Dostojevski schreef:
Snap je het niet of doe je maar alsof?
Als ik je sarcasme goed begrijp dan mogen embryo's worden "weggegooid" omdat ze nog niet zelf kunnen aangeven wat ze willen. Duidelijk principe. Wel wat cru voor bijvoorbeeld baby's, want daar geldt dan hetzelfde voor, maar ach.
Er is een duidelijk verschil tussen zaad, eicel, embryo en baby... De laatste leeft, een ebryo bezit de mogelijkheid een baby te worden maar is het nog niet. Het heeft geen zin om te redeneren vanuit een denkbeeldige situatie waarin het betreffende embryo een volwassen mens is. Maar christenen zijn daar vaker goed in.
"Heel goed collega, maar werkt het ook in theorie???" - Fokke en Sukke.
Christenen zijn héél goed in het maken van een probleem, wat er niet is.
Ik ben het met Socratoteles eens.
Daarnaast. Een embryo aanduiden met 'iemand'... Ik weet echt niet wat ik er op moet zeggen. Eigenlijk wel. En embryo is geen 'iemand' maar een 'iets', en ietsen die wel iemand zijn: volwassen mensen, in deze context de verwekkers van het ebryo-tje kunnen er voor kiezen tests uit te voeren en eventueel een gezond embryo voor een ziek embryo te plaatsen, wat niet meer dan gezond en normaal is. Sta je hier lijnrecht tegenover, dan heb je wat om je voor te
schamen, -> vind ik <-.
Misschien wel een leuke vraag om over na te denken, volgens mij ook al eens gesteld door een ander, Kitty dacht ik?
Waarom verdient een embryo met een ziek gen het meer om te leven dan een gezond embryo zonder ziek gen???