewoon om mensen.
Jammer maar (meestal) is het iid zo.Stelling 4: Geloof de geschiedsvervalsingen niet, deze zijn verzonnen door de instituties, zij zetten de mensen tegen elkaar op, onderwijl vrolijk thee of koffie slurpend bij elkaar op schoot.
Alleen snap ik even niet de bedoeling hiervan want het is nogal een rommeltje geworden hier.Ben de draad helemaal kwijt.
Fuck met alles.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar onderbouwing voor nodig hebt. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat niet alle religieuzen moordenaars zijn, en dat het onverstandig is om in geschiedsvervalsing te geloven. Volgens mij kan iedereen het alleen maar volmondig eens zijn met deze stellingen.lost and not found yet! schreef: Oke, en wanneer kom je met argumenten om deze stellingen te onderbouwen?
Maar mijn vraag is wat het verband is tussen deze stellingen en Arwin's beginpost.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Arwin Rummel
- Banned
Wie niet. Ik zal echter je vraag proberen beantwoorden.Alleen snap ik even niet de bedoeling hiervan want het is nogal een rommeltje geworden hier.Ben de draad helemaal kwijt.
Je zou kunnen stellen dat ik op kruistocht ben tegen de 'instituties', niet de boeken en de mensen, maar de 'macht' achter het volk. Met deze topic wil ik bewijzen dat de mensen in de greep van de instituties niet alle menselijkheid verloren in de donkere tijden, van toen EN nu. (zo ook Saladin en de koning die Bipolair aanhaalde)
Spijtig genoeg is dit onderwerp eigenlijk verloren (wie kan het nog volgen, het is zo goed als onleesbaar) dus moet ik bij mezelf te rade gaan, het zal een nieuw topic worden. Ik beloof jullie stelling, argumenten en inhoud.
Ik kijk het eerst nog even aan, want het bloed spuit in mijn kop. (niet van de warmte, dat zweer ik jullie)
Ben zelf ook tegen die gemanipuleerde, corrupte instituties.Arwin Rummel schreef:
Je zou kunnen stellen dat ik op kruistocht ben tegen de 'instituties', niet de boeken en de mensen, maar de 'macht' achter het volk.
Dus ik wacht geduldig af.het zal een nieuw topic worden. Ik beloof jullie stelling, argumenten en inhoud.
Als het niet van de warmte is het misschien raadzaam om een dokter te zoeken, want bloed dat in je kop spuit klinkt niet zo aangenaam.Ik kijk het eerst nog even aan, want het bloed spuit in mijn kop. (niet van de warmte, dat zweer ik jullie)
Fuck met alles.
Maar eeuhh, wie beweert dan dan?Arwin Rummel schreef: Je zou kunnen stellen dat ik op kruistocht ben tegen de 'instituties', niet de boeken en de mensen, maar de 'macht' achter het volk. Met deze topic wil ik bewijzen dat de mensen in de greep van de instituties niet alle menselijkheid verloren in de donkere tijden, van toen EN nu. (zo ook Saladin en de koning die Bipolair aanhaalde)
En hoe weet jij dat 'menselijkheid' de drijfveer was van Saladin? Kan het niet zo zijn dat het gewoon een politieke afweging was? Saladin heeft, zoals ik en enkele anderen reeds aanhaalden, zich op andere momenten gewoon gedragen als een bijzonder wreed persoon.
Onzin. Niets is verloren. Er zijn een aantal dingen misgegaan in deze draad. Eén daarvan is toeval. Deze draad had net de pech om bezocht te worden door iemand die op het punt stond om geband te worden (een vrij zeldzame gebeurtenis op dit forum).Spijtig genoeg is dit onderwerp eigenlijk verloren (wie kan het nog volgen, het is zo goed als onleesbaar) dus moet ik bij mezelf te rade gaan, het zal een nieuw topic worden. Ik beloof jullie stelling, argumenten en inhoud.
Daarnaast is er inderdaad door enkele forumleden gereageerd met kinderachtige oneliners. En ook zou je even kritisch naar jezelf moeten kijken. Je blinkt niet uit in duidelijkheid. Maar die duidelijkheid zou je nu kunnen verschaffen.
Vriendelijke groet.
Stelling 2 luidde volgens een PB van Arwin: 'Niet alle atheïsten zijn redelijk.'
Mee eens. Ik kan me ook hierbij niet voorstellen dat er ook maar één persoon is, die het ermee oneens is.
Ik vraag me dan wel weer af, wat de relevantie dan is met de beginpost. Arwin krijgt de kans om die relevantie te verklaren. Als er geen relevantie is, dan is het inderdaad off-topic.
Mee eens. Ik kan me ook hierbij niet voorstellen dat er ook maar één persoon is, die het ermee oneens is.
Ik vraag me dan wel weer af, wat de relevantie dan is met de beginpost. Arwin krijgt de kans om die relevantie te verklaren. Als er geen relevantie is, dan is het inderdaad off-topic.